Muskampen 2025: Segraren korad!

Hängbyxor förbjudna på skola, i Sverige

Permalänk
Medlem

Hängbyxor förbjudna på skola, i Sverige

Enligt en artikel i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2090566.ab

Citat:

Tolvårige Alexander får inte äta i matsalen

Lågt sittande byxor som visar kalsongerna.

Det fick skolan att stänga av Alexander Quint från äta i matsalen på Vallbergaskolan.

"Ohygieniskt" säger skolan, "löjligt" menar Alexander.

– Det här är löjligt. Varför ska de kolla på mig? De kan väl kolla på något annat, säger Alexander Quint som i dag inte fick äta i matsalen på Vallbergaskolan i Vallberga, Laholm.

Det var igår som byxbråket drog igång i Vallbergaskolan.

– Jag satte mig ner och då åkte mina byxor ner kanske fem centimeter. Då kom läraren och sa till mig "dra upp byxorna". Jag svarade "de är redan uppe". "Jaså, då ringer jag hem till dina föräldrar", sa hon då. "Okej" sa jag."

Vad kommer de förbjuda nästa gång, efter hängbyxor? Hängbröst? Kanske något i stil med "bh-lösa kvinnor över 50 får ej beträda denna sal" eller "Män över 40 med påsar under ögonen får enbart sitta längst bak i bussen, dock aldrig bredvid gravid kvinna, utan mörka solglasögon."?

.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd

Kommer ihåg när jag gick i skolan för ett par år sedan, då hade ju i princip alla tjejer i högstadiet inte fått äta, då det var modernt med string minst 5-10cm ovanför byxorna. ^^

Permalänk
Medlem

En anning löjligt. Så länge skolan inte har krav på skoluniform (eller krav på proper klädsel, vilket förvisso jag är helt för) så har de ingen som helst möjlighet att klaga ett skit.

Permalänk
Medlem

dra upp byxorna i matsalen, problem gone

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Skolan borde straffas ordentligt för detta, men det lär ju inte hända. Tragiskt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker inte det här är så fel. Men det beror ju lite på hur långt ner byxorna satt. Jag har ju sett vissa som har midjan på byxorna under skinkorna och går runt. Ibland halvvägs. Tycker det ser rätt dumt ut. Visst lite häng får det vara men man ska inte gå runt och flasha arslet direkt.

Tror inte riktigt hans attityd hjälpte situationen direkt. Han verkade vara rätt kaxig så jag förstår om lärarna kanske inte hade den bästa attityd mot honom heller.

Permalänk
Medlem

Utmärkt gjort, i dagsläget bör man utnyttja alla tänkbara kryphål för att faktiskt upprätthålla någon mängd av civiliserat beteende inom skolan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox

QFT

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Har man en sådan korkad lärare som säger att det är "ohygieniskt" att visa kalsongerna så säger det rätt mycket om skolan. Var hittade de honom? Bland "IQ-fiskmås" på arbetsförmedlingen?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Bra med ordning och reda i skolan. Svenska barn är alledels för snuttifierade. Lärare lyder man, klart slut!

Sedan kan man ju naturligtvis diskutera nyttan med att ha brallorna hängandes vid knävecket. Tycker det är kanon att ungarna får tidigt veta vad som gäller, försök att komma till jobbet med häng och tjaffsa emot när chefen påpekar detta!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Bra med ordning och reda i skolan. Svenska barn är alledels för snuttifierade. Lärare lyder man, klart slut!

Sedan kan man ju naturligtvis diskutera nyttan med att ha brallorna hängandes vid knävecket. Tycker det är kanon att ungarna får tidigt veta vad som gäller, försök att komma till jobbet med häng och tjaffsa emot när chefen påpekar detta!

Vad har det här med nytta att göra? Ska vi klä dig efter vad som är nyttigast? Då är förmodligen snickarbyxor + svart t-shirt det nyttigaste man kan ha på sig. Det känns ju helt absurbt att lärare ska bestämma vilka kläder man ska få ha på sig. Vill ungen ha häng får han gott ha det. För det har ingenting med hygien att göra. Jobbet är det någon generell term eller? "Jobbet" det där jobbet där man inte får ha häng. Har alla samma jobb eller är det något du vill ha? Beroende på vad du jobbar med kan du ha olika kläder. Och nu jobbar han inte, han är i skolan och så vitt jag vet finns det ingen lag mot hans klädstil i skolan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Va härligt med folk som lever kvar i 50talet.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Utmärkt gjort, i dagsläget bör man utnyttja alla tänkbara kryphål för att faktiskt upprätthålla någon mängd av civiliserat beteende inom skolan.

Citat:

Håller med er. Han kan visa sina jävla skinkhalvor hemma för hans föräldrar och eventuell syskon. Bland andra ska man vara ordentlig, vafan, vad kommer härnäst, ska det bli "mode" att ha pitten utanför byxorna? Lite hyffs ska det ju va ffs!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Håller med er. Han kan visa sina jävla skinkhalvor hemma för hans föräldrar och eventuell syskon. Bland andra ska man vara ordentlig, vafan, vad kommer härnäst, ska det bli "mode" att ha pitten utanför byxorna? Vafan, lite hyffs ska det ju va ffs!

Snälla du, nu skriver du på ett forum där det finns vuxna människor och barn. Tonårsfasoner som svordomar och vulgära ord kan du ta med dina jämnåriga vänner. Lite hyfs tycker jag faktiskt är lämpligt även bland tonåringar.

Permalänk
Medlem

Klädfascister , tycker han gjorde rätt som stod på sig

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Är n allvarliga?! Så ni tycker att det är ok att låta en sitta i kallingar i en allmän matsal, av alla ställen!?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Han får väl helt enkelt satsa på att bli hantverkare, deras chefer verkar inte ha några problem med att dom anställda visar mer av sin anatomi än normen.

Riktigt korkad lärare, det är inte ohygieniskt och dom enda som stör sig på det är gamla stofiler. Visst ser ut som en idiot om man har byxorna nere, men lyckligtvis bor vi ett fritt land där man får klä sig hur man vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är n allvarliga?! Så ni tycker att det är ok att låta en sitta i kallingar i en allmän matsal, av alla ställen!?

Sitta i kalsonger? Han har ju byxor på sig. Och ja det är ok, om du tycker det är ohygeniskt säger det mer om din hygien än andras.

Permalänk

Har jag nämnt att jag tycker det är ohygeniskt?
Jag blir iallafall äcklad ifall en unge sitter framför mig med byxorna nere när jag äter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har jag nämnt att jag tycker det är ohygeniskt?
Jag blir iallafall äcklad ifall en unge sitter framför mig med byxorna nere när jag äter.

Jag tycker det är äckligt med piercingar i ansiktet, det är också ohygieniskt då det samlas en stor del bakterier där, skall vi förbjuda dem med piercingar att vistas i allmänna matsalar med? Vad jag tycker och vad som är korrekt att utesluta är skiljda saker. Vi lever i ett fritt land, så att så länge det inte är farligt för andra spelar det ingen roll.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Såklart vi måste ha vissa klädregler i skolan, frågan är bara vart gränsen skall dragas?
Om ingen gräns ja då kan ungdomar gå runt i latexkläder eller varför inte tjejer som sitter i BHn, eller utan BH och en extremt tunn och genomsynlig topp. Detsamma gäller byxor, är det ok om man kan se igenom dem och någon inte har underkläder? (man som kvinna)

Angående häng på byxorna så tycker jag det blir en tolkningsfråga i från fall till fall, där man skall ta hänsyn till att byxorna kan åka ner.
Ser vi på bilden från aftonbladsartikeln:
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/dynamic/00445/01s40-hang...
Så har killen med de "militär" liknande kallingarna gått över gränsen med råge, nå om inte skolan hindrar honom så kommer folk jävlas med honom på stan... Han blir även ett lätt rånbyte.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är en idiotisk trend att ha byxorna halvägs nere. När jag är ute på stan, åker buss, går i affärer eller liknande så vill inte jag se 14-åriga killars underkläder. Klä er civiliserat!

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Såklart vi måste ha vissa klädregler i skolan, frågan är bara vart gränsen skall dragas?
Om ingen gräns ja då kan ungdomar gå runt i latexkläder eller varför inte tjejer som sitter i BHn, eller utan BH och en extremt tunn och genomsynlig topp. Detsamma gäller byxor, är det ok om man kan se igenom dem och någon inte har underkläder? (man som kvinna)

Angående häng på byxorna så tycker jag det blir en tolkningsfråga i från fall till fall, där man skall ta hänsyn till att byxorna kan åka ner.
Så har killen med de "militär" liknande kallingarna gått över gränsen med råge, nå om inte skolan hindrar honom så kommer folk jävlas med honom på stan... Han blir även ett lätt rånbyte.

håller med dig om att det ska finnas gränser, men så länge man ahr det på en "normal" nivå som tex jag. mina kallingar syns aldrig så tycker ajg inte folk ska klaga. jag tycker tex att det är otroligt osmakligt med folk som har jeans som skär upp i röven och så tajta fram så man ser kuken, kan inte förstå hur folk kan tycka det är MER hyffs att klä sig så.

Är så rackarns synd att det har blivit så inne bland "inne folket" att ha häng då dom oftast inte har byxor som är sydda för det och ofta väldigt korta tröjor så det syns så himmla mycket.

Sen ni som säger att ni inte vill se halva skinkorna på folk när ni äter, hur fasen lyckas ni göra det? måste betyda att dom har häng på kallingarna också.
va sägs som att titta bort?
va är det som är så OTROLIGT osmakligt om ni råkar se lite kalsong? tycker ni även det när det sitter en tjej och har uppstickande string?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Hoppas killen står på sig. Tycker han borde dra ner byxorna lite till tom, bara för att visa att de inte kan bestämma över honom.

Har vi någon lag som förbjuder detta? Om det inte finns ska skolan inte lägga sig i.
Är trött på lärare som ser det som sin personliga uppgift att uppfostra barn/tonåringar. Låt föräldrarna sköta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jadu, att se lite tyg är väl inte så himla illa? Det är ju inte genomskinligt tyg det är frågan om. Det är ju värre än killar eller tjejer som har tajta byxor. Det är inte fråga om häng på kalsongerna.

Citat:

Haha. Killen på bilden har ju för det första dragit upp tröjan så kalsongerna syns mer. Antar att han kommer släppa ner den efter kortet är taget. Och för det andra, wtf? Folk kommer jävlas med honom på stan, ett lätt rånbyte!? Vad får du denna fakta ifrån?

Permalänk
Medlem

bättre att skolan inför regel för hur man ska vara klädd, då kan lärarna ta tag i det, men som det är nu så kan killen gott o väl få visa sina kallingar;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Man får väl ha sina byxor hur man själv vill.
Jag avskyr folk som har brallorna uppe vid naveln, men jag vet också att det finns folk som inte gillar att jag själv har häng.
Jag har heller inte överdrivet mycket häng, lite lagom, det har hängt med ända sen jag var liten och åkte bräda hela dagarna.

Personligen skulle folk kunna gå runt i kalsonger, skulle knappast bry mig speciellt mycket.

Nae, att börja säga åt folk vad dom får ha på sig eller inte ha på sig känns väl sådär, skoluniform är ett alternativ om det ska vara tjaffs om hur man har sina byxor.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Man får väl ha sina byxor hur man själv vill.
Jag avskyr folk som har brallorna uppe vid naveln, men jag vet också att det finns folk som inte gillar att jag själv har häng.
Jag har heller inte överdrivet mycket häng, lite lagom, det har hängt med ända sen jag var liten och åkte bräda hela dagarna.

Personligen skulle folk kunna gå runt i kalsonger, skulle knappast bry mig speciellt mycket.

Nae, att börja säga åt folk vad dom får ha på sig eller inte ha på sig känns väl sådär, skoluniform är ett alternativ om det ska vara tjaffs om hur man har sina byxor.

lr ett slags "reglemente"? likt det försvaret har, fast mera inriktat på hur kläderna ska sitta, dvs inte häng, ingen mössa på inomhus osv:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Och för det andra, wtf? Folk kommer jävlas med honom på stan, ett lätt rånbyte!? Vad får du denna fakta ifrån?

Skratta åt honom såklart och börja med personangrepp som inte bara handlar om hur byxorna sitter, utan även ge sig på hans intelligens som vad det nu har med saken att göra.. Detta om han är ensam, skulle det däremot vara lite äldre ca 10pers med byxorna hängande, så skulle inte många våga sig på och börja med personangrepp.
Dessutom skulle bekanta till familjen kanske skratta åt dem och prata så de i familjen hör det, men det beror dock lite på var i landet de bor.
-Att familjen frivilligt beklagar sig i aftonbladet för att deras som tvingas dra upp byxorna i matsalen, säger dock något om hur de är.. O.b.s. att jag syftar främst på att hänga ut sig i aftonbladet, för visst kan de diskutera med skolan.

Rånbyte, ja med byxorna så långt nere så är det bara dra ner dem lite till så kan han inte springa. Det är nödigt att locka till sig rånare genom att utge sig för att vara ett lätt byte.
Jag själv som är grymt mycket större än denna pojk skulle absolut inte våga gå ensam i alla delar av staden på natten med byxorna så, utan det gäller f-n att vara beredd på att springa direkt eller slå tillbaka om det bara är småpojkar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas att ni som är positiva till detta inte har något problem med att förändra er när vi kommer på att något med ert utseende är "fel".

T-shirt ser inte så propert ut, låt oss förbjuda er från att gå i skolan om ni inte skaffar nya tröjor. V-ringat också...
Att hårdrocks tryck ska förbjudas är en självklarhet.
Hår längre än en decimeter på killar och det motsatta för tjejer behöver jag nog inte nämna...