Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sarch

Frågan är om jag behöver det heller, den är ju klart bättre än de vi har i skolan och lika bra som den stationära hemma.
Ringde datorbutiken idag och det verkar som att bla min dator har kommit in till centrallagret, dvs jag kommer att få den senast på fredag. Man ska nog vara jävligt tacksam om man får den såpass tidigt med tanke på alla som har väntat länge...
Tror jag kommer att klara mig med denna datorn gott och väl ändå, tills jag har pluggat klart, fått jobb och börjar tjäna pengar att köpa en ny dator för i alla fall, då ska jag köpa den fetaste ; )

Oj.. Du bor i malmö och har din Nox på deras centrallager. Du vet om att deras centrallager ligger ca 10-15 min ifrån malmö, eller 5 min ifrån mig
Jag hade varit och ryckt i dörren 09:00 imorgon. Det har hänt förr.

/J

Permalänk
Medlem

Har letat som en tok efter bilder på denna och äntligen hittade jag ett gäng bilder och tänkte dela med mig
En sak jag la märke till direkt var att inga anslutningar verkar vara "baktill"
Jag föredrar det då man slipper alla kablar kring burken.

vattnas det i munnen?

Bilderna kommer härifrån [http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=285330&page=3]

Enjoy

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
vattnas det i munnen?

Njae, ser ut ungefär som min...

Desvärre har jag glömt skivan med min kameras programvara hemma. Åker hem imorrn, ska se om jag kan få upp någon bild då!

Förvänta er inga mästerverk dock, jag lade ingen större vikt vid belysning och slutartid under uppackningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Har letat som en tok efter bilder på denna och äntligen hittade jag ett gäng bilder och tänkte dela med mig
En sak jag la märke till direkt var att inga anslutningar verkar vara "baktill"
Jag föredrar det då man slipper alla kablar kring burken.

vattnas det i munnen?

http://img297.imageshack.us/img297/9908/p1100817ri6.jpg
http://img523.imageshack.us/img523/8408/p1100816xg9.jpg

http://img376.imageshack.us/img376/5116/p1100815ad3.jpg

http://img297.imageshack.us/img297/5976/p1100814ak8.jpg

Bilderna kommer härifrån [http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=285330&page=3]

Enjoy

om du kollar på tagg's inlägg på sidan 20, så är det samma bilder du länkar till. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

jag ska ta bilder åt er och ladda upp. Min kommer i eftermiddag om inget oväntat händer..

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

hehe verkar ha hjälpt det att den finska zepto killen kastade fram min laptop i kön, fick leveransbesked för en liten stund sen

Permalänk
Medlem

Jaha, jag trodde ju att datorbutiken var på väg att skicka min dator (den låg på centrallagret igår) så att den skulle komma fram idag eller imorgon men nej!

Killen jag pratade med i telefon sa glatt att han hade sålt den som låg och väntade! Min dator!
När han fattade detta lät han lite förvirrad och skulle kolla med inköpet...
Med andra ord om de skickar en beställning nu så kommer det ju ta ett bra tag till.

Säger han att de fixar en dator till på måndag så kanske men annars kommer jag helt klart avbeställa från datorbutiken och beställa från zepto så får jag en bättre dator, för man får ju uppenbarligen vänta lika länge eller längre via datorbutiken eftersom de säljer det man har beställt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaha, jag trodde ju att datorbutiken var på väg att skicka min dator (den låg på centrallagret igår) så att den skulle komma fram idag eller imorgon men nej!

Killen jag pratade med i telefon sa glatt att han hade sålt den som låg och väntade! Min dator!
Med andra ord om de skickar en beställning nu så kommer det ju ta ett bra tag till.

Säger han att de fixar en dator till på måndag så kanske men annars kommer jag helt klart avbeställa från datorbutiken och beställa från zepto så får jag en bättre dator, för man får ju uppenbarligen vänta lika länge eller längre via datorbutiken eftersom de säljer det man har beställt!

Fy fan va surt... =/

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken jäkla stil av dem... Jag skulle avbeställt och köpt direkt av Zepto om det hänt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Vilken jäkla stil av dem... Jag skulle avbeställt och köpt direkt av Zepto om det hänt mig.

mm problemet är att zepto gör likadant. de skickar onekligen inte ut datorer i den ordning som ordrarna kommer in.

(nej jag är inte bitter för att jag betalt för en produkt som jag inte får levererad. Börjar tro att danskarna tagit alla pengarna och köpt pölse och wienerbröd.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
om du kollar på tagg's inlägg på sidan 20, så är det samma bilder du länkar till. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

jag ska ta bilder åt er och ladda upp. Min kommer i eftermiddag om inget oväntat händer..

oj klantigt av mig, det hade jag missat

härligt, fixa bilder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr

(nej jag är inte bitter för att jag betalt för en produkt som jag inte får levererad. Börjar tro att danskarna tagit alla pengarna och köpt pölse och wienerbröd.)

hehe, "ja är int bitter"

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ju i det här läget man skulle börja fundera på mord och tortyr.
Eller iaf droppa in hos DB på lite kaffe och kaka med en spade eller basebollsträ

Permalänk
Medlem

Grattis Zepto! Tog bara typ 3,5 dagar att paketera min Nox... Skickades imorse iaf. Hur spårar man paketet?

Permalänk

Ringde till Zepto idag igen, kommer fortsätta klaga varje dag tills min dator kommer. Denna gång var det faktiskt inte Magnus som svarade, utan Peter. Och till min "förvåning" var det samma förbannade visa idag igen. Hoppas för i helvete att dom kan ta sig i kragen och skicka ut datornjäveln innan jag får spatt ordentligt.

Den var testad&klar sen i onsdags, hoppas att den skickas idag. För övrigt kan man ju undra varför ni andra, som har haft datorn klar sen förra veckan inte fått era. Det är förjävligt, illa och om jag jobbade där skulle jag skämmas. Fattar dom inte att folk förlöjligar zepto, skrattar åt dom.

Skulle den inte skickas iväg mot förmodran måste man kunna börja kräva nå sjujävla rabatter snart och massvis med extra grejjer för att man ska bli någorlunda nöjd. Nöjd kund garanti, den cyklade iväg för veckor sedan. Jag är riktigt förbannad, aldrig mera i mitt liv kommer varken jag, mina vänner eller familj att beställa en liten jävla pinyl ifrån zepto, nordens sämsta laptop leverantör.

Yttrandefriheten är ljuv och vad skulle hända om datorn när man väl får den efter 400 år, inte skulle fungera?

gta4: irl, anyone?

EDIT: Ifall någon anser mitt inlägg som kränkande för böveln ursäkta mig mildt och skona mina barn.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Jag tycker synd om er grabbar... ni har min sympati..... Jag hoppas bara att min burk dyker upp i morgon som utlovat....
Denna väntan.... suck.

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Ringde till Zepto idag igen, kommer fortsätta klaga varje dag tills min dator kommer. Denna gång var det faktiskt inte Magnus som svarade, utan Peter. Och till min "förvåning" var det samma förbannade visa idag igen. Hoppas för i helvete att dom kan ta sig i kragen och skicka ut datornjäveln innan jag får spatt ordentligt.

Den var testad&klar sen i onsdags, hoppas att den skickas idag. För övrigt kan man ju undra varför ni andra, som har haft datorn klar sen förra veckan inte fått era. Det är förjävligt, illa och om jag jobbade där skulle jag skämmas. Fattar dom inte att folk förlöjligar zepto, skrattar åt dom.

Skulle den inte skickas iväg mot förmodran måste man kunna börja kräva nå sjujävla rabatter snart och massvis med extra grejjer för att man ska bli någorlunda nöjd. Nöjd kund garanti, den cyklade iväg för veckor sedan. Jag är riktigt förbannad, aldrig mera i mitt liv kommer varken jag, mina vänner eller familj att beställa en liten jävla pinyl ifrån zepto, nordens sämsta laptop leverantör.

Yttrandefriheten är ljuv och vad skulle hända om datorn när man väl får den efter 400 år, inte skulle fungera?

gta4: irl, anyone?

EDIT: Ifall någon anser mitt inlägg som kränkande för böveln ursäkta mig mildt och skona mina barn.

Min åkte till packning tidigt på tisdagen och den är inte skickad än.
Sooo dhyb...

Permalänk
Medlem

Min var testad och klar i måndags på morgonen, hade inte skickats igår fortfarande och de kunde inte säga om den skulle komma iväg idag heller. Har nu bett om pengarna tillbaka tyvärr och beställt en Asus G50 istället som fanns i lager och ska skickas idag. Lycka till alla Noxare.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Min var testad och klar i måndags på morgonen, hade inte skickats igår fortfarande och de kunde inte säga om den skulle komma iväg idag heller. Har nu bett om pengarna tillbaka tyvärr och beställt en Asus G50 istället som fanns i lager och ska skickas idag. Lycka till alla Noxare.

Åkte du på 400:- i demonteringsavgift då? Synd o se, du är ju en av dom verkar ha längtat mest - om man nu kan säga så.

Posta gärna specsen på nya inköpet så man kan jämföra, värt att tänka om för fler av kanske... =/

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

O så fick jag ett mail där det står att den går ut idag! när jag ringde igår sas det att eftersom jag gjort ändringar så skulle den till test tidigast imorgon ( ändringarna va inte gjorda då ). Men så lyfter Zepto sig från smutsen och LEVERERAR!

Permalänk
Medlem
Citat:

Får man fråga vart du beställt g50:n?

Permalänk
Citat:

SERIÖST? Neeej tagg en dag till skulle du väntat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
O så fick jag ett mail där det står att den går ut idag! när jag ringde igår sas det att eftersom jag gjort ändringar så skulle den till test tidigast imorgon ( ändringarna va inte gjorda då ). Men så lyfter Zepto sig från smutsen och LEVERERAR!

Exakt samma för mig!! LEVE LÄNGE ZEPTO!! synd bara att jag åker till mallorca på sista minuten imorrn och inte hinner använda den förän om 1 vecka Men fyfan va soft, äntligen!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Åkte du på 400:- i demonteringsavgift då? Synd o se, du är ju en av dom verkar ha längtat mest - om man nu kan säga så.

Posta gärna specsen på nya inköpet så man kan jämföra, värt att tänka om för fler av kanske... =/

Här kommer en spec på en asus g50v som kostar ca:12200:- och som finns i lager just nu i alla fall.... min är också på väg till mig.

EDIT: sen då följer det ju med en laptop rygga och en gaming mus.... inte heller helt fel.

Processor: Intel Core 2 Duo P8600 / 2.4 GHz
Videominne: GDDR3 SDRAM - 512 MB
Grafikprocessor/tillverkare: NVIDIA GeForce 9700M GT
Egenskaper: Altec Lansing-högtalare
4 x Hi-Speed USB
1 x lagring - eSATA
1 x ljud - SPDIF-utgång/linjeutgång
1 x nätverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
1 x IEEE 1394b (FireWire 800)
1 x bildskärm / video - HDMI
Max upplösning: ( WXGA+ )
Typ av bildskärm: 15.4" TFT
Datalänkprotokoll: Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.1 EDR
Installerad storlek: 4 GB / 4 GB (max)
Konfigurationsegenskaper: 2 x 2 GB
Teknik: DDR2 SDRAM - 800 MHz
Hårddisk: 320 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Operativsystem / Programvara
Medföljande OS: Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bitars utgåva
Mjukvara: ASUSDVD, CyberLink Power2Go, ASUS NB Probe, ASUS Live Update, ASUS Wireless Console, ASUS Net4Switch, ASUS MultiFrame, ASUS WinFlash, ASUS Direct Console, Adobe Reader 8.0, ASUS Power4 Gear eXtreme, ASUS Data Security Manager, ASUS CopyProtect, ASUS LifeFrame3, ASUS SmartLogon, Norton Internet Security 2008
Typ: DVD±RW / DVD-RAM
Ingångsanordning/-ar
Typ: Tangentbord, pekplatta
6-cells litiumjon
Typ: Kortläsare 8 i 1
Flash-minneskort som stöds: SD-minneskort, Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, Memory Stick Duo, xD-Picture Card, miniSD, Memory Stick PRO Duo
Notebook-kamera
Kameratyp: Inbyggd
Sensorupplösning: 2 megapixlar
Kameraegenskaper: LED-belysning

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem

Jag fick min leveransbekräftelse idag:) hur spårar man paketet ngn som vet?:)

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casull
Här kommer en spec på en asus g50v som kostar ca:12200:- och som finns i lager just nu i alla fall.... min är också på väg till mig.

EDIT: sen då följer det ju med en laptop rygga och en gaming mus.... inte heller helt fel.

Processor: Intel Core 2 Duo P8600 / 2.4 GHz
Videominne: GDDR3 SDRAM - 512 MB
Grafikprocessor/tillverkare: NVIDIA GeForce 9700M GT
Egenskaper: Altec Lansing-högtalare
4 x Hi-Speed USB
1 x lagring - eSATA
1 x ljud - SPDIF-utgång/linjeutgång
1 x nätverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
1 x IEEE 1394b (FireWire 800)
1 x bildskärm / video - HDMI
Max upplösning: ( WXGA+ )
Typ av bildskärm: 15.4" TFT
Datalänkprotokoll: Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.1 EDR
Installerad storlek: 4 GB / 4 GB (max)
Konfigurationsegenskaper: 2 x 2 GB
Teknik: DDR2 SDRAM - 800 MHz
Hårddisk: 320 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Operativsystem / Programvara
Medföljande OS: Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bitars utgåva
Mjukvara: ASUSDVD, CyberLink Power2Go, ASUS NB Probe, ASUS Live Update, ASUS Wireless Console, ASUS Net4Switch, ASUS MultiFrame, ASUS WinFlash, ASUS Direct Console, Adobe Reader 8.0, ASUS Power4 Gear eXtreme, ASUS Data Security Manager, ASUS CopyProtect, ASUS LifeFrame3, ASUS SmartLogon, Norton Internet Security 2008
Typ: DVD±RW / DVD-RAM
Ingångsanordning/-ar
Typ: Tangentbord, pekplatta
6-cells litiumjon
Typ: Kortläsare 8 i 1
Flash-minneskort som stöds: SD-minneskort, Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, Memory Stick Duo, xD-Picture Card, miniSD, Memory Stick PRO Duo
Notebook-kamera
Kameratyp: Inbyggd
Sensorupplösning: 2 megapixlar
Kameraegenskaper: LED-belysning

//Micke

Vart finns den i lager?
clickok (var väl där du köpte?) Står den som ej i lager (Iofs eta på måndag men ändå)

Permalänk
Medlem

du får väl den först typ om 1h lr nått då paketet ges över till UPS tror jag, om inte du nu hittade någon siffra i pdf filen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale

Det kommer nog ett mail med spårinformation någon gång efter 16, då det är då UPS har hämtning hos Zepto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Vart finns den i lager?
clickok (var väl där du köpte?) Står den som ej i lager (Iofs eta på måndag men ändå)

Köpte den på clickok... andra har den dock i lager... men jag tror det är ingrams central lager allt lagersaldo pekar på.
Det är i alla fall dom som är avsändare på min burk.

//MIcke

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale

man får ett mail från ups rätt snart efter att man fått lev bekräftelsen. I ups mailet är det en länk man kan klicka på.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har kört ett 3dmark06 i 1024x768 på sin nox?
HP DV7 med 9600gt och en T9400 cpu kortet får nästan 4000.

//Micke

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casull
Är det någon som har kört ett 3dmark06 i 1024x768 på sin nox?
HP DV7 med 9600gt och en T9400 cpu kortet får nästan 4000.

//Micke

Jag fick drygt 4900 i 1280*1024 på min Nox. Har dock ej testat 1024*768.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Jag fick drygt 4900 i 1280*1024 på min Nox. Har dock ej testat 1024*768.

Imponerande att DDR3 minne gör den så mycket snabbare.

//Micke

Visa signatur