Permalänk
Skrivet av Grillmeister:

Det vi pratar om är fortfarande att multiplattformspel ser bättre ut på X360. Och därför kan det vara värt att tänka på det när man ska köpa X360 eller PS3.

Som en anekdot för Black Ops så kan jag tillägga att på 360 körs det i 1040x608 (2xAA) medan på PS3 körs spelet i 960x544 (2xAA), så ja, det är helt klart att PS3an får lida när det gäller multiplattformspel.

Jo du har ju helt rätt där men i mina ögon så är det VÄLDIGT lite skillnad om man ens ser skillnaden dock kan jag säga att det är bättre flyt på 360 och grafiken ser desamma ut men snyggaste spelet på ps3 vs x360 så har faktiskt ps3 finare grafik i dem spelen som t.ex GT5 och Uncharted.. Vill bara påpeka att grafik och andra skillnader är så små så att man ska gå efter vad dina kompisar lirar och vad du vill lira, inte för dens prestanda/grafik och även ge ett + för Bluray om man inte har en bluray spelare hemma.

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Det vi pratar om är fortfarande att multiplattformspel ser bättre ut på X360. Och därför kan det vara värt att tänka på det när man ska köpa X360 eller PS3.

Som en anekdot för Black Ops så kan jag tillägga att på 360 körs det i 1040x608 (2xAA) medan på PS3 körs spelet i 960x544 (2xAA), så ja, det är helt klart att PS3an får lida när det gäller multiplattformspel.

Du har helt rätt. Spelet blir oftast bättre till krysslådan. Men glöm inte att spel som Final Fantasy hade bättre färgåtergivning på PS3an.

Star Ocean Last Hope hade också bättre färgåtergivning, mycket bättre ljud på dialogerna (downsamplade ljud på 360 för att få plats på en skiva), möjlighet att få japanskt tal i dialogerna, möjlighet till original japanese anime art character frames och full kvalitet cd ljud på musiken till skillnad från nersamplade mp3 filer.

Men i slutet är det enda viktiga i valet av köp av konsol spelen. Jag håller mig till PS3 och PC då jag gillar PS3ans exklusiva titlar mer än krysslådans, men det skulle inte skada om Gears of War och Fable som är jävligt bra spel också skulle släppas till PS3an. Men det lär inte hända.

Skrivet av noobonur:

ge ett + för Bluray om man inte har en bluray spelare hemma.

Jag har inte sett en enda blu-ray film på disc på PS3an. Alla 720p och 1080p filmer "hyr" jag från nätet och tittar på PS3an
Så jag kan inte säga att blu-ray är ett plus. Visst kanske om man gillar att samla på plastfodral och skivor men med dagens teknik är det bättre att se nya filmer genom nätet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Köp en dator med win7 och köp till en xboxkontroll

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Köp en dator med win7 och köp till en xboxkontroll

För att spela vilka spel?

I stort sett alla bra spel till PC kräver tangentbord och mus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

som sagt de beror ju på om vad du vill lira. men som de verkar med spel som kommer både till ps3 och x360 så gör tillverkarna oftast spelet först till 360 sen "konvertera" om de till ps3, vilket verkar ha gjort att ps3 versionen av spelet blir klart sämre. tänk cod black ops, fps drop och liknande problem har jag läst om men inte upplevt då jag endast har x360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Du har helt rätt. Spelet blir oftast bättre till krysslådan. Men glöm inte att spel som Final Fantasy hade bättre färgåtergivning på PS3an.

Star Ocean Last Hope hade också bättre färgåtergivning, mycket bättre ljud på dialogerna (downsamplade ljud på 360 för att få plats på en skiva), möjlighet att få japanskt tal i dialogerna, möjlighet till original japanese anime art character frames och full kvalitet cd ljud på musiken till skillnad från nersamplade mp3 filer.

Men i slutet är det enda viktiga i valet av köp av konsol spelen. Jag håller mig till PS3 och PC då jag gillar PS3ans exklusiva titlar mer än krysslådans, men det skulle inte skada om Gears of War och Fable som är jävligt bra spel också skulle släppas till PS3an. Men det lär inte hända.

Jag har inte sett en enda blu-ray film på disc på PS3an. Alla 720p och 1080p filmer "hyr" jag från nätet och tittar på PS3an
Så jag kan inte säga att blu-ray är ett plus. Visst kanske om man gillar att samla på plastfodral och skivor men med dagens teknik är det bättre att se nya filmer genom nätet.

Inte konstigt att japanska spel får en bättre behandling på en konsol från Sony som är från.. Japan?

Jag har sett en bluray film på disc, Predator (remastered). Det var ovärt eftersom jag behövde hålla på med en skiva. Bättre att ha en PS3 media server som du också har. Bluray är dock ett plus i den benämningen att de kan fläska på med högupplösta in-game filmer och behöver inte "sampla" ned ljud på röster för att rymmas på en skiva, som du säger.

Permalänk
Avstängd

Varför lägga stålar på en utdöd lunchlåda.när PC ser så mycket bättre ut och som nån sa att man måste slänga ut 20k för att spela med en pc är ju helt ute och cycklar..Spelen är dessutom billigare till PC + modbara
Som det är idag håller lunchlådorna tillbaka spelen pga av deras sunk specc
Tycker nog du ska vänta tills nyare lunchlådor kommer ut med mätbar teknik mot PC

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nu skojar du väl? Alla spel som innehåller bilar t.ex...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Nu skojar du väl? Alla spel som innehåller bilar t.ex...

Har en G27 som funkar till PS3 och PC. Men har inte spelat ett bra bilspel till PC på ett bra tag.
Dirt 2 funkade bättre med ratt till PS3 än PC även om PC versionen var lite snyggare med DX11. Need for Speed shift var inge vidare. Grid var ok ett tag men tröttnade fort.
Gran Turismo 5 är det bilspel jag spelar mest just nu och vet ingen motsvarighet till något system.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Just Cause 2 t.ex. Nästan alla nya spel som finnt till xbox och pc har stöd för en kontroller

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Har haft Just Cause 2 till PC men tröttnade rätt fort. Spelet var rätt simpelt när man väl lärt sig förflytta sig som Tarzan och hela charmen dog rätt fort när storyn var för enkel.
Föredrar helt klart GTA IV.

För övrigt har jag svårt att tänka mig hur man ska styra spelet med en kontroll då det kräver snabba rörelser i X och Y led.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Catman:

Varför lägga stålar på en utdöd lunchlåda.när PC ser så mycket bättre ut och som nån sa att man måste slänga ut 20k för att spela med en pc är ju helt ute och cycklar..Spelen är dessutom billigare till PC + modbara
Som det är idag håller lunchlådorna tillbaka spelen pga av deras sunk specc
Tycker nog du ska vänta tills nyare lunchlådor kommer ut med mätbar teknik mot PC

Hur kan man kalla något utdött när det säljs mer spel till denna enhet än till PC?
Spelandet började med konsoler och har nu återvänt dit pga att försäljningen är avsevärt mycket högre på dessa enheter. Pengarna styr marknaden och så kommer det alltid att vara.

Permalänk

ojoj. såg inte att tråden fortfarande levde. Jag var på g att köpa en tv och använda till datorn istället men jag klarar mig som det är. skiter nog i xbox/ps3 då min dator jag har nu klarar gta iv på höga inställningar utanproblem

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd