Ersättare till min Intellimouse Explorer 4.0

Permalänk
Medlem

Ersättare till min Intellimouse Explorer 4.0

Har kört länge med min 4.0a och den är underbar. Dock har musknappen börjat bli konstig så den bara reagerar på ungefär hälften av musklicken, så jag behöver en ny. Jag ger spelar inte mycket så prestandan är inte viktig, det viktigaste är att den är skön. 3.0an är alldeles för "lite" formad för handen och MX510 är den äckligaste jag någonsin testat. Något tips på någon mus som liknar min 4.0a i form?

Permalänk

"Ersättare till min Intellimouse Explorer 4.0" är MX510.

Kör med den ett tag så vänjer du dig. Jag verkligen hatade Razor Copperhead, men nu älskar jag den...

Permalänk
Medlem

Men den har ju inte ens i närheten av samma form som 4.0an. Hur är MX400 då? Den ser mer lik ut iaf.

Permalänk

Jo, den ser ganska lik ut faktisgt.

Det jag tror att du inte gillar med MX518/5107G5 är att den har en speciell utformad skåra för tummen, det har inte 4.0an över huvud taget, men det har MX400. Sen tror jag inte att det är en bra spelmus, då det låter som om du lirat mycket cs me din 4.0a.

Gå till en fysiks butik och känn på olika musar vettja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musti
Men den har ju inte ens i närheten av samma form som 4.0an. Hur är MX400 då? Den ser mer lik ut iaf.

Köpte en MX400 igår just för att jag behövde en ny mus och att den var så mycket snyggare än alla andra möss jag sett. Tycker att den är riktigt skön att hålla i, men för säkerhetsskull kanske du ska känna på den innan i någon affär. Fungerade bra för mig att spela med också, men jag spelar inte så hemskt mycket. Mitt tips är att gå till någon affär och testa möss.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Haha min Intelli 4.0a har fått precis samma problem. Man måste trycka ordentligt för att den ska reagera. Om man trycker normalt reagerar den på ca 10% av trycken.

Permalänk
Medlem

e väl garanti på ms 4.0 bra länge vi har fått 2 nya på garnati här hemma

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Tror inte jag har kvar kvittot