Permalänk

Det är dock väldigt många som klagar på RMAH för hur mycket det kostar att lägga ut saker och att alla kommer att vara OP :/ Men jag har suttit och kollat runt lite på gear types i diablo 3 armory och det är en väldig ballence difference i items T.ex. om jag får en artifact (orange) för lvl 36 så kan kan jag få ett bättre magic item (blå) på lvl 39 så det kommer inte vara så stor skillnad mellan dom som är villiga att använda riktiga pengar för att få sitt gear som man var tvungen att göra MF runs i 6 timmar för att få i D2 ladder season 1 det var tider.

Visa signatur

"Then you have to be able to roll a D6 to kill the guard with a single shot". *rolls 2* "You slip on a pile of cat guts and you lose 5 hit points and you are stunned for two rounds". "Cat guts"

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv med betan i mina händer och har testat AH lite ingame. Nu visar det inte exakt hur allt kommer att fungera på riktigt och priserna på vissa items är helt sjukt höga. Men man kan köpa saker med både ingame guld och med något som heter Beta Bucks(som då kommer att vara RL cash vid release). Jag tycker det fungerar ganska bra just nu, men vi får väl se senare hur blizzard kommer att underhålla systemet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Skrivet av IndieFanMannen:

Det är dock väldigt många som klagar på RMAH för hur mycket det kostar att lägga ut saker och att alla kommer att vara OP :/ Men jag har suttit och kollat runt lite på gear types i diablo 3 armory och det är en väldig ballence difference i items T.ex. om jag får en artifact (orange) för lvl 36 så kan kan jag få ett bättre magic item (blå) på lvl 39 så det kommer inte vara så stor skillnad mellan dom som är villiga att använda riktiga pengar för att få sitt gear som man var tvungen att göra MF runs i 6 timmar för att få i D2 ladder season 1 det var tider.

Japp, men det finns alltid "pappa betalar" ungar som köper bara för att ha "orangea" delar för att vara coola, istället för att ha kanske bättre "blåa" delar.
Det är på sådan människor man kan tjäna pengar på, om dock inte allt för stora summor, men på sikt, alla bäckar små.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av monster08:

Jag sitter själv med betan i mina händer och har testat AH lite ingame. Nu visar det inte exakt hur allt kommer att fungera på riktigt och priserna på vissa items är helt sjukt höga. Men man kan köpa saker med både ingame guld och med något som heter Beta Bucks(som då kommer att vara RL cash vid release). Jag tycker det fungerar ganska bra just nu, men vi får väl se senare hur blizzard kommer att underhålla systemet.

Jag har läst en hel del om det och tror det kommer att funka fint, eller hoppas på det i alla fall och att även andra spel tar efter.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte RMAH. Jag tycker inte att man ska kunna betala med riktiga pengar för att göra sin karaktär bättre.
Känns lite som ett pay to win system. Man kunde köpa items i D2 också, men nu är det Blizzard själva som uppmuntrar till det.

Off Topic: Så hoppas jag att MusicWizard är ett troll.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Jag gillar inte RMAH. Jag tycker inte att man ska kunna betala med riktiga pengar för att göra sin karaktär bättre.
Känns lite som ett pay to win system. Man kunde köpa items i D2 också, men nu är det Blizzard själva som uppmuntrar till det.

Off Topic: Så hoppas jag att MusicWizard är ett troll.

Ja, det är lite "pay to win" för dem som inte har tid att spela spelet fullt ut men vill hänga på ändå.
Det är ju inget krav att köpa saker genom auktionshuset.

Sen funderar jag vad du och folk menar med troll egentligen, är det något jag missat?
Du får gärna beskriva lite mer ingående hur du menar och tycker.

Tack på förhand.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Ja, det är lite "pay to win" för dem som inte har tid att spela spelet fullt ut men vill hänga på ändå.
Det är ju inget krav att köpa saker genom auktionshuset.

Sen funderar jag vad du och folk menar med troll egentligen, är det något jag missat?
Du får gärna beskriva lite mer ingående hur du menar och tycker.

Tack på förhand.

"Internettroll, eller bara troll, är Internetslang för användare som medvetet skriver ett stort antal provokativa, märkliga, ickerelevanta eller oseriösa diskussionsinlägg på Internetforum (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram en känslomässig debatt, ofta utanför själva ämnet för huvuddiskussionen."

Med andra ord, jag hoppas att du skriver dina provokativa inlägg för att provocera fram en debatt. Annars känns det ganska sorgligt att du skryter med att du får pengar från staten och endast sitter hemma och spelar datorspel hela dagarna. Du förstår att det är provocerande va?
Jag har själv en vän vars mor gick bort i cancer, hon blev nekad sjukpension med hänvisning till att hon skulle kunna jobba ändå.
Nog med offtopic. Du kan öppna en egen tråd istället för att söla ner denna med ditt snack.

Angående RMAH igen, nej tack. Vill man ha bättre utrustning så ska man få jobba för det, vem som har störst plånbok ska inte spela någon roll i ett spel.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Tror Shrek har kommit till denna tråden också

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Svbg:

"Internettroll, eller bara troll, är Internetslang för användare som medvetet skriver ett stort antal provokativa, märkliga, ickerelevanta eller oseriösa diskussionsinlägg på Internetforum (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram en känslomässig debatt, ofta utanför själva ämnet för huvuddiskussionen."

Okej, då vet jag vad folk menar med troll. Tack för upplysningen.

Skrivet av Svbg:

Med andra ord, jag hoppas att du skriver dina provokativa inlägg för att provocera fram en debatt.

Det var inte min avsikt att provocera fram något, ville bara prata med folk om RMAH, men det blev lite för detaljerat hur jag har och lever mitt liv, vilket i sig inte var relevant alls. Men det bara blev så. Gjort är gjort och det går inte göra ogjort, rätt så logiskt.

Skrivet av Svbg:

Annars känns det ganska sorgligt att du skryter med att du får pengar från staten och endast sitter hemma och spelar datorspel hela dagarna. Du förstår att det är provocerande va?

Det kanske kunde tolkas som skryt av vissa, men det var som jag sa, något som jag inte tänkte mig för då jag skrev ut för detaljerat.

Skrivet av Svbg:

Jag har själv en vän vars mor gick bort i cancer, hon blev nekad sjukpension med hänvisning till att hon skulle kunna jobba ändå.

Det är sorgligt att vissa blir nekade den hjälp som dom behöver, det är tyvärr rätt orättvist på många punkter.

Skrivet av Svbg:

Nog med off topic. Du kan öppna en egen tråd istället för att söla ner denna med ditt snack.

Det behövs inte, för jag tänker inte skriva mer "off topic" om folk inte frågar mig förstås, då kommer jag att svara.

Skrivet av Svbg:

Angående RMAH igen, nej tack. Vill man ha bättre utrustning så ska man få jobba för det, vem som har störst plånbok ska inte spela någon roll i ett spel.

Det tycker jag är upp till var och en, det är ju trots allt valfritt att använda auktionshus i spel där dom finns.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tror Shrek har kommit till denna tråden också

Ha ha ha, nu var du lustig värre

Men men, nu är det förhoppningsvis slut på off topics...

Skall i alla fall fika för att sen gå och sova så man orkar med ett nytt pass på 4,5 timmar på gymmet imorrn.

Sov gott allesammans!

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk

Känner som många andra när det gäller RMAH, Det känns lite som den mest störst plånbok kommer ha bäst gear osv. Jag ser i alla fall fram i mot spelet. Och hoppas på ett lika lyckat spel som dom tidigare Annars finns World Of Warcraft i fall D3 floppar

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Vad spelar det för roll egentligen vad jag heter och hur jag är och vad jag gör med mitt liv, det skadar ingen annan person?
Visst kanske jag är okänslig ibland, men jag förstör inte för någon eller något och det påverkar inte heller någon annans liv på något sätt.
Att jag får cash från FK, spelar ingen roll för alla skattebetalare, dom betalar liks lika mycket ändå om det är det som är taggen i sidan på er.

Det här börjar ärligt talat bli överdrivet.

Eftersom du verkar vara en patologisk lögnare så har du säkert ljugit för försäkringskassans utredare också.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Oj, den här tråden spårade ur ganska fort.
Jag rekommenderar att om ni vill fortsätta diskutera RMAH så lägger någon upp en ny tråd, där folk försöker hålla sig till till TOPIC.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.