Hjälp med bedömning av webbshop på hobbynivå

Permalänk
Medlem

Hjälp med bedömning av webbshop på hobbynivå

Tänkte väl bara höra om det var någon som känner sig intresserad av att slänga ett öga på en mycket enkel men förhoppningsvis funktionell webbshop.

Så har ni tid över, så kan ni väl ta en titt och säga om det är något ni så här direkt känner att det här borde han ha lagt till eller ta bort.

Eller, "hur tänkte han här egentligen ?".

Då det här är mitt första tappra försök att få ut något i shop väg, så känner jag väl lite så här att jag tar emot all hjälp jag kan få. Så har ni tid över, gör ett besök och säg vad ni tycker helt enkelt.

Uppdaterat - 2012.04.23:
Eftersom att jag känner att jag inte har den energi som krävs för att jag ska hålla på att försöka driva en eller något man skulle kunna kalla för "shop", så är det nu så att det är någon som är intresserad av det jag gör och känner att det skulle kunna passa på väggen där hemma så är mer än välkommen att höra av sig till mig.

Men om inte annat, så får jag får tacka så jätte mycket för all uppmärksamhet och hjälp.

/ Jörgen Lindström - Alla har vi våra hjärnspöken

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Ser ju rätt så bra ut, speciellt för ett första projekt. En liten sak bara; Personer på nätet vet inget om copyright-lagar, så om du inte vill ha din konst stulen kan det vara bra att "vattenmärka" (sätta på exempelvis företagsnamnet på ett sätt så att bilden blir obrukbar för någon som vill kopiera den, men så man fortfarande kan se motivet).

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphman86:

Ser ju rätt så bra ut, speciellt för ett första projekt. En liten sak bara; Personer på nätet vet inget om copyright-lagar, så om du inte vill ha din konst stulen kan det vara bra att "vattenmärka" (sätta på exempelvis företagsnamnet på ett sätt så att bilden blir obrukbar för någon som vill kopiera den, men så man fortfarande kan se motivet).

Jo, jag funderar väl ev på om man ska ta och sätta på någon form utav stämpel eller hur jag ska göra.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar fungera bra. Det men vattenstämpel verkar vara en bra idé men jag hade också velat se bilderna i högre upplösning så man kan granska dem lite närmare innan man köper.

Tyckte faktiskt väldigt mycket om dina teckningar helt klart något jag skulle kunna tänka mig ha på väggen

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Permalänk
Medlem

Tycker att det känns lite redundant att visa vilka kort som accepteras under varje betala-knapp. Sen kanske du kan designa en egen betala-knapp om det inte strider mot paysons regler, de sticker ut ganska kraftigt.

Sen kanske du vill ha samma header och meny på webbshoppen? Blir ett ganska kraftigt hopp från den vanliga sidan till webbshoppen, i mitt tycke.

EDIT: Eller, om du vill låta headern och menyn vara som den är, så vore en länk till startsidan något att lägga till.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Tycker det verkar fungera bra. Det men vattenstämpel verkar vara en bra idé men jag hade också velat se bilderna i högre upplösning så man kan granska dem lite närmare innan man köper.

Tyckte faktiskt väldigt mycket om dina teckningar helt klart något jag skulle kunna tänka mig ha på väggen

Jag ska se vad jag kan göra åt det här med att få upp lite högre upplösning på teckningarna.
Men roligt at du tycker om det jag gör. Uppskattas alltid.

Skrivet av ToJa92:

Tycker att det känns lite redundant att visa vilka kort som accepteras under varje betala-knapp. Sen kanske du kan designa en egen betala-knapp om det inte strider mot paysons regler, de sticker ut ganska kraftigt.

Jo, jag ska göra egen design på "betal-knapparna" tänkte jag. Så det är på gång.

EDIT: ..så vore en länk till startsidan något att lägga till
Det kommer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stör mig lite på att mail-adresserna (till höger och under kontakt) inte är klickbara.

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Avstängd

Rent tekniskt så gillar jag inte att du använder tables för layout, men annars har jag inget att tillägga förutom det som redan sagts

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jovnas:

Stör mig lite på att mail-adresserna (till höger och under kontakt) inte är klickbara.

Orsaken till att jag nu gjorde som jag nu gjorde med mailadresserna, det var bara att slippa få massa oönskad spam på sikt.

Skrivet av CyberVillain:

Rent tekniskt så gillar jag inte att du använder tables för layout, men annars har jag inget att tillägga förutom det som redan sagts

Nä, jag vet att man egentligen inte ska använda sig utav tabeller när det kommer till layout. Men så länge det funkar, och sidan/sidorna ser bra ut och dom fungerar i dom vanligaste ( Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari & Google Chrome ) webbläsarna så ser jag ingen anledning till att gå över till CSS. Jag har ju funderat på om jag ska konvertera mina sidor till ren CSS.

Men då jag inte har den energin, eller kunskapen så får det nog bli att jag håller mig till det som jag kan behärska helt enkelt. Hur fel det än må vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag visserligen inte läst alla andras kommentarer men jag ger några snabba på vad jag reagerade på.
- Jag vill ha någon slags mouseover-effekt i menyn.
- Jag tycker inte om marginalen i botten av sidan. Varför har du lagt till <br/> under din tabell?
- Olika marginal mellan rubrik och brödtext, syns framförallt under kontakt.

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ePoint:

Nu har jag visserligen inte läst alla andras kommentarer men jag ger några snabba på vad jag reagerade på.
- Jag vill ha någon slags mouseover-effekt i menyn.
- Jag tycker inte om marginalen i botten av sidan. Varför har du lagt till <br/> under din tabell?
- Olika marginal mellan rubrik och brödtext, syns framförallt under kontakt.

Jag vill ha någon slags mouseover-effekt i menyn.
Ja, det skulle ju kunna vara något. Ska se vad jag kan få till. Blir lite liv i sidan, om inte annat.

Varför har du lagt till <br/> under din tabell?
Hm. Ja du, det kan man fråga sig. :/ Men den är borttagen nu iallafall.

Olika marginal mellan rubrik och brödtext, syns framförallt under kontakt
Hur tänkte du då ?

Edit: Ah, nu ramlade poletten ner.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Nä, jag vet att man egentligen inte ska använda sig utav tabeller när det kommer till layout. Men så länge det funkar, och sidan/sidorna ser bra ut och dom fungerar i dom vanligaste ( Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari & Google Chrome ) webbläsarna så ser jag ingen anledning till att gå över till CSS. Jag har ju funderat på om jag ska konvertera mina sidor till ren CSS.

Men då jag inte har den energin, eller kunskapen så får det nog bli att jag håller mig till det som jag kan behärska helt enkelt. Hur fel det än må vara.

Tabeller kan användas till layout, men det beror mycket på hur sidan är uppbyggd. Många större företag använder table-layout och jag vet att de flesta som jobbar med Joomla använder detta också.
Jag själv använder hellre floatade divar, men det är för att jag tycker de ger mer dynamisk funktion.

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk

En bagatell

På ett par ställen står det "Alla har vi våra hjärnspöken", precis som i talesättet, men överst i shoppen står det utan "vi". Bara noterade det.

Söt shopp för övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dantheman:

På ett par ställen står det "Alla har vi våra hjärnspöken", precis som i talesättet, men överst i shoppen står det utan "vi". Bara noterade det.

Söt shopp för övrigt

Aj då. Hur kunde jag missat det ? :/
Det får jag ta och ändra på. Tack så jätte mycket att du sa till.

Söt shopp för övrigt
Roligt att du tycker om den.

Edit:
Det får jag ta och ändra på.
*Done*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi gör så här.... Eftersom att jag känner att jag inte har den energi som krävs för att jag ska hålla på att försöka driva en eller något man skulle kunna kalla för "shop", så är det nu så att det är någon som är intresserad av det jag gör och känner att det skulle kunna passa på väggen där hemma så är mer än välkommen att höra av sig till mig.

Men om inte annat, så får jag får tacka så jätte mycket för all uppmärksamhet och hjälp.

/ Jörgen Lindström - Alla har vi våra hjärnspöken

Visa signatur