Ska byta ut mITX chassi med uråldrade delar och söker modernare delar till projekt

Permalänk
Medlem

Ska byta ut mITX chassi med uråldrade delar och söker modernare delar till projekt

Jag har idag ett mITX-chassi med uråldrade delar som jag vill byta ut, så jag drar igång ett nytt byggprojekt och letar efter delar. Ska ha ett större chassi denna gång med bra luftflöde, men i övrigt håller jag annonsen öppen så kommentera vad ni har så tar vi det därifrån. Jag söker nyare, moderna komponenter som håller ett tag framåt så jag slipper tänka på att byta ut massa delar igen, jag spelar inte de tyngsta spelen men vill ha en stabil, uppdaterad plattform. Jag finns i Stockholm.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har ett mITX paket som jag kan sälja.

Består av en ryzen 7 7700x (8 kärnor) samt MSI MPG b650i edge wifi am5 moderkort.
Kan också tänka mig sälja med ett nzxt kraken x53 240mm och corsair dominator RGB 2x16gb 5600 ram

Permalänk
Medlem

Har ett chassi till kombon nämnd ovan, ett Fractal Terra i silver som bara är ungefär ett halvår gammalt.

Visa signatur

Main rig: Ryzen 9 9950X3D, Asus Prime OC RX 9070 XT 16GB, ASRock B650I PG Lightning WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz, 4TB Crucial P3 Plus, 4TB Kingston Renegade, DeepCool CH270, Arctic Liquid Freezer III 360mm.

SFF FFS.

Permalänk

Även jag har ett chassi som knappt blivit använt om det skulle vara intressant.

Det är ett Phanteks evolv shift xt, kommer också i silver.

Med vänlig hälsning

Rikard

Permalänk
Medlem

Jag märker att jag varit otydlig i mitt inlägg. För att förtydliga: jag har idag ett mITX-bygge men vill bort från ITX. Den här gången söker jag delar för ett större chassi (mATX/ATX) med bra luftflöde och mer plats, så små ITX-chassin/moderkort är inte intressant. CPU, RAM, GPU osv är dock absolut intressant om det är moderna grejer. Sen har jag också börjat kolla på stationär dator de är också av intresse.

Mvh
Gabaraa