Permalänk

ris och ros till hemsida.

jag har gjort en personlig liten hemsida som jag gärna skulle vilja ha lite små kritikpå.

saker som man inte behöver lägga märke till är Fonten på "Logos" den vet jag är fel.

http://www.agge.info/

Jag har ingen supersnabb interneanslutning.

Servern är IIS med PHP och MySQL.
Skall dock flytta den till min FreeBSD server när jag fått hem den.

Tack på förhand

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

Logon håller jag med om.

Andra saker som jag skulle vilja ändra:
- Ge bakgrunden en mörkare grå färg
- Byta ut det vita mot den grå färg du använder
- Ge "content"-rutan vit bakgrundsfärg.

Edit: Ignorera förslagen ovan. Jag var full när jag skrev dom
Contentbakgrunden borde vara lite ljusare grå dock. Dom andra färgerna är bra.

Lägg gärna in nån mouseover-effekt på menyknapparna
Annars såg det ganska bra ut.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk

Är sidan klar? Eller är den påväg att bli?...annars finns det en del saker som kanske skulle kunna ändras.

1. Jag tycker du ska krympa "content"-rutan. Det känns som om du får svårt att fylla ut hela det utrymmer så att det ser bra ut. Eller att du verkligen försöker fylla ut sidan, just nu ser det lite klent ut - helst startsidan. Kanske en bild skulle hjälpa?

2. Jag håller inte riktigt med ovanstående(Zax). Jag tycker att du ska ha en ljusare gråfärg alt. vit där du har grått nu. Behåll de vita där du har vitt.

3. Varför skriver du "menu" och "news" när din sida är på svenska? Personligen gillar jag inte blandningen.

4. Som sagt, fonten i menylänkarna.

Annars tyckte jag sidan såg riktigt bra ut. Färgen ser ut som en blandning av glassen piggelin och den gröna ipod mini. (=bra val av färg och design) Galleri-funktionen var fiffig.

Lycka till!

Permalänk

tänkte först göra en engelsk sida men så blev inte fallet.. får designa om sidan idag eller imorgon

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

Koden är väl inte mycket att hänga i taket precis...

* Olivgrönt? Hmm... ^^
* Menytexterna känns för stora.

Men annars så.

Permalänk

Vad avundsjuka alla verkar bli när de dyker upp en snygg sida. Sitter och klagar på precis allting.
victor_a: Vad är det med koden. Varenda sida behöver inte ha stylesheet för att koden ska vara bra?
Tycker den var snygg med en bra blandning av stilrenhet och snygg design.

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

Gillar färgvalet, mysgrön :- ) men försök göra contentrutan ljusare. En annan sak kan också vara att sidan ser lite underlig ut i Opera (somliga tabellrutor blir lämnade tomma) För övrigt gillar jag sidan skarpt - Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MittroSpaung
Vad avundsjuka alla verkar bli när de dyker upp en snygg sida. Sitter och klagar på precis allting.
victor_a: Vad är det med koden. Varenda sida behöver inte ha stylesheet för att koden ska vara bra?
Tycker den var snygg med en bra blandning av stilrenhet och snygg design.

Jag tycker inte att den var speciellt snygg. För övrigt ber trådskaparen ber om kritik.

Min åsikt:

+Lugna färger, behagliga för ögat.
+Ganska bra upplägg. Lättnavigerat.
+Bra toning på rutorna.

-Content-rutan alldeles för stor.
-För mycket små detaljer. Lådan, inbuktningarna i sidhuvudet, de tre strecken.
-Texten i menyn passar inte.
-"Trasig" i Opera.

Du ser ut att ha ganska bra grafikkunskaper. Med lite planering kan det nog bli snyggt

Permalänk
Medlem

menytexterna är lite för stora, sedan tar sidan lite mycket plats för att kunna visa relativt lite innehåll. Jag sitter på en notebook som har 1280*800 i upplösning och får scrolla på varje sida.

Permalänk
Medlem

hmmm, snyggt grafiskt. men som tidigare nämts, koden är kanske inte den snyggaste...

annars tycket jag också att någon form av hover effekt på menyn skulle piffa till det...

Permalänk

tack för all kretik och beröm jag har nu tagit del av det och kommer säkert att ändra lite på sidan

Visa signatur

//Patrik