STEAM - Error!! (memory?)

Permalänk

STEAM - Error!! (memory?)

Har installerat steam för ca 2 veckor sen...spelade cs under ett lan på steam funkade perfekt 1 dag ca...
Så fort jag startar Steam-> Cs så kommer jag bara fram till sjävla introt där man ser New Game, Find Servers, Options osv, där hänger sig allt och det säger så här:

("COUNTER-STRIKE: hl.exe - Programfel")
Instruktionen på "0x718b4704" refererade till minnet på "0x088804cc". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "read".
Klicka på OK om du vill avsluta programmet. [ OK ]

Detta kommer var och varannan gång när jag startar cs, om jag har tur kommer det inte alls, ibland när det kommer kan jag starta om datorn några gånger och Steam så kan det funka tillfälligt men de kommer alltid tebax.

Har provat att installera om Steam ca 10-15 ggr, även i olia mappar, HDD och dylikt.
Även avinstallerat Antivirusprogs, andra spel m.m...: (
Nån som vet vad det är?

Tänkte att det Kanske kunde vara grafiken,
Bytte från ett radeon 9800 pro till ett geforce fx.. utan att avinstallera drivs. tänkte om det kunde vara något sånt, powerstrip?

Har inte en aning

Pls hjälp
MVH
Josef

Visa signatur

All problems have a solution=)

Permalänk
Medlem

Det kan vara något problem med ditt RAM-Minne.
Jag började få sådana varenda gång jag stänger (jag vet jag har lotto ^^) vissa program,
World Of Warcraft (tur igen ^^, bara det tråkigaste spelet ) och en video editor.

På min står det:
Balablabla på 0x00b8e82 blablabla minnet på 0x0000000.
Blabla. Blabla "bla".

Samma saker som du förutom siffrorna.

Har du två RAM minnen av olika sort?
Började detta efter du varit innne i datorn?, då kan minnet blivit lite kasst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burbank
Det kan vara något problem med ditt RAM-Minne.
Jag började få sådana varenda gång jag stänger (jag vet jag har lotto ^^) vissa program,
World Of Warcraft (tur igen ^^, bara det tråkigaste spelet ) och en video editor.

På min står det:
Balablabla på 0x00b8e82 blablabla minnet på 0x0000000.
Blabla. Blabla "bla".

Samma saker som du förutom siffrorna.

Har du två RAM minnen av olika sort?
Började detta efter du varit innne i datorn?, då kan minnet blivit lite kasst.

2005-08-14 kl.10:03 :
hmm det är samma minnen, möjligt att nån av minnena kortslutits lr nåt då?
hur vet man vilket, lr om det är båda:S

Hittade en hjälpdel på steampowered.com
följde allt dom hade där, installera alla drvivrutiner till moderkort, grafik m.m Nyaste!
Funkar inte ändå:(
Men det med minnet får jag testa då...

Ingen annan ide annars?

2005-08-15 kl.06.43 :

Har bytt RAM minnen helt och hållet, köpt NYA drivrutiner till allt i datorn, (moderkort, grafikkort)
OMINSTALLERAT hela windows!!!
Installerat alla driv.
ÄNDÅ samma problem : '(
HJÄLP

Visa signatur

All problems have a solution=)

Permalänk
Medlem

Har du löst det problem och hur isf.

Annars så uppkommer den simptomen när man överklockar och inte har gett tillräckligt med ström till Cpu/Minnen.

Permalänk
Medlem

Re: STEAM - Error!! (memory?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj_Zattla
Har installerat steam för ca 2 veckor sen...spelade cs under ett lan på steam funkade perfekt 1 dag ca...
Så fort jag startar Steam-> Cs så kommer jag bara fram till sjävla introt där man ser New Game, Find Servers, Options osv, där hänger sig allt och det säger så här:

Instruktionen på "0x718b4704" refererade till minnet på "0x088804cc". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "read".

Detta kommer var och varannan gång när jag startar cs, om jag har tur kommer det inte alls, ibland när det kommer kan jag starta om datorn några gånger och Steam så kan det funka tillfälligt men de kommer alltid tebax.

Har provat att installera om Steam ca 10-15 ggr, även i olia mappar, HDD och dylikt.
Nån som vet vad det är?

Bytte från ett radeon 9800 pro till ett geforce fx.. utan att avinstallera drivs. tänkte om det kunde vara något sånt, powerstrip?

Har inte en aning

Pls hjälp
MVH
Josef

Bytte från ett 9800 pro till ett Geforce fx ??
Vilket Geforce fx då??
Hmm....vad säger jag... det spelar ingen roll vilket... du har bytt mot ett sämre kort...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Citat:

Josef [/B]

Jag får samma fel i HL2. Trodde att de kunde vara ett hårdvarufel i minnet men Windows Memory Diagnostic hittade inget fel. ( Körde både normal o extended ).
Kör DirX 9.0c samt Nvidia 78.01 ( Båda helt nyinstallerade på nyformaterad hårddisk ). Grafikkortet är FX5900. Inga överklockningar.

Ingen som har någon teori eller lösning????

Visa signatur

Any time baby!

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Är inte fel på hårdvaran har testat alla jävla saker men en på steam sa att det kan vara filsystemet och att steam är känsligt så jag körde defrag på den disken med hl2 och allt funkar perfekt. gutt som fan synd bara att man försökt fixa det för många timmar med memtest och sånt skit

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

Jag fick samma fel efter att jag pillat lite för mycket med config:en. Testa att ta bort config:en du har så att den skapar en ny default config.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SLiCE
Är inte fel på hårdvaran har testat alla jävla saker men en på steam sa att det kan vara filsystemet och att steam är känsligt så jag körde defrag på den disken med hl2 och allt funkar perfekt. gutt som fan synd bara att man försökt fixa det för många timmar med memtest och sånt skit

Hehe, kan vara bra att defragmentera regelbundet.

Permalänk
Medlem

Jag hade likadant fel för ett tag sedan. Lösningen till mitt problem var att jag tog ut de 4 x 256 Mb Ram Minne o satte i 2 st 512 Mb Ram minne o det funkade klockrent efter det.
Tydligen så gick det inte att köra med 4 st 256 MB minnen i datorn o spela CS.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Citat:

Nån som vet vad det är?

Har inte en aning

Pls hjälp
MVH
Josef

Har du kollat på http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/...

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk

fan jag har också det problemet! =(

Visa signatur

/Marcus

Permalänk

Efter att ha provt lite olika tips från steam FAQ gjorde jag följande, ställde ned både Memory Timings och CPU Interface från Aggressive till Optimal i BIOSet.
Där ändrade jag även Graphics Aperatur Size från 128 till 256.

Nu funkar det, ( än så länge )

Visa signatur

Any time baby!

Permalänk

åååh fan!

Visa signatur

/Marcus

Permalänk
Medlem

Hade "memory could not be read" problemet till för några minuter sedan. Efter att att testat att defraga och köra scandisk på bägge hårddiskarna kom jag på att jag läst att cs inte klarar av att ha "§" knappen som konsollknapp.
Letade upp configen (sökvägen bör se ut så här: HDD beteckning:\Spel\valve\steam\SteamApps\Ditt account namn\counter-strike source\cstrike\cfg). Ändra toggle console knappen till något annat än §. Bör fungera.

Visa signatur

|| i7-6700K @ 4.0 GHz ~~ 16gb RAM ~~ GTX 970 ||