Permalänk
Medlem

Det är faktiskt lite av en skandal. Blizzard klantade ju också till det med Burning Crusade CE men då kunde man iaf. skriva in koden men man fick inte sina extra items.

EDIT:
Skarm, prova pay by cash?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Nej, har inte testat. Vet inte vad Pay By Cash är.'

Citat:

EU: Until the 23rd of May it is possible to register an account using a pre-order key, even if not partaking in the Early Access program. After the 23rd only the retail key found at the back of your manual can be used to register new accounts.

Verkar som idag är sista dagen att registrera ett konto med förbokningsnyckeln. Blir att låna CC av en polare då.

Edit: Försökte skapa konto med förbokningsnyckeln igen, men fick fram följande meddelande:

Citat:

This key can only be used to upgrade an account. Please register an account, log in, and use this key to upgrade your subscription instead. Please contact Customer Support for further assistance.

Verkar som att man nu måste registrera med Retail-nyckeln, och sedan addera förbokningsnyckeln. Bra, kommer jag iaf att kunna registrera ett konto med gamecard då.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Fasen va besviken jag är idag, har inte fått mitt exemplar från webhallen än. Satans posten som säkert slarvat bort mitt spel, liksom hela helgen förstörd. Eller åtminstone halva helgen garanterat. Jävla posten.

Är Webhallen som har klantat till det rejält. Först skickar de spelet som postpaket istället för brev, ok Collectors Edition är rätt stor har jag förstått. Men då kan de ju vara lite mer taktiska än att skicka det två dagar innan eftersom det tar minst 2 dagar med postpaket till norra sverige. Men inte nog med det, de skickade inte mitt exemplar i onsdags. Den hamnade under status på skickade och den fick ett kollinummer, men det var bara en förberedelse att skicka, den gick iväg igår eftermiddag istället.

Otroligt klantigt och ogenomtänkt. I normala fall brukar de skicka ut dem så att man oftast har dem en dag innan spelet släppts så att man garanteras att ha dem på releasedagen. Med tanke på att de haft spelen inne under ganska lång tid bör de kunna skicka ut dem så att folk har dem på releasedagen.

Nu klarar jag mig eftersom jag har Early Access och kan spela till måndag/tisdag utan retail, men det är ju ändå otroligt dåligt av dem och jag kommer dra mig från att beställa från Webhallen i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Jag beställde iofs vanliga versionen, och en kompis beställde på webhallen också för ca 1 vecka sen och han fick sitt exemplar igår. Dock har jag inget kolli nr om det nu skulle vara nåt på paketet. Men det står att det skickades den 21:a på webhallens sida. Men ja, det är ju dåligt med att nånting o kedjan har misslyckats. Men jag tror mer på posten, att dom missat nånting nånstans. Kan ju inte spåra heller så är ju lite surt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

det brukar bli strul med utskick runt releaser av större titlar.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Är Webhallen som har klantat till det rejält. Först skickar de spelet som postpaket istället för brev, ok Collectors Edition är rätt stor har jag förstått. Men då kan de ju vara lite mer taktiska än att skicka det två dagar innan eftersom det tar minst 2 dagar med postpaket till norra sverige. Men inte nog med det, de skickade inte mitt exemplar i onsdags. Den hamnade under status på skickade och den fick ett kollinummer, men det var bara en förberedelse att skicka, den gick iväg igår eftermiddag istället.

Otroligt klantigt och ogenomtänkt. I normala fall brukar de skicka ut dem så att man oftast har dem en dag innan spelet släppts så att man garanteras att ha dem på releasedagen. Med tanke på att de haft spelen inne under ganska lång tid bör de kunna skicka ut dem så att folk har dem på releasedagen.

Nu klarar jag mig eftersom jag har Early Access och kan spela till måndag/tisdag utan retail, men det är ju ändå otroligt dåligt av dem och jag kommer dra mig från att beställa från Webhallen i fortsättningen.

Att webhallen inte skickar som brev är väl ganska uppenbart då det inte finns någon säkerhet/spårbarhet alls (sen oavsett så är nog ce för stort för att passa i någons brevlåda). Och om din försändelse har fått kolli så är det postens uppgift att ta med sig paketen vilket dom antagligen missa/inte hade plats med i onsdags så att skylla på webhallen är väl lite att ta i men tur är väl iaf att du nu hade EA så du åtminstone kan spela hela helgen

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte kika igenom hela tråden så jag frågar ändå, räcker det med 2gb ram i winxp för en vettig spelupplevelse? Märker man skillnad med mer minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Att webhallen inte skickar som brev är väl ganska uppenbart då det inte finns någon säkerhet/spårbarhet alls (sen oavsett så är nog ce för stort för att passa i någons brevlåda). Och om din försändelse har fått kolli så är det postens uppgift att ta med sig paketen vilket dom antagligen missa/inte hade plats med i onsdags så att skylla på webhallen är väl lite att ta i men tur är väl iaf att du nu hade EA så du åtminstone kan spela hela helgen

Nja Webhallen skickar allt som ryms som vanligt brev ifall man väljer det leveransalternativet.

Permalänk
Medlem

Sån där "kan min dator klara detta spel" fråga.

AMD Athlon 64X2 3800+ 2.0GHz 2x512kb

Geil 512MB DDR PC3200 400MHz X2

MSI GF7800GTX 256MB (I vanliga fall, just nu ett 6600kort till låns medans mitt ordinarie är på garanti i fabriken.)

Antar att spelet knäcker min burk totalt? Vad föreslås för saker för att kunna lira? (Försöker spara undan pengar till en rejäl burk i oktober någon gång)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner

MSI GF7800GTX 256MB (I vanliga fall, just nu ett 6600kort till låns medans mitt ordinarie är på garanti i fabriken.)

Antar att spelet knäcker min burk totalt? Vad föreslås för saker för att kunna lira? (Försöker spara undan pengar till en rejäl burk i oktober någon gång)

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Account status Open
Playable until 2008-06-22 11:25:33

Men jag kan inte logga in mitt account i spelet, vafan vill dom ??

edjt : nu funka de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner

Den skall väl kunna köra det, men 1GB ram minne till hade inte skadat.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Hur funkar Furious inspiration till conqueror, ser inte äns någonstans där jag kan använda den. Eller den sätter igång själv när min teammate blir skadad?

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Någon som har någon länk till vart man kan tanka ner spelet snabbt? (installen typ) , har en polare som har köpt spelet åt mig men han bor 8 mil ifrån mig(norrland) men jag vet inte om jag orkar åka in och hämta det ikväll så jag skulle vilja tanka ner det istället eftersom jag ändå har alla cd keys till det.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

Fryslagg?

Tjenare grabbar, underbart spel må jag säga.. dock upplever jag lagg. Har provat allt från minsta till max inställning och får fortfarande fps drop.

Athlon64 X2 6400+, 4GB GeForce 8800GTS 512MB <- min dator, kör win vista ultimate 64-bit, sp1. CPU temp ~45 system ~20

Något som har något förslag ?

Permalänk
Medlem

Installerade just spelet men efter man patchat allting och startar spelet så kukar det ur!!!
Får upp en rätt najs bakrundsbild med lite berg etc med "pixelbuggar" som "flyter runt" :/
Är det mitt grafikkort som är för kasst eller är det något med drivrutinerna?!!!

Min pc´s specs är:
amd3400xp
2gb ram
radeon x800 (256mb)

/desperat snubbe som vill ha svar fort!!

Visa signatur

- Drink beer, save water !

Permalänk
Medlem

Re: Fryslagg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsemaker
Tjenare grabbar, underbart spel må jag säga.. dock upplever jag lagg. Har provat allt från minsta till max inställning och får fortfarande fps drop.

Athlon64 X2 6400+, 4GB GeForce 8800GTS 512MB <- min dator, kör win vista ultimate 64-bit, sp1. CPU temp ~45 system ~20

Något som har något förslag ?

Enda jag kan tänka mig är att du kan byta tilll WinXp + klocka cpun.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Är det iingen som tänker prova /provar ras-pvp? (Twilight)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ButtMan
Installerade just spelet men efter man patchat allting och startar spelet så kukar det ur!!!
Får upp en rätt najs bakrundsbild med lite berg etc med "pixelbuggar" som "flyter runt" :/
Är det mitt grafikkort som är för kasst eller är det något med drivrutinerna?!!!

Min pc´s specs är:
amd3400xp
2gb ram
radeon x800 (256mb)

/desperat snubbe som vill ha svar fort!!

Ok, jag löste det själv tror jag, är inne i loginmenyn nu iaf

Gjorde som en kille på VNboards skrev....

http://vnboards.ign.com/age_of_conan_technical_support/b23233...

bara att hoppas på att det flyter nu..

Visa signatur

- Drink beer, save water !

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det är med kravet på 24+ members för guild stad. Är det 24 olika konton som krävs eller kan man lasta in massa alts o typ bygga stad (om än oändligt segare eftersom det tar tid samla resuser) på bara några stycken.

Vad händer om någon lämnar guildet och man helt plötsligt inte längre är så många som krävs?

Vore skoj o veta för Guild Stad är en hett efterlängtad funktion i spel helt klart men samtidigt är det guild jag är med i inte jättestort och även om vi kommer rekrytera lite så vill vi inte växa helt okontrollerat bara för att.

Permalänk
Medlem

Haha det går inte updatera sig eller göra nåt med CE keyn fyfan vad funcom sparkar sina fans i skrevet hoppas man kan spela idag iaf.

Permalänk
Medlem

Asså fysatan vad irriterande det är, man kommer till lvl55 så får man grinda till 60.
Så tänker man fan vad gött nu blir det äntligen quests igen, ja då kan man questa i 3-4levlar sen så får man grinda igen till 70.

Tack funcom för att ni har lagt till så många endgame quests.
Tack så jävla mycket.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Någon som har lite roliga screens att dela med sig "in action" villsäga! : ). Undrar även finns det level cap/limit på detta?

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Någon som har lite roliga screens att dela med sig "in action" villsäga! : ). Undrar även finns det level cap/limit på detta?

MVH

80 är limiten än så länge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Asså fysatan vad irriterande det är, man kommer till lvl55 så får man grinda till 60.
Så tänker man fan vad gött nu blir det äntligen quests igen, ja då kan man questa i 3-4levlar sen så får man grinda igen till 70.

Tack funcom för att ni har lagt till så många endgame quests.
Tack så jävla mycket.

Låter som om någon blivit spoon-fed via WoW på tok för länge

Permalänk
Medlem

Alltså får jag min noshörning och drinking cape till alla mina karaktärer och alts?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Låter som om någon blivit spoon-fed via WoW på tok för länge

Så du tycker att det är kul att behöva grinda runt 11 levels av 20 för att funcom inte lagt till något content där uppe för dom skulle rusha ut spelet?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Dök det upp några nya EU servrar nu vid lanseringen? I så fall, vilka ruleset är det på dem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Någon som vet hur det är med kravet på 24+ members för guild stad. Är det 24 olika konton som krävs eller kan man lasta in massa alts o typ bygga stad (om än oändligt segare eftersom det tar tid samla resuser) på bara några stycken.

Vad händer om någon lämnar guildet och man helt plötsligt inte längre är så många som krävs?

Vore skoj o veta för Guild Stad är en hett efterlängtad funktion i spel helt klart men samtidigt är det guild jag är med i inte jättestort och även om vi kommer rekrytera lite så vill vi inte växa helt okontrollerat bara för att.

Tror det räcker med 24 members.
Tänk dock på att det kostar jävulsk mycket pengar. Varje byggnad kostar 2 guld och varierat antal resurser, oftast i hundratal.

Permalänk

Svensk server?

Någon som har info där man ser var servrarna är belägna. Vill helst ha en server som ligger nära Sverige.

Har valt battlescar, men vet inte var den ligger.