Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Går bara att spela DLC efter mainquest.

'
Eh nej? Jag har spelat Grey Warden-uppdraget som jag laddade ner innan jag har klarat main quest.

Permalänk

Jag fixade in Stone Prisoner med min värdekod, och då dök det upp ett nytt quest under fliken "Downloaded content"(eller något sådant). Hari nte börjat med det ännu, men ser inte varför man inte skulle kunna köra det simultant med mainquest.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
'
Eh nej? Jag har spelat Grey Warden-uppdraget som jag laddade ner innan jag har klarat main quest.

Japp, dessutom om du tar med din Golem i "The Stone Prisoner" på upptäcksfärden nere i deep roads så får du dig en fin överraskning

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Hur enchantar man sina vapen med runes? Har en hel drös med dem, men inte kommit på hur man gör.

Sen undrar jag hur jag ger bort gifts till mina medföljare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Hur enchantar man sina vapen med runes? Har en hel drös med dem, men inte kommit på hur man gör.

Sen undrar jag hur jag ger bort gifts till mina medföljare?

Dvärg sonen i Camp kan göra enchantments.

Bläddre i inventory till din gift och ändra till den karaktärer du vill ge den till. Precis som om du ska byta armor på honom/henne. (Iallafall på 360 är det så)

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Jag fixade in Stone Prisoner med min värdekod, och då dök det upp ett nytt quest under fliken "Downloaded content"(eller något sådant). Hari nte börjat med det ännu, men ser inte varför man inte skulle kunna köra det simultant med mainquest.

Tvärtom rekommenderas det starkt att du kör det simultant med mainquest. Att göra questen och låsa upp Stone Prisoner till ditt party först i slutet av spelet känns rätt meningslöst

Permalänk

Vart hittar man Dalish Elves? I nature of the beast questet, första delen.

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
'

Vad han menade var nog att efter man varvat spelet så kan man inte köra något annat än DLC...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Japp, dessutom om du tar med din Golem i "The Stone Prisoner" på upptäcksfärden nere i deep roads så får du dig en fin överraskning

Man får inga andra överraskningar med golem hos dvärgarna mer än nere i deep roads?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Vart hittar man Dalish Elves? I nature of the beast questet, första delen.

i skogen.

Skall man ha ihjäl älv bossen efter man dödad varulvarna tro? Tjänar man på det? eller får man "bara" exp.

Helt plötsligt blir ju han en jäkel på att slåss iaf han som var så passiv när man slogs mot vargarna innan ...

iofs så skall ju inte datorn slåss åt en.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
i skogen.

Skall man ha ihjäl älv bossen efter man dödad varulvarna tro? Tjänar man på det? eller får man "bara" exp.

Helt plötsligt blir ju han en jäkel på att slåss iaf han som var så passiv när man slogs mot vargarna innan ...

iofs så skall ju inte datorn slåss åt en.

Jag tog varulvarnas sida och mosade alven tills det att han offrade sig själv, sedan så jagade jag bort människorna, var dock lockande att hacka dem i bitar.

Dold text
Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Du har samma grafikkort som mig, ser jag... går det att spela på de högsta inställningarna i 1680x1050 upplösning?

Vill ju inte sänka inställningarna i ett spel som från början inte är det snyggaste på marknaden...

Jag kör i 1920x1200 med allt maxat och det funkar skit bra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Så har ju deras spel alltid varit, ända sen Baldrus Gate.

Att man har en linjär inledelse tycker jag är bra annars så blir man överväldigad av allt
Efter det så får man göra som man vill. Vill du ha en helt linjär story så är JRPG's nog mer för dig.

Ända sättet jag kan se deras spel förbättras är att göra dom större. Mer alternativ och friare händer. Alltid funnits sido karaktärer i deras spel som jag velat ha med i partyt t ex

Jag har ej spelat BG 1 eller 2, men har hört att de ska vara lite annorlunda endå, typ, man måste samla pengar för att fortsätta mainquestet och för att göra det måste man göra side quests lite överallt.

Den linjära inledningen gillar jag också, samt att de har viss frihet med att välja ställe man vill gå till sedan, men tycker att det kanske är dags för de att komma på ngt nytt
Kanske inte i stil med Oblivion, det är i extremaste laget.

Permalänk

Förbannat bra spel. Det enda jag blev lite besviken på var att ens egen karaktär inte hade någon röstskådis. Antar att Mass Effect skämt bort mig lite

Föresten, kan någon tala om för mig var jag hittar

Flemmeth's grimoire? Har finkammat hela circle tornet ett flertal gånger med Tab intryckt men hittar verkligen inte boken

Dold text
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Förbannat bra spel. Det enda jag blev lite besviken på var att ens egen karaktär inte hade någon röstskådis. Antar att Mass Effect skämt bort mig lite

Föresten, kan någon tala om för mig var jag hittar

Flemmeth's grimoire? Har finkammat hela circle tornet ett flertal gånger med Tab intryckt men hittar verkligen inte boken

Dold text

Den finns i en låda i Irvings "kontor".

Dold text
Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Föresten, kan någon tala om för mig var jag hittar Flemmeth's grimoire? Har finkammat hela circle tornet ett flertal gånger med Tab intryckt men hittar verkligen inte boken

Circle of Magic, i en kista som tillhör Irving

Dold text
Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Keeper of Traditions

men vafan, jag vill inte se massa spoilers när jag läser tråden...

flugfarfar, dampela, skogsvilden, moire och gascogne...
ANVÄND [.spoiler] **TEXT** [/.spoiler]

Den funktionen finns till av en anledning, använd det!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tack för svaren, men jag har kollat där 2-3 gånger.. Kan det hända att jag vid första besöket hittat den och sedan sålt den? Hade nämligen inte den här questen då. Eller går det sälja den? I annat fall är väl spelet buggat på något vis...

Permalänk
Medlem

Oj, många sömnlösa nätter med det här spelet, kan inte sluta spela. Är inte direkt pigg när jag jobbar på dagarna hehe.

Var länge sen ett så här bra rpg kom ut, gillar inte stridssystemet riktigt dock, men det kunde vara värre.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Tack för svaren, men jag har kollat där 2-3 gånger.. Kan det hända att jag vid första besöket hittat den och sedan sålt den? Hade nämligen inte den här questen då. Eller går det sälja den? I annat fall är väl spelet buggat på något vis...

Den var en gift såvitt jag minns, så jag tror väl att den gick att sälja... Eller så gav du bort den.

Dold text

Instämmer med Scirocco och ja, stridssystemet är inte min favorit. Jag måste pausa rätt ofta för att dela ut olika order, det hade varit roligare att hela tiden spela i realtid på sin egen karaktär... Men det funkar. Det enda som stör mig är att jag tycker mages får slut på mana lite väl fort.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Black grimoire heter Flemeths bok, så mycket möjligt att du sålt den eller givit bort den utan att veta det.

Permalänk
Medlem

Angående Flemeths Grimoire:

Om du hade sålt den så kan du hitta den igen av samma merchant, grejerna du säljer till de försvinner aldrig. Du kan endast ge bort boken till Morrigan, andra karaktärer vägrar att ta emot den. Samma sak gäller även flera olika gifts då de måste ges till specifik person, andra tar inte emot den.

Dold text

Tips. Kolla genom sakerna du säljer, vorre klokt att inte sälja gifts överhuvudtaget. Du tjänar mer på att ge bort dem.

Edit:

För er som vill få tag på några av de bästa gears i spelet

The greatest of swords is without a doubt the Keening Blade, though it is lost to man - it is held by the dreaded Gaxkang.

A weapon that's truly without peer is the Chasind Great Maul, currently held by Gorim in the market district of Denerim. It is a weapon that armor barely protects against, be it cloth or the heaviest plate.

The legendary Rose's Thorn can be found with the merchants of Orzammar, it is the world's most lethal dagger.

As far as armor goes, the armor crafted by a master smith from a High Dragon's scales is the greatest one can aspire for. Obtaining the scales is the hardest part of the trick, but can be forged into simple scale mail or into massive plate.

Mages should seek the Staff of the Magister Lords, held by the circle tower's quarter master.

The Tevinter Mage Robes and the Reaper's Vestments is the greatest protection a mage can hope for, either which can be found at "Wonders of Thedas" in Denerim.

Dold text
Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carliz
Angående Flemeths Grimoire:

Om du hade sålt den så kan du hitta den igen av samma merchant, grejerna du säljer till de försvinner aldrig. Du kan endast ge bort boken till Morrigan, andra karaktärer vägrar att ta emot den. Samma sak gäller även flera olika gifts då de måste ges till specifik person, andra tar inte emot den.

Dold text

Tips. Kolla genom sakerna du säljer, vorre klokt att inte sälja gifts överhuvudtaget. Du tjänar mer på att ge bort dem.

Edit:

För er som vill få tag på några av de bästa gears i spelet

The greatest of swords is without a doubt the Keening Blade, though it is lost to man - it is held by the dreaded Gaxkang.

A weapon that's truly without peer is the Chasind Great Maul, currently held by Gorim in the market district of Denerim. It is a weapon that armor barely protects against, be it cloth or the heaviest plate.

The legendary Rose's Thorn can be found with the merchants of Orzammar, it is the world's most lethal dagger.

As far as armor goes, the armor crafted by a master smith from a High Dragon's scales is the greatest one can aspire for. Obtaining the scales is the hardest part of the trick, but can be forged into simple scale mail or into massive plate.

Mages should seek the Staff of the Magister Lords, held by the circle tower's quarter master.

The Tevinter Mage Robes and the Reaper's Vestments is the greatest protection a mage can hope for, either which can be found at "Wonders of Thedas" in Denerim.

Dold text

Vart fick du den infon från? finns det nåt bra ställe som listar allt sånt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fråga om Shale

Får man några mer händelser hos dvärgarna med Shale partyt mer än i Deep Roads?

Dold text
Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag också kände att det var tråkigt att huvudkaraktären inte hade någon egen röst, jaja utöver det så var det ett underbart spel
Tog ungefär 40timmar för mig att spela igenom men då gjorde jag inte så mycket Side Quest iofs.
Ska nog ta och skapa en ny gubbe sen under julhelgerna och spela igenom det igen så att man får ut så mycket av den underbara världen som möjligt ^^

Dragon Age 2 GIEF!

Vad tyckte ni om slutet på spelet då? Jag måste säga att om man jämför med Mass Effect så var slutet lite "meh". Hoppas verkligen att dem släpper DLC så att man kan spela vidare och hitta sin halvmänniska/dvärg/gud barn

Dold text
Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Är fan uppe i över 30 timmar och jag tror inte jag är halvvägs ens en gång... och då tycker jag inte att jag gjort så mycket side quests alls... inte för att jag vill stressa igenom det, men när man hör folk som rushat igenom det på typ 25 timmar så fattar jag ingenting Vill ni inte njuta av detta perfekta höstnöje?

Permalänk
Medlem

Jon Irenicus' röst i wardens keep btw?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Är fan uppe i över 30 timmar och jag tror inte jag är halvvägs ens en gång... och då tycker jag inte att jag gjort så mycket side quests alls... inte för att jag vill stressa igenom det, men när man hör folk som rushat igenom det på typ 25 timmar så fattar jag ingenting Vill ni inte njuta av detta perfekta höstnöje?

Hehe, samma, jag gör så mycket sidoquests som möjligt. Jag är typen som inte tycker om att spela om... Istället ger jag järnet första gången 25 timmar eller något, är på kanske 40%?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Känns fånigt men klarar inte ens den stora huvudfighten i red cliff då byn invaderas utav odöda. provat lättaste leveln men det hjälper inte.

Det kommer ju nästan hur många som helst och då menar jag "andra" delen utav fighten längre ner för backen.

Tycker inte heller att jag hittat några speciella vapen eller rustningar.

Är det för tidigt i spelet eller finns det ingen speciell utrustning ännu.

Kan man hoppa över denna fight nu och göra den senare eller försvinner den då. Är den värd besväret?

Tacksam för tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Känns fånigt men klarar inte ens den stora huvudfighten i red cliff då byn invaderas utav odöda. provat lättaste leveln men det hjälper inte.

Det kommer ju nästan hur många som helst och då menar jag "andra" delen utav fighten längre ner för backen.

Tycker inte heller att jag hittat några speciella vapen eller rustningar.

Är det för tidigt i spelet eller finns det ingen speciell utrustning ännu.

Kan man hoppa över denna fight nu och göra den senare eller försvinner den då. Är den värd besväret?

Tacksam för tips.

Borgmästaren dog för mig under det slaget, ångrar det nästan ifall man kanske kunde fått något om alla överlevde

Dold text
Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Jag fick en hjälm när jag gjorde den questen utan att någon dog, minns inte om hjälmen är bra.

Dold text