Permalänk
Medlem

amd 5770 problem

Hejsan har ett litet problem här! Har installerat ett amd 5770 kort i min dator nu. Men när jag ska starta ett spel så dör datorn. Kan surfa som vanligt men så fort jag startar ett spel eller futuremark så slocknar skärmen. Och ja måste starta om datorn. Datorn e helt ny ni kan se vilken dator jag har i spec.Tack på förhand wallegbg..

Min dator Phenom II X2 550 @ X4 3,6 Ghz I GA-MA790GPT-UD3H I Corsair 2GB XMS3-10600 IGigabyte Radeon HD5770 1GB INoctua NH-U9B Corsair VX 450W 80+

Permalänk
Medlem

Har du de senaste drivrutinerna?
Har du satt i PCI-E strömsladden i grafikkortet?

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Hedersmedlem

Vad händer om du inte låser upp prollen och låter den köra i sin "normala" hastighet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Du kanske inte får ut tillräckligt med ström ur ditt VH450 =/

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Du kanske inte får ut tillräckligt med ström ur ditt VH450 =/

Isf är hans exemplar trasigt.

Jag har kört phenom2 x4 @ 3,8 och hd4850 i crossfire på ett vh450 nämligen.

Permalänk
Medlem

Tack för råden men det jag har provat e ATI Catalyst 9.10-9.11 beta 4 ATI Catalyst som kom med kortet pci-e sladden sitter i men går fortfarande inte .Men när jag provade starta battlefield heroes som man startar igenom sin webbläsare funkar det utan problem.Kan Windows 7 vara boven?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wallegbg
Tack för råden men det jag har provat e ATI Catalyst 9.10-9.11 beta 4 ATI Catalyst som kom med kortet pci-e sladden sitter i men går fortfarande inte .Men när jag provade starta battlefield heroes som man startar igenom sin webbläsare funkar det utan problem.Kan Windows 7 vara boven?

Testa att klocka ner alla komponenter innan du fortsätter och se om det blir någon skillnad. Det luktar som att felet beror på din upplåsning och OC. Att sedan felsöka med en sådan OC aktiverat är faktiskt rätt dumt då du har säkert den största felkällan kvar medans.

Permalänk
Medlem

Glömde säga kör allt original nu men fortfarande samma.

Permalänk
Avstängd

om du drar igång spel och det kraschar,
antingen volt draget till kortets 3D läge som blir för mycket.
dvs antingen är det troligen fel på kortet eller så är det nätagget.

svårt att avgöra, pröva kortet i en annan dator först.

windows 7 ska inte vara boven.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ok en liten uppdatering har installerat om windows 7 nu och det funkar!!!Ska prova att köra några rundor 3DMark Vantage. Återkommer med resultat.Men tack för alla tips MVH wallegbg..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wallegbg
Ok en liten uppdatering har installerat om windows 7 nu och det funkar!!!Ska prova att köra några rundor 3DMark Vantage. Återkommer med resultat.Men tack för alla tips MVH wallegbg..

Väldigt underligt om det bara skulle räcka med ominstallation men om det löste ditt problem så är det bara att gratulera.

Vad körde du för kort innan? Jag tänker ifall den störde ditt nya kort på något vis.

Permalänk
Medlem

Ok nu har jag överklockat lite pä mitt 5770 kört några rundor 3dmark 06 snittar 15000 men ska allt klocka lite till.

Vad körde du för kort innan? Jag tänker ifall den störde ditt nya kort på något vis.

körde med det inbyggda innan ett hd3200

Permalänk
Medlem

lyckades att hitta catalyst 9.11 beta 4 kör nu på original på kortet och lyckades komma upp i 16760i 3mark 06.Ganska så bra kan ja säga

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12372210

Permalänk
Medlem

Har samma problem och ska försöka med catalyst 9.11 beta 4!

Det måste bara fungera tills på tisdag när CoD4 MW2 släpps!

Permalänk
Medlem

vart hittar ni dessa beta drivers?

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/ATIRadeonHD5800ser...

enda jag hittar och de verkar ju vara ca 1 månad gammla. Min muspekare bli förstorad 24/7 med mitt nya 5770 och nya w7 64-bit installation :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

http://download2-developer.amd.com/amd/Stream20Beta/ati-openc...

Löste problem med spel!

De är inte heller jättenya haft tillgång till dem ett tag nu men på en dator fungerar de sämre än de som skickades med på skiva (ASUS) och allt fungerar bra (8.66) men med 9.11beta4 så får ja en vit rand när ja klockar vilket ja inte får med 9.10.