Intressantaste / tråkigaste handling i spel.

Permalänk
Medlem

Intressantaste / tråkigaste handling i spel.

Vad tycker ni är den mest intressantaste handlingen ni stött på i ett spel?

För mig måste det nog vara handlingen i Half-Life 1-2 serien. Bioshock ligger nära också.

Och det är tråkigt med typiska "rädda-jorden-från-alien" spel. Även om Half-life serien handlar om det, så är handlingen i Half-life mycket väl genomtänkt.

Vad tycker ni?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Grim Fandango var det första som jag kom att tänka på. En ganska så originell story dessutom.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

GTA San Andreas

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Mest intressanta handling i ett spel är väl inal Fantasy 7 när det kom. (Kanske även fortfarande om man börjar spela det nu)

Grim Fandango har galet bra handling det med.

Sämst? hmm.. ingen aning, håller mig borta från spel med noll handling.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7 har ju lätt bäst än idag, tråkigaste handling skulle la va random bil spel. Dock är ju spelen kul i sig ibland ändå.

Permalänk
Medlem

Mafia har en mycket bra story i mitt tycke.

De flesta spelens story suger, eller så har de ingen story alls att tala om, så jag har svårt att komma på nåt spel som sticker ut ur mängden på det området. Icke-existerande story behöver dock inte innebära att ett spel är dåligt.

Permalänk

det får nog bli ff7 för min del.

"tråkigaste handling skulle la va random bil spel"
det där fick en att skratta lite..bil spel med handling..."turn left up here".."hard right 50 meters ahead":D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag kommer egentligen bara att tänka på HL2 serien, precis som trådskaparen.
Just det där att man aldrig riktigt är säker på vad som egentligen hänt gillar jag. Man släpps ut, efter att den mystiske G-man svamlat lite, i City 17 där människorna är väl övervakade som i något sorts läger.
Man vet dock inte riktigt hur det har kunnat gå så och ens om man är på Jorden eller vem den där G-man egentligen är och hans motiv osv.

Det gör att man man hela tiden vill veta mer om vad som hänt och hur man kan göra något åt det.
Om hela bakgrunden från början var given skulle det förstöra en hel del, tex om det sades "2020 kom det massa rymdskepp med combines och utkämpade ett krig på jorden och fängslade alla kvarvarande människor. Det är ditt uppdrag att förstöra huvudreaktorn i citadellet i mitten av stan för att befria dem..."

Att själv upptäcka vad man ska göra är mycket roligare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det får nog bli ff7 för min del.

"tråkigaste handling skulle la va random bil spel"
det där fick en att skratta lite..bil spel med handling..."turn left up here".."hard right 50 meters ahead":D

Need For Speed Underground 2 t.ex. har en handling. Annars så har bilspel i allmänhet ingen handling. Så när man säger "det är viktigt att ett spel har en bra story"... så är det inte riktigt sant. Finns mängder av spel som saknar en bakomliggande handling totalt och ändå är bra.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

HL serien är klart den mest intressanta, speciellt första gången man spelade HL1 :D, call of duty 4 har en bra story även om spelet i sig är kort och man inte fått reda på allt i samma anda som HL

tråkigaste/minst intressant. svårt å svara på, ska fundera:)

Permalänk

Planescape Torment.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

För min del är nog dessa bäst: FFVII, FFX. Sämst är svårt att säga men säkert något random barn spel eller nått sånt.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Helt överlägset FFX för min del, efter det så kanske FF8 eller FF7 kommer. Vet att många inte gillar storyn i FF8 men jag älskar den!

Sämsta storyn.... finns så många spel att det inte går att utse det med sämst story, storyn i zelda phantom hourglass är faktiskt inte så överdrivet bra så det är nog det mest hypade spelet med sämst story jag spelat iaf :).

Permalänk

Bästa: FFVII, FFIX

Permalänk

Bäst: Metal Gear Solid-serien
Sämst: Hjärndöda FPS-spel som endast har en story för att de måste. TimeShift är ett bra exempel imo, i alla fall fick jag intrycket av det innan jag tröttnade på spelet.

Permalänk
Medlem

Gothic 1 och 2 hade riktigt spännande story, annars var half life 2 oxå riktigt spännande. Wizardry 8 hade en skit bra story oxå, humorn var så härlig.

The witcher hade inte så dålig story heller, även om det blev lite rörigt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Personligen så gillar jag halflife spelen, särskilt HL2. Just i början av spelet när man precis har kommit av tåget i city17, stämningen är ju så skön

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Sämsta spelet med en singleplayerdel om man inte räknar bilspel är nog...

CS: Condition Zero. Det finns nog inget sämre än det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Xenosaga/Xenogears för min del när det gäller bäst handling, vist spelen åt andra sidan klassificerar jag inte bäst då de har många brister, Men inget slår spelet djupa story.

Sen när det gäller kass story, så måste jag säga Insert X PC Rpg mer eller mindre, finns väääldigt få undantag men undantagen är väldigt få. Oftast glömmer utvecklarna totalt allt om story bara för att lägga till frihet, Och för mig är story just det viktigaste i ett RPG.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det finns extremt många spel som jag tycker har väldigt bra handling. Half life 2, FFVII, FFIX, FFX och Gothic spelen, har dock bara spelat 2:an och trean.

Sämsta är lite svårt att säga, men som Sando säger så har nog CZ sämst story.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 | Q6600 @ 3ghz | Corsair TWIN2X 6400 4gb | 8800GTS 512 | 13796 3DMarks | NZXT Hush |

Permalänk
Medlem

Sämsta spelet? Finns så många extremt dåliga handlingar så det är inte värt att nämna någon, listan skulle bli för lång.

Men min favorit är nog, Alla Carmageddon spel, kör för ditt liv, döda eller bli dödad ^^.

Permalänk
Medlem

Deus ex 1 nån? Har den bästa storyutvecklingen jag stött på iaf. Är som att vara
mitt i en dektektivfilm

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk

MMORPG spel saknar väl handling i princip. Men Mafia däremot, klockrent!

HL-spelen har även de trevliga handlingar.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk

spel som har en shockande handling är nog dom spel som jag tycker är bäst.
om man tar ff7 som exempel,vem hade trott att sepiroth skulle hoppa ner och köra in svärdet i aerith så att hon dog första gången man spelade det?det kom som en shock för en,man hade ju levlat upp den karaktären och gjort henne stark och sen så hände detta.

man är ju så van att dom goda ska segra och allt ska gå som man vill,men när sen inte det händer,det är då som spelen(enligt mitt tycke) blir sådär intressanta och gör dom till bra spel(handlings mässigt dvs).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Algstrand
Deus ex 1 nån? Har den bästa storyutvecklingen jag stött på iaf. Är som att vara
mitt i en dektektivfilm

Några sanningens ord!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Ah.. kan känner en avsaknad av RPG:s här. Nog för att HL:s (1&2) handling inte är att förrakta så måste ändå Grim Fandango, Planescape Torment, Fallout, Red Alert räknas som spel med mycket bra handling.
Om du tvivlar? Testa spelen.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli
Ah.. kan känner en avsaknad av RPG:s här. Nog för att HL:s (1&2) handling inte är att förrakta så måste ändå Grim Fandango, Planescape Torment, Fallout, Red Alert räknas som spel med mycket bra handling.
Om du tvivlar? Testa spelen.

Din avatar. Jag känner igen bilden. vilket spel?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Din avatar. Jag känner igen bilden. vilket spel?

hans bild påminner mig om NOD tror jag de hette från gamla command and conquer. Ser ut som en skorpionsvans om jag inte ser helt fel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den intressantaste handlingen finns i "legend of dragoon" och "heavenly sword"

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Sötast

Bäst är helt Klart Half-Life serien.

Sämst....hmm svårare..... vetifan!