Permalänk

Kewl! Synd att grafiken verkar vara riktigt dålig. Vafan, har man en monsterdator så vill man väll andvända den? Eller är filmerna som är visade inte i högsta kvalité?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Asså filmerna som visades där är ifrån 50 talet, och ska därför se ut som dom är ifrån 50talet. Det ser INTE ut sådär ingame.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

En grymt störande grej är att när man ska spela in röster till sina filmer så läggs dom till jättebra och allt är frid och fröjd TILLS man klipper i någon scen, då hamnar alla röster i otakt med filmen och allt blir totalt koas! Hela kvällen har ägnats åt att svära och flytta på röster fram och tillbaka. >(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
En grymt störande grej är att när man ska spela in röster till sina filmer så läggs dom till jättebra och allt är frid och fröjd TILLS man klipper i någon scen, då hamnar alla röster i otakt med filmen och allt blir totalt koas! Hela kvällen har ägnats åt att svära och flytta på röster fram och tillbaka. >(

Det låter icke kul.

Gå in på MSN då ffs! ^^

Permalänk

Blir förbannad på att det är så inihelvete svårt att få rätt huvudrollsinehavare på rätt plats. Vet inte hur många gånger min stora biffiga actionhjälta som skulle skuta sig genom en 5min film dör i första scenen och hans bystiga brud som igentligen skulle agera sidekick tar hans plats, och han som igentligen skulle dött i början blir någon jävla statist som dycker upp lite då och då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Blir förbannad på att det är så inihelvete svårt att få rätt huvudrollsinehavare på rätt plats. Vet inte hur många gånger min stora biffiga actionhjälta som skulle skuta sig genom en 5min film dör i första scenen och hans bystiga brud som igentligen skulle agera sidekick tar hans plats, och han som igentligen skulle dött i början blir någon jävla statist som dycker upp lite då och då.

Jo det där känner jag igen. Väldigt irriterande att behöva dra skådespelare fram och tillbaka på trädockor för varje scen. Sen det där att sidekicken (extra) skulle ta en plats så verkar det smartast att skita i "extra" och köra med en riktig skådespelare vad rollen än gäller, annars slumpar den bara runt bland extraskådespelarna man har och byter för varje scen = Sug. Blev lite förvånad av detta då bartendern i ett flertal pubscener alltid såg olika ut efter varje scenbyte :mad:.

Det är tråkigt att klippningsverktyget inte är så bra som det kunde ha blivit om de lagt ner mer arbete på det. Visst, det fungerar men det lider av en del brister som kan förstöra allt det arbete man har lagt ner på en film och tvinga en börja om från början. -.-

Permalänk
Medlem

Tycker det finns ett riktigt störande moment. Nämligen att filmcrewet, regissören och skådespelarna alltid går ifrån ett "set", och sen går tillbaka till samma "set", som om de var på väg till ett annat "set" för att spela in en scen på ett annat "set". Detta tar extremt lång tid och är grymt irriterande. Verkar vara en bugg eller något. Detta fick mig faktiskt att börja ett nytt spel i Sandbox mode, där man kan välja att filmerna ska bli klara på en gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff

blev dock rätt roligt när man gjorde en romance film å manliga huvudrollen råkade byta plats med den kvinnliga statisten

undrar om lesbiska hångel scener var "accepterade" på 40 talet hehe filmen sålde iaf oväntat bra

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Avstängd

Det här spelet verkar riktigt fräckt!!

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
blev dock rätt roligt när man gjorde en romance film å manliga huvudrollen råkade byta plats med den kvinnliga statisten

undrar om lesbiska hångel scener var "accepterade" på 40 talet hehe filmen sålde iaf oväntat bra

ha Men du slår inte min western film, hjälten stormar in på baren och börjar skjuta hej vilt medans två revolvermän står och hånglar i hörnet.

Har ni testat att göra en skådespelerska än Måste fan passa på att tacka lionhead för den underbara möjligheten att ställa in hennes bröststorlek. Som jag har väntat på det, enda sen the sims för fan.

Permalänk
Medlem

Jäklar va svårt det är. Jag gör film på film och bombar loten med allt för att få mina skådespelare att må bra och ha skoj men ligger ändå 5a hela tiden.

Sen kommer det ju aldrig några nya wannabees med schyssta stats så jag har typ bara en regissör. Svårt att göra eget manus tycker jag med.

Men sjukt va roligt det är

Permalänk
Medlem

Har man flyt eller inte?

Beställde premier edition från Discshop i onsdags och det blev försenat till imorgon som blivit försenat till på fredag!

Tror jag gråter snart, blir inte bättre av att höra hur kul det är.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Läste att spelet hade ganska låga systemkrav. Tror ni det fungerar hyffsat på en 1,3 GHz med GeForce 2? 640mb ram.

Permalänk
Medlem

Skitkul lir!

Här är första filmen jag gjorde. Ha överseende med lite stavfel i subtitles

Wild Love

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Skitkul lir!

Wild Love

hahaha,snacka om överlägsen din första romantiska film blev då:D
min första film vet jag inte ens om det fanns nån handling i....helt meningslös film som fick en att klia sej i huvet och undra vad fan det var jag nyss såg på.
tjejen spatserar fram och tillbaks,in kommer "hjälten",han försöker krama om henne,tjejen puttar bort hjäten och ger honom en örfil,tjejen går därifrån...slut=//.
den fick en välförtjänt halv stjärna i betyg:up:

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Läste att spelet hade ganska låga systemkrav. Tror ni det fungerar hyffsat på en 1,3 GHz med GeForce 2? 640mb ram.

Det är nog möjligt, det är ju inte direkt krävande grafik.

Permalänk
Citat:

Skitkul lir!

Wild Love

hahaha vilken spel. Det ser ju ut som "Skådespelarna" styrs av trådar

Permalänk
Citat:

Skitkul lir!

Wild Love

Hehe... en kanon rulle. Tuffa grabbar dom dära kopojkarna.....

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Citat:

Skitkul lir!

Wild Love

Hah, den var ju bra.

Permalänk
Medlem

Jag och en polare har gjort en romantisk kortfilm.
One Night Beer

Polaren har röst till killen, jag har försökt så gott jag kan ( ) till tjejen.

Permalänk
Medlem
Citat:

One Night Beer

HAHA! Skrattade högt när han blev otålig på ölen och bartendern började trixa.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr

HAHA! Skrattade högt när han blev otålig på ölen och bartendern började trixa.

Ja!
Fett bra filmer du gör!
Fortsätt så, Davve!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Ja!
Fett bra filmer du gör!
Fortsätt så, Davve!

Huh? Känner jag dig, eller driver du bara?

Edit: Jaha, Dejavo heter också David.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

One Night Beer

Vilket manus! Helt fantastiskt! Och skådespelar insatserna sedan...

Du ska veta att din film bidrog till att jag bestämde mig för att köpa spelet.

Permalänk
Medlem

Mjo, visst blir man sugen på spelet. Nyss spenderat pengar på Call of Duty 2, så känns inte kul att slösa pengar på ytterligare ett spel. Får se hur man gör.

En nackdel verkar dock vara att man inte skapa mer dramatiska/tragiska filmer.. eller? Tänker mest på att det kan bli svårt att skapa en känsloladdad spänning med tanke på hur spelet verkar vara uppbyggt.

Hah, kan fan inte sluta skratta åt filmen.. hur dum är man om man stannar (läs: tvärnitar) när en främling springer bredvid och skriker åt en tex.

Visa signatur

Permalänk

Vafan? Kan man röka men man kan inte visa sex? Vad i helvete är detta för förmynderi?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vafan? Kan man röka men man kan inte visa sex? Vad i helvete är detta för förmynderi?

Kan man få blod?

Permalänk
Medlem
Citat:

One Night Beer

den där killen måste verkligen ha haft ett riktigt sug efter öl.
tyckte att filmen spårade ut en aaaaning på slutet när dom skulle ha sex.....zombie?!vad i...=/

hahaha,underhållande film:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

One Night Beer

Hahaha, den var ju grymt bra.
Vad snopen jag blev när han drog fram pistolen mot bruden i bilen. Sedan när han sne tände på bartendern.
Mycket rolig.

Permalänk
Citat:

One Night Beer

Fan vad grym. Tjejens röst var ju askul, lät som en hes transa eller något.