Permalänk
Medlem

Fixa "stuck" pixel

Tjenare, Jag köpte en ny skärm . en Philips Brilliance 220SW. När jag kom hem , öppnade kartongen , ställde upp skärmen , kopplade in den. Och då märkte jag att skärmen hade en röd prick mitt i skärmen. Har läst att den pixeln har fastnat , eller? Och den är väldigt irriterande , vad ska jag göra?

MVH Dixxen

Permalänk
Inaktiv

Reklamera? Den är ju uppenbart felaktig. Döda pixlar är inte roligt på en sprillans ny skärm!

Permalänk
Medlem

Mig hände det samma sak på min samsung, de har så störd garanti policy att man måste ha minst döda pixlar inom 15 kvadrat centimeter i mitten av skärmen, för att det ska täckas av garantin. Var bara att vänja sig :/ . Hoppas Philips är lite mer generösa.

Permalänk
Medlem

Det går nog inte att reklamera tyvärr. Man får i värsta fall leva med såna. Testa http://www.jscreenfix.com/. Det kan funka.

Annars kan du testa "pixel massage". Man stänger av och håller ett tryck vid det stället och sen slår på eller hur det nu var. Googla på det.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska höra med Philips eller din återförsäljare. Du sa att pixeln var mitt i skärmen, man tycker borde göra så att du kan byta skärmen...

Permalänk
Inaktiv

Har du köpt den på nätet så har du väl 14 dagars ångerrätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Mig hände det samma sak på min samsung, de har så störd garanti policy att man måste ha minst döda pixlar inom 15 kvadrat centimeter i mitten av skärmen, för att det ska täckas av garantin. Var bara att vänja sig :/ . Hoppas Philips är lite mer generösa.

Alla har såna policies, inte bara Samsung.

Acer hade att man delade upp skärmen i nio kvadrater, i mitten fick man inte ha några defekta pixlar, men i de övriga 8 kvadraterna kunde man ha upp till 7 eller 8 i vardera innan de skulle byta den.

Till TS: om du inte kan häva köpet eller få ny skärm på annat sätt, prova massera området där pixeln finns. Tro det eller ej, jag har själv lyckats få igång/bort ett par döda pixlar på det sättet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Det går nog inte att reklamera tyvärr. Man får i värsta fall leva med såna. Testa http://www.jscreenfix.com/. Det kan funka.

Annars kan du testa "pixel massage". Man stänger av och håller ett tryck vid det stället och sen slår på eller hur det nu var. Googla på det.

Tack för tipset. fixade tre pixlar på en sliten 17 tummare .)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Har du köpt den på nätet så har du väl 14 dagars ångerrätt?

Vid obruten kartong ja.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Min återförsäljare sa att jag inte kunde lämna tillbaka den. Eftersom den är använd.

Permalänk
Medlem

har läst lite på internet , ska nog ge undead pixel ett försök

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Vid obruten kartong ja.

Har för mig man får öppna och testa varan så den funkar? Förutsatt at man är väldigt försiktigt och sparar precis allt som kom med?

Permalänk
Medlem

Min återförsäljare sa att han inte kunde göra något. Enligt Philips så är 1 pixel inte störande (jag tycker dom har fel). Och man måste ju ha 3 felaktiga pixlar för att lämna tillbacks den, får väl helt enkelt testa dom olika metoderna för att få den att fungera, ska testa UD Pixel inatt. Får hoppas att det ska funka.

Permalänk
Medlem

Du borde ju få lämna tillbaka varan mot pengar (14 dagar ångerrätt), sedan behöver du inte säga att det är pga pixelfelet du lämnar tillbaka den, utan för att den inte levde upp till dina förväntningar osv.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Vid obruten kartong ja.

Du får packa upp och undersöka varan sålänge skicket är väsentligt oförändrat med visst undantag för förändringar/skador som uppstår pga skälig undersökning av varan. Ingen anledning behöver ges för returen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Du skall kunna skicka tillbaka den inom 14 dagar p.g.a. öppet köp. Bara så länge den är i "nyskick och original förpackning"

När jag jagade skärm så köpte jag först en HP 24" som sög rätt så hårt, så jag stoppade bara ner den i lådan igen med allt som följde med, betalade 200-300 i frakt och skickade tillbaka skiten.

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk

annars kan han ju bara döda fler pixlar mitt i skärmen o få en ny??

elakt kanske...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
annars kan han ju bara döda fler pixlar mitt i skärmen o få en ny??

elakt kanske...

Och hur skulle det gå till utan att det skulle synas att det är fifflat med skärmen menar du?

Permalänk
Medlem

Kan funka att knacka lite på den döda pixeln, funka iaf för mig

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Har testat alla metoder, vad ska jag göra? och jag kunde ju inte lämna tillbacks den...

Permalänk
Avstängd

Klart som fan du kan, packa ner den, öppna ett nytt ångerärende eller vad det heter och säg att du inte har startat den men beställde fel, du ville ha en 24" eller fan vet jag Skicka tillbaka skiten bara, eventuellt kanske du får "tillgodokvitto" och då köper du en ny!

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem

Surt som fan med döda pixlar, Har också lyckats massera bort 2st döda pixlar men tog ett litet tag. ska vara bra att köra sånt Program som försöker "blinka" bort den döda pixlen och samtidigt massera på skärmen.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

dixxen vad är det för butik du handlat hos?
"alla" större kedjor har väll öppet köp.

vet en polare som bytte skärm för att han ville ha en skärm som var tillverkad av samsung och inte tillverkad på licens åt samsung.
dvs det var samma modell och märke men den första saknade något "s" i model nr.
det var inga problem och jag tror det var i en onoff eller siba butik.

Permalänk
Medlem

När jag köpte min Samsung T220 skärm från OnOff så gick jag fram till säljaren och frågade just om pixlar, då blinkade han lite till mig och sa att om jag stöter på någon sådan direkt vid uppstart så kan jag komma in till honom, och gissa, startade upp skärmen satte en vit bakrund och där var den en röd pixel, ringde samsung för att kolla deras policy och där var det en viss pixel i en viss kvadrat, min samsung TV har NOLL tolerans pixel policy men inte skärmen, så jag gick tillbaka till säljaren just han som hade sagt det om att komma tillbaka och gissa vad, EN NY SKÄRM mottagen direkt. Tur att man tänkte på det, vet att på mitt jobb så har vi noll tollerans på vissa skärmar och vissa inte tyvärr.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt