Permalänk

Erfarenheter av Dl-624+?

Hej

Funderar på att köpa D-Links router Dl-624+. Vet att det är en trådlös router, dock har jag inte trådlöst nätverk. Men det står att det är inbyggt 4-portars switch så det fungerar med vanligt också? Eller är jag ute och cyklar?

Aja, ska man satsa på en annan router utan trådlöst eller fungerar denna bra? Någon som har några erfarenheter av denna? Jag ska alltså inte använda denna för trådlöst utan vanliga kablar. (Telia 24mbit)

Tack på förhand

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Medlem

Den funkar, men det är ju en D-Link så räkna med lite problem och uppgradering av Firmwaren. Jag har kört 624:an och den fungerar bättre än 604:an. Har du pengar så satsa på 3Com eller Linksys istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nighteye
Den funkar, men det är ju en D-Link så räkna med lite problem och uppgradering av Firmwaren. Jag har kört 624:an och den fungerar bättre än 604:an. Har du pengar så satsa på 3Com eller Linksys istället.

Jasså det brukar vara problem med D-Link? Har kollat på en Netgear också. Får fundera lite då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Di-624+ är lite halvdan men efter att ha updaterat firmwaren så fungerar den klockrent.

Permalänk
Medlem

Kan iaf säga som så här, har 3st DI-624+ av nyaste revisionen med senaste firmware:en liggandes på verkstan som går instabilt men alla har fått sig en tur ned till d-link som har konstaterat att samtliga är i "fungerande skick". Fick givetvis tillbaks dem i samma skick, lika instabila.

Att d-link alltid ska vara så trevliga mot deras återförsäljare.... 624+ har iaf plockats bort från hyllorna då jag inte känner för att plåga fler kunder :/

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10DRU-i+/CSE-829, 2x Xeon E5-2667 v4, 64GB DDR4, 128TB HDD i SHR
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD i SHR

Permalänk
Medlem

D-Links support är inte mycket att hänga i julgranen, jag minns att en av våra gymnasielärare hade köpt in en D-Link-enhet för hemmet som inte fungerade vidare bra (läraren är för övrigt otroligt dumsnål).

Han försökte ta hjälp av supporten och ni ska veta vilket gott skratt jag fick när tjejen vid support försökte göra ping anrop till 192.168.0.1 ("D-Link-enheten") över Internet, för att konstatera att det inte fungerar.

Hur kul som helst, äkta humor, RFC1918 <3 <3 <3.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Jag hade en 624+, men det är inget att ha ifall du har tänkt sitta och tanka ner grejer (torrents) från nätet, då har den en förmåga att starta om/hänga sig titt som tätt.
Fixa en billig gammal dator istället och kör smoothwall på den, billigare och bättre!

Permalänk
Medlem

Har en DI-624+ och efter senaste firmware uppdateringen jag gjorde nu i vinter så har den fungerat klockrent sen dess. Inte en gång har vi varit tvungna att starta om den

Permalänk

Hej igen

Det blev att vi köpte en Dl-604 istället. Rättare sagt, min far köpte den istället. Killen i butiken sa att den skulle klara 24mbit. Kan tyvärr inte testa routern än eftersom vi inte fått modemet från Telia än. Kommer väl imorn troligtvis. Men frågan är ju om den verkligen klarar 24mbit? Jag citerar en kille från forumet här:

"Har en Dlink Di-604 D1 F/W ver.3.09 som INTE klarar 24mbit..."

Men även detta citerat:

"Jag har Telia 24 Mbit med Dlink Di-604 H/W-D1 F/W ver.:3.06 och det funkar bra!"

Jag kan läsa på baksidan av min kartong; H/W Ver.: D1 F/W Ver :3.06

Har läst att det finns två versioner av DL-604 , får hoppas vi har fått rätt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har en D-Link 624+ som fungerar bra - till och från. Ibland får den ryck och bara "försvinner" för min dator, men underligt nog är det bara min dator här i kollektivet som har det problemet; vi har fyra datorer kopplade mot routern varav tre går trådlöst. När jag får problem med min trådlösa uppkoppling brukar det räcka med att jag kopplar in en nätverkskabel och grejar ett par minuter så är det trådlösa igång igen när jag rycker ur kabeln.

Tycker iaf om routern, helt klart. Den må ha krånglat lite och det speciellt på senaste, men jag gillar den ändå och för det mesta har den skött sig.

Edit: Jaså du har redan köpt en 604, nåväl Har en sån också som jag ska koppla in hos mina föräldrar.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo

Edit: Jaså du har redan köpt en 604, nåväl Har en sån också som jag ska koppla in hos mina föräldrar.

Jupp blev en 604:a. Den funkar bra!

Visa signatur