Permalänk

DayZ - Livräddarna

Tjenare,

Om det är någon som behöver akut hjälp så får ni gärna fylla i formatet nedan så kommer vi så fort som det går.

IGN:
Skype användarnamn:
Jag har råkat ut för:
Jag finns vid:

Vi behöver ingenting för att rädda dig, gör det enbart för att hjälpa.

Tack!

Trusted rescuers:
Lasergurka
Freddan962
upl8447

Skrivet av gn1p:

Har nu blivit räddad av två modiga riddare.
Detta var nog en av de dyraste räddningoperationerna då de kostade dem en heli

Hjälpen kom fort efter han ringde mig på skype och jag fick mat och all hjälp jag behövde

TACKAR!

Skrivet av Dallebull:

Var smått i panik igår och damploggade ut för att inte tappa min gear, frågade här på Swec om någon kunde skjuta i mig lite blod?
Stapplade runt med drygt 2300 i blod, i centrala Komorovo med alldeles för många Zombies bakom mig, och spelet fryser ihop... "Håll i w, du springer än" hör jag i högtalarna och hoppas att jag lever när lagget upphör.
Tyvärr är jag Dagens lunch vid det laget och medan jag svär som värst och sörjer min gear så säger Freddan att "det är lugnt, vi hämtar dig o släpper av dig vid kroppen".
Sagt och gjort, efter en ganska lång flygtur över Cherno och Elektra (med för många spelare/bushwookies på servern för att det ens ska vara lite bekvämt...) kommer vi fram till kroppen, jag får hjälp att röjja runt liket och loota mitt lik, sedan stiger mina räddande änglar upp i skyn igen då jag måste gå o lägga mig

Tack så hemskt mycket för hjälpen! I owe you one!

Skrivet av TriumpNisse:

Tack va jätte tog snabbt och va inte smärtsamt skit shyssta killar , Tack !

Skrivet av Nooro:

jahapp! det gick ju smidigt som fan! släppte till och med av mig så att jag kunde möta upp polarna också (som sedan råkade skjuta ihjäl mig -.-'). kunde inte ha varit mer nöjd med räddningen

banditskinnet var lite läskigt bara

Skrivet av Password:

Var döende efter en bilkrash bortom räddning, men fick skjuts tillbaka till liket. Var innan detta min mest frustrerande DayZ dag hittills. Men nu känns det bra igen.

Tack från Griefer.

Skrivet av Fjedjick:

Jag och en kompis fick hjälp med ett brutet ben, skjuts i helikopter och lite allmänna tips! När vi skulle få morfin så försvann det först men Livräddarna agerade snabbt och åtgärdade problemet. Det hela gick smidigt och bemötandet var trevligt!

Tack så mycket för hjälpen! Ni förtjänar en sån här eller något liknande: http://en.wikipedia.org/wiki/Voluntary_Medical_Service_Medal
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Volu...

Permalänk
Medlem

Trevlig tanke, men tyvärr så lär du bli skjuten ganska fort

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Trevlig tanke, men tyvärr så lär du bli skjuten ganska fort

Äh, det är lungt. Det är så klart inte bara jag som följer med dit, har en polare med AS50 TWS som täcker mig om något skulle gå fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Äh, det är lungt. Det är så klart inte bara jag som följer med dit, har en polare med AS50 TWS som täcker mig om något skulle gå fel.

Okej! Lycka till med projektet

Btw, är inte helikoptrar stationära på den server man hittat den?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Okej! Lycka till med projektet

Btw, är inte helikoptrar stationära på den server man hittat den?

Tack och jo

Permalänk
Skrivet av KKay:

Okej! Lycka till med projektet

Btw, är inte helikoptrar stationära på den server man hittat den?

Jo, som tur är de skadade inte det, utan kan logga ut och logga in på andra servers som de vill, så självklart kommer det bli så att folk kommer in på servern där han har helin för att de ska kunna få hjälp

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, som tur är de skadade inte det, utan kan logga ut och logga in på andra servers som de vill, så självklart kommer det bli så att folk kommer in på servern där han har helin för att de ska kunna få hjälp

Ah, sant! Tänkte inte så långt Dags att sova.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

AS50 TWS har aldrig funnits i spelet om jag minns rätt, dock så fanns M107 med TWS ett tag, som nu också är borttagen.

Permalänk
Medlem

Annars finns http://www.reddit.com/r/RedditRescueForce om inte TS är tillgänglig!

Räddar själv folk där

ber om ursäkt om jag länkade och ts inte vill det, om ts vill att jag tar bort så tar jag bort länken

Permalänk
Medlem

skulle vara nice om ni kunde ta mig till sabor har precis start

Permalänk
Medlem

Jag kan gärna ta medical assistance
IGN:Stefan
Skype användarnamn: pm?
Jag har råkat ut för: Glömde logga ut
Behöver mat dricka bandage & blod, har blod
Jag finns vid: pm alt. skype

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

är inte det en simulator? således kan man nerfa något IRL?

Senast jag kollade upp det så var inte DayZ en simulator, inte en speciellt realistisk en i alla fall, och således går det lika bra att nerfa saker som i andra spel.

Var ett tag sen jag bröt benet av att någon gav mig en snyting i nyllet, eller av att jag kröp på ojämn terräng, eller råkade smälla igen en dörr på det, men det kanske händer dem på Bohemia rätt ofta, vad vet jag. Sen trodde jag att värmekameror i verkligheten fångade upp all värme, och visade hög värme tydligare, och inte var så att allt som är gjort av kött är vitt medan allt annat är rött, även om den används mitt på dagen, men kan åter igen bara vara något jag inbillat mig.

Var för övrigt en nyhet för mig att simulatorspel brukade vara realistiska...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av gn1p:

Jag kan gärna ta medical assistance
IGN:Stefan
Skype användarnamn: pm?
Jag har råkat ut för: Glömde logga ut
Behöver mat dricka bandage & blod, har blod
Jag finns vid: pm alt. skype

Jag har accepterat din friend request och arbetar nu på fallet.

Permalänk

Tack för en lyckad räddnings insats Björn!

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att starta en taxirörelse?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har nu blivit räddad av två modiga riddare.
Detta var nog en av de dyraste räddningoperationerna då de kostade dem en heli

Hjälpen kom fort efter han ringde mig på skype och jag fick mat och all hjälp jag behövde

TACKAR!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av gn1p:

Har nu blivit räddad av två modiga riddare.
Detta var nog en av de dyraste räddningoperationerna då de kostade dem en heli

Hjälpen kom fort efter han ringde mig på skype och jag fick mat och all hjälp jag behövde

TACKAR!

Det var så lite, tack för en lyckad räddningsinsats

Permalänk
Skrivet av KKay:

Du har inte funderat på att starta en taxirörelse?

Tror att det skulle bli lite för många uppdrag

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Haha, har aldrig hittat en "legit" L85A2 AWS ingame. Har bara dödat hackers med den.

Är rätt lätt att hitta om man spanar in crash sites Dödat hackers som har den eller hur menar du?

Skrivet av gn1p:

Har nu blivit räddad av två modiga riddare.
Detta var nog en av de dyraste räddningoperationerna då de kostade dem en heli

Hjälpen kom fort efter han ringde mig på skype och jag fick mat och all hjälp jag behövde

TACKAR!

Kostade dem en heli? Kraschade den? D:

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Är rätt lätt att hitta om man spanar in crash sites Dödat hackers som har den eller hur menar du?

Kostade dem en heli? Kraschade den? D:

Det hände en liten olycka :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är rätt lätt att hitta om man spanar in crash sites Dödat hackers som har den eller hur menar du?

Kostade dem en heli? Kraschade den? D:

Skrivet av Freddan962:

Det hände en liten olycka :<

haha, tyvärr
Hans moder gav han en knuff när han landade

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Det hände en liten olycka :<

Skrivet av gn1p:

haha, tyvärr
Hans moder gav han en knuff när han landade

Okej, får hoppas att hela livräddargruppen går omkull nu pga brist på heli? :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, får hoppas att hela livräddargruppen går omkull nu pga brist på heli?

Missat ordet "inte" eller är du evil bandit som önskar alla död och förruttnelse?

Permalänk
Skrivet av raQzo:

Missat ordet "inte" eller är du evil bandit som önskar alla död och förruttnelse?

Japp, jag blir illamående bara vid tanken på såna osjälviska välgörare, och önskar dem inget annat än död och olycka! Nu ska jag gå och käka upp några kattungar. Muhahaha

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Om ni behöver hjälp, tvivla inte på att fråga!

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Om ni behöver hjälp, tvivla inte på att fråga!

Hade behövt hjälp nyss, låg med brutna ben mitt i ingenstans, men glömde bort Livräddarna, så tog självmord xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Hade behövt hjälp nyss, låg med brutna ben mitt i ingenstans, men glömde bort Livräddarna, så tog självmord xD

Typiskt, vi har inte så många uppdrag :<

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Typiskt, vi har inte så många uppdrag :<

Mm, men har berättat om er för mina "Guild" members, så nästa gång vi behöver akuthjälp så kontaktar vi er!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

behöver blod har 500 i kamenka
edit: IGN: Drpoopface
skype vill inte ta det här

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Mm, men har berättat om er för mina "Guild" members, så nästa gång vi behöver akuthjälp så kontaktar vi er!

Tack!