Permalänk
Medlem

Går ni in i rätt del av forumet? http://forums-eu.ageofconan.com/ ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av merkkan
Hur f*n ska man göra för att kunna kolla oficiella forumet, har ändrat mitt användarnamn säkert 4-5 ggr + bytt lösen o får det f*n ändå inte att fungera?

Börjar bli grymt less på funcom som verkar vara världsmästare på o få grejer att inte fungera som det ska.

Sen är det ju ganska skoj med 12 timmar downtime på en dag, inte sett nått annat spelföretag som lyckats med det

/Merkkan

Du kanske inte har spelat wow då? Minns när servern kunde vara nere 1-2 dagar ^^

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller komma åt deras forum. Har försökt aktiverat hit, ändrat dit. Inget hjälper.

Zopyrus: Ja.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

traders är tillbaka nu.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Någon som märkt efter patchen igår att attacker blev helkonstiga om man är i typ Frenzy/Defensive (Man snarare glider än går fram)? Någon som vet något?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 | Q6600 @ 3ghz | Corsair TWIN2X 6400 4gb | 8800GTS 512 | 13796 3DMarks | NZXT Hush |

Permalänk
Medlem

Jag fick vänta en hel dag innan jag fick access till officiella forumet. Stod att det bara skulle ta cirka 30 minuter.

Damn, HoX är riktigt kul, eller alla melee-klasser är ju det. Vet inte vad man ska lira. Har en Barbarian, Dark Templar och Herald of Xotli nu. Blir nog att testa Guardian eller Conqueror näst. Börjar få slut på namn som börjar med "Ska..."

Visa signatur

.

Permalänk

Någon som har en ETA på Buddy Pass?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Fick lvl50 på min HoX idag. Fan de blir bara grymmare och grymmare. Är det någon som kör ren spellcasting HoX?

Hur skulle det gå till? Man har ju inte så många offensiva spells...

Permalänk
Medlem

Finns det något som kan stoppa en barbarian?
Man bara stormar fram genom blodstänk och flygande huvuden

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Du kanske inte har spelat wow då? Minns när servern kunde vara nere 1-2 dagar ^^

Precis. Ett tag i wow kunde du ju glömma att spela på maintenence dagen helt och hållet då det alltid var nått som la ner.

Permalänk
Medlem

Jo innan blizzard uppdaterade WOW:s serverpark så var det ingen vidare stabilitet alls, men glöm det gamla utdaterade sk*tspelet nu detta är en tråd om Hyborea och Age of Conan!

Förresten hur är Demonologist att spela i lvl 20-30 ??

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av merkkan
Hur f*n ska man göra för att kunna kolla oficiella forumet, har ändrat mitt användarnamn säkert 4-5 ggr + bytt lösen o får det f*n ändå inte att fungera?

Börjar bli grymt less på funcom som verkar vara världsmästare på o få grejer att inte fungera som det ska.

Sen är det ju ganska skoj med 12 timmar downtime på en dag, inte sett nått annat spelföretag som lyckats med det

/Merkkan

Haha, samma sak hände för mig, men för mig var problemet att jag gick in på den amerikanska istället för den europeiska forum sidan.

Jag blev riktigt lack ett tag när jag trodde att det var dom som hade gjort något fel... Dock var det jag själv som var lite småklantig

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Kan folk reporta denna tråd som sticky i aoc forumet, http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=4987

Brukar bumpa den ibland, tar gärna imot tips om vad som kan skrivas ger självklart beröm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Förresten hur är Demonologist att spela i lvl 20-30 ??

Bra upp till level 30 säger dom sen blir det värre.
Om du vill testa en casterklass så testa Herald of Xoti eller kanske Tempest of Set (som visserligen är en healing klass men rätt bra sådan)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Finns det inga justa svenska gillen på battlescar (pvp)? Är bara lvl 11 än så länge men jag har precis börjat:P Vore kul att prata på hemspråket liksom

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem

herrk:
vi är ett gäng som håller på att dra igång en svensk guild där.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7720...

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Ska det vara så jädra svårt för varenda butik i Sverige att få in spelet?
Jag menar, dom hade ju det inne förut, beställer butikerna 15 exemplar åt gången och väntar sedan 2 veckor för att beställa 15 till?

Jag blir sne!

Collectors Edition finns ju, men då ska man betala över tusen spänn! tacka fan för grädden på moset.

Nej, jag börjar spela Ragnarok Online igen, där kan du börja spela det direkt inom 1 timme.
Tanka, betala, spela!

Tack för mig, Hej.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Får ett error medelande när jag kör:

.\fcMemMngr\MemoryManager.cpp (415)

Out of memory

operator>> + 0x5E6F1
operator>> + 0x7C4BB
Symbol not found. (0)
operator>> + 0x3543D
operator>> + 0x37AA1
operator>> + 0x4C28D
Symbol not found. (0)
Symbol not found. (0)
operator>> + 0x82075
operator>> + 0x83B9F
operator>> + 0x6D1ED
operator>> + 0x8C706
operator>> + 0x8C7AB
LdrInitializeThunk + 0x4D

sen kan jag inte köra :/ och måste starta om spelet... Provade att höja hur mycket minne den får använda (ram) och det funkade inte... Kan dem mena HDD minne? Har ändå 12 gb ledigt :S Har 3 gb ram btw...

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Ska det vara så jädra svårt för varenda butik i Sverige att få in spelet?
Jag menar, dom hade ju det inne förut, beställer butikerna 15 exemplar åt gången och väntar sedan 2 veckor för att beställa 15 till?

Jag blir sne!

Collectors Edition finns ju, men då ska man betala över tusen spänn! tacka fan för grädden på moset.

Nej, jag börjar spela Ragnarok Online igen, där kan du börja spela det direkt inom 1 timme.
Tanka, betala, spela!

Tack för mig, Hej.

Det är ju snarare leverantören som inte har inne några exemplar då det är slut nästan överallt, tror de flesta butiker bara har fått en leverans av Age of Conan (vet att GAME-butikerna bara har fått en iaf).

Permalänk
Medlem

Någon som är bussig och kör en copy/paste på senaste update notes? Kommer fortfarande inte åt deras forum. Det fungerar inte att direktlänka dit heller ifall någon tänkte..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

funkade inte att copypasta direkt från forumet men jag pillade fram det från en annan källa.
General

* Grouped players that are apprenticed will now get their kill XP capped to the correct level.
* Characters should now always get zoned back from a PvP game
* Characters should now be able to move away from their spot, without the server thinking that they are hacking
* Using a lower rank ability should not lock up your character anymore

Quests

* Players should no longer lose destiny quests if their quest log is full
* Corrected some typos in various quest texts
* Updated directions in the quest "A Dangerous Challenge"
* The flame on the Torch of Eiglophian will now die after a while in Fields of the Dead.

Playfields

* Fix a lot of graphics lag issues caused by particles in Tarantia Noble, Field of the Dead and Eiglophian Mountains which should result in much lesser lag in those playfields

Player Characters

Necromancer
* Necromancer - you no longer lose the Cannibalism spell when investing the second feat

Guardian
* Guardian - Fixed a problem where the third rank in Counterstrike Stance was not giving you the damage shield while in defensive stance.

Bear Shaman
* Bear Shaman should now correctly recieve Blood Flow (Rank 3), Claws of Stone (Rank 2), and Spirit of the Bear (Rank 2) at level 40. (Note: If you are past level 40, you will gain these spells at level 45, 50, or 55 instead.)

Dark Templar
* Feat - the Dread Shadow pet will successfully spawn again.

NPCs

* Ragall the food and drink merchant has received a fresh stock of merchandise.
* Ranger archetype NPCs will no longer cause issues with the player's HP displayed incorrectly.

Crafting

* Bow/Crossbow now require wood
* More than 50 alchemy items have been added to vendors

City Building

* Requirement checks and consumption of resources when building PVE city buildings should be fixed.

GUI

* Changed the chat colors to be more like what players are used from other games.
* The guild chat text is now green
* Removed the DirectX 10 option from the option panel.
* Removed the 'Remove from Spellbook' functionality
* OOC chat channel should no longer be inactive after teleports.

update 2 27/5
General

* Traders and Banks are now available again
* Fixed some server and client crashes
* Invite to groups is no longer case sensitive

GUI

* Added character right click menu to the chat

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Alltså jag har suttit och varit lite tveksam till om jag verkligen vill spela det här spelet, men nu när jag tänker på just det här med guildstäder så är det praktiskt taget avgjort, spelet är ju guld!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Alltså jag har suttit och varit lite tveksam till om jag verkligen vill spela det här spelet, men nu när jag tänker på just det här med guildstäder så är det praktiskt taget avgjort, spelet är ju guld!

Vänta och se om du kan få tag i en "Buddy Pass" (Trial Nyckel) från en kompis. Jag har snikspelat lite på en annans konto, och jag tycker det är underbart!
Det är "singleplayer kvalité" på questarna. Det är inte bara en ruta du snabbspolar igenom sen dödar du 10 grisar.

Jag tror att endgame PvP kommer bli riktigt tufft när allt har kommit till rätta!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
http://img140.imageshack.us/img140/9085/gmszq7.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/2425/gms1xv7.jpg

Såg precis det där på ett annat forum Herregud, vilken GM...

GM gör ju rätt. De finns för att folk söker hjälp från dem. De måste skydda sina kunder. Det enda jag kan se från de screenshots är att en idiot vid namn wedlock(istället för wetlock for antagligen är det inte tillåtet och female gender karaktär )som är en kille runt 18 år som vill få denna GM att framstå som en idiot för att han skyddar en spelare som behöver hjälp. Mer än så är det inte. Och när han säger "The game title clearly say there will be war" tror jag mer nog på att Funcom menar Raid vs raid pvp, inte corps campa någon.

Mina åsikter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
GM gör ju rätt. De finns för att folk söker hjälp från dem. De måste skydda sina kunder. Det enda jag kan se från de screenshots är att en idiot vid namn wedlock(istället för wetlock for antagligen är det inte tillåtet och female gender karaktär )som är en kille runt 18 år som vill få denna GM att framstå som en idiot för att han skyddar en spelare som behöver hjälp. Mer än så är det inte. Och när han säger "The game title clearly say there will be war" tror jag mer nog på att Funcom menar Raid vs raid pvp, inte corps campa någon.

Mina åsikter.

För det första är wedlock ett engelskt ord så var du fått wetlock ifrån har jag ingen aning.
http://www.merriam-webster.com/dictionary/wedlock

För det andra så ser jag inget fel i att corpse campa någon, det finns flertalet saker man kan göra om detta sker för att kunna komma undan.

Tål man inte leken så ska man ej heller leka leken får bli slutordet angående corpse camping och med det referarar jag till PvP server.
Rollar man på PvP server får man räkna med griefplay och liknande.

Själv hade jag mycket roligt i Noble District idag och sprang runt naken och hade ihjäl lowbies.
Slog även mitt crit rekord.
http://i25.tinypic.com/14uvxcp.png

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Vänta och se om du kan få tag i en "Buddy Pass" (Trial Nyckel) från en kompis. Jag har snikspelat lite på en annans konto, och jag tycker det är underbart!
Det är "singleplayer kvalité" på questarna. Det är inte bara en ruta du snabbspolar igenom sen dödar du 10 grisar.

Jag tror att endgame PvP kommer bli riktigt tufft när allt har kommit till rätta!

Jo, visst vill jag få tag på en buddy key, men alla har ju lovat bort sina <.<

Permalänk
Medlem

Två saker jag undrar,

Kan man dölja sin cloak? Hittar bara hjälmen i interface options. Riktigt hatar så fult det är med cloak på.

Och andra, hur gör man egna emotes som i wow?
Ex: /me dances like a drunk
Blir: Playername dances like a drunk

Förutom det så verkar det rätt roligt så länge, fast jag har gjort om min karaktär 4 gånger redan då jag inte blir nöjd med ansiktet
Inte bra med så många alternativ när man skapa

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
För det första är wedlock ett engelskt ord så var du fått wetlock ifrån har jag ingen aning.
http://www.merriam-webster.com/dictionary/wedlock

För det andra så ser jag inget fel i att corpse campa någon, det finns flertalet saker man kan göra om detta sker för att kunna komma undan.

Tål man inte leken så ska man ej heller leka leken får bli slutordet angående corpse camping och med det referarar jag till PvP server.
Rollar man på PvP server får man räkna med griefplay och liknande.

Själv hade jag mycket roligt i Noble District idag och sprang runt naken och hade ihjäl lowbies.
Slog även mitt crit rekord.
http://i25.tinypic.com/14uvxcp.png

Enklaste saken att gör för att komma undan idioter (som dig ) är ju bara att byta till en annan instance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Enklaste saken att gör för att komma undan idioter (som dig ) är ju bara att byta till en annan instance.

Ett knep jag kom på... om du har långt att springa, byt instance så spawnar du på närmsta respawn plats. Kan förkorta springadet avsevärt om du vet till vilken respawn du kommer.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >