FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk

Använt Lassekongo's UI's ett bra tag, alltid mycket nöjd. Väldigt bra gjort.

Psd

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Varför har jag inga färger på mitt foobear skin? Ser helt vitt ut. Har installerat alla plugins och lagt in innehållet i rar filen i Panelsui.

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Tjenare.

Kör med FooBear just nu men det är en del saker jag saknar.

- Jag skulle vilja se vilken låt som spelas just nu när jag håller musen över tray ikonen.

Edit: Detta löste sig av sig själv efter ett tag. Vet inte hur det gick till men nu funkar det

- Jag skulle vilja att när man minimerar foobar så skulle den åka upp som en liten list allra överst på min skärm som alltid ligger överst. Dett så att man enkelt kan byta låt när man surfar och liknande. Den ska inte sticka ner mer än att den inte täcker mer än den blåa listen i min webbläsare.

- Jag skulle vilja att när man pausar och startar en låt så ska ljudet fada in och ut. Precis som i Winamp. Ganska skönt om man spelar högt och pausar och sen slår på igen att men typ inte trillar av stolen.

Finns det något skin som kan erbjuda de här sakerna, det kanske redan finns i FooBear? Hjälp uppskattas

MVH Viking

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Tjena

Har lite bekymmer med album-cover funktionen i Foolars..
Har fixat ett plugin som letar upp och själv sparar folder.jpg bilder i albumets filmapp. Problemet är att foolars istället för folder.jpg, använder nån lågupplöst ild som verkar vara inbyggd i mp3/m3u filen?

Går det på nåt sätt ändra så den skippar den möjligheten?

Edit: Löste det själv.. Döper numera filen till 0folder.jpg. Då väljer den den före den inbäddade.

Permalänk
Medlem

lassekongo, haru inget nytt på g?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

ingen som vet ett plugin som uppdaterar biblioteket i foobar automatiskt? så man slipper lägga in hela mappen igen när man lagt in säg 2 nya låtar i en mapp med 1000 låtar...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

tydligen så ska betan uppdatera biblioteket automatiskt. Jag tror det iallafall, e själv foobarnoob.

Permalänk
Permalänk

okej, nån som vet när nästa version kommer?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Hur fixar jag $imageabs2? Jag använder mig av både ColumsUI och PanelsUI. Jag vill bara fixa så jag får in albumart i Track Display panelen, vilket inte riktigt fungerar för tillfället....

Permalänk
Medlem

Går det använda foobar som väckarklocka på något sätt, alltså man ställer in en tid då musiken ska börja spela?

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

Strema: Sök efter foo_alarm.

Edit: Det är jul så vad sjutton: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=46954

God Jul!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Strema: Sök efter foo_alarm.

Edit: Det är jul så vad sjutton: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=46954

God Jul!

Tackar

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

Jag har varken tid eller ork att installera massa plugins, är det ingen som känner för att rara och ladda upp foobar2000 med FooLars (hela mappen då, så att det bara är att packa upp och köra)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clp
Jag har varken tid eller ork att installera massa plugins, är det ingen som känner för att rara och ladda upp foobar2000 med FooLars (hela mappen då, så att det bara är att packa upp och köra)?

Det tar minst lika tid att göra bägge, om inte längre för att någon ska rara sin foobar folder...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem

Lassekongo: testar din foolars nu, ser utmärkt ut men jag försöker fixa en sak bara.

Jag vill försöka få en bild på %artist% under albumomslaget, men det verkar klippas av efter bara några pixlar. Är det nån PNG-fil som begränsar det hela eller är det nåt med koden?

http://aycu34.webshots.com/image/40073/2003608023326322214_rs...

min kod för detta är

$drawrect(0,0,0,0,pencolor-null brushcolor-null) // *** COVER IMAGE *** // $imageabs2(180,180,,,,,0,0,/foolars\nocover.png,) $imageabs2(180,180,,,,,0,0,$replace(%path%,%filename_ext%,)cover.jpg,NOKEEPASPECT) $imageabs2(180,180,,,,,0,0,/foolars\case.png,nokeepaspect) $imageabs2(180,180,,,,,0,190,/foolars\nocover.png,) $imageabs2(180,180,,,,,0,190,$replace(%path%,%filename_ext%,)artist.jpg,NOKEEPASPECT) $imageabs2(180,180,,,,,0,190,/foolars\case.png,nokeepaspect)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
Lassekongo: testar din foolars nu, ser utmärkt ut men jag försöker fixa en sak bara.

Det du ska ändra på är det understrukna:

// *** MAIN PANELS SETUP *** // // PerTrack $puts(yOffset,0) $panel(Playing,Track Display,10,30,180,220,) $panel(Toolbars,Quick Search Toolbar,$sub(%_width%,193),5,180,19,) $panel(Visualisations,Channel spectrum panel,13,$sub(%_height%,64),174,32,)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Det du ska ändra på är det understrukna:

// *** MAIN PANELS SETUP *** // // PerTrack $puts(yOffset,0) $panel(Playing,Track Display,10,30,180,220,) $panel(Toolbars,Quick Search Toolbar,$sub(%_width%,193),5,180,19,) $panel(Visualisations,Channel spectrum panel,13,$sub(%_height%,64),174,32,)

Ah tackar, det gjorde susen

Edit: en fråga till,

När jag lägger till artistinformation i Comments så blir det vid ett nytt stycke ett konstigt tecken - går det att få bort det på nåt sätt?

Permalänk
Medlem

Är så sjukt lost på Foobar så det står härliga till.
Varför blir det så här för?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
Edit: en fråga till,

När jag lägger till artistinformation i Comments så blir det vid ett nytt stycke ett konstigt tecken - går det att få bort det på nåt sätt?

Hmm, konstigt, inget problem jag har...

@samurai: Skannat ditt Media Library? Preferences > Media Library > Add
Och sen Scan All.

EDIT:
Är nu klar med fooNION

Last ner: http://lassekongo83.deviantart.com/art/fooNION-73317040

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nion var redigt nice!

Har en fråga om fooLars. Två fel får jag.
Det ena är texten nere vid volymkontrollen. Vilken font ska det vara där? Har lagt in de som låg i mappen.

Sen lyricsen ser texten men färgen och vart man är i låten funkar mindre bra
Vilken av de tre .dll filerna ska man använda?

http://pici.se/pictures/AKJrdbyEq.jpg

Edit:
Problem som återstår: fade'n uppe och nere i lyricsrutan funkar inte. Fonten på texterna samt font och storlek nere vid volymen/progressbar.

Permalänk
Medlem

Inte helt färdig än då men...

Permalänk
Medlem

vet inte om jag har missat detta nu är rätt trött så jag ber om ursäkt om någon har skrivit det innan.. men finns det några guider där man kan lära sig hur man gör skins till foobar? tänker nu mest på Panels Ui, har försökt att studera confar men utan någon större framgång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dinasty
vet inte om jag har missat detta nu är rätt trött så jag ber om ursäkt om någon har skrivit det innan.. men finns det några guider där man kan lära sig hur man gör skins till foobar? tänker nu mest på Panels Ui, har försökt att studera confar men utan någon större framgång.

Finns en wiki som förklarar vad allt gör.

Visa signatur
Permalänk

Nån som vet om det finns nån möjlighet att använda flera foo_browser paneler i ui_panels som man kan göra i ui_columns?

Skulle vilja ha 2-3 foo_browser paneler med album, artist etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns en wiki som förklarar vad allt gör.

Det är ganska ont om bra guider, speciellt hur PanelsUI är "uppbyggt". Det tog mig nästan 3 veckor att bara klura ut hur man lägger till Panels. Det skulle vara bra om man någonstans kunde lägga till en liten guide på vad man kan använda, iaf på hur syntaxen ser ut.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är ett problem jag har med FooLars..

Där i det röda området, ska det inte vara en tumnagel på Folder.jpg där?

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Vet inte om det är ett problem jag har med FooLars..

http://pici.se/thumbs/t_atuLPDCEq.gif

Där i det röda området, ska det inte vara en tumnagel på Folder.jpg där?

Ctrl+A (markera låtarna) - högerklicka - Properties - högerklicka igen - Auto Tack Number.

Borde läsa problemet.

Bumpar min fråga, i "lyrics fliken" så ska det finnas en fade när texten kommer in och lämnar rutan. Den får inte jag fram. Någon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Är nu klar med fooNION

http://static.pici.se/pictures/zDWcxszjg.png

Last ner: http://lassekongo83.deviantart.com/art/fooNION-73317040

Vill gärna använda detta skin eller FooLars som är det snyggaste jag sett! Men som jag fattat det så kan inte PanelsUI läsa art som är "embedded" i MP3-filerna.

foo_uie_albumart 0.2.5.2 löser detta och fungerar perfekt, men endast i ColumnsUI. Kan man på något sätt få PanelsUI att använda sig av foo_uie_albumart 0.2.5.2 istället för den inbyggda album-artdisplayen?

Alla mina mp3-filer är nämligen taggade med embedded art, och många "singlar" ligger i samma mapp, så kan inte använda mig av folder.jpg

Permalänk
Medlem

@hordac: Kollat inställningarna i foo_uie_lyrics?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffi
Vill gärna använda detta skin eller FooLars som är det snyggaste jag sett! Men som jag fattat det så kan inte PanelsUI läsa art som är "embedded" i MP3-filerna.

foo_uie_albumart 0.2.5.2 löser detta och fungerar perfekt, men endast i ColumnsUI. Kan man på något sätt få PanelsUI att använda sig av foo_uie_albumart 0.2.5.2 istället för den inbyggda album-artdisplayen?

Alla mina mp3-filer är nämligen taggade med embedded art, och många "singlar" ligger i samma mapp, så kan inte använda mig av folder.jpg

foo_uie_albumart kan man inte använda i playlisten. PanelsUI uppgraderas inte längre heller, så nån sådan funktion lär inte komma. Du kan dock lägga till den som en panel istället för Track Display som visar den stora covern i info.
Byt då $panel(Playing,Track Display
till
$panel(Panels,Album Art

Visa signatur