Intel står över Windows Vista

Permalänk
Medlem

Alltid samma sak, folk ska va så jävla anti microsoft och nya windowsOP hela tiden. Exakt samma sak när XP kom, hade lite småbuggar i början och alla skulel va så jevla anti och köra gamla grejer, linux osv osv.

Ni kommer köra på Vista tids nog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Ni som säger att Vista är värdelöst har antingen ej testat det eller så pallar era datorer ej operativsystemet. Har själv kört vista i ett halvår och har än så länge inte stött på några problem.

Jag måste nog tilllägga att Vista är värdelöst. Jag har fått ett problem som jag aldrig stött på innan den här månaden. Ibland så slutar min internet att fungera utan en anledning, där vissa program fungerar som tex msn men andra inte. Och ibland när jag ska surfa och lyssna på musik så hackar hela musiken och musen vilket är skitstörigt. Jag vet inte varför det blir så, jag har inga program igång. Det värsta är att ibland när man ska titta på Youtube videor så arbetar alla 4 kärnor på 50% så att allting hackar.

Jag har haft Vista sen början av detta året och har aldrig träffat på något tidigare. Har loggat in på XP och det funkar utmärkt, som vanligt.
Jag tycker bara att det är synd eftersom att jag gillade Vista och den svek mig på något sätt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ni som säger att Vista är värdelöst har antingen ej testat det eller så pallar era datorer ej operativsystemet. Har själv kört vista i ett halvår och har än så länge inte stött på några problem.

Du är medveten om att du inte vet vad du pratar om va?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Räcker det med att säga att detta var en tråd om ett FÖRETAG som inte ville ha vista för det krävde för mycket hårdvara och inte någon 15åring med sin gaming dator som har ny hårdvara, blir lite dyrt att köpa in 30 sådana datorer.

Permalänk
Medlem

det här måste väll ändå vara ett av de grövsta bevisen på hur bra vista är som OS

heheeeh....

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag har klagat på Vista tidigare men med 64Bitars varianten och SP1 så tycker jag faktiskt Vista rullar på rätt bra. Jag har iofs inte gjort någon ny jämförelse mellan XP och Vista i DX9 spel, det jag vet var att INNAN SP1 så förlorade man FPS i spel med Vista men som sagt, nu vet jag inte.

EDIT:
Vista SP1 vs XP SP3:
http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2303830,00.asp

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Någon spekulerade i att de skulle byta till Mac
http://www.cnbc.com/id/25392824/site/14081545
Inte så sannolikt kanske

Permalänk
Medlem
Citat:

q6600, 4gb ram, 8600 gt, raid1. gav mig 5.9 i vista-testet... Det tycker jag borde uppfylla grundkravet. Testade det i 3 månader sammanlagt kanske. Vista kan inte ens spela upp mp3 filer utan att hacka sönder ljudet...
Har du kört Vista i 6 månader utan ett enda problem så kan jag bara bocka och buga!
BTW. Microsoft vill nog veta hur du har gått tillväga. De kör ju inte ens Vista...

EDIT. Glömde ju att jag körde vista i 1 månad nu efter SP1 kom ut. Så sammanlagt 4 månader

Permalänk
Medlem

Jag har kört xp-64bit i ett par år nu och är helnöjd men med nya datan så kommer jag att testa vista 64bit bara för dx10 och visar det sig inte fungera så blir det xp64 igen:)

Tror en stor del av branchen skippar vista och går direkt på win7 dock

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merkill
Jag har kört xp-64bit i ett par år nu och är helnöjd men med nya datan så kommer jag att testa vista 64bit bara för dx10 och visar det sig inte fungera så blir det xp64 igen:)

Tror en stor del av branchen skippar vista och går direkt på win7 dock

Låt oss hoppa på OpenGL istället... Så folk kan köra spelen på allt. Så slipper man vara tvingad på att ha Windows.

EDIT: Kört Windows xp64 sen det kom ut. Nöjd men bytte när Suse11 släpptes.

Permalänk
Medlem

Oj vad dessa trådar ska bli krig mellan lägren!

Själv så har jag kört Vista64 i ca 6 månader och det är otroligt stabilt. Allt jag kör funkar iaf bättre nu än det gjorde på XP SP2. Men jag har väl bara tur antar jag!?

Sedan att ett företag företag inte finner det ekonomiskt försvarbart att byta os på alla sina datorer tycker jag inte säger något alls om att Vista är bra eller dåligt. Hade jag ett företag med tusentals licenser till xp så skulle jag tänka om väldigt många gånger innan jag skulle uppgradera.

Permalänk
Medlem

vad har folk emot Vista? - är ju hur bra som helst...

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Nja kanske en aning bakåtsträvande.. men visst funkar inte programmen på Vista, och kommer det kosta såpass mycket.. varför byta?

Sedan kommer väl nästa version inom några år redan?
Och klaga på ni bara, men om man väl har alla drivrutiner och allt installerat så är vista snyggare och väldigt stabilt. Det är faktiskt värt pengarna att köpa en oem licens för några hundra kronor när man väl bygger ett nytt system.

MEN, man måste ha bra grejor till vista. 4gb ram tex. men det för man ju billigt nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Att företag inte byter är därför de antagligen har "gamla" applikationer som de måste ha kvar och vågar inte byta därför de vet inte om applikationerna kommer att fungera 100%.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Att företag inte byter är därför de antagligen har "gamla" applikationer som de måste ha kvar och vågar inte byta därför de vet inte om applikationerna kommer att fungera 100%.

Eller helt enkelt för att det fungerar bra som det är..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp
q6600, 4gb ram, 8600 gt, raid1. gav mig 5.9 i vista-testet... Det tycker jag borde uppfylla grundkravet. Testade det i 3 månader sammanlagt kanske. Vista kan inte ens spela upp mp3 filer utan att hacka sönder ljudet...
Har du kört Vista i 6 månader utan ett enda problem så kan jag bara bocka och buga!
BTW. Microsoft vill nog veta hur du har gått tillväga. De kör ju inte ens Vista...

EDIT. Glömde ju att jag körde vista i 1 månad nu efter SP1 kom ut. Så sammanlagt 4 månader

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag måste nog tilllägga att Vista är värdelöst. Jag har fått ett problem som jag aldrig stött på innan den här månaden. Ibland så slutar min internet att fungera utan en anledning, där vissa program fungerar som tex msn men andra inte. Och ibland när jag ska surfa och lyssna på musik så hackar hela musiken och musen vilket är skitstörigt. Jag vet inte varför det blir så, jag har inga program igång. Det värsta är att ibland när man ska titta på Youtube videor så arbetar alla 4 kärnor på 50% så att allting hackar.

Jag har haft Vista sen början av detta året och har aldrig träffat på något tidigare. Har loggat in på XP och det funkar utmärkt, som vanligt.
Jag tycker bara att det är synd eftersom att jag gillade Vista och den svek mig på något sätt.

Helt klart skit bakom spakarna!

Klarar mrSvamp inte av att spela upp en mp3-fil med den burken, gör han något grovt, och mycket allvarligt fel!

Annan lösning kan vara att ta bort spywares/adwares (och eventuella virus)!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

if it aint broken, dont use vista...

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Samma tjat som vanligt! Vem bryr sig.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

Skannat med AVG. Vilka program är bra? C Cleaner? Andra?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

Klarar mrSvamp inte av att spela upp en mp3-fil med den burken, gör han något grovt, och mycket allvarligt fel!

DBT fel måste det nog vara... Och fan va mycket spyware och annan dynga man får från en fräsch install som man inte ens kopplat upp...
Felet låg nog i Vistas (in)kompabilitet med hårdvaruaccelererat ljud, Många har dock det problemet om ni orkar göra en googling :/

Permalänk
Medlem

Tja vad ska man säga om vista... Har testat Vista sen alpha -> beta --> rc -> rtm. det finns mycket som jag gillar & inte gillar med Vista.

På min bärbara (HP NC6320) kör jag Vista Ultimate med SP1 & på stationära datorn Windows XP Professional med SP3.

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E6600 ES 2,40GHz @ x,xxGHz|ASUS Maximus Extreme X38|
|Corsair Dominator TWIN3X2048-1800C7DF DDR3 @ xxxxMHz||ATI Radeon HD 2900 XT @ 850/1000|
|RAID 0 2x Maxtor 6V080E0 80GB SATA2|RAID 0 2x WDC WD1200JD-00GBB0 140GB SATA2|Creative |Audigy2 ZS|LiteOn DVDRW SOHW-1693S|Lian-Li PC-65B|OCZ Powerstream 520W|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Vista (pirat), 64-bit, svenska, Home Basic, vLite = Teh_real_shit!

Går faktiskt mycket snabbare än XP 32... Enda problemet jag stött på med Vista är... är... nä fan, har aldrig haft problem.

Det går inte att ändra mus hertzen i Vista sp1. Man lär avinstallera några uppdateringar som ej går att se om man installerat SP1 dirr utan några andra uppdateringar!

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att speciellt många tillverkare använder Vista i sina egna maskiner.

Permalänk
Medlem

Fortfarande pratar vi företag och inte privatperson, när ska vissa fatta det.

Företag bryr sig inte om dx10 och ny grafik.

De vill ha applikationer som funkar med ett operativsystem, gamla test applikationer som är speciellt gjorda för sin produkt.

En del av dessa applikationer funkar bara med 2000 eller XP.

Sen är det prio för ett företag att spara så mycket pengar som möjligt, gäller även datorerna så därav ska man köra XP som inte kräver lika mycket hårdvara som vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Har du ens brytt dig om att testa vista?

Nej har aldrig brytt mig om att testa men ja har testat.. flera polare har det och ja tycker det är mycket sämre än XP

Permalänk
Medlem

man kan omöjligt få 5.9 på prestanda testet med ett 8600GT.

Resten av din hårdvara kan jag acceptera men ett 8800GTS 512 ger 5.9
Och slutpoängen som man får är den lägsta poängen som man får i listan.

Jag t.ex har 5.9 på allt förutom hdd som jag har på 5.6. Min slutpoäng är då 5.6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Samma tjat som vanligt! Vem bryr sig.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

själv så förstår jag att man hellre kör Win Xp än Vista men smaken är delad så kan inte klaga på någon som vill köra Vista men min åsikt är att Xp ät bättre än Vista!

och till er som kör vista och snackar om att det inte är massa problem med det kan ju glömma den saken! allt MS=problem (lite ironi får man tåla)

Visa signatur

Har sålt min speldator :)