Jag loggas inte längre in automatiskt sedan swec bytte utseende!?!

Permalänk

Jag loggas inte längre in automatiskt sedan swec bytte utseende!?!

Mitt problem finns i rubriken.
Jag är numera tvungen att skriva in hela mitt användarnamn och hela mitt lösenord för att kunna logga in på swec varje gång jag har startat om datorn.

Specs finns i min profil.

Hjälp!?!

Permalänk
Medlem

provat att kryssa i rutan "kom ihåg mig" när du loggar in?

Permalänk
Skrivet av =JoNaZ=:

provat att kryssa i rutan "kom ihåg mig" när du loggar in?

Ja, det har jag "provat".

Hoppas du skämtar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Dina inloggningsuppgifter lagras i en cookie (textfil i webbläsaren). Kan det vara så att du har något säkerhetsprogram, brandvägg eller liknande som rensar cookies när du startar om datorn?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Dina inloggningsuppgifter lagras i en cookie (textfil i webbläsaren). Kan det vara så att du har något säkerhetsprogram, brandvägg eller liknande som rensar cookies när du startar om datorn?

Det är inte troligt då mina login sparas på alla andra sidor.
Kan det ha att göra med säkerhetsnivån på cookies?

Just nu fungerar det efter att jag har startat om datorn ett antal gånger, jag ska undersöka hur många dagar det tar innan den raderar swec:s cookies, så jag kan forska vidare.

Permalänk

Helt rätt, den raderar cookies efter ett par dagar och det är där problemet ligger.
Tack för svar.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av danielinterius:

Helt rätt, den raderar cookies efter ett par dagar och det är där problemet ligger.
Tack för svar.

Fint att det löste sig. Hojta till om de dyker upp fler problem.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Annars kanske du hade råkat trycka in av misstag ' Spara lösenord på denna plast? - Ja - Nej - Aldrig! '

Visa signatur

I am Extrazz.