Jag har inte sett ehal dokumentären så jag kan självklart ha missat en del viktiga fakta, men:
Jag har spelat dator och tv-spel sedan mitten på 80-talet
Många timmar har jag spenderat framför Quka (1,2,3), Doom, Duke nukem, RTCW, Medal of Honour, Deus Ex, GTA (1,2,3, Vice City), Mortal Kombat och dylika spel.
Jag är idag 24år, lever ett lugnt och stilla liv ute på landet.
Med jobb husdjur och flickvän.
Jag är inte mentalt labil, springer runt med spikklubba eller kalashnikov för att försöka dräpa människor. Jag försöker inte köra över den gångtrafikant som blockerar min väg. Min eldakstare har sedan länge stått oanvänd i garderoben, okej mitt blåsrör apterade med pilgrodsgift står alltid redo men värre än så är det inte.;)
Som många redan har sagt, så tror jag knappast att datorspel eller våldsfilmer är orsaken till att männsikor tar ihjäl varandra.
Att sedan någon skulle kunna plocka upp ett automatvapen och kunna hantera det lika bra som en MP5:a i CS är inte annat en löjeväckande.
Om man sedan inte kan skilja på att springa runt på "gatorna" i GTA 3 och att köra över grannhunden för att sedan hugga ned grannens fru, då är det något annat som är fundamentalt fel.
Ansvaret ligger hos föräldrarna, men det verkar ju som att dessa(främst i USA?) inte är speciellt självkritiska utan lägger över börden på någon eller något annat för att detta är bekvämt.
Min fasta åsikt är att barn under 18 år inte ska spela spel som GTA 3, mina skulle då aldrig få göra detta. Ett skitspel som Postal 2 skulle inte få existera innanför mina husväggar.
Att JK vill driva en process mot utvecklarna/utgivarna till Postal 2 kan jag helt och fullt förstå. Vem lägger ned energi på att producera dylik dynga?
Finns det någon som verkligen KÖPT detta spelet?
Jag har själv testat spelet så jag vet vilken skit det är, det är inte bara sjukt utan för övrigt helt världelöst. Hur friskt är det att en utgivar ens vill ta sig an ett spel där man kan skjuta ned någon för att sedan pissa på dem?
Man att förbjuda spel med våldskildring tror jag inte på, om det däremot uppenbarligen bryter mot våra lagar, så ska skiten självklart bort från hyllorna.
Förbud - Nej, reglering - ja kanske.
Det kanske inte vore så dumt med åldersgränser på spel, en föreskrift som gör att de åtminstone inte kan köpa spelen själva, utan att föräldrarna är med och informerar sig själva om vad deras ungar egentligen håller på med.
Over and out....