Muskampen 2025: Segraren korad!

Vad är det som händer med Datorbutiken ?

Permalänk
Medlem

DBs varor gick ut ur sortimentet och det slutade med att vi fick avbeställa hela ordern.
Väldigt synd.

Jobbigt att man behövde vänta i 3 veckor med ständigt framflyttade datum för att levarnsen till slut inte alls skulle bli av.
Hoppas DB bättrar sig snart, för detta är bara tråkigt, finns ingen anledning att handla från DB så länge inte leveransdatumen följs och lagerstatusen stämmer.

Rätt så besviken, på DB faktiskt.

Permalänk
Medlem

Nu har det gått två dagar som min order har stått som "Under behandling" och alla varor är leveransklara. Får verkligen hoppas att de bestämmer sig för att packa och skicka iväg orden också..
Lite irriterande att de inte uppger ett beräknad leverandsdatum.

Permalänk
Medlem

Nu har de ju faktiskt fått in nån vara i lager igen men istället så har de flyttat fram en massa andra sakers leveransdatum tills nästa vecka istället....

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hedersmedlem

*Brucie avstängd*

Omregistrering är inte tillåtet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag beställde något så vanligt som ett SD-minne för en månad sedan, en sådan modell som leverantörerna har i tusental och övriga butiker har i lager. Det har nu gått en månad och de har inte köpt in eller skickat än. Och detta som sagt på en produkt som är långt ifrån svår att få tag i.

Det är definitivt något mer som inte stämmer med datorbutiken förutom att de lägger om lagret...

Men man vet ju aldrig, om en månad till kanske den faktiskt blir skickad.

Permalänk
Medlem

Hur långt tid ska det ta innan man får pengarna inn på kontot när man avbeställer en kortbetald order hos er?

Har gått 3 veckor nu och 2 sedan jag började prata med supporten.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Vilken tid brukar ordarna skickas från datorbutiken?
För min order står fortfarande som "Under behandling" trots att den "borde" enligt dom ha skickats under gårdagen,
samt att den "kommer" skickas idag såvida inget utöver det vanliga händer...
(dvs när jag frågade igår sa dom att den skulle skickas då och när jag frågade idag så säger dom idag).

Föresten, ändras status till "packad" eller liknande efter "Under behandling" eller går det direkt till "skickad" ?

Edit: Orden blev inte skickad idag heller... undra vad supporten säger imorrn när jag frågar om när den kommer skickas...

Funderar på om det går snabbare att avbeställa och köpa från komplett istället... dock så får man väl vänta ett par dagar innan de sätter tillbaka pengarna..

Permalänk
Medlem

Börjar faktiskt tröttna nu...

av 13 artiklar står 2 som "Obekräftad, tidigast 2008-09-08" och 1 som "Bekräftad, tidigast 2008-09-05" och yterliggare en som "Bekräftad, tidigast 2008-09-02".

Artiklarna är:

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CAPSUTX-6...
Corsair TX Series PSU 650W 120mm fan ATX 20/24-pin 4/8pin 12V - stog som leveransklar igår.

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGEP45-D...
Gigabyte GA-EP45-DS3 iP45 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket775 ATX - Står som "I lager, 1-3 dagars leverans" på artiklens sida.

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=IQ9300R
Intel Core 2 QUAD Q9300 2.5GHz 6MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775 - Står som "I lager, 1-3 dagars leverans" på artiklens sida.

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ACFZ775P
Arctic Cooling Freezer 7 PRO Heat Pipe Socket 775 - - Står som "I lager, 1-3 dagars leverans" på artiklens sida.

Hur kan detta komma sig??

Permalänk
Medlem

Jag fick detta mail idag

Meddelande om ändrat leveransdatum

Ditt kundnummer är *** och ditt ordernummer är ***

Vi vill med detta mail berätta att minst en artikel på din order försenats från leverantör, vilket påverkar orderns totala leveranstid med uppskattningsvis 10020.26962963 dagar.

Tidigare uppgivet leveransdatum: 2008-09-01
Nytt tidigaste leveransdatum: 1900-01-01

Vi beklagar förseningen och ber dig notera att uppgifterna ovan är preliminära och bygger på information från våra leverantörer. Skulle angivet leveransdatum ändras igen skickar vi ett nytt mail till dig med denna information.

Tar tydligen längre tid än jag trott

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Froost]
Jag fick detta mail idag

Meddelande om ändrat leveransdatum

Ditt kundnummer är *** och ditt ordernummer är ***

Vi vill med detta mail berätta att minst en artikel på din order försenats från leverantör, vilket påverkar orderns totala leveranstid med uppskattningsvis 10020.26962963 dagar.

Tidigare uppgivet leveransdatum: 2008-09-01
Nytt tidigaste leveransdatum: 1900-01-01

Vi beklagar förseningen och ber dig notera att uppgifterna ovan är preliminära och bygger på information från våra leverantörer. Skulle angivet leveransdatum ändras igen skickar vi ett nytt mail till dig med denna information.

Tar tydligen längre tid än jag trott

hahaha, jadu det där var ett fint leveransdatum...

Permalänk
Medlem

Känns som dom gjorde samma miss som komplett när dom gick över till sitt dyra robotsystem, det var problem i många många månader och strul innan dom fick rätt på allt, ska db hålla på i månader med strul som det är nu så ser det verkligen inte ljust ut för dom.

Permalänk
Medlem

Är det jag som är tjurig?
Har velat få reda på när min order ska skickas, nedan är mailen:

Måndag 1/9:

Jag:
Hej, såg att alla varor kom till ert lager i fredags och är nu leveransklara, nu står det "under behandling" på orden utan någon vidare uppskattning på leveransdatum. Min fråga gäller alltså vilken dag som
jag kan förvänta mig leverans?

DB:

Hej

Er order bör skickas idag.

Med vänlig hälsning
Martin/Kundservice

----------------------------------------------------------
Tisdag 2/9:
(Ordern är inte skickad)

Jag:
Tack för svaret, men ordern verkar tyvär inte ha blivit skickad idag heller.
Går det att få ett löfte om att den skickas under morgondagen?

DB:
Hej

Det kan ju alltid uppstå komplikationer som står utanför vår kontroll så lova kan jag ju inte göra.
Men jag kan lova så mycket som att om det inte händer något utöver det vanliga, då skickas den idag.

------
Tisdag eftermiddag:
(ingen jordbävning eller liknanded inrapporterad i sverige btw)

Jag:
Hej, ser att min order fortfarande står som "Under behandling", finns det någon möjlighet att ordern hinner packas och skickas idag?

-----------
Tisdag kl 23:51 !!
DB:

Hej

Ja.

Med vänlig hälsning
Fredrik/Kundservice

-------------

Det här mailet gör mig riktigt irriterad, det är ju uppenbart att odern inte kommer skickas kl 12 på natten? wtf liksom

Så jag skickade det här mailet:

Okey, det här är ju löljigt, jag får ett mail kl 23.51 som påstår att det finns en möjlighet att mitt packet skickas iväg samma dag? Ni måste ju skämta?

Jag vill idag få ett mail som förklarar varför det tar över 4 dagar att packa en order (4 dagar från att ni fått in allt i lager), varför jag inte ska avboka och beställa från någon annan, ett datum för leverans av ordern och slutligen vad jag får för kompensation.

------

Funderar dock på om jag överreagerade lite?

Permalänk

organics - Jag gräver..

Silver - Definitivt inte så lång tid, några dagar max. Maila mig ordernummer så skall jag kolla.

head - "Under behandling" på leveransklar order flera dagar känns som ett fel, jag har meddelat lager för omedelbar åtgärd.

liddi - Har svarat på ditt mail samt fixat din order.

[Froost] - Mycket spännande datum, orsakad av en bugg som insmugit sig i samband med att vi börjat leverera vissa ordrar från extern partner. Kommer att fixas snarast.

HazZarD - Avseende det tekniska har vi snarare månaderna bakom oss, ytterst få och små detaljer återstår - däribland att lära all existerande teknik att det finns något som heter "tredjeparts-logistik", hehe

head igen - Nej, du överreagerar inte. Det skall inte ta 4 dagar för en leveransklar order att skickas - den skall skickas samma dag! Din nästa order går fraktfritt.

Allmänt - Vi kör nu stora delar av våra leveranser via extern logistik och kommer lägga över dit i snabb takt de närmaste dagarna. Fortfarande återstår en del småsaker att lösa som vissa märkt, exempelvis att preliminära leveransdatum skall anges i framtid och inte forntid. På det stora hela fungerar det bra, och leveranstakten kommer succesivt att öka från nu och framåt.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

head - "Under behandling" på leveransklar order flera dagar känns som ett fel, jag har meddelat lager för omedelbar åtgärd.

head igen - Nej, du överreagerar inte. Det skall inte ta 4 dagar för en leveransklar order att skickas - den skall skickas samma dag! Din nästa order går fraktfritt.

tack, jag hoppas du ser till att min order skickas iväg snarast.
Men allvarligt, tror du verkligen jag kommer beställa från er igen? Ni kan behålla er fraktfria order... det enda rätta vore att göra min nuvarande order fraktfri.
Jäkligt fult sätt att dela ut kompensation enligt mig.

EDIT: Ordern är fortfarande "Under behandling" och jag har inte fått nått svar på mitt senaste mail till DB.

Permalänk

head - Du har ju fått mail från mig med besked kring ditt ärende!? Ser hur som helst att leveransen är på gång nu..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
head - Du har ju fått mail från mig med besked kring ditt ärende!? Ser hur som helst att leveransen är på gång nu..

Jag fick ditt mail nu kl 15, tack för svaret. Jag får hoppas att det nu stämmer att ni skickar ut ordern senast imorrn, för 5 dagar för att packa en order borde vara tillräckligt...

men håller du inte med om att det är lite skumt att enbart kompensera utifall att man beställer igen?

EDIT: Nu står ordern som levererad, finns kollinummer också. Nu ska vi bara se när dessa blir registrerade hos posten också.
Verkar gå frammåt, men tveksamt om ordern lämnat DB's lager ännu...

EDIT 2: 2008-09-03 16:53 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen Då ska vi se när det plockas upp, är rädd att posten redan varit där och hämtat?

Permalänk

Ja som de är med datorbutiken just nu är det inget att rekommendera, jag beställde en dator som de skulle bygga ihop och nu har det snart gått en och en halv månad och dom har inte ens påbörjat monteringen.

Permalänk
Medlem

Sådär, dbmannen går in och ordnar upp lite igen..
Ordern verkar ha blivit skickad i tre paked, där dock enbart ett verkar ha kommit iväg från db.

Packet 1:
2008-09-04 05:34 Örebro Försändelsen har sorterats
2008-09-03 18:30 Posten Brevavisering har skickats till mottagaren
2008-09-03 17:32 Malmö Försändelsen har sorterats
2008-09-03 16:53 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Packet 2,3:

skumt att inte alla paketen kom iväg samtidigt, för de skickade iväg förhandsinformationen samtidig, aja borde få datorn till helgen ivf.

Permalänk
Medlem

DBmannen är rena trollkarlen har jag märkt!

Sauron kan slänga sig i väggen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Froost]
DBmannen är rena trollkarlen har jag märkt!

Sauron kan slänga sig i väggen

Att packa ner min order på 5 dagar räknar inte jag som trolleri.

Men jag är ju glad ändå, min nästa order är ju fraktfri... väntar bara på att grisar flyger och helvetet frusit, dvs dagen för nästa order hos db kommit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Får hoppas att de lyckas skicka iväg sista 2 paketen idag bara.. kan ju evetuellt bli 5+ dagar..

Men jag är ju glad ändå, min nästa order är ju fraktfri... väntar bara på att grisar flyger och helvetet frusit, dvs dagen för nästa order hos db kommit...

Tänkte mer på min order.

Datorbutiken har ju varit väldigt bra innan dem började med att byta grossist osv.

Håller tummarna att det blir likabra som det har varit förut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head

Så låt mig se... Du är alltså mäkta sur över att det blev förseningar på 3 dagar? När du sa att du beställde så skulle delarna komma i lagar 2008-09-01. Dvs i måndags. Dvs har de fått iväg dina saker på 3 dagar, och du klagar?...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Så låt mig se... Du är alltså mäkta sur över att det blev förseningar på 3 dagar? När du sa att du beställde så skulle delarna komma i lagar 2008-09-01. Dvs i måndags. Dvs har de fått iväg dina saker på 3 dagar, och du klagar?...

Allt kom till lagret i fredags förmiddag, eftersom jag bytte ut lite komponenter. Så är uppe i fem dagar nu, vilket jag personligen tycker är länge för att lägga ner prylarna i lådor och skicka iväg. Men det är inte detta jag är irriterad över.

Det jag blir irriterad över är att supporten säger saker som sedan inte stämmer.
Hade jag från början fått beskedet att prylarna skulle skickas idag hade jag inte klagat, det handlar om leveransprecision och kundbemötande, inte leveranshastighet för mig.

Permalänk
Medlem

Men ännu värre är väl detta. La en beställning på en produkt igår, den var grönmarkerad och stämplad som: I lager för OMGÅENDE leverans (för en gångs skull!)

Vid kontroll me support så hade den inte kommit iväg, och gör det tidigast imorgon fredag. Såg gärna fram emot att den skulle anlända innan veckoslut.

DB är i botten just nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
Men ännu värre är väl detta. La en beställning på en produkt igår, den var grönmarkerad och stämplad som: I lager för OMGÅENDE leverans (för en gångs skull!)

Vid kontroll me support så hade den inte kommit iväg, och gör det tidigast imorgon fredag. Såg gärna fram emot att den skulle anlända innan veckoslut.

DB är i botten just nu!

Det där beror med all sannolikhet på deras omläggning av lager och packning. En bra ide vore att de skrev ut en notis om deras problem med lagersaldo på sidan tills allt är fixat.

Permalänk
Medlem

DBmannen har även "trollat" (som han själv uttrycker det) med min order. Tackar för det.

Tyvärr skickas varorna med posten istället för avhämtning på lagret vilket innebär en eller två dagars extra väntan. Pratade med kundtjänst om detta. Det går tydligen inte att hämta på lagret längre, vilket det inte informeras om på hemsidan. Bor 10 min från lagret och 5 min från närmsta butik, så det är ju lite störigt.

Har fått kollinummer och paketet verkar inte ha hämtats av posten än. Kollit har inte ens fått status "Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen", så jag föväntar mig inte leverans innan helgen.

Permalänk
Medlem

Suporten verkar fungera bra iaf, skickade en fråga ang. ett returärende och fick svar på ca. 20min.

Får dock hoppas man slipper tjorv nu, alltid vart en massa krångligheter när jag har varit tvungen att skicka in grejer på garanti, inte så kul när man bollas fram och tillbaks o sen får vänta 4-5 veckor på grejerna, dock första gången jag har med garanti ärenden o göra med datorbutiken, Har hört att dom ska vara snabba och lätta att göra med iaf.

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått ut de flesta komponenterna, dock så väntar jag fortfarande på att chassie och skärm ska skickas.. hoppas dbmannen kan hålla vad han lovat...

Att orden ska skickas samma dag verkar dock vara ett skämt, även trots att dbmannen tog tag i det hela igår förmiddag(packningsdag 4), så blev orden inte skickad...

Permalänk
Medlem

head, nu klockan 16:48 dök den Elektroniska förhandsinformationen upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mjo, men den dök upp på alla paketen igår.. dock så kom bara ett iväg.

Status:
Paket 1: Uthämtat! (komponenter)

Paket 2: (troligen skärmen)
2008-09-04 16:35 Malmö Försändelsen har sorterats

Paket 3: (chassie)

jag hoppas verkligen att chassiet är påväg också..

En fråga ang db's bonuspoäng, får man där välja tex 3 stycken saker sålänge som man nu har tillräkligt mycket poäng, eller är det max en sak per order?
Borde ju få in en del poäng snart och jag har ju en gratisfrakt.. så det är ju bara att ta det billigaste de har för att få ut bonussakerna

EDIT: Chassiet skickat