Permalänk
Medlem

Kvalitét på musen? MX1000!

Hej!

Jag beställde förra veckan Logitech MX3100, med tangentbord och MX1000-musen.

Men jag tycker kvalitéten på musen är låg. Tumknappsdelen sitter väldigt löst, likaså scroll-delen med knapparna där, sitter oerhört löst och är rangligt plus att scroll-hjulet skramlar och känns löst (satt mycket bättre på min gamla MX700..). Plus att dynorna under är repiga som tusan. Samt att emblemet i nederkant är löst på ena sidan och ligger och skaver i handen. Ska det verkligen vara så här?

Någon som har MX1000, kan väl ta sig en titt och jämföra. Eller kan bara någon säga vad de tror?

Jag gjorde en liten filmsnutt, Divx-komprimering, 3MB:
http://www.gurkburk.net/mx1000.zip

Jag har pratat med Dustinhome, och de kan ta in produkten för testning, men om det ska vara så här så vill de ha en avgift på 250:-, vilket känns onödigt om det nu ska vara så här, men det tycker jag verkligen inte..

Tack på förhand.

Visa signatur

Nostalgisignatur från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Gäst

Jag har MX3100 paketet samt även en fristående MX1000 mus som köptes innan MX3100 serien.Jag hade lite beskymmer med musen innan då den drog fruktansvärt mycket batteri.
Köptes här i Malmö och jag lämnade tillbaka musen och fick en ny.
Nu har jag inga problem med varken batteri eller scrollhjul och diverse knapparna.
Lite trist att du ska stå för kostnaden,men ser det så här istället.
Du har 5 års garanti på detta.

Permalänk
Medlem

Jag behöver ju inte stå för kostnaden om det nu skulle vara så att detta är ett fall för garantin..

Jag ville bara veta om knapparna SKA sitta så här löst, för isåfall är det ju ingen mening att skicka in det..

Sitter dem så här lösa på dina MX1000?

Visa signatur

Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Medlem

Prova att ta kontakt direkt med Logitech istället. De brukar ha väldigt bra support så de kan kanske lösa problemet smidigare än om du går via Dustin.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gardell
Jag behöver ju inte stå för kostnaden om det nu skulle vara så att detta är ett fall för garantin..

Jag ville bara veta om knapparna SKA sitta så här löst, för isåfall är det ju ingen mening att skicka in det..

Sitter dem så här lösa på dina MX1000?

Nopp,mina knappar sitter bra och det är inget glapp vare sig på sidoknapparna eller vid scrolldelen.

Kikade på din lilla fina film och det såg inte alls bra ut med dina knappar.

Permalänk
Medlem

mitt scrollshit skramlar en massa

detta e den andra mx1000 jag har, den första slutade laddas efter några månader-men fick en ny av OnOff

//gransson

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ corsair pc3200 512Mb 120 Gb radeon x800xl 256Mb

[img]http://miniprofile.xfire.com/bg/co/type/2/gransson.png[/img]

Permalänk
Medlem

Kollade på din film, ser inte alls bra ut. Men ta kontakt med Logitech, du kanske kan skicka filmen till dem.

Lite nya tangentbord/mus paket från logitech:
Nya diNovo www.dvhardware.net/article6438.html
Mx 5000 www.dvhardware.net/article6436.html

Permalänk
Medlem

Haft 2st MX1000 möss varav en som följde med mitt mx3100 paket. På båda har knapparna suttit lite halvlöst men det är inget jag tänkt på direkt. Dina satt dock kanske något slappare, svårt att se. På min första mx1000 trillade "laser" märket av nästan på en gång

Permalänk
Medlem

Tack för era kommentarer, jag antar att jag kan skicka in den utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Risken är nog att du får en lika "slapp" igen.

Permalänk
Medlem

min mus har lite glappiga knappar och mx laser skylten sitter lite löst oxå.. fast jag orkade inte gå tillbaka för det.. eftersom det inte stör mig...

Permalänk

Är ungefär i samma situation som dig, Gardell.
Köpt en från InWareHouse, bad speciellt att få en helt ny, efter
att tidigare fått en begagnad från OnOff.
Men tittar man på dynorna under är de extremt repiga, och klart
använd tidigare. Dessutom går den nya Mx-1000 inte att använda på
min musmatta, en vanlig traditionell, musen reagerar knappt. Var inga
som helst problem med OnOff-musen. Dessutom är scrollhjulet odistinkt.
Känns som att man får in många utbytesmöss och släpper ut dem igen, har nu fått 2 möss på raken med ytterst slitna dynor. Vem vet vad de varit med om tidigare, misshandlats av frustrerade gamers...?
Kanske skulle man ha ett system, där köparen betalar en premium för garanterat nya exemplar och sålunda får en rabatt om man nöjer sig med en som varit returnerad....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av detduvill
Är ungefär i samma situation som dig, Gardell.
Köpt en från InWareHouse, bad speciellt att få en helt ny, efter
att tidigare fått en begagnad från OnOff.
Men tittar man på dynorna under är de extremt repiga, och klart
använd tidigare. Dessutom går den nya Mx-1000 inte att använda på
min musmatta, en vanlig traditionell, musen reagerar knappt. Var inga
som helst problem med OnOff-musen. Dessutom är scrollhjulet odistinkt.
Känns som att man får in många utbytesmöss och släpper ut dem igen, har nu fått 2 möss på raken med ytterst slitna dynor. Vem vet vad de varit med om tidigare, misshandlats av frustrerade gamers...?
Kanske skulle man ha ett system, där köparen betalar en premium för garanterat nya exemplar och sålunda får en rabatt om man nöjer sig med en som varit returnerad....

Jag skulle skicka tillbaka musen och kräva en ny. Dom kan ju inte skicka dig en begangnad, skulle jag aldrig gå med på... Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har även jag fått paketet MX3100 från DustinHome nu. Det första jag tänkte på var musen o såklart har jag samma fel, den e glapp som bara den o tassarna e repiga. VA F-N är detta, säljer Dustin ut 2:a sortering eller?

Hur har det gått för er andra med reklamationerna?

Permalänk

Knapparna på min MX1000 är också lite sladdriga. Det är bara att acceptera, barn har ingen känsla för kvalitet (nä skoja bara).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Ingen som har fått svar från Dustin om vad som gäller? Har fått ett RMA-nr iaf men är osäker på om man ska skicka in den då Dustin säkert tycker att det är ok med glappet.

Permalänk
Medlem

Har sett 3st "nya" mx1000 möss och alla har varit smått repiga på padsen under, tror inte att de är begagnade för det.

Permalänk

Tum-grejen är lika dan på alla MX1000... den ÄR skramlig. Inte mycket att göra åt... men jag tycker det är skönt.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk

tycker inte min mx1000 tumscroll skramlar dock så är scrollen lite lös, men d tror jag väl att den ska vara

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Fick en ny mus av Dustin o denna var faen i mig värre. Jaja...orkar inte stöka mer, kör på denna tills jag lessnar. Drygt med tumknappen som rasslar o har sig som bara den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dartan
Fick en ny mus av Dustin o denna var faen i mig värre. Jaja...orkar inte stöka mer, kör på denna tills jag lessnar. Drygt med tumknappen som rasslar o har sig som bara den

Kräv annan modell?

Permalänk
Medlem

på min sitter allt riktigt fast o den fnkar utmärkt, lång batteritid o allt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hoppar in och lånar tråden lite.

Hade första utgåvan av MX1000 då den hade precis släppts.Den höll i ca 2 månader och sedan var knapparna kassa pga glapphet.Reklamerade varan och fick en ny.Samma skräp.
Gick över tillfälligt till MX510 och den är förvisso en bra mus,men är lite för liten för min stora hand.
MX3100 köptes och där ligger då som ni vet redan MX1000 musen i paketet.Den fungerar alldeles utmärkt.

Poängen i denna är ..första utgåvan av MX1000 och mot " paketet MX3100 " skiljer sig väldigt mycket i fasthet och knapptryckningar.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Mina knappar är också lite rangliga, det är inget jag ens tänkt på förrens jag läste tråden...så länge det fungerar stör jag mig inte på det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein