Permalänk
Medlem

Gråa kartan uppstår efter att man "zonat" mellan 7-12 gånger ungefär. Alla typer av laddningar räknas som en zoning, dödsfall, byte av karta, byggnader med laddtid osv. Startar jag inte om min klient när detta uppstår låser den sig helt efter en/två zoningar till.
Många som kör i "window mode" får aldrig detta fenomen.
En känd minnesläcka som de jobbar på sedan lång tid.

Ni som är sugna på att spela i ett gille med sköna "gubbar", dagligen ställer sig frågan "vad kan jag göra för mitt gille?" och bara vill ha en rolig stund med PVP eller PVE; ta er en titt här: http://conan.ligan.org

Permalänk
Medlem

Otroligt sugen på att börja lira. Måste dock upgradera datorn en smula först. Detta gör att det rör sig om mer än 350kr för min del, vilket i sin tur gör mitt beslut en aning klurigare.

Efter att ha läst igenom (en del av) tråden så får man en minst sagt kluven bild av spelet. Vissa hävdar att det i dagsläget är som att sitta och betala för beta-testing. Andra verkar knappt ha drabbats av buggar etc alls.

Risken är väl att jag får lika många svar som åsikter, men ställer ändå frågan; är det läge att börja spela detta spel som det ser ut nu, eller kommer jag att bli gråhårig av ilska?

Antar att det finns folk som varit med från absoluta start med andra MMORPG's. Vilka är era erfarenheter kring barnsjukdomar, hur länge kan det ta innan spelet är relativt buggfritt?

Permalänk
Hedersmedlem

Var själv på väg att sluta spela innan jag upptäckte Culture-PVP-servern :).
Ger lite mening till spelet.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

De flesta som är missnöjda gissar jag har byggt upp för stora förväntningar på spelet och hoppades och trodde att det skulle förändra spelvärlden. Många verkar också ha missuppfattat FC's intentioner och grundidé kring spelet och nu gnälls det så vansinnigt att FC håller på att ändra det, så som kunderna vill istället. Inget tålamod där från båda parter alltså. Både bra och dåligt visserligen.

Buggar finns och även om många rättas till så uppstår det nya med patchar. De jobbar ändå hårt med att försöka komma till rätta med det och inom några månader skulle jag tro att det även kan bli spelbart för de som är för kräsna när det gäller den biten.
Buddy keys skall ju släppas snart så det finns chans att testa utan att betala.

Ta en titt och hjälp till med testning och rapportering i deras Test Live-forum.
Här är prel. patch notes inför imorgon.
http://forums-tl.ageofconan.com/showthread.php?t=35375
Logga in med kontot ni har på officiella forumet.

Permalänk
Medlem

Kan man få tag i nån trial till detta spel... är inte så mycket för såna här spel egentligen, men vem vet, man kanske fastnar för detta, verkar lite annorlunda

Permalänk

Finns buddykeys men dem går inte att använda än vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
GX2-kort har dubbla kretsar eller? Kan det inte vara så att felen ni beskriver har med just de korten att göra? ArtMan, du sa väl själv att med ditt 8800 innan gick det mycket bättre. Beror det mer på korten än spelet kanske man inte ska klaga på Funcom utan på nvidias drivrutiner istället.

Nej tror inte det då det är bättre flytt med GX2:an med "rätta" inställningar än med 8800GTS samt jag hade samma problem med texturer innan med. Testat med äldre drivrutiner också med samma resultat. Samt grafikinställningarna i spelet är buggade med då lägre ger ibland sämre flyt än högre.

Så det verkar vara helt och hållet spelrelaterat dvs FC har patchat till sig dessa buggar...

Permalänk
Medlem

Helt skumt förlorade mitt bloom fastän det står det ska vara aktiverat bara för jag provade snabbt att ställa skuggorna från ultra till high och sen tillbaka :S

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Igårkväll blev suget för stort, och jag beställde ett GeForce 8800GTS 512MB GDDR3. Avvaktar med processor och minne (har lite strul med minnet, se denna tråden, hjälp uppskattas!

AoC here i come!

Permalänk
Medlem

Vill inte förstöra glädjen för dig men vad jag hört så hade GT varit bättre att satsa på än GTS när det gäller grafikintensiva spel som AoC, Crysis etc då dess fillrate är högre.
Denna sida visar skillnaden mellan GTS, GT och GTX i Crysis: http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill inte förstöra glädjen för dig men vad jag hört så hade GT varit bättre att satsa på än GTS när det gäller grafikintensiva spel som AoC, Crysis etc då dess fillrate är högre.
Denna sida visar skillnaden mellan GTS, GT och GTX i Crysis: http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task...

Argh! Dum som jag är rådfrågade jag inte... Nåväl, det får bli ett nytt lite senare om det visar sig vara allt för kass. Blir antagligen till att köpa nytt moderkort och processor inom snar framtid, kanske slår till på ett nytt grafikkort igen då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jumi
Argh! Dum som jag är rådfrågade jag inte... Nåväl, det får bli ett nytt lite senare om det visar sig vara allt för kass. Blir antagligen till att köpa nytt moderkort och processor inom snar framtid, kanske slår till på ett nytt grafikkort igen då

Det är inga problem, du får i princip vad du betalar för. GTS 512 är lite dyrare än gt och det är även ganska mycket bättre.

Citat:

Du misstar dig grovt, då testet du länkade till visade hur ett 8800gts _640_ presterar gentemot 8800gt. I det fallet är det inte konstigt att GT vinner då det använder en senare kärna än 640. 8800GTS 512 mb (som jumi beställde)däremot, använder den senare kärnan (G92 tror jag den hette) och är ganska mycket bättre än 8800gt.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Jumi: Jag tycker du borde beställt ett HD4850 (~1800kr) istället eller ännu hellre ett HD4870 (~2100kr). Särskilt om du ska spela AOC. Du får samma prestanda med det som ett GTX280 för 4000 kr.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Absolut, amd har varit sjukt bra och prisvärda ända sedan hd3*** serien, och nu med hd4*** så är dom ju överlägsna

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Note to self: Fråga först, köp sen.

Då jag redan beställt grafikkortet är det inte så mycket jag kan göra åt...

Detta är vad jag nu skrapat ihop utöver det:

Asus Maximus Formula, X38, Socket-775
Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz
Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB (2st)

Det bör väl fungera?
Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Mvh

Fråga först, kolla så det stämmer, köp sen! Vissa har ingen aning om vad de pratar om när de ska "rekommendera" och tala om för dig vad du ska köpa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Då jag redan beställt grafikkortet är det inte så mycket jag kan göra åt...

Detta är vad jag nu skrapat ihop utöver det:

Asus Maximus Formula, X38, Socket-775
Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz
Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB (2st)

Det bör väl fungera?
Mvh

Du kan alltid avbeställa, skicka tillbaka? Aja du gör som du vill men ett onödigt köpt tycker jag bara.

Ja det ser nice ut, klocka cpun till 4Ghz och du har en hyffsad gaming burk.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Kul att de har reducerat priset för hästen i senaste patchen. Istället för 2G betalar man nu 75S :). Billigare säckar och fler NPC:s som man kan resa med. Ett steg i rätt riktning iaf

Permalänk
Medlem

När kan man få dom andra mountsen?

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Jaha... Då har man lirat det här i snart tre månader. Det hade nog varit bättre om Funcom väntat ytterligare ett halvår med att släppa. Första 20 levlarna kändes kul och lite nytänkande, inte så mycket som Funcom vill framhäva men lite finns det :-). Lite väl mycket serverlagg, lite men inte så väldigt mycke buggar. Efter 20 upptäcker man att det är något som saknas som fighting känslan och det är även dåligt med quests i vissa levlar. Det som fortfarande håller är miljön, craftingen och hur man bygger upp sin char. Men jag ser inte hur det ska kunna rädda AOC, det är alldeles för lite folk som spelar, jag kommer nog själv att sluta snart om inget radikalt händer. Funcom lovar runt men håller tunt, på gränsen till falsk marknadsföring tycker jag. Det får bli LOTRO eller Vanguard för mig troligen.

Permalänk
Medlem

Håller med dig lite där HAZ, dock kör jag på ett tag till själv. Väntar in Diablo 3 som ska ta över mitt spelberoende från aoc.

Sen gillade jag inte att dom precis sänkte priserna på mounts, jag som bara för några dagar sen pungade ut 2G för en vit häst.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Håller med dig lite där HAZ, dock kör jag på ett tag till själv. Väntar in Diablo 3 som ska ta över mitt spelberoende från aoc.

Sen gillade jag inte att dom precis sänkte priserna på mounts, jag som bara för några dagar sen pungade ut 2G för en vit häst.

Lämna tillbaks den :D...säg att du hittade svarta fläckar när du blev lovad en helt vitt häst! annars så bankar du försäljaren!

Nä men ja det är lite taskigt...fast testa kontakta FC..du får kanske tillbaks 1.25G

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet såhär långt (lvl 14) är mixad! Prestandamässigt fungerar det mkt bra,förutom crashbuggar och lite glitching, men hade inte förväntat mig något annat än 100% tillfredställelse på den fronten iom att jag just köpt en ny maskin.

Startade en ranger på cromserver och fick upp henne till 7 innan spelet crashade och när man skulle logga in igen gick det inte! Nu spelar jag barbar på culturepvp server och har lärt mig hur man ska fixa crashbuggen så att man kan logga in med samma karaktär utan att behöva starta en ny.

Tyckte spelet var riktigt grymt de första 3 timmarna med ranger, men sen avtog den initiala "wow" känslan (inte world of war...) , och det blev tråkigt. Kanske var det tur att min första karaktär inte gick att logga in igen eftersom det tvingade mig att byta server, och till er som tycker det är lite folk på de stora crom och fury, vill jag säga att det jämfört med pvp servern är extremt overcrowded, och för min del blir det alldeles för mycket gubbar som springer runt! Jag är van vid diablo 1 och 2 ( d1 är max 4 spelare samtidigt och d2 8 st, men det är gamla spel och ganska dött, d1 åtminstone).

Så som det ser ut nu har jag hittat 2008 års svar på diablo ett, där man måste se upp för andra spelare ( d1 var nonmutual hostility) & lagom population på ca ~ 300-600 (kanske blir för tomt sen när man avancerar i level).

Nu köpte jag inte min dator för att spela AoC, men det ger en rejäl valuta för pengarna effekt,särskilt som man utnyttjar prestandan också! Men det beror oxå på vart ens preferenser befinner sig och vilket typ av spelupplevelse man vill ha!

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Medlem

Det är väldigt många som klagar på att det är så otroligt mycket byggar och spelet krashar etc. Jag skulle själv inte veta om att det är så mycket fel som det verkar vara, om jag inte hade suttigt och kollat runt på AoC forumet hela tiden

Jag har själv upplevt kanske 2-3 krasher på 2 månader och det tycker jag inte alls är farligt för ett nytt spel. Den sista månaden har jag dock inte spelat, pga att min speldator sa tack och hej och vill inte starta mer

När det gäller brist av Content har jag inte upplevt någon större brist där heller. Jag har iof bara kommigt upp i lvl 55-60 och fram tills dess har jag inte behövt "grinda" något alls utöver questsen som jag har tagit.
När det gäller questsen har jag inte heller stött på några problem, eller jag kanske blev lite irriterad när jag questar i t.ex någon pyramid eller liknande och man kunde inte se väggar och grejer på minimapen så då blev det svårt att hitta grejerna.

Kvalitétmässigt så måste jag säga att min tid i Tortage var en otroligt bra upplevelse. Mysig stad, man kunde göra allt i sin egen takt och ville man prova på lite pvp var det bara att dra sig ut till "White sands" om man var lite förberädd
Efter Tortage så blev spelet inte lika mycket wow-känsla (menar inte World of warcraft), men det höll fortfarande en bra klass för mig.

Overall så tycker jag att spelet är skotroligt och jag tycker verkligen att alla som kanske har gett upp pga. buggar och grejer ska iaf testa om några månader eller något igen då de säkert har fixat ganska mycket av det som många klagar på.
Till alla som inte har testat spelet så tycker jag att ni ska göra det! Nu finns det även buddy-keys att dela ut av alla som köpte CE modellen, och det kanske lockar lite mer folk som inte redan har en negativ inställning till spelet

Permalänk
Medlem

Själv har jag avbrutit mitt AoC konto. Visst hittade jag vissa buggar när jag spelade men det var inte så värst många. Crashade aldrig och spelat flöt på fint hos mig med högsta inställningarna(Nej inte 60fps, men 20-30 vilket är tillräckligt för att det ska flyta på bra) och jag har inte värsting dator.

Att spela upp från 1 till ungefär 40 var AoC det bästa spelet jag kört hittils, hade skit kul. Sen blev det destu segare, blev massa villa grindande när questsen tog slut och keshetta power levling med guildet.

Det som var absolut roligast var battlekeep & sieges, vi hade en där vi tog ner en vägg,gate och keep. Tyvärr visste vi inte att så fort keepet gick ner så avslutades siegen och poängen räknades ihop, vilket självklart vi förlorade eftersom man måste förstöra typ allt för att få tillräckligt med poäng, hur man ska göra det på 2 timmar? Fråga inte mig...

Sen kom patchen som gjorde allt i keepen typ omöjligt att ta ner. 2 timmar för 2% på gaten? kul...

Problemet med AoC och därför jag avbröt är helt enkelt att destu mer de försöker fixa, destu mer förstör dem. Allt blir bara värre och värre hela tiden med nya buggar som förstörde det som var kul och det kommer väll ta ett par månader innan det faktiskt är spelbart endgame.

Får se då hur det är vs WAR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen
Att spela upp från 1 till ungefär 40 var AoC det bästa spelet jag kört hittils, hade skit kul. Sen blev det destu segare, blev massa villa grindande när questsen tog slut och keshetta power levling med guildet.

Hur lyckas du få slut på quests??
Min högsta är lvl 51 nu och ännu finns det att göra för mig i t.ex. Eiglophian mountain. Innan dess körde jag massor lvl 40+ quests i Field of death. Hur det senare ser ut vid lvl 60+ har jag ingen erfarenhet av ännu, men de som säger att questbrist råder redan innan lvl 55 förstår jag personligen inte... sedan önskas givetvis gärna ännu mera utbud ändå så man med sina alt-karaktärer inte behöver köra om så många.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att det är lite tungt runt 30 och nu har det varit lite tungt runt 50 visst det finns quests men man får leta. Nu menar jag singel quests, party quests har jag inte gjort så många. Och hittils har det sugit rejält att köra party ingen känsla alls. Ni som tycker att AOC här är bra vad har ni kört förut? Jag trodde det här skulle bli bland det bästa man lirat men det håller ju inte!. Ska man köra PvP så har WOW 200% bättre känsla, vill man köra PvE så är LOTRO 300% bättre. Det enda som Funcom har lyckats med är miljöerna och bra storys i questerna. Men det duger inte det måste bli mera händer inget kul så blir det här sista månaden :-(. Kan någon förklara varför man ska fortsätta med AOC?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad du menar när du säger att det inte finns någon känsla?
Det är väl självklart att det är olika från person till person, men jag tycker att det är svinkul att köpa i partys i AoC. Jag spelar självklart på en Pvp-server då jag gillar pvp och det finns väl inget att klaga på där. Visst, man kan bli gankad några gånger men det är ju bara att ganka tillbaka. Men själva pvpstriderna tycker jag har ett pra tempo och man måste verkligen tänkta och ha en taktik när man kör, beroende på vad man möter såklart. Finns inget annat spel som jag har testat där man måste tänka vad man gör och inte bara spamma sina attackskills på ett låst target. (spelar Conq)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur lyckas du få slut på quests??

Inte så svårt, jag körde konstant i en grupp av 3, ifall man bara gör quests solo så får man mycket mer exp av det man dödar vilket man kommer längre med.

Sen sa jag inte att questsen tog slut vid 40, jag sa att det var där det började gå segare, har för mig att jag kom till 46 med alla quests i FotD gjorda, 47 med tordelbachs inkluderad. Sen vart det villor till 50, så gick vi till e-mountains och questade där till sisådär mitten av 50, sen vart det slut på quests där också, lyckligtvis fixades arenan då och vi lyckades få en level på att göra klart allt vi kunde där både solo och grupp.

Det finns alltid gott om quests när man kommer upp i en ny zone, men de tar snabbt slut. tex 60 så har aztels gott om quests, men det räcker bara till typ 64.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Ni som tycker att AOC här är bra vad har ni kört förut?

Kommer från LOTRO och gillar att i Age of Conan finns en mer tydlig uppdelning mellan vilka quests och områden du kör själv eller i grupp. En stor brist i LOTRO tyckte jag var att alldeles för många gruppquests var tvingande för att man skulle komma vidare i spelet. Irriterades även över att en kedja med soloquests många gånger i lotro avslutades med en gruppquest. Jag har dock inget emot lite gruppquestande men vill då själv kunna välja när jag har tid och lust att köra dessa områden; inte att man tvingas på dem för att kunna komma vidare.

Visa signatur

// Valiant