Diablo II ladder reset 25 juni

Permalänk
Medlem

Jag vet att detta är offtopic, men jag skulle bara vilja fråga om det finns något som gör att Diablo II inte tar en kvart att starta om man kör Vista?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

så vart det första gången när jag startade det, men nu startar det som det ska
testat köra som admin eller ändrat kompatibiliteten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Ha! det visste jag inte. Men har man exakt 200%mf så buggar man spelet å hittar rare å uniq nästan hela tiden.

Skulle det stämma skulle alla spela med 200% mf istället för att försöka få högre (vilket alla jag vet gör), därför faller det du säger på sina egna fötter.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
så vart det första gången när jag startade det, men nu startar det som det ska
testat köra som admin eller ändrat kompatibiliteten?

Hmm, det startar normalt om jag kör i 3D-läget (Video-testets inställning). Synd, jag får mycket bättre skärpa i 2D-läget och jag gillar inte Perspective ändå...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Hmm, det startar normalt om jag kör i 3D-läget (Video-testets inställning). Synd, jag får mycket bättre skärpa i 2D-läget och jag gillar inte Perspective ändå...

Jo, jag kör med 3D-läget jag också

Permalänk
Avstängd

Jag har säkert spelat Diablo 2 i 1år totalt av mitt liv, det är för bra och beroendeframkallande

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, jag kör med 3D-läget jag också

Ah well, jag får väl leva med lite sämre skärpa. Hellre det än att man kan gå och käka lunch under tiden spelet startar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah well, jag får väl leva med lite sämre skärpa. Hellre det än att man kan gå och käka lunch under tiden spelet startar.

hehe
Vad får du för FPS? (klicka enter och skriva /FPS) min stannar på 25fps när jag är "ute springer" =/ (jag upplever dock inga nämnvärda lagg)

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe
Vad får du för FPS? (klicka enter och skriva /FPS) min stannar på 25fps när jag är "ute springer" =/ (jag upplever dock inga nämnvärda lagg)

Jag får 25 jag med, det verkar som att spelet låser vid 25. Precis när jag börjar spela har jag 50, men sen går den ner till 25 och skippar 20-25 frames. Jag antar att den inte behöver dem för att det ska flyta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag får 25 jag med, det verkar som att spelet låser vid 25. Precis när jag börjar spela har jag 50, men sen går den ner till 25 och skippar 20-25 frames. Jag antar att den inte behöver dem för att det ska flyta.

Hm... Precis som det är för mig då men så länge det inte "känns" laggigt så är det ju inget att bry sig om

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att reseten blir runt 2-3 tiden, som förra gången.

Någon som vet om det är GMT-tid, eller om det är baserat på tidzonerna i väst/öst i USA ?

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

En mer precis tid kommer meddelas av Blizzard.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Need: reserv, inte säker att alla åtta i våran group kommer. Vi är seriösa och medelåldern är över 20 (om jag räknat rätt i huvudet). Skriv !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Zedex jag kan nog joina er. Ska köra javazon, självklart. Är 20 om det nu spelar någon roll

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll Indikerar bara en viss mogenhet.

Kom in i #pukko @ IRC, de flesta av oss är inne där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tänkte dra igång och spela nu, men har beslutsångest. Det står mellan en Zealot eller en Bonemancer...

Permalänk
Medlem

Spela du men ingen ladder reset ännu och klockan är 13:20.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

vet, surt. Har väntat sedan 00.00 ~

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är det med hammerdins nu för tiden, funkar de lika bra?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Funkar svinbra, med bra gear. Kommer typ upp i 16k hammers :>

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZedeX
Funkar svinbra, med bra gear. Kommer typ upp i 16k hammers :>

Låter bra, blir en sådan tror ja.. Vart ett tag sen man lira, spela i 3-4 år i streck men sluta för något år sedan kanske hade ändrat något med nån ny patch eller liknande fast det verkar de ju inte gjort.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

De vanligaste starta från scratch buildsen (untwinked) är:

Valfri sorc build (meteorb, blizzballer, pure blizz)
Javazon (lightning)
Hammerdin
Trapsin
Summoner

Summoner är min favvo eftersom den är så säker. Spelar hardcore...

Permalänk
Medlem

Haziza, för att uppnå den skadan krävs det bästa gearet som finns. Hammerdins kan iofs vara jävligt bra med "bara" 10k hammare också

Morannon, funderar starkt på summoner. Det är greeeat. Tråkigt att göra en sorc nu vid reset, minst 2/3 kommer spela det

Ang. trapsins så tror jag att vi kommer få se endast ett fåtal av dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

summoner är bra men brukar dock få "connection interrupted" hela tiden, därför kan jag inte rekomendera dem på b-net

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Skulle det stämma skulle alla spela med 200% mf istället för att försöka få högre (vilket alla jag vet gör), därför faller det du säger på sina egna fötter.

mvh

-.-, Jag säger bara det som jag har läst. å vad menar du med ''Faller på egna fötter påstår du att ja ljuger?? ?

mega_bra: Dom säger att Bo gör interupted oxå =/

Permalänk

Jag har aldrig kört ladder. Är det hardcore man kör eller? Eller slutar man bara klättra i ranken om man dör eller hur fungerar det?

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
...mega_bra: Dom säger att Bo gör interupted oxå =/

Bo är inget jag har märkt av på senaste tiden har spelat denna ladder.. Men summoner får interrupted helatiden.. fire soso kan också få det. Multi bowazoner kan lagga upp rätt bra de med. Men necros är värst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Jag har aldrig kört ladder. Är det hardcore man kör eller? Eller slutar man bara klättra i ranken om man dör eller hur fungerar det?

Nej du kör som vanligt bara att alla startar från scratch, du kan alltså inte spela med nonladder folk, eller föra över items som du har på en nonladder char till en ladder. Man spelar mest för att ha kul.

Permalänk
Medlem

Fysatan vad sugen jag blev nu, men det var ett tag sen man spelade. Så man är lite efter med hur man ska lägga skills osv..
Men påtal om skills, det stör jag mig verkligen på D2, och det är att man inte kan reseta dom, lägger man nått fel så är det kört.. Det är lite störande..

Men nu ska jag ta och börja rota bland skivsamlingen!

Permalänk
Medlem

För mig står det mellan en ren fire- eller lightning build (tänker mest MF'a Andariel och Mephisto på Hell), men jag har verkligen svårt att bestämma mig. Har alltid kört fire förrut, så jag vet att det verkligen funkar, men samtidigt vore det kul att testa något nytt.