Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Avstängd

Fejdan: enligt svar från DBmannen i en annan tråd beror det på vilket betalsätt man valt, direkt dom mottagit full betalning får du poängen. Jag har ialla fall fått vänta upp till 1-2v när jag valt PF..

Jag har inte mycket negativt att säga om Datorbutiken egentligen. Det enda är nog Fraktkostnaden den måste ni fixa.

Permalänk

MrHellCat - Vi jobbar på att lösa detta, dock tror jag få är beredda att betala för pallgods vilket gör att vi får finna en bättre lösning.

Fejdan - 2-3 dagar efter full redovisning, maila mig ditt ordernummer..

Smokey_Bandit - Förklara gärna vad du menar med att vi måste fixa fraktkostnaden.. Posten jobbar inte gratis, och vi subventionerar fraktkostnader i stor omfattning redan.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
...Posten jobbar inte gratis, och vi subventionerar fraktkostnader i stor omfattning redan...

Hmm, gör ni? Så utslaget över hela sortimentet går frakten minus?

Isf tycker jag att ni som extrem lågprisbutik borde sänka priserna ytterligare och låta frakten bära sina egna kostnader, imho.

F.ö. har jag börjat handla av er igen efter en lång tids frånvaro (tacka kompletts debakel, din insats på forumet och dustins/kompletts priser för det, bl a) och hittills är jag faktiskt mycket nöjd.
Ni skickar inte samma dag som Dustin (inte än iaf), men priserna är ju betydligt bättre. Dagen efter duger bra, vilket ni faktiskt lyckats med gång på gång.
På det hela taget är jag mycket nöjd med den "nya" Datorbutiken.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Frakten från "datorbutiken" kallar jag inte "snabb" precis.
Tittar just nu på en order, och det ser ut såhär:

(nummer) _______ Leveransklar - Avvaktar leverans _______ 2007-10-03 14:51:55

Nu är det 2007-10-09, 13:23, så det har stått "leveransklar" i 6 dygn.

Ringde kundtjänst igår EM för att fråga om orsaken, men det kunde denne inte svara på, men skulle se till att grejorna kom iväg "direkt imorgon bitti" eller "någon kontaktar dig om det är några problem", men.. tja, den har inte gått iväg än och ingen har hört av sig, varesig per mail eller telefon ännu.

Får väl vänta en vecka till så kanske det lossnat.
Jag har inte beställt från datorbutiken sedan hösten 2004, det funkade ungefär såhär då också.

Edit/uppdat: Det satt hårt fast, men nu har det tydligen börjat röra på sig. "9 okt kl 16:43" , "Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren".
145 timmar från "leveransklar" tills posten mottar försändelsen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
MrHellCat - Vi jobbar på att lösa detta, dock tror jag få är beredda att betala för pallgods vilket gör att vi får finna en bättre lösning.

Fejdan - 2-3 dagar efter full redovisning, maila mig ditt ordernummer..

Smokey_Bandit - Förklara gärna vad du menar med att vi måste fixa fraktkostnaden.. Posten jobbar inte gratis, och vi subventionerar fraktkostnader i stor omfattning redan.

och din mail är?

Visa signatur

Fejdan is tha shitz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fejdan
och din mail är?

Om du bekymrat med att titta i hans signatur så står det klart och tydligt där.

Permalänk

Nej, posten jobbar inte gratis, men nog ska de fanimig krångla som amatörer i alla fall... <suck>

De har slarvat bort 2/3 av min order från datorbutiken.com i Malmö och ingen verkar veta vart sjutton mina grejer har tagit vägen.

Jag kommer inte ihåg om det finns tillgängligt, men om det inte gör det, kan inte db.com vara så trevliga att de lägger till ett fraktalternativ som heter "DHL" eller "UPS"; sedan kan det tamesjutton kosta dubbla frakten, men då får man det åtminstone levererat inom 1-3 arbetsdagar hem till dörren, utan gnäll om att det är några produktspecifikationer som har överskridits... <suck igen>

Visa signatur

[ Fractal Design Define R3 USB 3.0 Titanium | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | MSI GeForce GTX 680 2048MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | System: SSD 120GB Intel 520 // Lagring: 2TB Western Digital Caviar Green | BENQ GL2750HM 27" Wide TFT LED Black ]

Permalänk
Avstängd

datorbutiken.com: du har givetvis rätt. Men personligen då jag ofta beställer mindre saker kanske en hårddisk + några fläktar så känner jag mig inte vidare sugen att betala 99:- i frakt (+ ev postförskottsavgift på 75:-)

Då tycker jag det är bättre att göra som DustinHome och ev. höja priserna på varorna och sen köra 49:-/frakt oavsett vad du beställer. Det är perfekt i mitt tycke då slipper man oroa sig över vad frakten kommer kosta osv..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokey_Bandit
...Då tycker jag det är bättre att göra som DustinHome och ev. höja priserna på varorna och sen köra 49:-/frakt oavsett vad du beställer. Det är perfekt i mitt tycke då slipper man oroa sig över vad frakten kommer kosta osv..

Vad är huvudskälet till att du handlar av Datorbutiken? De förmånliga priserna eller något annat? Jag är nyfiken på anledningen med tanke på ditt prishöjarförslag.

Datorbutiken har väl ändå en extremt tydlig fraktkalkylator, bara att ändra i varuvagnen och man ser direkt och tydligt vad frakten kommer att kosta. Inte så mycket att bli orolig över egentligen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Vad är huvudskälet till att du handlar av Datorbutiken? De förmånliga priserna eller något annat? Jag är nyfiken på anledningen med tanke på ditt prishöjarförslag.

Datorbutiken har väl ändå en extremt tydlig fraktkalkylator, bara att ändra i varuvagnen och man ser direkt och tydligt vad frakten kommer att kosta. Inte så mycket att bli orolig över egentligen.

Jag handlar av Datorbutiken för att det är en mycket bra butik inom alla områden. Sen är inte datorbutiken billigast det är något jag märkte nu senast jag beställde en dator. Hade tjänat några spänn på att handla lite överallt men då jag gillar DB så sponsrar jag dom.

Jag vet att man lätt kan kolla fraktkostnaden men det är irriterande att behöva betala 100:- eller mer i frakt. När man beställer mindre saker. Men vid ett större köp spelar det väl inte sån stor roll..

Jag diggar starkt butiker som kör fastfrakt/frifrakt och hoppas DB inför detta

Permalänk
Hedersmedlem

Men vad är det att orda om? Du får ju i slutändan ändå betala priset!?
Dustins 49 kr är ju klart finansierat av det högre priset på varorna. Dessutom är det inte helt allrådande. Varor på pall kostar 299 kr.

Om vi nu säger att det är hundra kronor i frakt (som redan är subventionerat en del enligt dbmannen), ska det slopas/sänkas ytterliggare kan de ju inte höja priset på varje vara med just det beloppet, utan bara lite så det totalt ger något tillbaka. Men småordrar kommer dem då alltid gå back på (om det är saker med liten vinstmarginal som ska skickas).
Nej behåll frakten och prisnivån.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Men vad är det att orda om? Du får ju i slutändan ändå betala priset!?
Dustins 49 kr är ju klart finansierat av det högre priset på varorna. Dessutom är det inte helt allrådande. Varor på pall kostar 299 kr.

Om vi nu säger att det är hundra kronor i frakt (som redan är subventionerat en del enligt dbmannen), ska det slopas/sänkas ytterliggare kan de ju inte höja priset på varje vara med just det beloppet, utan bara lite så det totalt ger något tillbaka. Men småordrar kommer dem då alltid gå back på (om det är saker med liten vinstmarginal som ska skickas).
Nej behåll frakten och prisnivån.

Men så tycker jag hur som helst så idé att "orda"...

Permalänk
Medlem

Jag har en leverans jag väntar på från datorbutiken. Dock ser det skumt ut:

2007-10-09 15:40 Malmö: Försändelsen har sorterats
2007-10-09 16:58 Posten: eBrevsavisering har skickats till mottagaren

Efter det har inget hänt på över ett dygn och jag bor i Örebro fan. Grejorna som skickades samma dag från inwarehouse i sthlm kom fram som vanligt.

Är det posten som tjabblat sig måntro eller är det rätt normalt att det ibland får ligga en dag extra utan anledning?

Sorry om det är lite OT, vill bara veta

Permalänk
Avstängd

halle7: tror du Datorbutiken kört din order till Malmö? NEJ! så det är posten som segat svar ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokey_Bandit
halle7: tror du Datorbutiken kört din order till Malmö? NEJ! så det är posten som segat svar ja.

Nej, alltså förstod att det va posten, men tänkte mer om det var normalt eller om de slarvat bort den där, eftersom det stod att de skickat avi. Men nu hade den kommit till örebro. De hade väl glömt den en dag de asen. Absolut inte DBs fel. Jag är supernöjd att de skickade så snabbt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Nej, alltså förstod att det va posten, men tänkte mer om det var normalt eller om de slarvat bort den där, eftersom det stod att de skickat avi. Men nu hade den kommit till örebro. De hade väl glömt den en dag de asen. Absolut inte DBs fel. Jag är supernöjd att de skickade så snabbt

Sådär är det rätt ofta med posten.. Dom uppdaterar inte vidare ofta.

Permalänk

Till DB Mannen:
Jag är bara lite nyfiken på ett fenomen som jag observerat medans jag kollat priser på komponenter lite var stans. Ni på datorbutiken är oftast billigast...förutom på moderkort. Ofta när jag hittat en kandidat till mobo i mitt nya system och jämför era priser mot prisjakt.nu så ligger ni minst 200:- över minimipriset. Jag har lite svårt att förstå detta då ni annars håller så fantastiska priser. Vad beror detta på?

Permalänk
SpelClockers

Hur många godisar får man i vanliga fall? 1? jag fick 2 med koden extra godis
Får se om dom skickar med mer på måndag då dom skickar dom två andra datorerna.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xurra
Hur många godisar får man i vanliga fall? 1? jag fick 2 med koden extra godis
Får se om dom skickar med mer på måndag då dom skickar dom två andra datorerna.

Är väl uppe i runt 150 godisar med 2 beställningar...

Rast jag fick bara 5 lakritsar

Resten ligger i en skål som jag ber folk som hälsar på plocka ifrån

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Är väl uppe i runt 150 godisar med 2 beställningar...

Rast jag fick bara 5 lakritsar

Resten ligger i en skål som jag ber folk som hälsar på plocka ifrån

Jag fick en hel kartong kanske 100+ dock till priset att mina minnen, hdmi-kabel och dvd-läsare valde att försvinna hehe

(Jo jag skyller allt på godiset )

Permalänk
Medlem

Använde "Extragodis" till min första beställning och fick väldigt mycket godis. Dessvärre endast lakrits som jag inte alls gillade. Så andra beställningen skippade jag "Extragodis" och vad händer då, jo jag fick nån fruktvariant istället som var hur god som helst.

Kanske lite overkill att välja godis, men lakrits-varianten får ni gärna avveckla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
Använde "Extragodis" till min första beställning och fick väldigt mycket godis. Dessvärre endast lakrits som jag inte alls gillade. Så andra beställningen skippade jag "Extragodis" och vad händer då, jo jag fick nån fruktvariant istället som var hur god som helst.

Kanske lite overkill att välja godis, men lakrits-varianten får ni gärna avveckla.

Ga lakritsen till mig! Fick bara en massa äckliga frukt saker..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vita godisarna är väl lugnt bäst, lakrits + dom där skumma oranga är mindre kul :S

Permalänk
Avstängd

Hmm, jag har haft problem med minnena (kompatibilitetsproblem?) och grafikkortet (ingen bild, defekt) jag beställde ifrån er.

Har nu returnerat skiten värd ca 4k totalt (minnen + grafikkort)
Borde jag kunna få tillbaka pengarna för det??

Har tänkt beställa ett vettigare grafikkort från er för pengarna jag räknar med att få tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g1sk3n
Hmm, jag har haft problem med minnena (kompatibilitetsproblem?) och grafikkortet (ingen bild, defekt) jag beställde ifrån er.

Har nu returnerat skiten värd ca 4k totalt (minnen + grafikkort)
Borde jag kunna få tillbaka pengarna för det??

Har tänkt beställa ett vettigare grafikkort från er för pengarna jag räknar med att få tillbaka.

Tänk på att detta inte är en supporttråd, läs topic: "Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!". Hör med kundtjänst istället.

Permalänk
Avstängd

Ja vi hörde med DBs kundtjänst dem sa att vi skulle få pengar.

Permalänk

Eriku-Kun - Priset varierar troligtvis med moderkortsmodell, maila mig gärna med uppgift om vilket kort det gäller så kollar jag på saken.

Kanel - Tack för assistans, i denna tråd besvarar jag endast sådant som kan leda till förbättringar på något sätt för att inte skräpa ner tråden.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag vet inte ifall någon har nämnt det här innan men något som jag tycker skulle behövas är bild på moderkortens I/O panel. Jag som letat efter moderkort med optisk SPDIF så har jag märkt att alla beskrivningar inte noterar ifall det är RCA eller TOS-link. Har man en bild så kan man enkelt se vilket är fallet. Sen finns det två olika designs på TOS-Link uttagen. En med liten propp som man tar bort och en med en lucka. Så är man petig om sånt så står det inte heller i beskrivningen. Då behöver man en bild

Permalänk
Medlem

Här kan han få några tips på förbättringar..

1. För att ens komma i närheten av förstahandsval så måste leveranstiden förkortas drastiskt. 145 timmar från "leveransklar" till att posten får försändelsen är absolut inte godkänt.

2. När försändelsen väl kom fram var inte innehållet helt matchande det som stod på order, följesedel och faktura, men det saknade i detta fall betydelse. Det bör alltså till någon form av kvalitetskontroll, checklista eller liknande kontroll på packavdelningen för att säkerställa innehållet i leveransen är exakt vad som står på ordern.

3. Siten är bedrövligt trög, beror antagligen på att https inte cachas, så den drar om det från servern hela tiden, medan t.ex kompletts sidor går över vanlig http och till stor del kan tas ur cache. Navigeringsmenyn är också riktigt trög, och den är rörig. Kan väl börja med att lägga in undergrupperna i bokstavsordning, flytta ut "nätaggregat" från chassin, slå samman kategorierna "intel sockel 775" och "intel core2 s775" till en och istället tydliggöra mer vilka saker som passar ihop och inte.

4. Jag tilltalas inte helt 100 av sortimentet. Varför säljs t.ex inte FSP's nätagg i varianterna över 400w? Varför säljs inte tillbehören, t.ex hjulen till chieftec-chassin? Var finns controllerkorten som ger RS232/centronics-portar? Varför säljs s940 processorer och s939 moderkort, men inte s940-moderkort och s939-processorer? Det är alltför många underligheter med sortimentet för att listas här.

5. Upplägget på websiten är en smärre katastrof. Varför hittar man TV-antenner och TV-signalförstärkare i kategorin Datorkomponenter, TV-kort och inte under kategorin TV/projektorer? Varför ligger inte "bildskärmar" och "skrivare" under kategorin "kringutrustning"? Är inte det kringutrustning? Varför finns kategorin S604 processorer (numera tom) då sådana varit inaktuella rätt lång tid nu, och inga matchande moderkort säljs? Samma sak ang. BTX moderkort/processorer som båda är tomma. Varför finns "TV-kort" både under "Grafikkort" och på rotnivå i "datorkomponenter" ? Varför finns "Nätverkskort" både under kategorin "datorkomponenter", "nätverkskort trådbundna" och på rotnivå i kategorin "nätverk" ? Även de trådlösa ligger på två ställen. Varför ligger "ljud & videoredigering" både under "datorkomponenter" och under "hemelektronik"? Det finns hur många sådana här konstigheter som helst. Varför ligger "kortläsare" både under kategorin "Chassin", "Tillbehör" och under "CD/DVD/floppy"? Varför ligger "minnen" som en egen toppkategori och sedan till del också under datorkomponenter. Såhär går hålla på ganska länge och lista knasigheter. Det verkar som pelle planlös irrat ihop sidnavigeringen under en kafferast. Det är ju på ett sätt förståeligt att man vill exponera sortimentet för alla kundtyper, men det hela tyder på ett eget underkännande av hela katogoriseringssystemet och är lätt irriterande. Saker & ting finns inte alltid där det vore mest logiskt att ha dem. Även om hela siten ändå ska byggas om så småningom kanske det inte vore helt omöjligt att redan i nuläget strukturera upp det hela.

6. CSS'en är f.ö felgjord, vilket påtalats tidigare, så det bidrar till att siten ser lite konstig ut, men det är ju rätt behändigt med orange botten också, kanske ett förslag till nästa site att den bör få annan bakgrund än bländvit.

7. Animerade gif'ar och flimrande flash-banners borde vara i lag förbjudna. Jag ad-blockar dem så snart jag ser dem, men varför ofoget att alls lägga upp ting som blinkar och rör sig? Det är enbart distraherande. Fattas bara att det läggs ljudeffekter i dem också, hemska tanke.

Lite att fundera på, så kanske det kommer mer senare.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Får väl börja med lite beröm. La alldels nyss en ganska stor (6000:-) order innehållande ett grafikkort, 2 hårddiskar, moderkort och CPU. Av dessa 5 artiklar (2 olika hårddiskar) så var ni billigast i sverige på 4 st enligt prisjakt! Det enda ni inte var billigast på var moderkortet (Art.id: GIGX38-DQ6) där ni låg 124:- över lägsta pris, Vilket är bra det med

Det enda som verkligen irriterade mig var att det inte gick att se lagerstatus direkt i kundvagnen, så man slipper klicka på varje enskild vara för att dubbelkolla lagerstatusen.

Några som detaljer till finns det att klaga på. T.ex att man inte kan hitta kablage typ 4-pin-Molex->SATA adaptrar och liknande under nätaggregat utan man måste in under kablage.

Under bildskärmar har ni buntat ihop allt över 20" i en och samma katergori vilket skapar en rejäl röra, det borde delas upp i 3 kategorier: 20-21", 22" och 23"+.

Hoppas ni levererar min order innan helgen annars får DBmannen en ilsken gnäll-tråd att handskas med på måndag morgron

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB