Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amorea
men sorc blir ju lite svårare att spela med i hell när vissa monster
är motståndskraftiga. jag har en massa problem med min cold sorc.

Teamwork. Tjej som spelar diablo... skoj!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
dom kan klara sig i princip överallt utan någon equipment alls så¨dom passar ypperligt till att fylla med mf-grejer

Ja det är ju sant förstås.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D

Det blir nog att jag skapar en sorceress i början jag med för att komma igång lite fortare. Frågan är om jag ska köra på cold eller fire. Fire tycker jag nästan är lite roligare, men cold sägs vara bättre mot pindleruns? Lightning har inga roliga spells..

Kör en meteorb, där har du både fire och cold, frozen orb slaktar allt i nightmare, sen blir det dock svårare eftersom man måste ha så bra items när man inte kan döda allt med orben utan måste använda meteor. Mot snabba monster med cold immune är detta ganska svårt, men om man har bra resistance och blockrate går det ... men då behövs bra items som sagt

Permalänk
Avstängd

En tjej som har kommit till hell? då måste hon vara riktigt bra :), inte hardcore väl?
Frågan vad som är bäst när det gäller Sorceress, satsa allt på t ex Cold skills eller dela upp det på två olika. Alla tre räcker ju inte skillpointen till för. Man har ju bara 99 lvl.

sgt_d: sa nåt att lightning inte hade nåt bra, jag gillar i alla fall Chain Lightning som träffar flera monster som står nära varandra upp till 9 gånger

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
En tjej som har kommit till hell? då måste hon vara riktigt bra :), inte hardcore väl?

Hmmm jaaa jag har spelat diablo sen 97 så jag borde inte vara helt bakom flötet!

Citat:

Jo visst. Men det blir inte lätt när man inte har nån o spela med
Litar inte på främmande folk längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller
Kör en meteorb, där har du både fire och cold, frozen orb slaktar allt i nightmare, sen blir det dock svårare eftersom man måste ha så bra items när man inte kan döda allt med orben utan måste använda meteor. Mot snabba monster med cold immune är detta ganska svårt, men om man har bra resistance och blockrate går det ... men då behövs bra items som sagt

Är lite skeptiskt till det... vill helst hålla mig till samma skill tree så jag maxar synergis.

Hunter(swe): Chain lightning är väl ok, har inte prövat den sen gamla patchen så jag vet inte. Det jag inte tycker om med den är att man måste stå still när man slänger spellen har jag för mig och då blir man genast sårbar.

Amorea: Bara hoppa in i olika games. Finns väl ingenting man behöver att lita på när man bara spelar. Möjligtvis när man frågar om portalen är fri från monster.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är lite skeptiskt till det... vill helst hålla mig till samma skill tree så jag maxar synergis.

då får man tåla immunes

Permalänk
Medlem
Citat:

då får man tåla immunes

Det blir inga problem, så länge man inte ska spela själv. Annars får ens merc ta hand om resten.

Men är det verkligen värt att göra en meteorb? Tillräckligt bra för att fortfarande kunna röja?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Måste man inte stå still när man kastar alla spells?, Fireball är det så i alla fall om jag inte minns helt tokigt. Även i v1.10

Edit:
Kom på att det beror på vilken musknapp spellen ligger på. Idiotiskt nog kan man ju inte ha vissa spells på höger musknapp

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag menar att man är fast under tiden man gör chain lightning. Man kan inte teleportera sig snabbt därifrån eller springa iväg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Amorea: Bara hoppa in i olika games. Finns väl ingenting man behöver att lita på när man bara spelar. Möjligtvis när man frågar om portalen är fri från monster.

Jo visst, men jag tycks alltid hoppa in i de spel där alla idioter finns.
de dras till mig eller så dras jag till dem *skratt*

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag menar att man är fast under tiden man gör chain lightning. Man kan inte teleportera sig snabbt därifrån eller springa iväg.

Skaffa ~100 i fcr så borde det inte vara så stort problem längre ;). Det är klart, det är alltid snabbare med tex fireball, men man klarar sig med lightning också.

Amorea: Bara att spela med swecare så slipper du förhoppningsvis de värsta idioterna ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Skaffa ~100 i fcr så borde det inte vara så stort problem längre ;). Det är klart, det är alltid snabbare med tex fireball, men man klarar sig med lightning också.

Amorea: Bara att spela med swecare så slipper du förhoppningsvis de värsta idioterna ;).

så hur får man tag på swecare i diablo då?

Permalänk
Medlem

Genom exempelvis denna tråd.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vem gör inte?

Visa signatur

"I'm that dark, twisted, screams-for-no-reason-type"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AngelOfDeath
Vem gör inte?

Måste säga att det skulle förvåna mig oerhört ifall ALLA tjejer spelade Diablo. :).

Permalänk

sgt_D: du maxar fireball, meteor, firemastery, vilket ger enorma mängder skada... innan det maxar du frozen orb för att snabbt kunna slakta i nm samt slänger lite stats på cold mastery. Min fire röjer nåt jävligt... orben slaktar i hell också, men många där är immuna. Synd bara att den har så kassa saker, för dett är en riktigt bra build. Jag lovar, du totalt flyger igenom nm med orben som boost

Permalänk
Medlem

Nightmare bryr jag mig inte om, vill bli bra i hell. Är fortfarande lite skeptiskt, jag vill att meteor/fireball ska vara maxade inkl synergis (förutom firewall som bara ger 3% dmg per level till meteor) för dess fulla effekt. Tycker inte om att ha halvbra på flera.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nightmare bryr jag mig inte om, vill bli bra i hell. Är fortfarande lite skeptiskt, jag vill att meteor/fireball ska vara maxade inkl synergis (förutom firewall som bara ger 3% dmg per level till meteor) för dess fulla effekt. Tycker inte om att ha halvbra på flera.

Då skulle nog jag köra stenhårt på en fire sorc. Hon har väldigt flexibla skills när hon har maxat alla synergier.
Äh, varför kör jag inte på det istället för min meteorb, man kan ju ha en merc med holy freeze som gör upp för förlusten av möjligheten att frysa fienden.

Permalänk
Medlem

Jo jag funderar på det jag med. Blir ens merc tillräckligt stark går det som smort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

rätta mig om jag har fel men är inte hastigheten på lightning/chain lightning baserat på attack speed? så om man använder dom så borde man inte har fcr utan fylla nått bra vapen med shaels

edit: A CL sorc takes a little more thought and planning than most other sorc variants for one huge reason: Chain Lightning's casting speed is not based on standard fast cast gear, like Magefists, Lidless Wall, Oculus, etc, but rather on IAS, like weapons. Also, its base casting rate is 28 fpc (frames per cast) compared with a base cast rate of 13 for other non-timered spells. So, not only are you going to need IAS gear, you are going to need a shitload of it. A detailed analysis of equipment choice is included later on in the guide.

tror att det gäller vanlig lightning också

Permalänk
Medlem
Citat:

rätta mig om jag har fel men är inte hastigheten på lightning/chain lightning baserat på attack speed? så om man använder dom så borde man inte har fcr utan fylla nått bra vapen med shaels

edit: A CL sorc takes a little more thought and planning than most other sorc variants for one huge reason: Chain Lightning's casting speed is not based on standard fast cast gear, like Magefists, Lidless Wall, Oculus, etc, but rather on IAS, like weapons. Also, its base casting rate is 28 fpc (frames per cast) compared with a base cast rate of 13 for other non-timered spells. So, not only are you going to need IAS gear, you are going to need a shitload of it. A detailed analysis of equipment choice is included later on in the guide.

Så var det innan, nu är det FCR som gäller för hela slanten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hm, hur fort du atackerar har väll inte med hur snabbt du kastar magier och göra? fcr och attackrate är ju helt olika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Hm, hur fort du atackerar har väll inte med hur snabbt du kastar magier och göra? fcr och attackrate är ju helt olika.

precis, det gäller bara på chain lightning och kanske vanlig lightning. alla andra påverkas av faster casting

Permalänk
Avstängd
Citat:

Måste säga att det skulle förvåna mig oerhört ifall ALLA tjejer spelade Diablo. :).

bara en typisk fras där jag bor -"vem gör inte".

men diablo2 LoD är kul, men roligare om man kör med New Dawn X.

Man ska lätt vara assassin och köra med Wake of Fire!

Visa signatur

"I'm that dark, twisted, screams-for-no-reason-type"

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deflex
Så var det innan, nu är det FCR som gäller för hela slanten.

Känns som du missade det här, Sture.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AngelOfDeath
men diablo2 LoD är kul, men roligare om man kör med New Dawn X.

Man ska lätt vara assassin och köra med Wake of Fire

New Dawn X?
Och personligen anser jag att traps bara är skit - man ska använda dual claws, det är det enda rätta :D.

Permalänk
Medlem

Traps ger på tok för lite skada tycker jag. Hur lyckas Blizzard göra spelet så obalanserat egentligen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Traps ger på tok för lite skada tycker jag. Hur lyckas Blizzard göra spelet så obalanserat egentligen?

Lightnningtrappen som gör corpse explosion (60-80% har jag för mig) fungerar rätt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Känns som du missade det här, Sture.

New Dawn X?
Och personligen anser jag att traps bara är skit - man ska använda dual claws, det är det enda rätta :D.

såg inte det. då kan ni skita i vad jag skrev

Permalänk
Avstängd

Assassin's Death Sentry är som Corps Explosion men 40 - 80% i 9.6 radie. Får man bara ihjäl ett eller ett par monster brukar det gå bra sedan. Man slipper ju spränga liken manuellt som Necron måste. 3 - 1040 i lightning skada x 11 gånger = 33 - 11440 i skada (om det träffar samma monster alla gångerna) + Lik explosionerna. Elstrålen går ju genom flera monster samtidigt

Visa signatur