Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem

@RVX:
Jag är visserligen med i insider programmet, men inte på den här maskinen. Har två till PC som jag har sökt efter uppdateringar på ett flertal gånger nu, men där hittas ingenting ännu

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@220volt @sp1k3n är ni båda med i inside?

Jag hittade den på min stationära o bärbara, ingen av de är med i insider. Mammas dator, som uppgraderades till Windows 10 för ca 1.5 vecka sedan hittar inte den uppdateringen än

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Permalänk
Medlem

Windows 10 Upgrade Assistent, vad gör den?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Det är ju bara en upgrade assistant? Hjälper föga, men men. Uppdateringen kommer nog i sinom tid, tänka sig vilket i-lands problem det här vart nu då

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

ångrar mig helt nu. jag saknar det så pass mycket så att jag sitter faktiskt i skrivande stund och installerar en clean install på min speldator Det här får f*n vara sista ominstallationen. kan inte hålla på o byta OS hela tiden

Ha't gött

Mvh Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk

Jag fick Anniversary Update för ett stund sedan men mitt i installationen så fick jag BSOD "system thread exception not handled". Har detta hänt fler?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: Asus Z170-A | CPU: Intel i7 6700k | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | RAM: 16 GB Corsair Vengeance 2133 MHz | GPU: Asus GTX 1070 Strix 8 GB OC | PSU: Corsair CX500M | Lagring: Sandisk Extreme SSD 120 GB, Samsung 840 SSD 250 GB, Western Digital 4 TB HDD | Skärm: Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Windows 10 Anniversary Update ska släppas idag. Någon som har fått en notis om den än?

Hm, damnit.

Finns en dedikerad tråd för den: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1437212-windows-10-reds...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Lite ljus i tunneln!
Klart min dator i sign inte hittar den, men min aningen gamla htpc som består av en 2500k och andra kvarvarande komponenter från förra systemet? Den hittar den inom 2 sek efter att jag är inne i windows
Aja, får man leka lite i alla fall ikväll då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av donpipino:

Jag fick Anniversary Update för ett stund sedan men mitt i installationen så fick jag BSOD "system thread exception not handled". Har detta hänt fler?

Inte här, här rullar uppdateringen på utan problem på både bärbara o surfplattan. Hålls på o installeras just nu

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Gillar uppdateringen, någpn som vet hur man får igång det mörka temat som det pratades om?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Är det någon som fått Warcraft 3 att fungera i Windows 10 ännu?

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Gillar uppdateringen, någpn som vet hur man får igång det mörka temat som det pratades om?

Inställningar -> Färger -> Välj din appstil (längst ner)

Var ju inte speciellt lätt att hitta den ställningen om man säger så.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Inställningar -> Färger -> Välj din appstil (längst ner)

Var ju inte speciellt lätt att hitta den ställningen som man säger så.

Fast den gäller inte i utforskaren m.m?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Fast den gäller inte i utforskaren m.m?

Precis, den verkar inte ändra där.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det är ju bara en upgrade assistant? Hjälper föga, men men. Uppdateringen kommer nog i sinom tid, tänka sig vilket i-lands problem det här vart nu då

Om man går till https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10/ så finns visas valet "Update now" om man redan har Windows 10 (länkar till http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445), där har du ett alternativt sätt att starta uppgraderingsprocessen om Windows Update inte hjälper till (antar att de inte trycker ut den till alla samtidigt).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Om man går till https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10/ så finns visas valet "Update now" om man redan har Windows 10 (länkar till http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445), där har du ett alternativt sätt att starta uppgraderingsprocessen om Windows Update inte hjälper till (antar att de inte trycker ut den till alla samtidigt).

Thx

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker att The Register gör en bra sammanfattning av Windows 10 Anniversary Update:
http://www.theregister.co.uk/2016/08/02/windows_10_anniversar...

Tror det stora problemet med Windows 10 är att det formats utifrån feedback ifrån Insiders, vilka inte representerar den stora skaran användare. Då blir det lätt tankevurpor, vilket 10:an nu är full av.

Permalänk
Medlem

Här är en annan sammanfattning om vad som ändrats i AU...

http://winaero.com/blog/microsoft-locks-some-group-policy-opt...

Själv klarar jag mig bra utan "Candy Crush Sodan" och annat skit...oooh visst ja, glömde att vi som inte har "alla hästar hemma" är ju bakåtsträvande paranoida foliehattar som dessutom är helt okunninga

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Här är en annan sammanfattning om vad som ändrats i AU...

http://winaero.com/blog/microsoft-locks-some-group-policy-opt...

Själv klarar jag mig bra utan "Candy Crush Sodan" och annat skit...oooh visst ja, glömde att vi som inte har "alla hästar hemma" är ju bakåtsträvande paranoida foliehattar som dessutom är helt okunninga

“Here’s the caveat many people seem to be missing: Individual end users of the Anniversary Update of Windows 10 Pro are still be able to shut off these apps and settings if they choose by changing the settings on their own machines, as far as I can tell. I just did this myself on the Windows 10 Anniversary build 14393 (RTM) that I am running on a couple of devices.”

http://www.zdnet.com/article/administrators-can-no-longer-shu...

Permalänk
Medlem

Fick en bugg: Starknappen fungerade inte. Kunde inte klicka på något "där nere".
Fixen efter 5 timmars letande och grubblande? Omformatera, LOL!

Man fick skriva saker i konsol som inte fungerade också:
http://home.bt.com/tech-gadgets/computing/has-your-windows-10...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Fick en bugg: Starknappen fungerade inte. Kunde inte klicka på något "där nere".
Fixen efter 5 timmars letande och grubblande? Omformatera, LOL!

Man fick skriva saker i konsol som inte fungerade också:
http://home.bt.com/tech-gadgets/computing/has-your-windows-10...

Hänt mig tidigare och ren ominstallation var det enda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

“Here’s the caveat many people seem to be missing: Individual end users of the Anniversary Update of Windows 10 Pro are still be able to shut off these apps and settings if they choose by changing the settings on their own machines, as far as I can tell. I just did this myself on the Windows 10 Anniversary build 14393 (RTM) that I am running on a couple of devices.”

http://www.zdnet.com/article/administrators-can-no-longer-shu...

Då kan vi konstatera att en av dem har fel. Eftersom jag inte kan testa själv så återstår det att se vem det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hänt mig tidigare och ren ominstallation var det enda.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är så ***** pinsamt, liksom ett operativsystem där efter hundratals uppdateringar och iterationer ändå kräver omformatering på ett så pass basic problem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harddrive:

Det är så ***** pinsamt, liksom ett operativsystem där efter hundratals uppdateringar och iterationer ändå kräver omformatering på ett så pass basic problem.

Indeed....min fru brukar ha problemet. Men ska köpa en SSD till henne snarast och då lär jag installera om den ändå

Permalänk
Medlem

Gillar Cortana på lockscreen

Riktigt smidigt plus jag har länkat till min mobil med nu..Får sms och Cortana talar om det.Hon kan till och med skicka sms..kanske hon skickar till NSA haha foliehatten på
Fick just ett medelande att mobilens batteri är lågt
Har andriod och det fungerar klockrent

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

MS kör fult

Efter deras senaste update kan man inte slå av av vissa saker o sök motorerna är låsta till Bing o går inte ändra som förut ..... en massa nya saker laddas upp mot deras servrar .... trafiken från din dator mot nätet har ökat med 15% .....

Permalänk
Medlem

Mycket snack och liten låda ifrån MS, men det har vi ju sett tidigare ifrån dom.

Annars, det vanliga gnället om att Win blir mindre och mindre styrbart och kontrollen tappas till förmån för någon annan än usern själv under skenet av att hjälpa att minska problematiken för usern och annan skit bakom spakarna.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (§1.6)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Slutar aldrig att förundras över Windows 10.............

Farsan ringde och beklagade sig över att han inte hittade sina program. De hade tydligen bara försvunnit och funderade på om det var något virus eller vad det kunde vara.

Visar sig att Windows 10 avinstallerat både Google Chrome, Norton Antivirus och några andra program för honom. Datorn var nyinstallerad för ett par veckor sedan..

Är så skönt att slippa allt skit som kommer med Win10, så ni fattar inte.
Men så tvingas man ändå in i det emellanåt.

Kan man skicka en reseräkning och timarvode till Microsoft, då jag ändå måste åka 12mil enkel resa för att fixa detta..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD