Mic + samtalsprogram råd/hjälp

Permalänk
Medlem

Mic + samtalsprogram råd/hjälp

Hej, jag behöver hjälp med att hitta ett par bra headsets och ett program som funkar till både Mac och PC.

Min flickvän ska åka till Japan i 6 månader och vi vill gärna kunna prata med varandra utan att behöva betala några extra telefonutgifter, jag tänkte att vi skulle kunna använda något kommunikationsprogram istället. Hon kommer ta med sin macbook på resan.

Någon som vet vad som är lättast/stabilast?

Alla tips uppskattas!

Permalänk

SKYPE! <3

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Hedersmedlem

skype eller ventrilo. Ventrilo kräver dock att du har tillgång till en ventriloserver fördelen är att ventrilo drar betydligt mindre bandbredd än skype. Men har man inte en jättedålig internetanslutning så funkar skype utan problem om du inte kör massa annan trafik samtidigt.

Jag använder ett steelseries 3h för Voip program på min arbetslaptop även om dem egentligen är framtagna som billiga gaming lurar så är den helt grymma till tal, har mycket god hörbarhet och hög kvalitet så rekommenderar dem starkt i den prisklassen. Att dem sedan är smidiga att ta med pga att dem är hopfällbara och att micken går att skuta in är ju absolut igen nackdel. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=137623

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Tack för svar

Jag var inne på att använda ventrilo och ha en serverdator i hemmet, men jag hörde att det inte fungerade med Mac'en, kanske går ändå? Google nästa.

Om det inte fungerar så ska jag testa skype. Mycket möjligt förresten att jag nappar på dem där steel series lurarna.. tack för tipset!

Permalänk
Hedersmedlem

np gl hf

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming