Muskampen 2025: Segraren korad!

Hängbyxor förbjudna på skola, i Sverige

Permalänk
Avstängd

Enda anledningen med hängbyxor är väl att dölja blöjan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Jag hoppas att ni som är positiva till detta inte har något problem med att förändra er när vi kommer på att något med ert utseende är "fel".

T-shirt ser inte så propert ut, låt oss förbjuda er från att gå i skolan om ni inte skaffar nya tröjor. V-ringat också...
Att hårdrocks tryck ska förbjudas är en självklarhet.
Hår längre än en decimeter på killar och det motsatta för tjejer behöver jag nog inte nämna...

Jag är knappast ensam om att blivit utsatt för trakassering av mina kläder, dock p.g.a. mina föräldrars ekonomi och jag inte hade råd att köpa nytt så ofta. Likaså har min frisyr blivit kommenterad, då jag inte hade råd att klippa mig ute..
Och detta (mobbning) kommer alltid att fortsätta, men personer som självmant klär sig annorlunda får räkna med att bli behandlade som oss som inte hade råd att klä sig efter normen. Normen på småskolan kanske är hängbyxor, men inte på stan eller arbetsplats.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Alltså, jag förstår inte vad folk tycker är äckligt med ett par kalsonger, vad är det för skillnad på jeanstyget och tyget på kalsongerna?
Blir ni lika äcklade om ni vet att någon har jeans på sig men inga kalsonger under?

Så länge man faktiskt sköter sin hygien så kan jag lova att era egna händer är bra mycket mer ohygieniska än vad era kalsonger är.

bud_bundy: Det spelar fan ingen roll om en mobbad person har ett par jeans som visar halva rumpan eller inte. De som mobbar kommer alltid att hitta något annat att mobba för.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Ja det är ju jävligt viktigt att killen står på sig och visar ett stort mått civilkurage i den här konfliktladdade situationen istället för att snabbt och smidigt göra alla nöjda genom att dra upp brallan när han ska käka. Perspektiv.

Permalänk
Medlem

Patetiskt: Ja, det är löjligt att gå med hängbyxor.
Behöver vi klädpoliser: Knappast. Folk får klä sig hur de vill.
Viktig fråga: Nej

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

Ni som finner att det här är helt okej borde tänka om lite. Det här är inte en civiliserad tillsägelse, det här är (indirekt) ett oerhört förtryck. Accepterar man det här så accepterar man att en stat ska ha rätten att säga åt sina medborgare att om de klär sig på ett visst sätt så får de inte samma rätt som andra.
Det är fullkomligt bissarrt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Skratta åt honom såklart och börja med personangrepp som inte bara handlar om hur byxorna sitter, utan även ge sig på hans intelligens som vad det nu har med saken att göra.. Detta om han är ensam, skulle det däremot vara lite äldre ca 10pers med byxorna hängande, så skulle inte många våga sig på och börja med personangrepp.
Dessutom skulle bekanta till familjen kanske skratta åt dem och prata så de i familjen hör det, men det beror dock lite på var i landet de bor.
-Att familjen frivilligt beklagar sig i aftonbladet för att deras som tvingas dra upp byxorna i matsalen, säger dock något om hur de är.. O.b.s. att jag syftar främst på att hänga ut sig i aftonbladet, för visst kan de diskutera med skolan.

Rånbyte, ja med byxorna så långt nere så är det bara dra ner dem lite till så kan han inte springa. Det är nödigt att locka till sig rånare genom att utge sig för att vara ett lätt byte.
Jag själv som är grymt mycket större än denna pojk skulle absolut inte våga gå ensam i alla delar av staden på natten med byxorna så, utan det gäller f-n att vara beredd på att springa direkt eller slå tillbaka om det bara är småpojkar.

Ja, detta är ju sannolikt det mest troliga scenariot som kan hända. Eller int. Talar du av egen erfarenhet? För det här ju bland det roligaste jag läst. Du tror på allvar att det här händer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja, detta är ju sannolikt det mest troliga scenariot som kan hända. Eller int. Talar du av egen erfarenhet? För det här ju bland det roligaste jag läst. Du tror på allvar att det här händer?

Att de hackar på folk som klär sig annorlunda, ja det är bara att gå ut och testa. Sthlm har stor acceptans, men mindre bygder har det inte. Det handlar alltså främst om när de går ensamma. Det finns även folk som åker till festplatser främst för att slåss, det enda de behöver är en orsak.
I åmål där jag bodde var det typ slagsmål varje helg mitt i centrum, där det egentligen inte var någon anledning till det.. Hade någon då haft en "sverigetröja" där på lördagkvällen, så hade personen minst fått utslagna tänder.
Jag själv råkade nästan ut för ett slagsmål p.g.a. någon tyckte min frisyr påminde om Hitlers frisyr.
De har nu en webbkamera över platsen, så de slås inte exakt där längre.

Att byxorna hängande så långt nere som han i mitten kan för det första provocera, sedan är det inget bra läge ur springsynpunt.

Erfarenhet, ja jag har blivit överfallen av småpojkar med någon slags träpåk för några år sedan. Orsak till överfallet var att jag hade finkläder och en ryggsäck som de trodde de kunde sno, tack vare att jag kunde slå tillbaka så fick jag inget stryk och behålla väskan. Obs det var småpojkar, ca 15år.
Och det finns gott om personer som har blivit rånade mitt på blanka dan, så man ska allt klä sig så man kan springa.

-Så vad ska jag på allvar tro kan hända? Överfall, eller att folk hånar personer som klär sig annorlunda?

*edit*
Finns en youtube film som kanske är fejk, för varför filmade någon just då? Slump?
http://www.youtube.com/watch?v=D4lc1PlwHos&eurl=http://blarf....
Men såhär drar vissa ner byxorna på fester utan personen har gjort något, och vill personen slåss så han möta flera mot en...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ni som finner att det här är helt okej borde tänka om lite. Det här är inte en civiliserad tillsägelse, det här är (indirekt) ett oerhört förtryck. Accepterar man det här så accepterar man att en stat ska ha rätten att säga åt sina medborgare att om de klär sig på ett visst sätt så får de inte samma rätt som andra.

Tycker du likadant om de som inte tar av sig kepsen/mössan också fast lärarna säger till dem, då det är ungefär samma sak?

Kalla detta för förtryck hade jag inte gjort, men visst något slags tvång är det. Men det är samtidigt brist på respekt mot äldre & lärare om elever inte gör som de blir tillsagda. Alltså två problem..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag skulle vara ganska nöjd med ett samhälle där detta vore ett exempel på "oerhört förtryck" och "fullkomligt bisarrt".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tycker du likadant om de som inte tar av sig kepsen/mössan också fast lärarna säger till dem, då det är ungefär samma sak?

Du presenterar frågan som om det vore reductio ad absurdum.

Vad är problemet med keps? Förstör eleven inte de övriga elevernas möjlighet att utnyttja sin rätt till utbildning så ska inte någon annan göra det för eleven i fråga, "inte ens" lärare. Keps eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är nog tvungen att citera mig själv här:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Perspektiv.

Permalänk
Citat:

Du presenterar frågan som om det vore reductio ad absurdum.

Visst kan tolkas så, men om man är för häng borde man vara för rätt att bära keps/mössa inomhus. (vad jag tycker)
Och jag tycker inte keps/mössa är värre, utan det är ungefär samma sak och berör exakt samma fråga. -Angående vårdad klädsel och respekt för lärare, mot att man får klä sig hur man vill.

Citat:

Vad är problemet med keps? Förstör eleven inte de övriga elevernas möjlighet att utnyttja sin rätt till utbildning så ska inte någon annan göra det för eleven i fråga, "inte ens" lärare. Keps eller inte.

Jag tycker det inte är något problem med keps, mössa, häng på byxor. Men om en lärare vill att man ska ta av keps/mössan eller bara dra upp byxorna, så tycker jag ungdomar kan göra det för det är inget att bråka om.

*edit tillägg, då min ställning kan missuppfattas*
Jag har aldrig hånat en person i ansiktet för dens klädsel eller har någon strikt klädsyn. Däremot är jag för mer "disciplin" i skolan mot lärare. Och åsikten att om man klär sig annorlunda kan man få vara beredd på att en idiot kommenterar detta.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag tycker det inte är något problem med keps, mössa, häng på byxor. Men om en lärare vill att man ska ta av keps/mössan eller bara dra upp byxorna, så tycker jag ungdomar kan göra det för det är inget att bråka om.

Det ingår inte i lärarens uppgifter att bestämma hur eleverna ser ut.

Jag vill påpeka att jag tycker att både keps och häng är rätt töntigt, speciellt när det bärs "rebelliskt". Men då jag förväntar mig få ägna mig åt aktiviteter jag gillar oavsett vad andra har för åsikter om mitt handlande inser jag att jag måste ha samma inställning mot andra.

Permalänk
Medlem

Bra gjort säger jag. Orka se massa killar med byxorna under röven.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Kom igen nu förhelvete, skolan är en arbetsplats och om det nu finns vissa regler så ska de följas, punk slut. Jag ser då att lärarna är ungarnas arbetsgivare och om de ber valpen att dra upp platorna ska ska det så göras utan tjafs.

Men tjafs, respeklöshet, ohyfs är det fan i mig gott om i skolorna i dag. Mer disciplin i skolan...borde vara bättre med skoluniform så är det lika för alla. Inga sjalar, burqha, keps o annat skit.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Avstängd

Är säkert pojkar som har ensamstånde mammor som inte har råd men nya byxor jämt och köper byxor som dom kan växa i! så när när ni ser grabbar med häng byxor ge dom en slant! ;D

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Enda anledningen med hängbyxor är väl att dölja blöjan

Hahahaha....stämmer nog bra de

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Märks att det är många unga människor här. Inget fel med det. Detta är samma sak som med keps. Allt handlar om anständighet. Skolan är barnens första kontakt med platser där man måste följa sociala regler och förordningar. Det är här barnet får lära sig grunderna i hur det fungerar på en arbetsplats. Det finns en anledning till att man inte hittar vuxna arbetande människor med byxhäng och eller keps på deras arbetsplatser.

När man växer upp så inser man vad det innebär att visa hyfs.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Inaktiv

Så dom bör förbjudas från att bära hängbyxor för att vänja sig vid förbud?

Men vart ska man dra gränsen?

Inga synliga underkläder?
Inga bara ben?
Ingen urringning?
Inga bara armar?
Inget synligt hår?
Ingen synlig hud?

Beroende på vem du frågar så får du säkert olika svar, det är subjektivt och beror på personens smak och tycke. Modemedvetna personer tar säkert anstöt av fula kläder, ska vi förbjuda folk från att ha på sig fula tröjor? Djupt religiösa personer kan ta anstöt av att flickor och pojkar kan se varandra i vardagskläder, ska vi införa förbud mot det? Personer borde inte få bestämma vad andra personer ska ha på sig. Inte minst på en institution som de är tvungna att gå till enligt lag.

Permalänk
Medlem

Har skolan inte någon uttalad policy så ska de inte kunna klaga. Själv har jag alltid tyckt iden med skoluniform är bra, tyvärr har den bara inte fått något fotfäste i sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Så dom bör förbjudas från att bära hängbyxor för att vänja sig vid förbud?

Men vart ska man dra gränsen?

Inga bara ben?
Ingen urringning?
Inga bara armar?
Inget synligt hår?
Ingen synlig hud?

Beroende på vem du frågar så får du säkert olika svar, det är subjektivt och beror på personens smak och tycke. Modemedvetna personer tar säkert anstöt av fula kläder, ska vi förbjuda folk från att ha på sig fula tröjor? Djupt religiösa personer kan ta anstöt av att flickor och pojkar kan se varandra i vardagskläder, ska vi införa förbud mot det? Personer borde inte få bestämma vad andra personer ska ha på sig. Inte minst på en institution som de är tvungna att gå till enligt lag.

Det är väl inte ett förbud det handlar om utan att när man är i klassrummet/matsalen så har man inte på sig keps och man har inte byxorna neddragna. Klarar man inte detta under lektioner så har man problem. På barnets fritid som barnet själv bestämmer över så får han eller hon göra hur han eller hon vill med kepsen och med byxorna. Inga konstigheter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Inga bara ben?
Ingen urringning?
Inga bara armar?
Inget synligt hår?
Ingen synlig hud?

svaret på det är väl ganska självklart inte sant? Underkläder borde inte synas i skolan eller inte alls egentligen, urringningar är väl en lite svårare fråga att svara på, men svaret är väl att det åtminstonde inte hör hemma i skolvärlden då skolvärlden går ut på att lära sig saker inte för hormonstinna tonårskillar att titta ner i urringningar.
"Barnen" ska lära sig att klä sig civiliserat!

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Skärp finns faktiskt av en anledning.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Skärp finns faktiskt av en anledning.

Det gör burka också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det gör burka också.

Inte i sverige i alla fall, då vi inte har sharialagar här. Eller hur menar du nu?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Inte i sverige i alla fall, då vi inte har sharialagar här. Eller hur menar du nu?

Jag ville visa hur tomt det är att något "finns av en anledning". Detta gör inte att man måste använda det för sitt syfte. (eller alls)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag ville visa hur tomt det är att något "finns av en anledning". Detta gör inte att man måste använda det för sitt syfte. (eller alls)

Men om du lever i ett land med sharialagar så måste du använda det. Det är dess enda syfte. Så ditt argument blir tomt och meningslöst.

Vart går gränsen då? Kan barnen komma i bara underkläderna till skolmatsalen? Är det modet för dagen som bestämmer vad man får ha på sig?

Givetvis inte. Det är skolans matsal och skolans lektionssalar. Där finns förhållningsregler. Du får inte hålla på och skrika och gapa, du får inte klottra på skolans bänkar och du får inte vara klädd på ett för skolans sedlighetsregler opassligt sätt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen, ***** va gött.
Har stört mig otroligt länge på detta, på snudd till förargelseväckande beteende.

Överallt ser man folk som tror dom är coola eller nått och visar hela kallingarna. Okey jag tittar bort åt annat håll, men vart man än vänder blicken finns det alltid en massa "coola" människor. Rikigt irriterande är det när man sitter o jobbar någonstans, o det kommer en "cool" person som ska sätta sig vid bordet.

Okey om folk bara visar tex övre resåret av dina underkläder, men tänk på era medmänniskor som inte vill se hela arselet på er, i era underkläder.
Någon vettig samhällsnivå får det vara.

Att ha en viss nivå på ens klädkod är inte samma sak som hur en person ser ut.
Hur kul hade det varit om tex din chef, föreläsare, arbetskamrater gick omkring nakna. Vi kanske ska gå med bar överkropp också? Eller ska vi ha kläderna så lågt: att vi visar könshår och delar av könsorganet också?

Permalänk

"That's why it's called under-fucking-pants"

- Denis Leary

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Att de hackar på folk som klär sig annorlunda, ja det är bara att gå ut och testa. Sthlm har stor acceptans, men mindre bygder har det inte. Det handlar alltså främst om när de går ensamma. Det finns även folk som åker till festplatser främst för att slåss, det enda de behöver är en orsak.
I åmål där jag bodde var det typ slagsmål varje helg mitt i centrum, där det egentligen inte var någon anledning till det.. Hade någon då haft en "sverigetröja" där på lördagkvällen, så hade personen minst fått utslagna tänder.
Jag själv råkade nästan ut för ett slagsmål p.g.a. någon tyckte min frisyr påminde om Hitlers frisyr.
De har nu en webbkamera över platsen, så de slås inte exakt där längre.

Att byxorna hängande så långt nere som han i mitten kan för det första provocera, sedan är det inget bra läge ur springsynpunt.

Erfarenhet, ja jag har blivit överfallen av småpojkar med någon slags träpåk för några år sedan. Orsak till överfallet var att jag hade finkläder och en ryggsäck som de trodde de kunde sno, tack vare att jag kunde slå tillbaka så fick jag inget stryk och behålla väskan. Obs det var småpojkar, ca 15år.
Och det finns gott om personer som har blivit rånade mitt på blanka dan, så man ska allt klä sig så man kan springa.

Jadu, jag tror jag kan garantera dig att han inte klär sig så annorlunda att folk kommer anfalla honom på grund av det. Jag har lite häng på byxorna och kan garantera dig att ingen har någonsin försökt slå ner mig eller råna mig. Det du inte verkar inse är att han inte ser annorlunda ut. Kommer man med "Hitler-frisyr" och "finkläder" så kanske man ser annorlunda ut, jag vet inte, men då kanske risken är större. I detta fall ser han inte annorlunda ut.

Citat:

*edit*
Finns en youtube film som kanske är fejk, för varför filmade någon just då? Slump?
http://www.youtube.com/watch?v=D4lc1PlwHos&eurl=http://blarf....
Men såhär drar vissa ner byxorna på fester utan personen har gjort något, och vill personen slåss så han möta flera mot en...

... personen som sparkade på filmen var uppenbarligen en idiot. Angående att folk skulle göra så på fester, jag har aldrig sett det hända och undrar vad är det för fester du går på. Jag går på fester med trevligt folk och vänner där ingen skulle göra så. Att göra sådär på random-person verkar ytterst dumt med tanke på att det då kan smälla riktigt rejält om du gör det på fel person.

Citat:

Kalla detta för förtryck hade jag inte gjort, men visst något slags tvång är det. Men det är samtidigt brist på respekt mot äldre & lärare om elever inte gör som de blir tillsagda. Alltså två problem..

Varför ska man ta av sig kepsen/mössan för att en lärare säger till en? Finns ingen logik i det.

Citat:

Visst kan tolkas så, men om man är för häng borde man vara för rätt att bära keps/mössa inomhus. (vad jag tycker)
Och jag tycker inte keps/mössa är värre, utan det är ungefär samma sak och berör exakt samma fråga. -Angående vårdad klädsel och respekt för lärare, mot att man får klä sig hur man vill.

*edit tillägg, då min ställning kan missuppfattas*
Jag har aldrig hånat en person i ansiktet för dens klädsel eller har någon strikt klädsyn. Däremot är jag för mer "disciplin" i skolan mot lärare. Och åsikten att om man klär sig annorlunda kan man få vara beredd på att en idiot kommenterar detta.

Vad har det med disciplin att göra? Den allra bästa eleven i min klass har både häng och keps på sig. Han är inte otrevlig mot lärare heller.

Citat:

Märks att det är många unga människor här. Inget fel med det. Detta är samma sak som med keps. Allt handlar om anständighet. Skolan är barnens första kontakt med platser där man måste följa sociala regler och förordningar. Det är här barnet får lära sig grunderna i hur det fungerar på en arbetsplats. Det finns en anledning till att man inte hittar vuxna arbetande människor med byxhäng och eller keps på deras arbetsplatser.

När man växer upp så inser man vad det innebär att visa hyfs.

Har ingenting med ålder eller hyfs att göra. Och det beror nog i allra största grad på vad du arbetar med.

Citat:

Det är väl inte ett förbud det handlar om utan att när man är i klassrummet/matsalen så har man inte på sig keps och man har inte byxorna neddragna. Klarar man inte detta under lektioner så har man problem. På barnets fritid som barnet själv bestämmer över så får han eller hon göra hur han eller hon vill med kepsen och med byxorna. Inga konstigheter.

Jaså, varför då? Varför ska man behöva klara detta under lektioner? I mina dagar i skolan har jag sett många som har försökt ut att se propra ut, men ofta misslyckats fatalt. Är det då lämpligt att kräva att alla ska köpa en hyffsad kostym för 5000-10 000+ för att alla måste se acceptabla ut?

Det vore intressant att se att ni som gnäller på häng, vad har ni för kläder egentligen? Kör alla Zegna-kostymer eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Äntligen, ***** va gött.
Har stört mig otroligt länge på detta, på snudd till förargelseväckande beteende.

Överallt ser man folk som tror dom är coola eller nått och visar hela kallingarna. Okey jag tittar bort åt annat håll, men vart man än vänder blicken finns det alltid en massa "coola" människor. Rikigt irriterande är det när sitter o jobbar någonstans o det kommer en "cool" person som ska sätta sig vid bordet.

Har ingenting med att vara cool att göra, det är en behaglig klädstil, sedan är det snyggt också, inte alltid men på samma sätt som en illasittande kostym är sjukt ful kan det vara fult med häng.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf

Okey om folk bara visar tex övre resåret av dina underkläder, men tänk på era medmänniskor som inte vill se hela arselet på er, i era underkläder.
Någon vettig samhällsnivå får det vara.

Att ha en viss nivå på ens klädkod är inte samma sak som hur en person ser ut.
Hur kul hade det varit om tex din chef, föreläsare, arbetskamrater gick omkring nakna. Vi kanske ska gå med bar överkropp också? Eller ska vi ha kläderna så lågt: att vi visar könshår och delar av könsorganet också?

Som sagt skulle vilja se vad folk går runt i här, när de gnäller så mycket. Skulle nog inte bli förvånad om det går att gnälla i all oändlighet på hur fula andras kläder är...