iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norlund
Har uppdaterat men inte hunnit testa än, skall ut på byn om en timme så då får jag se om det blev någon skillnad.

Efter att ha varit in i Umeå en sväng så tycker jag mig se en viss förbättring på mottagningen, men det är svårt att veta om det har med uppdateringen att göra eller om det är för att jag kollar hela tiden.

Visa signatur

Workstation: Power Mac G5 2x2GHz, 4Gb ram, 2x500Gb hdd, ATI Raedon 9600, ACD 23"
Laptop: Power Book G4 15" 1,25 GHz FW 800, 2Gb ram, 100Gb hdd, ATI Mobility Raedon 9600.
Fileserwer: iMac G3 233 Mhz Rev A + Sonnet HARMONi™ G3 500MHz + FW 400, 512 Mb ram, 128Gb hdd ATI Rage II, Mac OS Server 10.3

Permalänk
Medlem

Kan någon rekomendera bra in-ear hörlurar med integrerad mic?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne

V-Moda Vibe Duo Köp helst i Sverige, tjänar man på ifall de går sönder. Kostade mig 150 kr att skicka in dem

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag läste nån stans att det är mycket kvalitets-problem med den modellen ?
Kollar nu på ultimate ears super.fi 4 vi, någon som har provat dom ?

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja ha tag på en adapter med mic. alltså en hörlurs kabel som jag kan sätta mina vanliga lurar i.

Nån som fattar vad jag menar?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Är det sant att de använt ett så dåligt chipset?

Synd att den började brinna också.

Verkar inte som en särskilt förtroendeingivande telefon...

/xJom

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne

De jag kommer på på rak arm är: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=78031

Det kanske finns bättre...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur killen tänker men "omoget" och "sedan fyra år" känns som motsatser i det här sammanhanget.

Citat:

Apple installed an immature chipset under the bonnet of the beast. The fact that it did this even though it was known that this particular chipset had been causing problems for early adopters in Europe for four years

Förutom språket så är fyra år gamla chipset på väg bort…
Får man använda uttryck som "skitsnack"?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

hur mycket skulle ni kunna tänka er att ge? Finns i olika färger..

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

jag skulle max betala 99 kr med frakt men det är ju jag

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Får man använda uttryck som "skitsnack"?

Ja, det var ju det jag tänkte, men jag skrev det inte...

Visa signatur

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Finns det något smidigt program för att föra över kontakter från sim till telefonen? Jag har testat simport men då skapas en ny kontakt för varje inlagrat nummer i den gamla kontakten plus att det inte finns åäö. Det går kanske att synca med någon webtjänst?

Permalänk

Nån som vet hur länge Felia har ensamrätt på iphonen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Nån som vet hur länge Felia har ensamrätt på iphonen?

Andra operatörer kan redan nu ta in iPhone, finns ej någon ensamrätt nu, läste det någonstans.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Neeeeeej nu har min iphone gått sönder. Jag hör ingenting i högtalaren man har vid örat när man pratar i telefonen. Dvs, jag hör inget "tut-ljud" när den kopplar och jag hör heller ingenting när jag försöker prata med någon. Bara personen jag pratar med som hör mig. Finns det något jag kan göra för att fixa detta? :S

Hjälp snarast vore mycket trevligt.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Neeeeeej nu har min iphone gått sönder. Jag hör ingenting i högtalaren man har vid örat när man pratar i telefonen. Dvs, jag hör inget "tut-ljud" när den kopplar och jag hör heller ingenting när jag försöker prata med någon. Bara personen jag pratar med som hör mig. Finns det något jag kan göra för att fixa detta?[/B]

Är bara att lämna in och få reparerat/ny...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är bara att lämna in och få reparerat/ny...

Ne du, de sparkar på än när du lämnar in den.

Jag hämtade jag upp min 8GB telefon hos Telia i Kista idag. Sämre service får man leta efter, först får jag någon annans 16GB telefon, när jag på vägen börjat packa upp den märker jag det, går tillbaka och får köa i 15 minuter för att lämna tillbaka telefonen. Inget tack får man, utan när jag frågar varför jag inte får en låda med mitt nya IMEI nummer på får jag snäsigt svar att det är inte Telias rutiner att ge ut lådor. Tycker de kan vara lite trevligare när man faktiskt kommer tillbaka med 16GB luren när man borde fått en 8GB.

Jag poängterar att det är ju viktigt för andrahansvärdet att IMEI på lådan och telefonen matcher, men inte hjälper det. Någon kompensation får jag inte heller trots att jag betalat 300 kr för ett datapaket jag inte kunnat utnyttja. Inte heller får jag kompensation för att Anovo varit allmänt sega.

Till MarkoV:
Nej, de kan inte ta in den. Telia har inte ensamrätt, men andra operatörer måste fortfarande teckna avtal med Apple. Ser inte det som troligt att de kommer teckna med operatörer i en litet land som Sverige inom en snar framtid, speciellt eftersom endast Telia har EDGE stöd i Sverige.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ne du, de sparkar på än när du lämnar in den.

Eftersom Telia skickar vidare alla telefoner till Apples Service så låter din berättelse underlig…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eftersom Telia skickar vidare alla telefoner till Apples Service så låter din berättelse underlig…

Nej, telia skickar sina telefoner till Anovo. Som skickar tillbaka en utbyteslur. De tar ur den ur lådan och skickar endast telefonen. Tydligen skall man få en klisterlapp man sätter på ursprungslådan, som den som redan sitter där med serienummer osv. Men denna sket hon i butiken att ge mig :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon mer än mig som haft problem med att koppla gmailen till hotmail? i så fall hur löste ni problemet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn
någon mer än mig som haft problem med att koppla gmailen till hotmail? i så fall hur löste ni problemet?

Koppla gmailen ill hotmail? Är det här rätt tråd för det problemet? Om du menar att koppla mailen till telefonen så har jag inga problem med gmail.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn

Det går inte, hotmail är världens skitmail så de har inga funktioner till sin mail.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte nog med att den brinner och buggar, det här var riktigt illa:

http://www.idg.se/2.1085/1.175317

Det blir nog inte en iPhone för mig iallafall...

/xJom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
Inte nog med att den brinner och buggar, det här var riktigt illa:

http://www.idg.se/2.1085/1.175317

Det blir nog inte en iPhone för mig iallafall...

/xJom

Haha, massa gnäll Tycker det va skojj när de gnäller om att iPhone inte stödjer Ogg... Kan lova att 99.9% av alla kör MP 3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, massa gnäll Tycker det va skojj när de gnäller om att iPhone inte stödjer Ogg... Kan lova att 99.9% av alla kör MP 3

Kan lova att 86% av alla statistik är påhittad.

Permalänk
Medlem

Sitter här med min 3g jailbreakad och funderar på att ta bort jailbreaken. Alltså uppdatera till senaste officella firmwaren.

Det enda jag hittat i jailbreakan e en massa teman och någon enstaka app som är lite smårolig. Inga som fungerar speciellt bra heller för den delen.

Kan nån ge mig en bra anledning till varför jag ska behålla jailbreaken och vänta tills nya winpwn kommer?
För jag ser fan inte många fördelar just nu.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Ptja.. man kan lägga in custom carrier settings för att slippa det där jobbiga felmeddelandet i iTunes, man kan fixa nummerformateringen så den inte ser helt galen ut. Bossprefs för att stänga av GPRS/3G är ju inte så dumt heller om man vill spara batteritid.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Sitter här med min 3g jailbreakad och funderar på att ta bort jailbreaken. Alltså uppdatera till senaste officella firmwaren.

Det enda jag hittat i jailbreakan e en massa teman och någon enstaka app som är lite smårolig. Inga som fungerar speciellt bra heller för den delen.

Kan nån ge mig en bra anledning till varför jag ska behålla jailbreaken och vänta tills nya winpwn kommer?
För jag ser fan inte många fördelar just nu.

Enda fördelen med jailbreak som jag ser det är proxy Surfa på laptopen i 3 Mbit via iPhonen är najs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Enda fördelen med jailbreak som jag ser det är proxy Surfa på laptopen i 3 Mbit via iPhonen är najs

Eftersom jag inte har nån laptop som jag behöver surfa på så skiter jag i jailbreak tills mms app eller nåt annat skoj kommer.

*klickar*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är jag fan en happy panda.. en scrobbler till 2.0 mjukvaran hittades på cydia för ett par dagar sen, och verkar till på råga funka riktigt bra

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

billigt och bra haha

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight