Permalänk
Medlem

Hmm blir nog ett köp inför helgens "lan"

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Köpte det och har spelat en Fire/Hand Blaster villain till lvl 7 eller så på den "Fulla" PvE servern (kommer inte ihåg namn). Relativt bra intryck än så länge. Det negativa jag har att säga är att med vsync PÅ så begränsas spelet till 30fps (inte anpassat till ens skärm, eller val att göra det). Stänger man AV vsync så blir rörelser sega, jag märker det mest när man flyger visserligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Köpte det och har spelat en Fire/Hand Blaster villain till lvl 7 eller så på den "Fulla" PvE servern (kommer inte ihåg namn). Relativt bra intryck än så länge. Det negativa jag har att säga är att med vsync PÅ så begränsas spelet till 30fps (inte anpassat till ens skärm, eller val att göra det). Stänger man AV vsync så blir rörelser sega, jag märker det mest när man flyger visserligen.

Ger samma tips som jag fick när jag började:

Stäng av vsync i spelet men tvinga vsync utanför, typ genom nvidia-panelen om man kör sånt kort.
Gör man det så får man en "riktig" vsync, alltså uppdateringen som skärmen klarar.

Permalänk
Medlem

spelade några timmar igår på Looking for Trouble PVP servern.

Det var riktigt skoj faktiskt!
Det enda negativa jag kunde hitta var några få grafiska grejjer som såg lite skumma ut... En del klaga också på buggar i chatten men det e ju sånt man får räkna med då ett spel är nytt.

För övrigt så har jag svårt att bestämma mig.... Har testat Ice/Dual-Wield, Brawling/Fire, Two-Handed/Fire....
Tänkte göra en Sorcery/Two-Handed idag och se vad som händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Ger samma tips som jag fick när jag började:

Stäng av vsync i spelet men tvinga vsync utanför, typ genom nvidia-panelen om man kör sånt kort.
Gör man det så får man en "riktig" vsync, alltså uppdateringen som skärmen klarar.

Fungerar inte att tvinga vsync med ATI kort. Jag sitter med +/-200fps med vsync avstängt, men som sagt blir rörelser etc sega av någon anledning.

Permalänk
Inaktiv

nån som vet hur man fixar tex en league chat eller hur man kan ställa in var som ska visas i chat rutan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

nån som vet hur man fixar tex en league chat eller hur man kan ställa in var som ska visas i chat rutan?

/L så skriver du i league chatten, tycks dock inte finnas nå enklare sätt ännu tyvärr

Permalänk
Medlem

Läste att man fick Buddy keys med om man köpte det. Undrar om någon har en dom skulle kunna tänka sig att ge bort? Vill gärna testa spelet eftersom jag nästan enbart läst bra saker om det men är inte 100% på att det är något som får mig att sluta med Darkfall.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Fungerar inte att tvinga vsync med ATI kort. Jag sitter med +/-200fps med vsync avstängt, men som sagt blir rörelser etc sega av någon anledning.

Kör Rivatuner och tvinga genom D3Doverrider. Av i spelet men på i D3Doverrider funkar fin fint.

Samt om ni vill köra med anti aliasing så går det genom att tvinga in det på address 0000045 i Nhancer compatible setting.

Mycket bättre med AA.

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Nån som har buddy key? Är grymt sugen på att testa detta innan köp.
Skulle vara tacksam.

Permalänk
Medlem

Blir nog ont om buddy-keys för oss svenskar. Har för mig att buddy-key endast fanns till Collectors Ed. och något så fint fick inte EU-länderna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crom:

/L så skriver du i league chatten, tycks dock inte finnas nå enklare sätt ännu tyvärr

ok men hur skapar men en flik som är bara för league?

Permalänk
Medlem

Plockade upp digitala versionen av spelet på dlgamer.se, gick smidigt utan problem

Spelet är riktigt härligt, och combat-systemet är det bland de roligaste jag kört. Jag spelar på en PvP server vilket är riktigt roligt, det är mycket action ute i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

ok men hur skapar men en flik som är bara för league?

Har du löst det?
Det finns väl en "plus"- knapp vid chatten om man öppnar med "O". Så skapar man en ny tab i alla fall. Sen är det väl bara själva filtret som ska ställas rätt.

Sitter och gissar, har inte provat själv.

Permalänk
Medlem

bara jag som inte kan logga in?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lyrisius:

Har du löst det?
Det finns väl en "plus"- knapp vid chatten om man öppnar med "O". Så skapar man en ny tab i alla fall. Sen är det väl bara själva filtret som ska ställas rätt.

Sitter och gissar, har inte provat själv.

tackar jag hitta på det inatt =), men en sak som jag inte fattar är kan man göra så chaten är framme hela tiden den försvinner så jag missar att folk skriver.

Permalänk
Medlem

Mormis - Hero Sorc/Summon Healer lvl 21. Spelar på Bloodstorm(pc).
Adda gärna.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Måste bara bjuda på lite bilder från helgen.

Länk till större version

Här é en där jag och min "tjocka" polare hjälpte Robin med Poison Ivy

Länk till större version

Permalänk
Inaktiv

riktigt bra spel är lvl 24 nu, men txt chaten e helt död men det e mycket folk på serven =/ har testa o skriva i league och i vanliga ingen som svarar skit skumt. har inte hittat nått sätt att hålla txt rutan framme den försvinner så fort man inte skriver och kommer inte fram fören jag vill kolla på den, sen att tabs man skapar för tex league eller nåt försvinner när man logar ut. eller inställningar man gör. iriiterar ruggit. är det nån som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag köpte inte spelet. Men min kompis gjorde! Känns faktiskt väldigt innehållsfattigt Vad finns det mer att göra än...ja det man ska ( slåss instanser osv )

Jag vill ha mycket mer i ett mmo, annars känns det som ett linjärt singleplayer spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Jag köpte inte spelet. Men min kompis gjorde! Känns faktiskt väldigt innehållsfattigt Vad finns det mer att göra än...ja det man ska ( slåss instanser osv )

Jag vill ha mycket mer i ett mmo, annars känns det som ett linjärt singleplayer spel.

Jag har spelat varje kväll med eller utan min polare i över 2 veckor och ingen dötid alls. (kör två olika gubbar)
Det finns massor att göra hela tiden men jag ser problematiken som du syftar på; och det är deras idé till endgame.
Ska bli intressant att se om det håller i sig efter level 30 och efter de 30 dagarna som man får.

Jag förväntade mig aldrig ett "traditionellt" mmorpg, utan jag såg fram emot högoktanig action utan för mycket downtime.

Blir väl ett sånt spel som jag kommer att återkomma till varannan månad när jag ser att en ny update kommit.

Avslutningsvis så kan jag säga att jag inte haft så här roligt för 355 kr på väldigt länge.

Permalänk

jag undrar om man kan ha mellanslag i sitt namn på DCUO, tyckte jag såg en som hade det på beta-video men kanske jag som såg fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_power:

jag undrar om man kan ha mellanslag i sitt namn på DCUO, tyckte jag såg en som hade det på beta-video men kanske jag som såg fel

Yes det kan man.
Min ena gubbe heter Tachyon Prime. Inte lika uppfinningsrik som en annan gubbe jag såg igår som kallar sig
Pansar Pung :).

Permalänk

Det är ju rätt nice att ha mellanslag i sina namn för det kan man inte i de flesta rpg-spel
har en fråga till, om man bara installerar spelet får man sin gratis månad eller måste man aktivera med en premium direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_power:

Det är ju rätt nice att ha mellanslag i sina namn för det kan man inte i de flesta rpg-spel
har en fråga till, om man bara installerar spelet får man sin gratis månad eller måste man aktivera med en premium direkt?

Sony kör ju så att man skapar sitt konto, och knappar in sin aktiveringsnyckel så kontot är aktivt. Därmed börjar klockan ticka på de 30 dagarna som man får.
Ett aktivt konto krävs i inloggningsprocessen för att få uppdatera sitt nyinstallerade spel.
När man anger visakort eller annat betalsätt så dras det inga pengar förrän de 30 dagarna gått.

Permalänk

ok låter bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_power:

I swg kunde man

Visa signatur

Permalänk

hur ändrar plats på sina skills typ byter plats på två skills i hotkey-baren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_power:

hur ändrar plats på sina skills typ byter plats på två skills i hotkey-baren?

Trycker du på "K" så får du upp dina skills. Därefter väljer du loadout och sen väljer du antingen "Damage" eller din andra roll t ex Tank eller Controller.
Här kan du sedan dra dina skills hit och dit. ta bort och lägga till.