hej
jag hatar all form av fläktljud och vill hälst inte ha en påslagen fläkt i mitt chassi.
jag har för närvarande en ArticCooling 4Ultra TC. som kyler min CPU. Den gör jobbet ok, men inte perfekt idlar på ~38C 1000rpm, om inga program e igång, men kommer lätt upp i ~42 1500rpm med lite skit igång..
jag har nu köpt en ThermalTake Sonic 4in1 Cooler(passiv kylare). Nu är tanken att förena dassa två kylares egenskaper till en semi/hybrid CUP kylare.
jag vill att en CPU fläkt endast startar vid +45C uppmäst på processorn. som kyls av Tornet.
- tankarna jag har är antingen att direkt använda AC4uTC fläkten(inte heatsinken, bara fläkten) tillsammans med Tornet, och därmed kunna ha så pass låga grader så att fläkten håller sig på +-1100rpm konstant(ej vis stor påfrästning?).
-andra tanken är att själv löda ihop nått kan starta fläkten vid +45C. Jag har bra erfarenhet att löda men att själv göra lödscheman på liknande saker kan jag ej. kan du?
(eventuell lösning är att använda sig av AC fläkten men modda den så den bara startar vid 45+)
- ska säga några ord om mitt chassi åxå, i hörnet där processorn är har jag sågat ur och satt "grillgaller" , det är en desktop, och halva ovansidan har sammma "galler" som sträcker sig över CPU, GPU och PCI platserna. Med andra ord har jag en väldigt öppen låda.
skulle uppskatta feadback på detta
//SwedenPack