Skumt problem med Vista!!

Permalänk
Medlem

Skumt problem med Vista!!

Hejsan!

Idag bestämde jag mig för att återigen försöka installera Windows Vista, allting gick bra fram till att jag kom till menyn där det står "installationen slutförs" eller någonting liknande.. Helt plötsligt blir hela skärmen svart och det står "Monitor is working, no input signal" eller någonting liknande.. Jag testade då att använda en annan skärm vilket inte gav något bättre resultat, utan
det var fortfarande helt svart. Jag startade tillslut om datorn och kom till min förvåning ändå in i själva Vista. Jag började installera drivrutiner till moderkort (GIGABYTE 6 QUAD / S-Series) och till grafikkortet (nvidia geforce 8800GT). När jag sedan rebootar datorn så funkar det som det ska i några minuter, sen efter det blir skärmen svart igen. Tillfällighet tänkte jag och startade om datorn återigen
men nu stängs skärmen av nästan varje gång jag kommer in i windows och om inte skärmen stängs av stängs tangentbordet av. Detta är som ni kanske vet inte så himla kul, jag har testat att formatera om till vista igen, testat att installera på andra hårddiskar etc etc utan något lyckat resultat, så jag fick installera XP igen.

Skulle vara riktigt tacksam för hjälp!

MVH.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla minnet så att det är ok, tex med memtest86+
Kör du minnet i den av tillverkaren avsedda volten/spänningen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

När jag installerade vista fick jag en svart skärm också från början och problemet låg i att jag hade en projektor inkopplat som vista tyckte att den skulle vara primära skärmen. Vilket det tog ett tag innan jag fattade eftersom jag inte hade projjen på vid tillfället. Så om du har flera skärmar/projje så kolla vilken vista har valt. Sen när jag installerade drivisarna till grafikkortet blev det samma sak men ställde in det i nvidia sen. Sen funkade det perfekt.
Vet inte om det var felet eller hjälpte men men...!?

Visa signatur

|P5W DH Deluxe|Intel Core Duo 6700 @ 2.66 GHz |4 x 1024MB|Geforce 8800GT|Samsung 226BW | RME HDSP 9632 | WD 500GB | Logitech MX 5000 | Logitech Ultra Vision | Vista x64 |

Permalänk
Medlem

Det är inget av det som är problemet, kollade sånt :/ har även testat med andra skärmar och skit utan bättre resultat...

Hur kan jag kolla det?

Nån som har nån annan idé om vad felet kan vara?