Permalänk

Tack allesammans för alla tips och idéer!

Var i kontakt med hallå konsument och ända jag kan göra är att anlita en jurist, vilket känns sisådär.
Har bett tradera om motivering men de hjälper mig inte med den.

Kommer filma när och om jag tar emot paketet och öppnar det. Bara för att han inte ska kunna hävda att jag hade sönder de. Skulle inte förvåna mig 😂 Tradera skrev att säljaren hade en viss tid på sig att återkomma med spårningsnummer till dom, vet inte hur lång tid? Har ni någon koll?
Annars avslutas tvisten.

Nä, vi har sålt hela datorn… men får försöka hitta någon som kan låna ut sin en snabbis så man får dubbelkolla. Vi kommer även kolla på serienumret.

Surt att det är sååå enkelt att häva ett köp och få de att gå igenom. Kommer aldrig mer använda mig av tradera, tyvärr. Gillade de 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Råkade ut för samma sak, tog och gjorde "returen" genom att tvinga köparen på tradera att lägga upp en blocket annons med blocketpaketet för det han hade betalat på tradera + returkostnad, förlorade väl cirka 500kr men kunde i lugn och ro inspektera kortet och se om något var fel med kortet som kom tillbaka.

Har helt slutat sälja på tradera nu då deras säljarskydd mot skojare är under all kritik och det är dom fullt medvetna om.

Tycker det är Tradera själva som står för "skojerierna" när man låter en köpare ångra köpet efter hen öppnat upp laptopen baksida, eller att original antistatpåsen inte fanns med. Man vet inte om man ska skratta eller gråta, nivån är otroligt låg.

Vem som helst som har lite koll på hur köplagen eller konsumentköplagen för den delen ser ju att det här är bara tokerier från Traderas sida.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Kan vi möjligtvis om du är bekväm med det få se hur din auktion såg ut om du länkar den? Nyfiken på presentationen av ditt grafikkort

Permalänk
Skrivet av ComeradJenko:

Kan vi möjligtvis om du är bekväm med det få se hur din auktion såg ut om du länkar den? Nyfiken på presentationen av ditt grafikkort

https://gyazo.com/487c0d12bc3ed081baf41e9c45676607

Permalänk
Medlem

Grymt tråkigt att ni blev utsatta för en sådan skitstövel. Uselt hanterat av Tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kortet tillhör inte köparen eftersom han fått pengarna tillbaka av Tradera, möjligtvis att det tillhör Tradera men jag skulle inte chansa. Bättre att hämta ut kortet och lösa det efteråt.

Det är väl å andra sidan inte säljarens problem vad köparen har gjort med sitt kort efter att affären avslutades. Huruvida köparen har valt att i efterhand överlåta ägarskapet till någon annan är köparens problem. Klart är i alla fall att ägarskapet inte har överlåtits till säljaren, för det skulle ha krävt att man har lyckats häva köpet - vilket han ju inte har.

Säljarens ansvar upphörde när kortet kom köparen tillhanda, med undantag för om man kan konstatera ett fel som är av väsentlig betydelse för köparen och säljaren insåg eller borde ha insett detta. Här är det tveksamt om man över huvud taget kan konstatera att det föreligger ett fel, svårt att hävda att det är av väsentlig betydelse, och jag har väldigt svårt att se hur man kan anse att säljaren borde ha insett att det skulle vara av väsentlig betydelse för köparen att en ESD-påse och portskydd saknas hos en begagnad vara. Vanligen köper man ju varor för att använda dem, och det är ett rimligt antagande från säljarens sida att så är fallet även här - och då används ju inte ESD-påsen längre (dessutom medföljde väl en fullt fungerande ESD-påse, bara inte originalpåsen?). Portskydden kan man ju låta sitta kvar på de portar man inte använder, men det medför knappast väsentlig påverkan på funktionaliteten om de saknas.

Permalänk
Skrivet av Genomresa:

Det är väl å andra sidan inte säljarens problem vad köparen har gjort med sitt kort efter att affären avslutades. Huruvida köparen har valt att i efterhand överlåta ägarskapet till någon annan är köparens problem. Klart är i alla fall att ägarskapet inte har överlåtits till säljaren, för det skulle ha krävt att man har lyckats häva köpet - vilket han ju inte har.

Säljarens ansvar upphörde när kortet kom köparen tillhanda, med undantag för om man kan konstatera ett fel som är av väsentlig betydelse för köparen och säljaren insåg eller borde ha insett detta. Här är det tveksamt om man över huvud taget kan konstatera att det föreligger ett fel, svårt att hävda att det är av väsentlig betydelse, och jag har väldigt svårt att se hur man kan anse att säljaren borde ha insett att det skulle vara av väsentlig betydelse för köparen att en ESD-påse och portskydd saknas hos en begagnad vara. Vanligen köper man ju varor för att använda dem, och det är ett rimligt antagande från säljarens sida att så är fallet även här - och då används ju inte ESD-påsen längre (dessutom medföljde väl en fullt fungerande ESD-påse, bara inte originalpåsen?). Portskydden kan man ju låta sitta kvar på de portar man inte använder, men det medför knappast väsentlig påverkan på funktionaliteten om de saknas.

Portskydden vart borta på 2 av 4 portar. Vi köpte antistatpåsar så det skickades i en annan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kommenterande 2:

Skickas det med Postnord hamnar det antingen i Kiruna eller i Jönköping beroende på vilken frakttjänst köparen valt, om inte heller köparen väljer att hämta ut paketet när det kommer i retur. Det är köparens problem om försändelsen hamnar där.

Det låter ju dock som om allt det här är säljarens problem, inte köparens. Eftersom Tradera gör lite som de vill och TS's enda val är att anlita en jurist?

Så att ni inte ger massa råd som biter dem i röven sen

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tycker det är Tradera själva som står för "skojerierna" när man låter en köpare ångra köpet efter hen öppnat upp laptopen baksida, eller att original antistatpåsen inte fanns med. Man vet inte om man ska skratta eller gråta, nivån är otroligt låg.

Vem som helst som har lite koll på hur köplagen eller konsumentköplagen för den delen ser ju att det här är bara tokerier från Traderas sida.

Absolut, helruttet företag som låter köpare göra som de vill, fick t.ex. negativt omdöme av en "köpare" en gång som ångrade sig efter att ha vunnit budgivningen... så inga pengar, negativt omdöme och en produkt som fick gå ut på auktion igen...

Hoppas verkligen fler får upp ögonen av hur Tradera drivs nuförtiden och slutar lägga upp annonser där.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det låter ju dock som om allt det här är säljarens problem, inte köparens. Eftersom Tradera gör lite som de vill och TS's enda val är att anlita en jurist?

Så att ni inte ger massa råd som biter dem i röven sen

Det är inte TS enda val, det första TS ska göra är att bestrida fakturan som Tradera kommer skicka ut, precis som någon annan i tråden gjorde och personen från flashback tråden som sålde en laptop, där båda personerna vann till sist.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Är precis samma sak med Blocketpaket. Säljaren har 24h på sig att prova varan. Är dock osäker på om man har rätt att skicka tillbaka den bara för att man ångrat sig. Tror det måste vara fel på varan.

Jag hade lite problem när jag sålde mitt 5600XT. Efter man betalat Blocketpaketet så har man 7 dagar att skicka det. Tyvärr råkade ombudet slå in det som ett Postnordpaket vilket gjorde att paketet aldrig reggades som skickat hos Blocket. Paketet försvann i cirka en vecka och då betalade Blocket tillbaka hela summan till köparen. Efter en vecka fick jag att sms att Schenker mottagit det. Blev lite panik när kortet och pengarna var borta.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det är inte TS enda val, det första TS ska göra är att bestrida fakturan som Tradera kommer skicka ut, precis som någon annan i tråden gjorde och personen från flashback tråden som sålde en laptop, där båda personerna vann till sist.

Precis. Att eventuellt anlita en jurist är inte aktuellt förrän det tagits till domstol. Se bara till att bestrida alla krav skriftligt. Tror knappast detta fall kräver en jurist heller. Man bör bara se till att vara saklig och endast presentera fakta i sin händelsebeskrivning (undvik exempelvis att spekulera om att köparen hade tänkt försöka sälja kortet vidare som nytt etc.).

Om det, mot allt sunt förnuft, skulle anses att avsaknaden av (rätt) antistatpåse och ett par portskydd är något köparen inte behöver acceptera, så skulle en rimlig åtgärd, om säljaren inte kan fixa fram ersättningsdelar, vara ett prisavdrag i storleksklassen 50kr eller så. Jag kan inte se att det skulle anses hävningsgrundande.

Intressant skulle vara att veta vad som står i säljarens avtal med Tradera, och om de villkoren i så fall anses skäliga. Att det finns ngt i avtalet skulle sannolikt vara Traderas enda möjlighet att få rätt i domstol. Eftersom det i så fall skulle röra sig om ett småmål, d.v.s. den ekonomiska risken är kraftigt begränsad, skulle jag absolut rekommendera att inte ge med sig utan låta Tradera försöka styrka sin sak i rätten.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Ungefär samma sak hände mig för ett par månader sedan och Tradera gick även där på köparens linje, utan i princip några som helst bevis. Den så kallade "utredningen" av tvister på Tradera är oerhört godtycklig och verkar inte baseras på fakta eller bevis, utan lite på hur "utredaren" känner sig för dagen.

I mitt fall handlade det om ett begagnat moderkort. Köparen betalar auktionen, jag skickar en timme senare och efter ett par timmar hör köparen av sig och vill häva köpet. Då jag redan skickat blir det lite svårt. När moderkortet kommer fram hävdar köparen att det är trasigt, jag postar femtioelva bilder med motbevis men köparen vinner och skickar tillbaka kortet. När jag till slut får tillbaka kortet fungerar det utmärkt och i köparens omdömen visar det sig att han köpt EXAKT samma moderkort för ett par hundra mindre tre timmar efter min auktion. Så mycket trubbel för att spara ett par kronor, Tradera går på köparens linje trots allt och när man vill få motiveringen till deras beslut kommer bara exakt samma jävla standardsvar varje gång.

Hade jag fått en riktig motivering, baserad på fakta, kanske jag hade kunnat köpa beslutet, men när man inte ens orkar med det... ja, Tradera använder jag inte direkt längre...

Ni folk som inte "tror på att Tradera skulle låta köparen vinna en tvist pga en antistatpåse"; glöm det, troligen hade det räckt att originalpåsen hade haft lite skrynklor för att de skulle falla till föga... det är inte direkt begåvningsreserven som jobbar på företaget. Fotografera och framförallt filma skick och funktionalitet på allt ni säljer på skitstället, det är det absolut enda sätt man skulle kunna ha någon som helst chans mot en köpare som trilskas.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Skrivet av rince:

Ungefär samma sak hände mig för ett par månader sedan och Tradera gick även där på köparens linje, utan i princip några som helst bevis. Den så kallade "utredningen" av tvister på Tradera är oerhört godtycklig och verkar inte baseras på fakta eller bevis, utan lite på hur "utredaren" känner sig för dagen.

I mitt fall handlade det om ett begagnat moderkort. Köparen betalar auktionen, jag skickar en timme senare och efter ett par timmar hör köparen av sig och vill häva köpet. Då jag redan skickat blir det lite svårt. När moderkortet kommer fram hävdar köparen att det är trasigt, jag postar femtioelva bilder med motbevis men köparen vinner och skickar tillbaka kortet. När jag till slut får tillbaka kortet fungerar det utmärkt och i köparens omdömen visar det sig att han köpt EXAKT samma moderkort för ett par hundra mindre tre timmar efter min auktion. Så mycket trubbel för att spara ett par kronor, Tradera går på köparens linje trots allt och när man vill få motiveringen till deras beslut kommer bara exakt samma jävla standardsvar varje gång.

Hade jag fått en riktig motivering, baserad på fakta, kanske jag hade kunnat köpa beslutet, men när man inte ens orkar med det... ja, Tradera använder jag inte direkt längre...

Ni folk som inte "tror på att Tradera skulle låta köparen vinna en tvist pga en antistatpåse"; glöm det, troligen hade det räckt att originalpåsen hade haft lite skrynklor för att de skulle falla till föga... det är inte direkt begåvningsreserven som jobbar på företaget. Fotografera och framförallt filma skick och funktionalitet på allt ni säljer på skitstället, det är det absolut enda sätt man skulle kunna ha någon som helst chans mot en köpare som trilskas.

Har skrivit ca 5 Mail att jag vill ha en motivering. Får bara ett standardsvar att de återkommer
När de har mer information. Kokar varje gång de skriver så. Varför inte bara ge en motivering så man iaf kan ”acceptera”. Nej sen kan man inte överklaga. Riktiga skojare

Permalänk
Medlem

Tack, nu vet jag inte hur bilderna såg ut i auktionen men med den information vi har är det verkligen uselt hanterat av Tradera. Ska man gå på den retoriken som Tradera/Paypal har. Då kan man tvista om varenda auktion som är begagnad om inte allt medföljer även om det inte är beskrivet att det ska ingå.

När fakturan kommer oavsett om du bestrider eller inte. Jag hade skapat en anmälan till ARN. I mitt fall vann jag efter ca 6 månader och Tradera fick återbetala mina kostnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vilsnamarsvinet:

Har skrivit ca 5 Mail att jag vill ha en motivering. Får bara ett standardsvar att de återkommer
När de har mer information. Kokar varje gång de skriver så. Varför inte bara ge en motivering så man iaf kan ”acceptera”. Nej sen kan man inte överklaga. Riktiga skojare

Klart du kan överklaga. Är som redan sagts bara att bestrida "fakturan" som de skickar. Gör dessutom en anmälan till ARN och bifoga den dokumentation du har. Skriv sakligt och bry dig inte om vad köparen skulle eller inte skulle göra med kortet. Efter vad du beskrivit så har du rätt på din sida så lägg dig inte! Nu slipper du "utredaren" som är en tjej/kille i 20 års-åldern som mest surfar på mobilen på arbetstid och kastar tärning när fall skall utredas och Tradera kommer ta en ordentlig koll på ärendet.

Permalänk
Skrivet av ComeradJenko:

Tack, nu vet jag inte hur bilderna såg ut i auktionen men med den information vi har är det verkligen uselt hanterat av Tradera. Ska man gå på den retoriken som Tradera/Paypal har. Då kan man tvista om varenda auktion som är begagnad om inte allt medföljer även om det inte är beskrivet att det ska ingå.

När fakturan kommer oavsett om du bestrider eller inte. Jag hade skapat en anmälan till ARN. I mitt fall vann jag efter ca 6 månader och Tradera fick återbetala mina kostnader.

Tack! Ska ringa ARN imorgon också och se vad de säger.
Nä, alltså står ju att de är begagnat då tycker iaf jag att om man tänker till så är de ju inte nytt från butik som han verkade tro. Han skrev att om de stått att de ej var originalantistat så hade han inte budat. Men den gör ju ingen som helst skillnad på produkten… blir tokig på detta. Sånt ångestpåslag 😂

Permalänk
Medlem

Angående beslut som inte kan överklagas...tror Tradera att de sysslar med myndighetsutövning!? Det enda de kan "besluta" om är sin egen ståndpunkt i frågan, d.v.s. om de vill inleda en tvist i ärendet eller ej.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Vilken skandal att någon kan få för sig att detta skulle vara grund för att ångra sig. Sjukt gjort av Tradera.

Permalänk

Som jag ser det får köparen kortet och originalkartongen och så kan köparen välja att även få kvittot. Ingenting om några påsar, så den kan inte säljaren räkna med att få, åtminstone så länge du inte hade ett foto på påsen. Har köparen fått kartongen och kortet tycker jag alltså att du har gjort ditt.

Det enda dumma i annonsen tycker jag är detta:

Citat:

Betalning sker senast 3 dagar efter vunnen auktion. Produkten skickas senast 3 dagar efter vunnen auktion.

Vad händer om betalning inte skett senast tre dagar efter vunnen auktion, ska produkten ändå skickas senast tre dagar efter vunnen auktion? Om betalningen sker en sekund innan det gått tre dagar hinner du inte heller posta försändelsen förrän de tre dagarna gått om du inte vill posta före betalning. Det hade varit bättre att skriva att produkten skickas senast 3 dagar efter att köparen betalat. Den här gången var det dock inte denna formulering som ställde till det, men det kan vara bra att tänka på om du ska sälja något annat.

Permalänk
Skrivet av Kommenterande 2:

Som jag ser det får köparen kortet och originalkartongen och så kan köparen välja att även få kvittot. Ingenting om några påsar, så den kan inte säljaren räkna med att få, åtminstone så länge du inte hade ett foto på påsen. Har köparen fått kartongen och kortet tycker jag alltså att du har gjort ditt.

Det enda dumma i annonsen tycker jag är detta:Vad händer om betalning inte skett senast tre dagar efter vunnen auktion, ska produkten ändå skickas senast tre dagar efter vunnen auktion? Om betalningen sker en sekund innan det gått tre dagar hinner du inte heller posta försändelsen förrän de tre dagarna gått om du inte vill posta före betalning. Det hade varit bättre att skriva att produkten skickas senast 3 dagar efter att köparen betalat. Den här gången var det dock inte denna formulering som ställde till det, men det kan vara bra att tänka på om du ska sälja något annat.

Ser nu att de blev fel skrivet. Skulle stå skickas tre dagar efter betalning.

Permalänk
Medlem

Man ska helt enkelt inte köpa och sälja värdefulla saker på tradera.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Hittade köparen. Personen älskar att köpa upp massa kort och lite annat samt lämna negativa omdömen på rullande band. Flertalet personer som inte valt att sälja till personen trots denne vunnit och fått kommenterat tillbaka att det är en bedragare i omdömena när den lämnat negativt.

Jag hittade även din auktion och det finns inga bilder eller information om att du säljer allt komplett. Utan du är tydligt med att det är endast kortet.

Var noggrann med att kontrollera ditt kort när du får det åter så det inte är utbytt eller påverkat.

Permalänk
Medlem

Ganska lätt att googla fram annonsen på Tradera med denna informationen.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Ganska lätt att googla fram annonsen på Tradera med denna informationen.

Ja snubben verkar satt det i system, köpa använda och sen skriva "Endast testad, så den funkar" i sin beskrivning. Avskum^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Ja snubben verkar satt det i system, köpa använda och sen skriva "Endast testad, så den funkar" i sin beskrivning. Avskum^^

Jag reagerade på något liknande nyligen. Jag pekade på en Tradera-annons här på SweClockers och sa jag inte förstår varför någon skulle vilja öppna ett grafikkort och "testköra" något. Säljaren tar en otroligt risk med ingen fördel egentligen. Jag fick mothugg av en som tyckte det verkade klokt av säljaren...

Denna säljare bedriver näringsverksamhet skulle jag säga med ett så varierat utbud och så många annonser och det är bara på Tradera.

Köparen är nöjd nu, Tradera har gett han det han vill ha. Nu ska Tradera inte få något i utbyte från trådstartaren.

Permalänk
Medlem

Det vore ju hemskt tragiskt om skatteverket skulle få nys om köparens verksamhet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Det vore ju hemskt tragiskt om skatteverket skulle få nys om köparens verksamhet.

Jamen då skulle väl trådskaparen kunna råka tipsa Skatteverket. Det är bättre om trådskaparen gör det eftersom han/hon har köparens namn och adress.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Jamen då skulle väl trådskaparen kunna råka tipsa Skatteverket. Det är bättre om trådskaparen gör det eftersom han/hon har köparens namn och adress.

Namn och adress är inte så hemligt som du tror.

Det är för övrigt bara att tipsa skatteverket om alla sådana här. Köper du in en sak i syfte att sälja den vidare så bedriver du en verksamhet enligt skatteverket, även om det bara är ett fåtal exemplar. Detta gäller alla scalpers.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Köper eller säljer man via Tradera så gäller KKL även om säljaren är privatperson, så tolkar iaf jag 1§ i Konsumentköplag (1990:932).
Nu skulle detta ändå inte påverka köparens eventuella rätt vid en tvist då varan är annonserad som begagnad och varken original-antistatpåse eller portskydd påverkar varan negativt, och om inte köparen frågat efter just dessa delar före köpet borde det rimligtvis inte heller varit avgörande för köpet. Varan är ju trots allt annonserad som begagnad och då kan man inte anta att alla transportskydd är original (eller i fallet med portskydd ens inkluderat).

Däremot kan det vara bra att veta när risken för en vara övergår från säljare till köpare när man skickar varan. Det skiljer sig mellan KKL och KL nämligen.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster