WoW - Mage (spirit build)

Permalänk
Medlem

WoW - Mage (spirit build)

Hej alla

Det är så att jag har börjat med en alt mage (som kommit till 34 nu) och har en fråga angående SPI. Nästan alla kör stamina + int nu för tiden, men jag tänkte vara lite rolig och köra int + spi dock så börjar jag tvivla på att det är ens bra överhuvudtaget..

Nog för att det är bra, men stamina känns som en bra mycket viktigare attribut än vad spi är

Som sagt, jag undrar om någon på sweclockers har / eller har hört om någon som kör grymt mkt SPI i endgame, tillsammans med mage armour samt arcane meditation på max får den att regga någolunda snabbt i strider?

Karaktären kommer i första hand vara pvp char, och senare (om jag orkar) lira lite höga instanser.

Alltså, jag är sugen på att köra spi / int fullt ut, men vad jag förstått det som finns det inte speciellt mycket bra "spi" gear senare när man når 60?

Tankar och ideer uppskattas!

tack för mig

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Kör du pvp vill du gärna överleva så du hinner göra nått själv. Utan mycket Stamina är du helt körd. I PvP handlar det mest om att överleva, då är stamina ens bästa vän. Spelar ingen roll hur mycket mana å bra regen du har om du inte tål mer än nått slag.

PvPar man brukar man tömma sin pool rätt fort å även med mycket spi och Arcande Meditation så hinner du inte regen nästan något i en fight iaf.

Satsa +Damage, Stamina, Int i den ordningen så får du det bästa av gubben

Permalänk
Medlem

Det är bekvämt med spirit, men eftersom det krävs såna absurda mängder av det för att du ska känna nån skillnad är det tveksamt om du vill offra all den HP:n från staminan för det. Sedan så tar det ju några sekunder (4? 5?) efter att du kastat en spell innan du börjar regenerera mana, och eftersom en mage kastar spells ganska konstant så lär du inte få nytta av det särskilt ofta.

Permalänk
Medlem

somsagt så krävs det väldigt stora mängder för att det ska vara bra eller märkas, så då får du offra upp så mycket int eller stamina att det inte lönar sig, jag skulle gå på damage gear , sen stamina, sen int

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju ha en gear i instanser som du maxar int & spir med (jag gör så), och en annan till pvp där du satsar på dmg, int & stam.

Spirit är väldigt smidigt ^^

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag kör warrior o kan bara säga att mage e ruskigt svåra att slå, en rätt spelade mage innebär döden i alla lägen för en warrior.. Kanske om vi kan attackera först så har vi en liten chans, men, men.. Ska försöka klura ut ett sätt att ta er på... *funderar

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen grabbar Det avgjorde ungefär mitt case :>
Nej, jag anser att SPI, visst.. det är ett skönt attribut. Men det är som ni säger, måste man sumpa int/sta för den, så är det fan inte värt det

Tack för hjälpen bubbs, bra och vettiga svar ^^

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zombit
Jag kör warrior o kan bara säga att mage e ruskigt svåra att slå, en rätt spelade mage innebär döden i alla lägen för en warrior.. Kanske om vi kan attackera först så har vi en liten chans, men, men.. Ska försöka klura ut ett sätt att ta er på... *funderar

Å andra sidan är warriors den absolut enda klassen vi har lätt för, eller som vi ens kan döda.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Å andra sidan är warriors den absolut enda klassen vi har lätt för, eller som vi ens kan döda.

Beror väll på? Alla melee claser är ju rätt lätta för en frostmage, samma sak gäller det med hunters. Frostnova och mata frostball, scorsh eller fireball.. Bara att hålla sig ifrån hunterns melee range men för närma för scattershot.

Warlocks däremot är en pain, samma sak med priests. Vet inte hur det är riktigt mot shamans eftersom jag spelar horde själv, men alla brukar ju klaga på just shamans vs. alla klasser så jag vet inte riktigt..

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW