Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Bronson - 7.5/10

En film om englands mest kända psykopatkåkfarare. Han har suttit 34 år i fängelse varav 30 i isoleringen..

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

G.I. Joe: The Rise of the Cobra - 5/10

Häftiga vapen o.s.v med det vanliga slutet...

En typisk film där det "onda" laget är klart överlägsna men en av dom får känslor för en av dom "goda" och gör så att dom "onda" förlorar, vilket inte skulle hända annars.

Dold text
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Shinobi:Heart under blade - kollade denna efter tips på ett forum. Skulle vara superbra, det var den inte. Känns som nån tagit en Anime och gjort om till spelfilm men missat viktiga saker som handling och trovärdiga karaktärer.

Den får 3/10 för fina miljöer.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Exit speed 1/10

riktig töntigt film dåliga karaktärer mm.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

District 9
Jävligt skum film så vettifan vad jag skulle ge den för betyg men 7/10 kanske? Jag tycker den var mysig. Påminde om nåt gammalt spel eller nåt. Helt klart sevärd hur som helst.

Permalänk
Medlem

Changeling - 8.5/10

Clintan gör det igen! Braaa film, mycket bättre än Gran Torino tycker jag. Jag tycker det är skumt att Changeling "bara" har 8.1/10 medan Gran Torino har 8.4/10.
Hur som helst, bra story! Den är baserad på en verklig händelse och det är det som gör storyn mer intressant, mer spännande och mer sorglig. Man fastnar direkt för storyn. Angelina Jolie gör faktiskt en bra roll som ensamstående morsa. Kanske det bästa jag sett av henne.

<3 Clint Eastwood, legend.

Knowing - 5.5/10

Rätt så fjollig film med Nicholas Cage. En film man glömmer bort efter en dag. Fruktansvärt torr så att säga.

The English Patient - 7/10

En film som påminde lite om Out of Africa av två anledningar; båda filmerna vann flera Oscar (inkl. Best Picture) och båda filmerna är oerhört tråkiga. Två filmer som inte alls förtjänar alla dessa Oscars enligt mig. Det är absolut inga kassa filmer men absolut inget WOW heller, bara en lång och utdragen kärlekshistoria.

Rio Bravo - 8/10

Oh shit en bra John Wayne film? JA! Tro det eller ej! Inget nonsense indian killing i denna inte!
Om någon vet en film med John Wayne som är bättre än denna, let me know.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Knowing - 5
Tråkig och allmänt klyschig.

Död Snö - 4
Nej, nej, nej... Vet inte om den skulle vara en komedi, men det är den, en dålig sådan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Starship Troopers - har sett den flera gånger innan, grym film, lite komisk, kanske med det överdrivna propagandan :D, men en underhållande film, mkt gore, det gillar man. 8/10 ger jag den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GI Joe the rise of Cobra - Sedvanlig amerikansk action. Bra effekter i vissa fall men i övrigt medioker. 5/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
Starship Troopers - har sett den flera gånger innan, grym film, lite komisk, kanske med det överdrivna propagandan :D, men en underhållande film, mkt gore, det gillar man. 8/10 ger jag den

Propaganda vet jag inte, av vad jag har hört skulle filmen i sig vara kritik mot Vietnam-kriget.

Permalänk
Medlem

From Hell - 6/10

Något saknades. Depp var bra, skådespelet överlag var faktiskt helt ok. Däremot förstod man tidigt ploten vilket var lite tråkigt, förvisso ganska vanligt med dagens filmer.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Börjat se på serien Dollhouse. har en säsong och plöja igenom.
Först tyckte jag den var konstig men nu tycker jag den känns rätt trevlig och lite udda emot alla andra. dock får man nog se lite mer avsnitt innan man kan yttra sig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Zombieland 7/10

Ingen Shaun of the dead, men vafan

Permalänk

District 9, 100 minuter av mitt liv bortslösade. 3/10

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Det blev högoktanig racing i helgen… Fast & Furious del 4. Inte helt fel men heller inte bra. Gillar man bilar så funkar den men varför så mycket CGI?

http://kanonfilm.se/2009/10/06/fast-and-furious-full-fart-ove...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Smokin' aces - Rörig gangsteraction i Guy ritchie stil. Filmen var ganska trevlig men inte uperbra. 6/10

Stargate Universe - Nu har de dragit igång med första avsnittet i den nya stargate-serien och den var helt okej. Robert Carlyle kan göra denna till en intressant upplevelse men övriga skådespelare kändes lite andefattiga. Men det brukar ge sig efter några avsnitt. 7/10

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Star Trek - 6,5/10

Så generic hollywood det bara kan bli. Otroligt vanlig film. Underhållande visst, men den är liksom redan borta i mitt huvud. Tack och hej typ. Alldeles för "ren" scifi för min smak. För PG-13 om ni förstår.

Hur den fått så höga betyg på imdb är väl för att hälften av medlemmarna där är väl trekkies som får orgasm varje gång nån i filmen introduceras "shit shit shit det där är scotty!!!" whatever. Generisk hollywood blockbuster.

Ojaa det va skönt

nån nämde sincity tidigare, den va bra 8/10.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

The Ninth Gate - 7/10

Riktigt trevlig rulle av Polanski. Kanske inte något jättehögt tempo, men älskade miljöerna och handlingen. Det fanns några frågetecken men helheten var över min förväntan.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Lite rullar jag dragit genom nyligen;

Desperaux 8/10

Charmig rulle. Inget överdrivet speciellt med den dock, men svag för råttor och möss är jag trots allt.

This is England 9/10

Stark film som betonar vad behovet av ett tillhörande betyder.

Pay It Forward 9/10

Tänkvärd film! Helt klart sevärd.

La grande bouffe 9/10

Fransk halvsurrealistisk komedi från -73. Fyra män bestämmer sig för att äta sig till döds ... Galet skön rulle.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Crank 2 - En av märkligaste filmerna jag sett, vill man se action så absolut, men en del scener är ju bara helt störda, haha, kan nog inte sätta nåt betyg.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Idag har jag sett:
The onion movie 6/10.
The host 2/10.

Ska antagligen knäcka ännu en öl och se en sista film.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

änglar och demoner 5/10, störde mig på att filmen inte följde boken. speciellt i början. annars okej söndags rulle med allt det innebär

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Dream Theater - Live At Budokan (musikdvd): 10/10

Helt fantastisk. Det här är den bästa musikdvd'n jag sett sedan Pink Floyd Pulse. Ljudet är grymt bra och kameraarbetet är det bästa jag sett i en konsert. Lång men det ska det vara (ca 3h). Mycket bra låtlista. Är riktigt förvånad över hur bra alla kan sina instrument i bandet.

John Myung's 12-strängade bas i en låt är bara för grym

Dold text
Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Chasing Amy - 7/10

Kevin Smiths gamla klassiker, bra sådan. Romantisk komedi med massa "up and coming celebs" som Jason Lee, Ethan Suplee, Ben & Casey Affleck osv, helt klart sevärd.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Bladerunner: Final cut(bluray) - 10/10

Helt sanslös film!
Mer behövs nog inte säga!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Red Cliff II
(Kinesiskt tal, svensk text).

Helt underbar film.
9/10

Permalänk

Trick N' Treat 6/10
Halvskum komedi/skräck som jag inte förstod mycket av. Jag har alltid haft svårt för komedi kombinerat med skräck, dom 2 är ju raka motsattsen.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

District 9
7/10
Riktigt bra film med bra effekter och en stil som gjorde att man måste fortsätta kolla för att förstå liksom. Dock så haltade historien lite då och då, men helt klart sevärd! Gillade dessutom hur de byggde upp filmen i början.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Såg om Frequency - livsfarlig frekvens, en underbar film som jag tycker alla bör se.

Filmen handlar om att en person via en amatörradio kommer i kontakt med sin far som dog för flera år sedan. Alltså en slags tidsresekommunikation.
Och tillsammans skall de nu sätta dit en seriemördare, där såklart saker som fadern gör påverkar miljön för sonen.
Alltså enligt mig en intressant story och jag skulle vilja se fler filmer av samma typ.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

The Uninvited - rysare som handlar om en tjej som efter att hennes mor dog blir besatt av att pappans nya flickvän skulle gjort det. Hon har lite konstiga drömmar och så. Filmen är ganska bra och lite "rysig" ibland, tjejerna är snygga och givetvis en Twist i slutet. Bra lördagsunderhållning. 7/10

Visa signatur