Permalänk
Medlem

Defekt nätagg??

Jag köpte ett nytt nätagg för 2 dagar sen, har jobbat och inte hunnit leka så mycket med datorn, men nu har jag märkt att det inte är som det ska vara.

Den startar om sig hela tiden eller så shänger det sig, till och med att den inte reagerar alls på start knappen. Efter en massa massa tid med fel sökning tittade jag på 24 pins kontakten och märkte att det saknades en "pin" i en av dem. Tror att det ska vara 5v där.

Eftersom att jag inte är så insatt i nätagg undrar jag har det ändrast på några vis eller har jag helt enkelt defekt nätagg. Nätagget i fråga är Fractal Design Newton R2 650W.

Visa signatur

Skrew you jag har dyslexi!
och JA jag googla hur det stavas!

Permalänk
Avstängd

Hej! känns som att det är som du säger med en pins stift att det är det som fattas. Kontakta återförsäljaren om nytt mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Hedersmedlem

-5V försvann från ATX-kontakten för många år sedan. Är så på alla nätagg. Ett stift fattas.

Du skriver ingenting hur datorn var innan, varför du bytte nätagg osv (eller ens vad det är för dator), så jag kan tyvärr inte hjälpa mer än så här.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro