Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amorea
Antar att man ska ge sig på honom på hellnivå då, för att få bra saker.
Har inte kommit så långt än med denna gubbe

jo, och du får akta dig lite också, han har en riktigt elak charge. Men har du en stark mercenary så kan du låta han lufsa in först och ta den värsta smällen. Men iofs, spelar du SC så är det ju skitsamma

Permalänk
Medlem

Om någon här ligger och ruvar på ett par thunderstroke så tar jag gärna dom.
Uppskattas MYCKET!

Softcore nonladder..

Permalänk
Medlem

Om någon har perfect gems i rimliga mängder (20+) så är jag villig att köpa dom. Ni kan få en stormshield för 30 gems, har även war travelers, skullders och annat fint.

EDIT: sc nl

Permalänk

vad blir bäst att sätta in i en herald of zakarum ? perfect diamond eller resistance rune ? eller ska man ha nåt annat där ?

RavenBIA är mitt account om nån vill spela lite nångång, jag spelar på ladder och är lvl 80 paladin

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praetorian
vad blir bäst att sätta in i en herald of zakarum ? perfect diamond eller resistance rune ? eller ska man ha nåt annat där ?

RavenBIA är mitt account om nån vill spela lite nångång, jag spelar på ladder och är lvl 80 paladin

Jag undrar vad du ar sattsat på i skills och stats. Om du vill svara så skulle det vara snällt

Visa signatur

"9 kills in a row: In Quake 3 its "Perfect", In Unreal its "Godlike", In Cs its "Kicked By Console".

Permalänk

jadu jag gick efter en Zeal guide som fanns på nån av sidorna som det finns länkar till i början av tråden

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praetorian
jadu jag gick efter en Zeal guide som fanns på nån av sidorna som det finns länkar till i början av tråden

Ok men om jag vill annvända blesst hammer för den ser ut att äga när alla paladins annvänder den men när ag kollar på den på www.d2skills.com så skadar den bara 1000 dmg, undrar därför hur paladin ska sätta för att den ska bli bra, har då också tatt fullt på dens bonus auror.
Jag undrar hur man får mkt dmg med blesst hammer eller det skulle vara bra om nån palla som annvänder/annvände Blasst hammer kunde skriva eller ta ss på vad han/hon har satsat på :/

( är lvl 20 snart och har inte satt ut en enda skill eller stats än :P, börjar bli en anning svårt)

Visa signatur

"9 kills in a row: In Quake 3 its "Perfect", In Unreal its "Godlike", In Cs its "Kicked By Console".

Permalänk
Medlem

blesssed hammer, alla synergier, max concentration

Visa signatur

hej.

Permalänk
Medlem

nån som vill ha mitt acount PÅ DiabLOO?

helst nån nybörjare så dom får lite skojj sakER

Visa signatur

ehhehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B-bopp
nån som vill ha mitt acount PÅ DiabLOO?

helst nån nybörjare så dom får lite skojj sakER

jag är en liten noob på Diablo2 har bara en palladin i level 21.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
jag är en liten noob på Diablo2 har bara en palladin i level 21.

kolla pm

Visa signatur

ehhehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B-bopp
kolla pm

Tack

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

min paladin lvl 61 dog idag det ända bra den hade var väl war hat... med andra ord hade den skitsaker! men det var jobbigt att levla upp den :/ jaja har börjat på en sorc nu! HC Ladder, om någon är vänlig får dom gärna ge gratis saker till min sorc som hjälp på vägen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Här kan du läsa om alla klor som finns till assassin http://diabloii.calcon.net/asn_katars.shtml
Den bästa klo dom har i hitpoint är för ladder tyvärr, inte kul för dom som bara spelar singelspel

Det är lugnt, spelar nämligen ladder ;). Tackar !

Permalänk
Medlem

swenikki lägg 1poäng på alla skills som du vill ha. resten lägger du på blessed hammer/concentration/vigor/blessed aim. med bara lvl20 på dom gör blessed hammer Magic Damage: 1293-1320
sedan när man räknar in conc bonus borde den göra minst 4-5000 skada. fixar du lite +skills kommer du ganska snabbt upp i över 10 000skada

Permalänk
Medlem

Någon som känner för att skapa ny char på scl nu? Så tråkigt att springa runt ensam / med folk man inte känner ("känner") :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Någon som känner för att skapa ny char på scl nu? Så tråkigt att springa runt ensam / med folk man inte känner ("känner") :).

jag är intreserad

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Jag är gärna på att göra en ny char, säg bara till när ni ska köra. För mig blir det en Barb.

Permalänk
Medlem

Utmärkt, spela nu på en gång? Privat eller öppet spel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Utmärkt, spela nu på en gång? Privat eller öppet spel?

Privat

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Hoppa in i kanalen swec på b.net så kan vi fixa game.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
min paladin lvl 61 dog idag det ända bra den hade var väl war hat... med andra ord hade den skitsaker! men det var jobbigt att levla upp den :/ jaja har börjat på en sorc nu! HC Ladder, om någon är vänlig får dom gärna ge gratis saker till min sorc som hjälp på vägen

Tror jag har någon +1 sorc skills m.m m.m liggande någon stans (tror ).
mitt acc är kMx3, bara messa om du vill ha den (är online hela kvällen tror jag bestämt).
Kan nog ha lite cathans saker över oxå om det är av intresse.

trevligt med nån som spelar HCL iaf

Edit: Har förövrigt Etheral Bartucs om någon vill byta det mot något kul.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-L
Tror jag har någon +1 sorc skills m.m m.m liggande någon stans (tror ).
mitt acc är kMx3, bara messa om du vill ha den (är online hela kvällen tror jag bestämt).
Kan nog ha lite cathans saker över oxå om det är av intresse.

trevligt med nån som spelar HCL iaf

Edit: Har förövrigt Etheral Bartucs om någon vill byta det mot något kul.

Mycket vänligt jag har addat dig nu till /f l

mitt acc är: RatFace_

Permalänk
Medlem
Citat:

Mycket vänligt jag har addat dig nu till /f l

mitt acc är: RatFace_

Kommer hem vid 19 tiden skulle jag tippa, så någon gång mellan 19-21 bör jag vara online.
Vad har du för lvl på din sorc föresten, och vad är det för typ av sorc (fire, cold, lightning) ?
Bara så man vet vilken orb du behöver (tror jag har några olika)

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Nån som e intresserad av Lidless Wall socketad med perfect diamond? Sc ladder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-L
Kommer hem vid 19 tiden skulle jag tippa, så någon gång mellan 19-21 bör jag vara online.
Vad har du för lvl på din sorc föresten, och vad är det för typ av sorc (fire, cold, lightning) ?
Bara så man vet vilken orb du behöver (tror jag har några olika)

Jag ska blir en mf-cold sorc och jag är bara lvl 16 för tillfället, har blivit boostad till act 5. nu behöver jag bara bli lvl 20 så kan man bli boostad i nm med

Hade en mf sorc på mitt gamla SC non-l acc... hon hade 900mf hittade vissa bra saker... några storms då och då jag har en kvar faktiskt ^^ spelar inte med accountet längre och jag har gett allt till min danska kompis som jag spelade med under SC tiden

Permalänk
Medlem

Kan någon knåpa ihop en "måste ha lista" för en javazon?

samt vilka skills som behövs.

Permalänk
Citat:

Jag ska blir en mf-cold sorc och jag är bara lvl 16 för tillfället, har blivit boostad till act 5. nu behöver jag bara bli lvl 20 så kan man bli boostad i nm med

Hade en mf sorc på mitt gamla SC non-l acc... hon hade 900mf hittade vissa bra saker... några storms då och då jag har en kvar faktiskt ^^ spelar inte med accountet längre och jag har gett allt till min danska kompis som jag spelade med under SC tiden

Hur F*n lyckas man få 900 i MF?

Ja har 350 och hittar mycket trevligt ändå, tal rasha arm, tal amu, shako m.m.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk

många små 7mf charms kanske

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte köra med maxblock på en lightningsorc, men hur mycket dex behöver man om man har whistans Guard eller vf den heter, den med block rate på 75%?

Maxblock vid lvl 90, på ett ungefär. Någon som har koll på det?

Edit: Har 140 stat points att sätta ut nu så det är ju bra om någon svarar snabbt ^^

Edit 2: Miss, 160 points, inte 140

Edit 3: 205 nu, kom igen har inte en anning vad jag ska sätta alla poäng på