Jag har inte använt Windows 8 särskilt mycket och har lite dålig koll på hur det är uppbyggt. Känslan är att man arbetar i två operativsystem samtidigt och att man aldrig riktigt kan vara säker på när man ska vara i vilket, samt att dessa ibland kan överlappa (och därmed också krocka). Väldigt frustrerande.
När jag kollar i startmenyn (eller vad man ska kalla skärmen med alla rutor, den som inte är skrivbordet) hittar jag först en ruta som heter Skype. Bredvid finns det ytterligare några rutor, varav en heter Skype WiFi.
Trycker jag på pilen neråt, som visar alla appar i bokstavsordning hittar jag dessa två under S. Dock finns det en tredje under rubriken Skype, som heter Skype för skrivbordet.
Alltså: Varför finns det tre olika Skype och kan man ta bort någon utan att ta bort allihop?
Skype för skrivbordet
Ljudinspelare
Vad är skillnaden mellan Ljudinspelaren som finns under L och Ljudinspelaren som finns under Tillbehör i Windows? Den förra öppnas i helskärm som en app och den andra som ett program på skrivbordet. Kan man ta bort den ena utan att den andra följer med? Vilken är bäst?
Ljudinställningar
Det finns en app som heter ICEPower AudioWizard och en som heter Realtek HD Audio Manager: är det två program som gör samma sak och alltså kan krocka?
Jag har försökt googla men tycker att svaren är vaga så jag behöver nog lite tydligare hjälp.