Grafikkort som kan göra det mesta i ULTRA settings med bra fps

Permalänk
Medlem

Grafikkort som kan göra det mesta i ULTRA settings med bra fps

Funkar ett Geforce580 eller måste jag titta på någon SLI/CF lösning?

Vill INTE behöva dra ner på kvalitén på skuggor eller behöver stänga av AA osv.

Vill dra upp skiten till MAX sen glömma det.

Permalänk
Medlem

tja nya 6990 finns ju och på geforce sidan kmr 590 om 2 veckor ungefär

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

vilket spel snackar vi om?

kan va bra o säga det så kan du få mer hjälp. men tror ett 580 funkar i hög settings! kör t.ex allt på högsta med mitt 6870, dock i 1680x1050

Visa signatur

dRft

Permalänk
Avstängd

Ge oss mer info som tex vilken upplösning vi snackar om och vilka spel..

Normal upplösning maxar alla top end grafikort idag utan problem..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Jag kör alla spel i 1080p eftersom jag lirar på 60" plasma så prestanda i högre upplösning är inte intressant.

Litar massor av olika spel. mycket MMORPG som Rift etc men äver spel som dragonage origins 2 och ibland FPS. Vill kunna köra Crysis 2 utan problem.
Har en 3.4ghz quad core processor som kanske uppgraderas till sandybridge om ett tag.

Två stycken 6950 2gb moddade till 6970 är lockande men har hört lite oroande saker om crossfire som micro stuttering ohc att man måste ladda profiler för alla spel osv vilket verkar meckigt att behöva hålla på med.