Blizzard lurar kunderna!!

Permalänk
Medlem

Men herregud, hur korkad får man vara? Och sen gå och klaga hos Plus! Kan han förnedra sig själv ännu mer?

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

jisses. de borde inte anklaga spelets tillverkare, de borde anklaga elgiganten för deras bristande information. *hävda*

sen att vissa personer inte kan läsa sig till information, är ju allmänt känt sedan länge.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Finns det någon redovisning på hur kostnader och intäkter ser ut för WoW?

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Avstängd

Lägg upp en egen server slipper du betala i månaden.
Hadde varit dubbelt så många som spelat/köpt om man inte hadde fått hyra det på livstid

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem

räcker med den stora andel idioter som drar ner spelupplevelsen för oss andra. vill inte ha fler och därför är en månadsdavgift ett bra sätt att sålla bort en stor del.

Permalänk
Medlem

på min förpackning står det följande

First month of play includes
Internet connection required
additional online fees apply

så resten borde man kunna räkna ut..

Permalänk
Medlem

Idiot, han skämmer ju ut sig.. vem fan klagar på Blizzard?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bitrax
Idiot, han skämmer ju ut sig.. vem fan klagar på Blizzard?

Word... att ha mage o klaga på Blizzard är fan som att klä av sig naken, smeta in sig själv i senap och springa runt på sergelstorg i stockholm¨

Han borde stenas

Permalänk
Medlem

Ingen av er som tänkt tvärtom? Att det är han som är smart och lurar alla?
Det här är min teori:
Han köper spelet, fastän han tycker det är dyrt. Installerar det och sparar cd-keyn. Sen ser han att det inte står nåt om att man måste betala månadsavgift. Han får en snilleblixt, och ringer till Elgiganten och säger att han vill ha pengarna tillbaks. Och det fick han ju efter ett tag.

Så nu har han alltså cd-key och ett installerat spel för inga pengar alls. Att han får betala i månaden sen är ju en helt annan sak.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
Men alltså killen måste ju vara helt knäpp.
Vem i hela fridens namn går och köper ett spel utan att veta vad det är? Han måste ju vara helt dum i huvudet då.

I princip samtliga av mina Amiga spel har jag köpt utan att ha information om vad det är annat än baksidan av kartongen. Det samma gäller några PC-spel.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
* text *

tack för tipset!.. ska genast utföras, hur stor är chansen att man får pengarna tillbaka?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naratis
Word... att ha mage o klaga på Blizzard är fan som att klä av sig naken, smeta in sig själv i senap och springa runt på sergelstorg i stockholm¨

Han borde stenas

Word..^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naratis
tack för tipset!.. ska genast utföras, hur stor är chansen att man får pengarna tillbaka?!

Känns tveksamt om dom ger en pengarna tillbaks, ifall man inte vill dra in Sverker igen

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Haha såg ni senaste plus?

Dom har fått många arga brev.. HAHAHA

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7782

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Haha såg ni senaste plus?

Dom har fått många arga brev.. HAHAHA

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7782

När under programmets gång nämner dom det här?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
När under programmets gång nämner dom det här?

hmm

-------------------------------
Utav
---------------------------------------------------100%

:).. vet inte exakt

Permalänk
Medlem

Inslaget om WoW verkar finnas precis efter miljösnacket, runt 60% tror jag nog det är.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakith
Ibland måste man ju faktiskt tänka lite själv också, snälla. Hur kan man gå och köpa den där boxen som säkert kostade över 600 kr på elgiganten utan att faktiskt riktigt veta vad det är man handlar. Det förstår inte jag.

Spelet kanske såg tufft ut ^^ ;).

Jag visste vad jag köpte WoW iaf.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Exakt .. tittade precis på min box och där står det också.

ryckt bort min lapp (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

Såhär tycker jag

Klart bra att de tar upp det i Plus, eftersom det är nåt ganaks ovanligt med månadsavgift på ett fullprisspel. Sen att Sverker är som han är och överdriver som fan får man liksom ta. Vi som diggar WoW skiter ju i vad han tycker eller hur!

Sen diskussionen om månadskostnad är rättfärdigat eller inte är helt meningslös, ungfär lika meningslös som diskussionen om varför BMW kostar mer än Skoda. Varför? Jo, för det första så är det bara och skita i och köpa spelet om man tycker det är för dyrt precis som det är att skita i att köpa BMW'n om man tycker den är för dyr, och för det andra så är Blizzard ett privatägt vinstdrivande företag som ska gå med så mycket vinst som möjligt. Deras servrar är överfulla och de får göra releaser i omgångar för att inte det ska bli FÖR mycket spelare helt enkelt. Mao tar de egentligen för LITE betalt för WoW, och enda anledningen att de inte tar 600kr för det istället för 400kr är för att de inte vill få dåligt rykte. Spelen hade blivit uppköpta första halvåret även om de kostat 600kr.

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Jag tycker det är skrämmande med folk som köper spel de inte vet något om.

Jag är nog helt ärlig när jag säger att jag aldrig köpt ett spel jag inte vet något om, antar även att de flesta andra gamers här på speldelen kan påstå detsamma.

Jag köpte The sum of all fears

Permalänk
Avstängd

Vilken äckelnoob.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Så.. Om jag förstått det hela rätt så står det på boxen ändå ? Isåfall är det ju knappast Blizzard´s fel =/.

nä jag menar det.. moget o ljuga i tv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deltaxy
Tänk vad många servrar man kunde köpa ifall alla som lirade WoW betalade
till nån/några som fixade servrar, eller så kunde man köpa 3 miljarder röda godisbilar, eller 59 triljoner gem eller 500 elefanter eller..................

Men vad spelar det för roll då? Vad är det för fel att betala Blizzard och låta dem sköta det hela professionellt?
Du motsäger ju dig själv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
40-50?? Um..

http://www.wow-europe.com/en/serverstatus/
Europa: 104 Realms.

Tänk då också på att Spelet finns i USA & Korea (och snart Kina) också så där har vi ett jäkla gäng realms där med.
Skulle nog säga att det i dagsläget finns runt 200 Realms

Om vi då tar informationen som nämnts tidigare i tråden (20 servers/realm) så blir det inte mindre än 2080 servrar bara i Europa
Jag har själv problem med min enda server och dess elförbrukning.

Sen ska vi tänka på dev-team, support, m fl. Jag kan ta ett exempel:
Nyligen såg jag en spelare "ploppa" fram 20 meter i taget med en sekunds frekvens eller liknande. Hursomhelst använde han sig av någon form av speedhack. Det första jag gjorde var att via ingame meny anmäla den spelaren. Dagen efter hade jag fått ett mail där det stod att de skulle fördjupa sig i detta fall. Så snart jag läst det loggade jag in och såg att den spelaren jag anmälde inte längre fanns i spelet (går att kolla genom att testa "add friend" på friendslist. Får man "Friends lookup database error" betyder det att en sån karaktär med det namnet inte finns på servern). Detta betyder att de redan efter en dag antingen tagit bort den karaktären eller hela hans account.

Detta samt mycket mer tycker jag ger bra med service för de 100 kronorna man betalar per månad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Men vad spelar det för roll då? Vad är det för fel att betala Blizzard och låta dem sköta det hela professionellt?
Du motsäger ju dig själv

Om vi då tar informationen som nämnts tidigare i tråden (20 servers/realm) så blir det inte mindre än 2080 servrar bara i Europa
Jag har själv problem med min enda server och dess elförbrukning.

Sen ska vi tänka på dev-team, support, m fl. Jag kan ta ett exempel:
Nyligen såg jag en spelare "ploppa" fram 20 meter i taget med en sekunds frekvens eller liknande. Hursomhelst använde han sig av någon form av speedhack. Det första jag gjorde var att via ingame meny anmäla den spelaren. Dagen efter hade jag fått ett mail där det stod att de skulle fördjupa sig i detta fall. Så snart jag läst det loggade jag in och såg att den spelaren jag anmälde inte längre fanns i spelet (går att kolla genom att testa "add friend" på friendslist. Får man "Friends lookup database error" betyder det att en sån karaktär med det namnet inte finns på servern). Detta betyder att de redan efter en dag antingen tagit bort den karaktären eller hela hans account.

Detta samt mycket mer tycker jag ger bra med service för de 100 kronorna man betalar per månad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira_san
nä jag menar det.. moget o ljuga i tv

Det står som sagt inte på collector's edition.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Det står som sagt inte på collector's edition.

Det står på det. Kan se det själv på min CE som står en meter bakom mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Det står på det. Kan se det själv på min CE som står en meter bakom mig.

Det står inte på alla kartonger. Antagligen har blizzards kartongbyggare insett att det bör stå och därmed ändrat efter hand.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Det står på det. Kan se det själv på min CE som står en meter bakom mig.

Det enda som står på min låda är "World of Warcraft", inget mer.
Det är snyggt, men inte särskilt informativt

Permalänk

Om ni läst tidigare så ser ni att det sitter en informationslapp klistrad på baksidan. Antagligen har den trillat bort.

STÄMMMM BLIZZARD!!!!