Varför detta Apple-hat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hazed:

Det var en jävligt märklig tråd. Söker man objektiv information så läser man artiklar. Det är klart att det alltid kommer att finnas individer som inflikar med "snide remarks" alternativt "fanboyism" i en subjektiv debatt.

Det är heller inget jag har något mot, jag är på ett forum för att diskutera subjektiva argument såväl som obektiva (tekniska spec). Vad jag reagerar på är hatet och ilskan som riktas mot Apple, den verkar inte finnas mot någon annan tillverkare.

Permalänk
Skrivet av ginux1234:

Det är heller inget jag har något mot, jag är på ett forum för att diskutera subjektiva argument såväl som obektiva (tekniska spec). Vad jag reagerar på är hatet och ilskan som riktas mot Apple, den verkar inte finnas mot någon annan tillverkare.

Det är jag övertygad om att det finns. Däremot är väl Apple mer omnämnd i media och kan därmed sågas oftare?

Visa signatur

9800X3D | RTX 4090 Strix OC | 64 GB RAM | 10 TB M.2 SSD | 39GS95QE 39" OLED + en massa RGB för extra FPS

Permalänk

Jag tror att det är rätt mycket såhär också:
När jag köpte min första Mac, på tidigt 90-tal, fanns det en extrem okunskap om vad en Mac var. De som visste något om Macar var de som hade en (något överdrivet). Att ha en Mac var något som hela tiden blev ifrågasatt av de som inte hade en - vilket var säkert 90-95 % av de som hade datorer. Man fick rätt konstant värja sig mot diverse påhopp om varför man valt en Mac och förklara sig hela tiden. Det ledde till att Mac-användare blev ett "eget sällskap" - såna man kunde prata med om div. program, lösningar, problem *utan* att bli påhoppad. Man orkar ju inte hålla på att slåss hela tiden. Jag känner en hel del som utvecklades till äkta mac-talibaner (typ: "Har du problem med drivrutiner? Haha, köp en Mac istället, idiot!", typ) i de här forumen/BBSerna.

Som Mac-ägare har man vant sig vid att försvara sig i tid och otid, det gör säkert att man kan uppfattas som en dryg jävel - man börjar diskussionen med en negativ inställning och vet att snart kommer det nån som säjer "Macar är gay/går inte att göra ditt eller datt på/är bara för snobbar/är dyra/whatever".

Trist nog så blir det ju just såna som dyker upp - eftersom man verkar vara en dryg jävel.

Fortfarande så är det rätt stor okunskap om vad en Mac är tycker jag, de flesta har nog sett en i affärer eller vet nån som har en, men det är fortfarande inte så många som vet hur en Mac funkar, vad den klarar och inte, utan man tror bara att det är si eller så eftersom nån polares kompis lillsyrras snubbes farsa har en Mac och han kan inte göra vad det nu är...

Och tvärtom föralldel; Mac-användare som haft bara Mac OS under längre tid har ingen aning om hur Win 7 funkar utan tror att det är samma gamla junk som MS alltid har släppt.

För det är ju helt enkelt så att det är skillnad, och alla datorer passar inte alla. Jag tycker att Mac OS funkar mycket bättre för mej - Windows känns jävligt bakvänt för mitt sätt att jobba. Det betyder ju inte att det är så för nån annan. Macar ÄR dyrare. Men dyr och överprisad är ju inte alltid samma sak.

Men att hata Apple, känns ju ungefär lika moget som att hata IKEA (speciella, "låsta" lösningar, skruv som bara finns på IKEA etc...). Ge fan i att köpa Apple-grejer. Skitenkelt.

Intressant i den här tråden är också att det har hojtats en del om att "Sweclockers är inte rätt forum för Mac-användare! Har ska vi prata om överklockning, moddning, lysrör, FPS och grafikkort!" Nu har jag ingen benkoll på Sweclockers historia, men det kan nog ha varit så från början, men idag är det inte det. Idag pratas det rätt och slätt om div. teknik - mer eller mindre datorrelaterad.
Det kan man ju kanske tycka är fel, men det känns ju som att man i så fall ska ta det med forumets ägare - inte med nån random Mac-användare på forumets "Apple Mac"-del...

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

När jag köpte min första Mac, på tidigt 90-tal, fanns det en extrem okunskap om vad en Mac var. De som visste något om Macar var de som hade en (något överdrivet). Att ha en Mac var något som hela tiden blev ifrågasatt av de som inte hade en - vilket var säkert 90-95 % av de som hade datorer. Man fick rätt konstant värja sig mot diverse påhopp om varför man valt en Mac och förklara sig hela tiden. Det ledde till att Mac-användare blev ett "eget sällskap" - såna man kunde prata med om div. program, lösningar, problem *utan* att bli påhoppad. Man orkar ju inte hålla på att slåss hela tiden. Jag känner en hel del som utvecklades till äkta mac-talibaner (typ: "Har du problem med drivrutiner? Haha, köp en Mac istället, idiot!", typ) i de här forumen/BBSerna.

Som Mac-ägare har man vant sig vid att försvara sig i tid och otid, det gör säkert att man kan uppfattas som en dryg jävel - man börjar diskussionen med en negativ inställning och vet att snart kommer det nån som säjer "Macar är gay/går inte att göra ditt eller datt på/är bara för snobbar/är dyra/whatever".

Trist nog så blir det ju just såna som dyker upp - eftersom man verkar vara en dryg jävel.

Fortfarande så är det rätt stor okunskap om vad en Mac är tycker jag, de flesta har nog sett en i affärer eller vet nån som har en, men det är fortfarande inte så många som vet hur en Mac funkar, vad den klarar och inte, utan man tror bara att det är si eller så eftersom nån polares kompis lillsyrras snubbes farsa har en Mac och han kan inte göra vad det nu är...

Och tvärtom föralldel; Mac-användare som haft bara Mac OS under längre tid har ingen aning om hur Win 7 funkar utan tror att det är samma gamla junk som MS alltid har släppt.

För det är ju helt enkelt så att det är skillnad, och alla datorer passar inte alla. Jag tycker att Mac OS funkar mycket bättre för mej - Windows känns jävligt bakvänt för mitt sätt att jobba. Det betyder ju inte att det är så för nån annan. Macar ÄR dyrare. Men dyr och överprisad är ju inte alltid samma sak.

Men att hata Apple, känns ju ungefär lika moget som att hata IKEA (speciella, "låsta" lösningar, skruv som bara finns på IKEA etc...). Ge fan i att köpa Apple-grejer. Skitenkelt.

Intressant i den här tråden är också att det har hojtats en del om att "Sweclockers är inte rätt forum för Mac-användare! Har ska vi prata om överklockning, moddning, lysrör, FPS och grafikkort!" Nu har jag ingen benkoll på Sweclockers historia, men det kan nog ha varit så från början, men idag är det inte det. Idag pratas det rätt och slätt om div. teknik - mer eller mindre datorrelaterad.
Det kan man ju kanske tycka är fel, men det känns ju som att man i så fall ska ta det med forumets ägare - inte med nån random Mac-användare på forumets "Apple Mac"-del...

Mycket bra inlägg.

Jag tror precis som du att det hela går långt bak i tiden.

Apple hade ju stora problem under MS snabba utveckling.
Apples strategi är ett väl genomtänkt och utarbetat val av dess ledning.
Hur ska vi överleva?
Hur ska vi binda upp våra användare till att bara vilja ha apple produkter?
osv.
Det handlar egentligen bara om affärsstrategier.
De vill få sina användare att känna sig speciella och utvalda.

Nu ett antal år senare så kan man konstatera att de lyckats väl med sin strategi.
De har i dag väldigt många användare som hakat på deras tåg. Och givetvis väcker detta ont blod hos en del andra, apple användarna är i dag så många fler än för 10-15 år sedan och givetvis så syns de och hörs mer nu än tidigare.

Personligen tycker jag att apples framgångar är bra. Det triggar alla andra aktörer att bli vassare och jobba hårdare, adapt or die.
Sedan att jag inte väljer appleprodukter personligen är ju en annan sak...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Personligen tycker jag att apples framgångar är bra. Det triggar alla andra aktörer att bli vassare och jobba hårdare, adapt or die.
Sedan att jag inte väljer appleprodukter personligen är ju en annan sak...

Håller med! Jag skulle hemskt gärna se fler tillverkare satsa på samma byggkvalité som Apple, istället för plastiga laptops som ser ut som rymdskepp.

Permalänk
Medlem

Att ogilla Appel då?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kan väl inte säga annat att Apple som företag har varit otroligt skickliga i deras marknadsföringsplaner, deras framgångsaga går nog till historieböckerna där företaget är det tredje största i världen, kudos för det.

Dock är ju användarna det stora problemet med den kultur de själva skapat och deras överlägsenhet mot andra som inte har en Apple produkt, där har det tydligen gått helt fel och många tar avstånd från detta beteende och därmed blir det ett automatiskt hat, inte mot Apple som företag, utan dess användare.

Skrivet av Kern:

De har i dag väldigt många användare som hakat på deras tåg. Och givetvis väcker detta ont blod hos en del andra, apple användarna är i dag så många fler än för 10-15 år sedan och givetvis så syns de och hörs mer nu än tidigare.
.

Apple användarna var rätt trevliga innan denna boom inträffade början 2000-talet, jag vet jag ville köpa en PowerMac 9500 på 90-talet då Apple nästan var dedikerat till Universitetsvärlden och vi studenter fick vår rabatt, Apple var något unikt och kul på den tiden som var ett alternativ dock med sina brister som alla system så var ju Macarna på den tiden trevligare jobba med än PC, då var ju en Mac inte en PC heller för den delen eftersom den byggde på PowerPC platformen som även den teoretiskt sätt var en kraftigare CPU än Intels egna på den tiden men Intel sprang iväg så småningom i prestanda och för att Apple skulle överleva var dom tvungna göra något.

Men idag är det en helt annan generation Mac användare, Mac är inget unikt idag som det var förr, det är en PC i grunden med Intel CPU, nothing special.

Apple har åkt mycket gratis skjuts på Microsoft genom att du nu kunde köra Windows i Bootcamp, tidigare med PowerPC platformen fick du emulera Windows95 och det var långsamt.

Skrivet av Dvudd:

Håller med! Jag skulle hemskt gärna se fler tillverkare satsa på samma byggkvalité som Apple, istället för plastiga laptops som ser ut som rymdskepp.

Men det är ju det som är problemet med er Mac användare att ni aldrig vet vad som finns runt hörnet utan är helt fokuserade på vad Apple har och alla andra inte har.

Din kommentar är just en sån typisk kommentar från en Apple användare att det inte finns alternativ, det finns laptops som håller högre kvalite än vad din Macbook Pro gör, en MBP är ju inte heller särskilt funktionell om du råkar spillar kaffekoppen på tangentbordet, kortslutning direkt eftersom Apple inte lagt in kanaler för att avleda vätska i datorn, jag tycker inte det är smart design precis.....

För att inte nämna dom otaliga problemen med överhettning av både CPU och GPU, senast var det problem med GPU, användarna blev förtvivlade och sa att hur kan detta hända en Mac, det är ju det bästa man kan köpa var den klassiska repliken åter igen.

Men så klart jämför du laptops på SIBA eller MediaMarkt så hittar du inte highend laptops med windows, det är inte den kundkretsen som köper den typen av produkt där så då tycker folk att Apple har högre kvalite.

Permalänk
Entusiast

En populär produkt eller ett populärt företag får alltid en stor skara "hatare".
Microsoft, Apple, IKEA, Volvo, World of Warcraft, Coca Cola med flera.
Alla har en sak genemsamt: Dem har en stor skara "hatare" som gör mycket väsen av sig.

"Varför detta hat?".
Jag vet inte.

Det finns flera orsaker: ( X = valfri produkt eller företag )

1. Det är populärt att hata X, jag skall också börja hata X.

2. Jag har enbart haft otur med X, dags att hata X. (oavsett om det "oturen" är självförvållad eller inte)

3. Jag vill inte gå emot strömmen, jag är lättpåverkad och "tycker" som majoriteten i en forumtråd, oavsett åt vilket håll det går.

4. X är stort, folket bakom X blir rika och jag är avundsjuk, så jag hatar X.

5. Jag hör om X hela dagarna och det driver mig till vansinne. *RAAAGH*.

6. Jag ÄLSKAR Y, Jag hatar X. Det är som fotbollslag, man älskar ett, hatar ett annat. Finns egentligen inga orsaker till det, det bara är så (Fanboy)

Säg till om jag kan komplettera listan

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Jag har inget mot Apple. Deras före detta chefselektronikingenjör däremot.
Slänger in ett riktigt bra ljudchip i iPod. Vägrar koppla in det på rätt sätt samt sätter på en mjukvaru-equalizer istället för att använda den jättebra inbyggda.
Ja iPhone 4:as mottagningsproblem där folk jordade antennen med lillfingret var bara ett av de misstag de gjort med honom i spetsen.
Det var på tiden att han fick sparken.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvudd:

Förklara för mig vad byggkvalité innebär och på vilket sätt Apple skulle ha bättre byggkvalité än andra laptop tillverkare

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Klockren är den då inte, långt ifrån.
Ska man väl jämföra bilar så får man då gå djupare in, både Mac och PC kan ha exakt samma komponenter, dvs. som "twinned vehicles", samma bilar men med annat utseende, annat märke och annat pris.
Den dagen Ferrari bygger en sportbil med en 1.8 liters 4-cylindrig motor med 110hk men i ett chassi av en 458 Italia, då förstår jag eran jämförelse...

Varför tror du jag nämner just Corvette? Den har bäst prestanda sett till pris enligt många = Alltså likt de flesta Pc-datorer!
Men alla väljer inte Corvette, varför inte? Just för att prestanda inte är det enda man är ute efter, det finns flera avgörande faktorer som avgör vilken bil man köper. Vissa kanske känner för att köpa en Ferrari som kostar 4 gånger mer trots att den inte är mycket snabbare eller mer komfortabel.

Alla tycker ej som du...

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Men det är ju det som är problemet med er Mac användare att ni aldrig vet vad som finns runt hörnet utan är helt fokuserade på vad Apple har och alla andra inte har.

Det där är grovt generaliserat och taget ur luften.
Jag är mac-användare och blir provocerad av ovan kommentar. Du tror så om "oss", men "vi" är inte alla lika.

DET är problemet med Apple-hatare. De ser inte att det finns vanliga användare, som väljer Apple-datorer av någon annan anledning än prestige/skryt. (Se så trevligt det är med generalisering).

Sen TÅL jag inte tonen på t.ex. Allt om mac, där det är närmast religion att älska allt som Apple spottar ur sig. Det blir jag, som mac-användare, provocerad av även det.

P.S Som jag sade tidigare, använder jag både mac, pc, iphone och android... D.S

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Medlem

Jag hatar såna här trådar

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

Jag hatar såna här trådar

Om du inte kan bidra med något och hatar tråden så kanske det är bättre om du inte läser den alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Om du inte kan bidra med något och hatar tråden så kanske det är bättre om du inte läser den alls.

Haha. Swish! Såg du den? Den gick rakt över huvudet på dig

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Apples datorer i yrkeslivet, så jag har verkligen använt (använder) både Windows, OSx och Linux dagligen, men oavsett om man aldrig använt en Mac eller gör det hela tiden så får man aldrig vara kritisk, få tar så illa vid som macanvändare när man kritiserar Apple och deras produkter. När man pratar med många some har en Mac, Iphone eller dylikt så är det folk som inte är så tekniskt lagda, givetvis finns undantag men att försöka prata bort det som någon myt eller generalisering tror jag är fel. Om inte annat är Apple medvetna om det, skulle deras produkt vända sig mot gamers, programmerare eller en annan målgrupp så skulle nog deras produkter se annorlunda ut.

Apple har ju själva satsat på enkelhet och design samt att bygga ett trendigt varumärke och sedan lägga det i en premiumkategori. Det är vad Apple själva vill, det är vad man tjänar pengar på. Sen kan man argumentera mot det om man vill och självklart kan personer med tekniskt intresse och använda en Iphone eller Mac, men det är en minoritet och ingen viktig målgrupp för Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Om inte annat är Apple medvetna om det, skulle deras produkt vända sig mot gamers, programmerare eller en annan målgrupp så skulle nog deras produkter se annorlunda ut.

Du är medveten om att Mac/OSX är mycket populärt bland utveckare? Där jag jobbar (med stor utvecklingsavdelning) använder majoriteten av oss utvecklare just Mac och samma sak gäller de konsulter vi tar in. Besök stora utvecklingsforum som JavaOne t ex, majoriteten av besökarna och de som håller presentationer kör Mac.

Självklart är ju de som avänder mac för att utveckla på en minoritet sätt till alla Apples användare med samma sak gäller ju för burkar som kör windows. Så att att säga att deras produkter på något sett skulle vända sig mindre mot utvecklare än andras produkter är fel.

Permalänk

En sak jag kom att tänka på är att många hatare inte har testat motståndaren. En macälskare jag känner brukar lämna in sin mac på service en gång om året. Eftersom mac är så fritt från problem var han bombsäker på att man behövde serva sin pc MINST en gång i halvåret. Själv visste jag (som pcanvändare) inte ens att man kunde serva datorer!

Okunskap om motståndet tror jag är en stor (största?) källa till hat i alla fanboykonflikter, även indirekt i mac-pc eftersom de som ska visa upp sin super-iThing gör det för att de tror att de andra alternativen suger.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

kolla på denna tråd varför folk inte gillar apple. någon frågade om varför folk inte gillar apple sen så kommer andra och försvarar apple eller försöker motargumentera dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du är medveten om att Mac/OSX är mycket populärt bland utveckare? Där jag jobbar (med stor utvecklingsavdelning) använder majoriteten av oss utvecklare just Mac och samma sak gäller de konsulter vi tar in. Besök stora utvecklingsforum som JavaOne t ex, majoriteten av besökarna och de som håller presentationer kör Mac.

Självklart är ju de som avänder mac för att utveckla på en minoritet sätt till alla Apples användare med samma sak gäller ju för burkar som kör windows. Så att att säga att deras produkter på något sett skulle vända sig mindre mot utvecklare än andras produkter är fel.

En majoritet av världens utvecklare sitter och jobbar i andra miljöer än OSX dock, visst det finns utvecklare som jobbar med OSX men eftersom det finns utvecklare till alla möjliga miljöer säger det inte särskilt mycket.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonte234:

kolla på denna tråd varför folk inte gillar apple. någon frågade om varför folk inte gillar apple sen så kommer andra och försvarar apple eller försöker motargumentera dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Förlåt men det här var nog det sämsta argumentet i tråden Hur menar du att det är själ att hata ett företag?

Jättedåligt av Apple, men vad menar du med länken? Tycker du vi ska hata Apple pga det?

Att Apple inte gör perfekta produkter hör inte hit (och det har ingen i tråden påstått heller), jag undrar som sagt bara varför folk har så starka känslor mot företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

En majoritet av världens utvecklare sitter och jobbar i andra miljöer än OSX dock, visst det finns utvecklare som jobbar med OSX men eftersom det finns utvecklare till alla möjliga miljöer säger det inte särskilt mycket.

Fast nu handlar det inte om utveckling för OS X om det var det du menade. Våra system i produktion körs i linuxmiljö men det är väldigt få som fortfarande sitter och gör själva utvecklingen i linux utan manjoriteten har gått över till OS X. Att OS X bygger på unix och gör den mer lik produktionsmiljön än Windows är ett stort plus för mig i utvecklingen.

Givetvis är det fler utvecklare som sitter på andra miljöer än OS X totalt sätt men det handlar högst sannolikt om att det för mindre utvecklare är billigare att köpa in Windowsmaskiner, inte att de lämpar sig bättre att utveckla på (såvida det nu inte handlar om .NET såklart).

Men som sagt på de stora utvecklingforumen/seminariumen har en majoritet Mac så det är en mycket populär plattform för utveckling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Fast nu handlar det inte om utveckling för OS X om det var det du menade. Våra system i produktion körs i linuxmiljö men det är väldigt få som fortfarande sitter och gör själva utvecklingen i linux utan manjoriteten har gått över till OS X. Att OS X bygger på unix och gör den mer lik produktionsmiljön än Windows är ett stort plus för mig i utvecklingen.

Givetvis är det fler utvecklare som sitter på andra miljöer än OS X totalt sätt men det handlar högst sannolikt om att det för mindre utvecklare är billigare att köpa in Windowsmaskiner, inte att de lämpar sig bättre att utveckla på (såvida det nu inte handlar om .NET såklart).

Men som sagt på de stora utvecklingforumen/seminariumen har en majoritet Mac så det är en mycket populär plattform för utveckling.

Absolut, .NET är ingen höjdare att utveckla för i OS X dock

Argumentet att bara n00bs köper Mac är lite konstigt, jag menar hur många avancerade användare har Windows? Windows om något är ju det man bara får på köpet när man köper en billig laptop som många gör. Det finns säkert många som köper Windows för att spela, men att spela på datorn kallar jag knappast för att vara en avancerad användare.

Jag sitter fast på Windows för att Microsoft Visual Studio är så jävla outstanding utvecklingsmiljö, annars hade jag nog gått över till OS X. I vilket fall som helst ser jag inte någonstans anledningar att sitta och hata hit och dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Ja jag har ett hat, men inte mot Apples produkter direkt utan snarare dess användare.
Att de alltid måste visa sig, "min iPhone, min iMac".
I alla mail står det "skickat från min iPhone". Det räcker nu!
Det är väldigt uttjatat. Hade ni dämpat er hade hatet nog försvunnit.

De där argumentet känns ju lite fel?
Då kan ju exakt ALLA som sitter på detta forumet plocka bort sina specs i signaturerna på va dom har för komponenter i pc'n?

Vad är det som är fel med att jag mailar dig från min iphone och det står "Skickat från min iPhone" för att det är förprogramerat som att skicka mail från outlook om man nu använder det?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Medzii:

De där argumentet känns ju lite fel?
Då kan ju exakt ALLA som sitter på detta forumet plocka bort sina specs i signaturerna på va dom har för komponenter i pc'n?

Vad är det som är fel med att jag mailar dig från min iphone och det står "Skickat från min iPhone" för att det är förprogramerat som att skicka mail från outlook om man nu använder det?

Precis, när jag istället mailar från Outlook står både mitt namn, befattning, företagsnamn och telefonnummer längst ner i mitt mail.

Betyder det här att jag skryter med att ha ett namn?

Permalänk
Medlem

Att det står "Skickat från min iPhone" i "alla mail" beror väl isåfall på att iPhone har hög marknadsandel. Det är nämligen inte bara iOS-prylar som har spamsignatur som standard utan även HTC och vad jag vet även Blackberry och WP7. Säkert Nokia också, vid det här laget. För övrigt tror jag inte att jag sett en enda "Sent from my Nånting" signatur i min inbox, nånsin.

Vänner pikade mig för min signatur när jag inte hade kommit ihåg att ta bort den efter ominstallation av telefonen nyligen. Undrar om dom skulle ha gnällt om det hade stått "Sent from my HTC" istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Det finns säkert många som köper Windows för att spela, men att spela på datorn kallar jag knappast för att vara en avancerad användare.

Klart det är!
Först starta datorn utan blåskärm.
Installera drivrutiner utan att nått havererar.
Sen försöka starta spele och hoppas att man inte glömt nån DirectX eller openGL, för då blir det blåskärm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Att det står "Skickat från min iPhone" i "alla mail" beror väl isåfall på att iPhone har hög marknadsandel. Det är nämligen inte bara iOS-prylar som har spamsignatur som standard utan även HTC och vad jag vet även Blackberry och WP7. Säkert Nokia också, vid det här laget. För övrigt tror jag inte att jag sett en enda "Sent from my Nånting" signatur i min inbox, nånsin.

Vänner pikade mig för min signatur när jag inte hade kommit ihåg att ta bort den efter ominstallation av telefonen nyligen. Undrar om dom skulle ha gnällt om det hade stått "Sent from my HTC" istället?

Nej lilla vännen!
Det står inte Sent från HTC.
Och skulle det göra det skulle jag aldrig låta det stå kvar. Hade hellre lämnat tillbaka telefonen än att ha en skrytsignatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Precis, när jag istället mailar från Outlook står både mitt namn, befattning, företagsnamn och telefonnummer längst ner i mitt mail.

Betyder det här att jag skryter med att ha ett namn?

Ja men ungefär. Du skryter med att du har ett namn och ett telefonnummer. Det är inte bra.

Skrivet av Agonotheta:

Nej lilla vännen!
Det står inte Sent från HTC.
Och skulle det göra det skulle jag aldrig låta det stå kvar. Hade hellre lämnat tillbaka telefonen än att ha en skrytsignatur.

Då kan du åka och byta då? Om du exempelvis lägger upp en status på Facebook från din mobil står det ju "1 minut sedan via Android" Det känns lite som en signatur eller vad du kallar.. Skryta

Sen det här som kommer fram mycket i tråden, "Dom säger inte att dom har en mobil dom säger att dom har en Iphone"

Inte kommer det väl någon på stan och säger:
- Näe men tjena länge sen... bla bla Jobbigt snack om livet och rosa hästar
- Men du? Har du en Iphone så jag kan ringa dig från min Iphone?
- Nej jag har "bara" en mobil telefon.

Och sen allt tjat om alla specs i mobilen, Inte fan behöver du väl egentligen 32GB minne för att lägga in 200 kontakter var av 20 du verkligen känner för att kunna ringa och skicka sms med dom? Nej och du behöver inte heller dubbla kärnor för att kunna knappa in SOS om det krisar.

Jag tycker att detta har spårat ur totalt i världen med mobiltelefoner och annat skickt. Tacka vet jag när man hade 3310an från nokia och man körde med "poly tones" och ruttna mms. Men redan då var ju fanboy snacket igång mellan Sony Ericsson och Nokia?

Visa signatur

Citera för svar!