World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Medlem

Hmm... kan man sälja sitt Wow tror ni?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Nu är det så här att jag har smått tröttnat på alliance. Kändes som att de inte riktigt var för mig. Vill i alla fall prova på att vara horde igen, och då valde jag Shattered Hands som server. Undrar nu om det är några andra som lirar där och nyss börjat (eller ska börja) med ny gubbe?

- Orc Shaman, at your service

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

lvl50 UD Rogue på Stormreaver, spelet är högst beroendeframkallande
Skulle vara trevligt att ha några swec:are på friendlistan.

Jag när ja var lvl48.

Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk
Medlem

Jag vill med ha några på min friendlistan, Spelar på shatteredhand

Skulle vilja veta vad man ska satsa på när man är undead rogue

Strenght
Agility
Stamina
Intellect
Spirit

Mycket health skulle inte sitta fel heller

Permalänk

Agility brukar räknas som huvudföda för en Rogue.
Agilityn står för mycket som critchans, armor, dodge.
Dock är Stamina inget fel heller då 10hp ger mycket mot slutet skulle jag tro.
Du kan ju aldrig lita på en crit iaf medan dina 10hp.
Dom finns där.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron

Strenght
Agility
Stamina
Intellect
Spirit

Du kan lägga till mig, Kheggz.

Okej, några nybörjarfrågor om shamans.

1. Vad rekommenderas? Mace/shield eller staff?
2. Hur ser en bra/standarduppbyggnad ut när det gäller talents? Vad att tänka på?
3. Vilka skills är "bäst"? Några man kan skippa på en gång så man slipper slösa mynt?
4. Imbues, vilka är bra? Är totems nödvändiga öht, och vad ska man satsa på i så fall?
5. Totems, vilka är bra? Är totems nödvändiga öht, och vad ska man satsa på i så fall?
6. Vad är shamans styrka och svaghet?
7. Övrigt? Synpunkter, förslag osv mottages gärna om shamans!

Är väldigt trött nu och ska sova, ska försöka lära mig mer om shamans imorrn. Jag ska spela som horde nu i alla fall, har bara inte riktigt koll på vilken klass jag ska välja. Shamans verkar intressanta med sina magier.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Det enda som är nått att ha med shams är att de kan gå på vattnet...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Det enda som är nått att ha med shams är att de kan gå på vattnet...

Det är prästen som har Levitate, shamaner kan bara andas under vattnet.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron

Strenght
Agility
Stamina
Intellect
Spirit

Agility i första hand sen stamina. Sen också strenght men agility är viktigast.

Permalänk
Medlem

Ushh har kommit till lvl 30 på min Paladin och harvar fortfarande runt i Duskwood. Det går riktigt segt nu. har hittat en bra grinding plats (ogrecave). Det som är jobbigt är att man möter 31-33 lvl monster men ändå får pyttelite XP (i förhållande till vad man har). De quests som finns kvar här har en eliteboss på lvl 35 så det kan jag glömma. Morgan fell och en till.
Kanske dags att söka sig söder ut? Var där en liten stund men det var för högt levlade fiender ( 33-36)
Det blir nog att grinda ett par dagar till och köpa på sig riktigt bra armor och eventuellt ett riktigt bra 2-hands svärd. Men det känns inte kul att grinda i 2 dagar till.... till jag har lvl 32-33.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug

Det är prästen som har Levitate, shamaner kan bara andas under vattnet.

Fel
Shammys kan gå på vattnet på lvl 30, man behöver en fish oil dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oniac
lvl50 UD Rogue på Stormreaver, spelet är högst beroendeframkallande
Skulle vara trevligt att ha några swec:are på friendlistan.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/oniwow.jpg
Jag när ja var lvl48.

Kan rouge använda mail sen?

Sett några hunter som springer runt med Mail

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Kan rouge använda mail sen?

Sett några hunter som springer runt med Mail

Nej, rougar kan inte ha mail. Shamans och Hunters får mail vid l40.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

fasen vad gött (= lvl 36 och lvl 25 (= båda warriors horde och bladefist servern

är någon inne so pma gärna gundam eller aeolus (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Ushh har kommit till lvl 30 på min Paladin och harvar fortfarande runt i Duskwood. Det går riktigt segt nu. har hittat en bra grinding plats (ogrecave). Det som är jobbigt är att man möter 31-33 lvl monster men ändå får pyttelite XP (i förhållande till vad man har). De quests som finns kvar här har en eliteboss på lvl 35 så det kan jag glömma. Morgan fell och en till.
Kanske dags att söka sig söder ut? Var där en liten stund men det var för högt levlade fiender ( 33-36)

Testa leta upp mobs som är lägre level och grinda. Jämför xp:n och hur snabbt du dödar dem (om du har en mod kan du kolla xp/tid). Ibland kan en något lägre mob ge nästan lika mycket xp, men man dödar dem betydligt snabbare. T.ex en mob som är 2 lvls lägre ger 15% mindre xp, men du dödar dem snabbare så de ger ändå 25% mer xp/timme.

Grinda är att döda mobs effektivt (och kontinuerligt, låg downtime), och är de högre lvl än dig så gör man inte det.

Permalänk
Medlem

Känns som jag gjort ett fel val att lira som hunter. "Han" och jag kommer inte riktigt överens.

Gillar att in och kötta mot mobs, vill inte vara main tank (warrior) då jag blev urless på det i EQ2. Tanken på att vara healer (paladin) lockar inte heller då folk kommer dö som flugor för att jag inte hinner med!

Hur är rouge att lira med?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Rogue = Mycket skada snabbt, levlar fort (iaf i början) , ingen downtime att bry sig om då man regenererar fort. Är dock ingen tank då man inte tål allt för mycket stryk. Enda problemet enligt mig är att det kan vara lite svårt att hantera flera mobs samtidigt. Man kan ju sappa dom men det måste man göra stealthad.

Det är min erfarenhet av min Troll Rogue.

Permalänk
Medlem

Spelar Paladin, för 3:e gången, på Stormscale. De jag har problem att möta i PvP är rogues, om de får element of surprise, och shamaner, då de är ungefär hordes paladiner. Alla andra klasser har jag mycket litet problem med. Crittar 1000 med Deamonslaying Truesilver Champion, händer lite då och då. Även om man inte crittar, gör man ca 200-500 skada per slag, vilket är fullt tillräckligt. Minst problem att möta är ju warriors. Paladins utan healing, immunities och liknande, kanske något bättre dps. Mages och priests får ofta slut på mana vilket resulterar i att de blir som en pistol utan ammunition.

Lvl 52, btw. Inga problem att levla, grinda eller questa. Såväl solo som grouping.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Nån som vet vart man kan få tag i ovanliga leatherworkrecept? NE Rogue, lvl 29.

Permalänk
Medlem

Om man vill var PvE-rogue så kan talents som Blade Flurry (anfaller 2st mobs samtidigt i 15sec) och improved sap vara bra.

Har inga problem med att gå solo med min lvl50 pvp-inriktade rogue.
Crittar väldigt högt med Imp.Evi och cold blood så det går snabbt.
Imp Dodge och Evasion räcker ofta för att döda 2mobs som är högre lvl än dig själv, skulle det komma en add till eller om något skulle gå snett så är det bara att använda vanish/sprinta.

Är man undead rogue och ska grinda så ska man göra det på humanoids, då man kan använda pick pocket för att få mat/lockboxes samt cannibalize för att regenerera hp snabbare.

Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Testa leta upp mobs som är lägre level och grinda. Jämför xp:n och hur snabbt du dödar dem (om du har en mod kan du kolla xp/tid). Ibland kan en något lägre mob ge nästan lika mycket xp, men man dödar dem betydligt snabbare. T.ex en mob som är 2 lvls lägre ger 15% mindre xp, men du dödar dem snabbare så de ger ändå 25% mer xp/timme.

Grinda är att döda mobs effektivt (och kontinuerligt, låg downtime), och är de högre lvl än dig så gör man inte det.

Kan du rekomendera något bra mod för att kolla detta?
Det sura är att jag inte tycker det går speciellt snabbt att döda fiender. Ok, jag är väl otålig men jag skall prova att gå ner på lvl 26-29 och springa runt som en galning. Det får bli Raven hill med alla odödingar som jag kan ösa Exorsism på. Det tråkiga är att det är mycket folk där som gör quests... kan se det framför mig hur griniga dom blir när jag "rensar" kyrkogården.

Det är nästan som om lvl runt 30 är en "transportsträcka" till nästa land. Man har för låg lvl för att köpa tillräkligt bra vapen och rustning för att klara de quest som finns och man har för hög lvl för att få bra med xp. Kände det likadant runt lvl 12.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Det sura är att jag inte tycker det går speciellt snabbt att döda fiender. Ok, jag är väl otålig men jag skall prova att gå ner på lvl 26-29 och springa runt som en galning. Det får bli Raven hill med alla odödingar som jag kan ösa Exorsism på. Det tråkiga är att det är mycket folk där som gör quests... kan se det framför mig hur griniga dom blir när jag "rensar" kyrkogården.

Det är nästan som om lvl runt 30 är en "transportsträcka" till nästa land. Man har för låg lvl för att köpa tillräkligt bra vapen och rustning för att klara de quest som finns och man har för hög lvl för att få bra med xp. Kände det likadant runt lvl 12.

Man dödar inte snabbt med en paladin.

Permalänk
Medlem

Njae iof, det enda som går hyfsat snabbt är odöda med 2-3 lvl under min level. Slänga på en Seal som gör honom kännsligare för min aura, skjuta av exorsism, hugg, hugg, lilla auran, Exorcism igen= död. Men det är som alla vet den ENDA fienden som en Paladin "leker" med. Annars är det healing och tålamod (och DYRA svärd och rustningar) som håller en vid liv överhuvud taget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Prova Telos clock:
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=128

Eller Danboos XPRate:
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=114
Den verkar inte uppdaterad på ett tag, så ändra i *.toc filen så du får rätt interface-build nummer (eller stäng av checken i WoW).

Permalänk

Det här har säkert frågats förr men jag frågar ändå
Var kan jag beställa WoW från internet? Det verkar vara slut överallt.
Alltså, en sida som har spelet (har redan kollat en del och det var slut, t.ex webhallen).

Jag måste ha det! =|
Jag missade 6 veckors spelande i betan för att vårt internet inte funkade

Permalänk
Medlem

Hej jag har precis börjat spela WoW men jag undrar hur man skriver saker i General,Trade och Looking for group chatten? För när man trycker enter så kommer bara Say upp.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk

/1 - General
/2 - Trade
/3 - Worlddefense
/4 - Localdefense
/5 - Looking for group

Iaf hos mig är det så.

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som lider av att "gubben" låser sig i hukande ställning när man minar eller plockar drops? Det värsta är att man inte kan plocka upp någonting "you can't loot that" eller vad det står. Det enda som hjälper är att logga ur och in igen, då funkar det att plocka upp. Detta kan vara en smula irriterande när man lyckats ha ihjäl en "boss" och skall plocka upp quest items.
Hoppas dom fixar detta snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det händer mej lite då och då, oftast så blirdet bra igen efter nån min.
kan inte längre skriva / saker tex /party /guild /dance /spit osv nån som vet avd som är fel?

*Edit*
installerade om cosmos så fungerade allt.
alltså vill varan för cosmos. installerade det för att prova men det var alldeles för många buggar så togbort allt jag såg som hadde med det att göra sen så installerade jag gypsy igen men efter det så har nånting krånglat varenda dag som det hära tex med / inte fungerade, jag använde inte cosmos men när jag installerade det igen och tog bort det så fungerade allt som de ska igen

Permalänk
Citat:

Någon mer än mig som lider av att "gubben" låser sig i hukande ställning när man minar eller plockar drops? Det värsta är att man inte kan plocka upp någonting "you can't loot that" eller vad det står. Det enda som hjälper är att logga ur och in igen, då funkar det att plocka upp. Detta kan vara en smula irriterande när man lyckats ha ihjäl en "boss" och skall plocka upp quest items.
Hoppas dom fixar detta snart.

Det är när det laggar

Ett tipps är att göra sånna quests där man ska utforska gruvor och dylikt när det laggar till för då är det bara att springa igenom den. Fienderna attackerar inte en och man klarar questen ;D