Varför är Webhallens BF3 servrar så populära?

Permalänk

Tycker inte att ni behöver införa auto-balance direkt för att många vill väl vara i det vinnande laget... Men som Emmet45 sa så kan det vara en bra början att ha ett script så att lagen blandas efter varje runda.

Permalänk
Medlem

Tack för era synpunkter. Jag förstår fördelarna med en scramble-funktion. Problemet är, som jag nämnt i alla mina tidigare inlägg, att väldigt många spelare spelar Battlefield tillsammans med sina vänner. Att kastas om hullerombuller bland lagen gör att man lämnar servern. Scramble fungerar fint på infantry-servrar med lite bättre spelare, t ex AnR och de mer kända only metro 32-servrarna. Men annars gör det tyvärr mer skada än nytta.

Det stämmer väldigt bra att det går att hyra en server privat och få samma ping. Det dessa servrar saknar är communityt som vi har byggt upp. Vi har haft vårat system uppe och snurrat sedan slutet av 2011, och har stängt av ungefär 1600 fuskare manuellt (och de flesta av dessa tas inte av pb/ggc/pbbans), med något form av bevis dvs. Ungefär 400 spelare är avstängda p.g.a grov rasism sedan ett år tillbaka och då är det inte alla som placeras under just denna 'reason' heller. Det är en otroligt värdefull databas vi har som hjälper oss att sortera bort massvis med spelare som inte har någonting på servrarna att göra. Har man blivit avstängd så kan man vända sig till vårat forum (IRC går bra för den delen också) och vi presenterar alltid anledningen till varför avstängningen lagts, annars så upphävs den direkt.

Autobalansering är nog inte rätt väg att gå. Men jag håller absolut med er om att det är otroligt jobbigt när det blir så stackat på lagen. Det är förvisso inte alltid som rank betyder att spelaren är bättre, men ofta har dessa mer erfarenhet av spelet. Vi ska se om vi kan komma fram till någon annan lösning istället för att förstöra för andra spelare. Detta kanske kan vara att dela ut någon form av bonuspoäng för folk som hjälper till att byta till det underlägsna laget, som sedan kan användas för VIP-slots eller vad som helst. Det enda som sätter stop för fantasin är vad vi tillåts att göra med RCON mot våra servrar. Kommer dra upp denna diskussion under nästa möte och även med de andra som sitter med utvecklingen.

Angående GGC/PBBans så väntas det bara på ett ok för att vi ska kunna slänga in det.

/jagardaniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Bra ping kan ju vilken Svensk server som helst fixa, Webhallen använder Rocketblast som host, och alla servrar som beställer genom Rocketblast får lika bra ping

Mjo, men det finns inte många som har Rocketblast tyvärr. Webhallen har väl ändå gratis servrar hos dem?
Många använder ju det där fragnet skräpet istället där pingen flyger i höjden lite då och då.. Men man får ju vad man betalar för.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk

Jag har som regel att inte köra på svenska servrar överhuvudtaget i och med att svenska gamers är synnerligen jobbiga pga. att de i princip bara kör för stats och aldrig kör som ett team och hjälper varandra(t.ex SOFLAM) och utöver det att de är 80% P-12:or. Om du vill ha bra spel ska du in på de tyska servrarna, de är as-sköna.

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av MayorTroll:

Jag har som regel att inte köra på svenska servrar överhuvudtaget i och med att svenska gamers är synnerligen jobbiga pga. att de i princip bara kör för stats och aldrig kör som ett team och hjälper varandra(t.ex SOFLAM) och utöver det att de är 80% P-12:or. Om du vill ha bra spel ska du in på de tyska servrarna, de är as-sköna.

Känns dock som att rätt många svenskar lirar där också? Jag ser svenskar på de tyska servrarna hela tiden

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Webhallen, ja dit går man ju inte gärna.....så djävulskt stackat och eländigt hela tiden, och varför har man så sjukt mycket tickets samt bara kör en eländes bana på varenda server. Nu var det iofs ett tag sen, men jag föredrar att spela mer än en karta per kväll...

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Känns dock som att rätt många svenskar lirar där också? Jag ser svenskar på de tyska servrarna hela tiden

Ja, självklart! Jag kan inte vara den enda som har upptäckt detta.
Jag ville bara tipsa alla andra så att de också kan ha kul med sitt spel.

Visa signatur

Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Låg ping även för mig som sitter på ADSL. Runt 30ms under hela speltiden. Spelar även på NetonNets servrar med låg ping

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Jag kan inte svara för hur det var innan jag klev med i gänget, men på den tiden jag har varit med så har vi försökt att hjälpa till där det behövs. Dessvärre så har skaran med folk som är aktiva ofta minskat för varje månad som går (folk börjar jobba, får barn, börjar skolan igen etc), vilket gör det svårt att alltid ha en person som täcker upp en server. Oftast så blir vi kanske 4-5 administratörer som försöker hålla kolla på 20servrar samtidigt och på det själva försöker spela.

Visst är det sjukt irriterande att folk bara bailar liksom!

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Ja, visst är det! Folk tröttnar på spelet, folk tröttnar på den administrativa rollen (den är tidskrävande) eller slutar av personliga skäl

Angående one-map only-servrar. Det är (tyvärr) det som gäller just nu. Battlefield 3 har varit ute väldigt länge och folk har hittat sina favoritkartor att spela på. Detta är inget unikt för BF3. Bara att öppna CS1.6/GO och man ser samma sak. När nya expansioner släpps så försöker vi sätta upp servrar som täcker alla kartor och spellägen, men dessa dör snabbt ut när folk har spelat av sig. Många försöks har gjort att sätta upp "standard-servrar" som kör en gedigen kartrotation, men dessa får inga spelare. Och då anpassar man servrarna efter vad spelarna vill spela på. 05:an, 06:an och 08:an är tre servrar som varit med sedan start i princip, som bara spelar en karta. Dessa servrar är fulla i princip hela dagarna. Det finns dock en del servrar som kör några få kartor i rotation och detta fungerar bra. Kom gärna med förslag på olika "servertyper" om ni har några idéer.

GGC och PBBans är återigen aktiverat på servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Webhallen, ja dit går man ju inte gärna.....så djävulskt stackat och eländigt hela tiden, och varför har man så sjukt mycket tickets samt bara kör en eländes bana på varenda server. Nu var det iofs ett tag sen, men jag föredrar att spela mer än en karta per kväll...

1: Många gillar att spela långa matcher på en bana. Det är inte något med webhallens servar utan folket som spelar. Webhallen tillgodoser detta behov av köttkvarn med samma bana hela tiden på samma server. Tycker det är bra att det finns lite variation. Vill man köra en jättemix med allt så kan man göra det, vill man nöta på samma bana så kan man göra det. Det webhallen gör då är att dem tar de populäraste conquest banorna, sätter 1000 tickets och loopar. De folk som gillar denna typ av BF3 får en bra Ping på köpet, blir nöjda och kan välja precis vad dem vill köra.

Lira en match, byt server när den är slut och sluta klaga?

Problemet med autobalance är just att det är auto. Lite som kommunism. Gulligt på pappret men funkar inte riktigt i verkligheten.
Det jag menar här är att som jagardaniel redan nämnt åtskiljande gånger är just teamplay och squads.
Jag stötte på tidigare nämnt scenario där jag, min bror och min kompis satt och lirade på en tysk server (med autobalance) att vi lyckades helt enkelt inte komma i samma lag. 2 av oss hamnade i ena laget och den ena i det andra. Den som hamnade i det andra laget försökte byta lag men blev tillbakaskickad direkt eftersom att autobalanceringen kickade in. Hade det varit manuellt hade det gått att samtala och fixa ett undantag. Men vem vill sitta och hålla koll på att lagen är jämna i ett spel? Framförallt, vem har tid med detta? (Besvara inte)
En annan sak som hände när jag och min bror flög attackhelikopeter på caspian på ännu en tysk server (webhallens var full). Det som hände var att vi var så duktiga att alla utom vi som var colonels vart överflyttade till andra laget. Vi vann ändå och massa folk vart flyttade fram och tillbaks vilket skapar stor irritation när man är mitt uppe i något så blir man autobalanced. Dettas till ingen nytta och nästa match vart det ännu mer balanseringar eftersom lagen var så ojämna vilket skapar mer irritation och avbrytningar.

Jag tycker det är trevligt med en svensk server som man får 1 i Ping på, fullt ös nästan hela tiden. Jag har lurat bf3 i ett år nu och har aldrig stött på att en regelbundet besökt webhallen server varit nere. Visst detta är inte direkt webhallens förtjänst utan mer rocketblast som hostar.

Scrambler låter också bra på pappret men om den tar 2 st halva kompis squader och delar mellan teamen. Om då det ska bytas lag så blir det stackat och blir spawnrape och det har misslyckats. Är det fullt på servern så tvingas kompisarna lura mot varrann eller lämna servern.
Dessutom är det ju ingen garanti att scrambler blir bra.

Sen att folk byter till det vinnande laget är ju inte heller enbart webhallens fel. Visst det skulle gå att förhindra men det skulle ta folk och tid

Ha en go' söndagsnatt!

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

VARFÖR i hela världen skall de ens gå att byta lag? helt vrickat!!!!! sen finns det servrar med aktiva admins och bra balanseringar! köär alltid på tyska servrar.. webhallen är alla servrar ospelbara ! alltid stacked teams.. som i alla andra bf spel ja spelat... detta är såpass stort problem att ja inte fattar att de inte fixar det... skulle vara SJUUUUUKT enkelt att fixa så det blir bättre men kanske inte att det funkar HELT skrupelfritt..

bjag tycker att balansering är alltid bättre än inte alls, visst de 3-4st som blir flyttade kanske det förstör för men gör det bättre för de andra i laget kan ju vara upp till 25-30 pers.. sen ser man ju att 90% av de rush serverar ja spelar på så är det alltid någon form av balansering..

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Grisigare admin har jag aldrig någonsin stött på som på webhallens servrar!
Har varit bannad nu i 2månader från deras BF3 servrar för jag sa till en idiot som baserejpade konstant!
Men jag fick min hämnd
Kommer aldrig handla nått mer av de svinen.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Haha, om det är
Men det är ett under i mitt tycke att intresset ändå är så pass stort för Bf3 fortfarande ^^

Permalänk
Avstängd

9 av 10 rundor är det stackade lag på Webhallen, jag förstår inte hur folk står ut. Jag förordar som många andra i denna tråd Tyska servrar, som har bra ping (runt 30) och oftast bra autobalance. Att folk flyttas fram och tillbaka flera gånger under en match i autobalance är rent skitsnack, då måste det vara nåt väldigt dåligt script. Den nyaste spelaren på servern autobalanseras om det blir ojämnt antal spelare, svårare än så är det inte. Och försöker folk byta över och stacka lag så flyttas de tillbaka. Jag förstår inte varför Webhallen förordar stackning av lagen.

Tyvärr spelar många man känner på Webhallen, därför blir det också att man själv måste spela där ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

9 av 10 rundor är det stackade lag på Webhallen, jag förstår inte hur folk står ut. Jag förordar som många andra i denna tråd Tyska servrar, som har bra ping (runt 30) och oftast bra autobalance. Att folk flyttas fram och tillbaka flera gånger under en match i autobalance är rent skitsnack, då måste det vara nåt väldigt dåligt script. Den nyaste spelaren på servern autobalanseras om det blir ojämnt antal spelare, svårare än så är det inte. Och försöker folk byta över och stacka lag så flyttas de tillbaka. Jag förstår inte varför Webhallen förordar stackning av lagen

Bra ping är inte runt 30. Bra ping är runt 4.
Webhallen är skoj för att nybörjare flockas där. Det leder till många kills, och bra K/D.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem

Spelar jag själv blir det tyska servrar, är vi ett gäng som spelar blir det tyska servrar utan autobalance. Dom är helt enkelt bättre. Sedan förstår jag problematiken med att administrera Bf3 servrar. Det finns helt enkelt inga vettiga verktyg, standard borde ändå vara !votekick så att man enkelt kan bli av med fuskare. Saknar Gotlandsservrarna sedan BF2 eran dom var helt enkelt bäst.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MayorTroll:

Kan hålla med om det, t.ex Oscarmike: Bra tyska servrar med autobalance, autoban och stats. Visst man får lite sämre ping (uppmot 30-40) men fan värt det.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte ticket hysterin, efter 500-600 tickets har iaf jag slutat bry mig om att vinna utan då går det bara ut att döda så många som möjligt. Det sagt är ju 300 tickets lite lite med när det börjar bli >600 då börjar det bara bli jobbigt.

Permalänk
Medlem

För att de är de enda fulla Conquest 64p-servrarna med bra ping. Jag märker av störande laggighet redan när det går över 20-30ms.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Avstängd

Varför spelar ping så stor roll för nästan alla? Jag märker ingen skillnad överhuvudtaget mellan 5 och 30 i ping. När man spelar på Amerikanska servers och ligger på runt 140 i ping märks det litegrann, men allt under 50 märker åtminstone jag aldrig av det minsta. Varför är många så känsliga för detta?

Jag får ofta tillochmed bättre rundor och bättre KD på Tyska servers med 30-40 i ping än på Svenska servers under 10 i ping.

Dessutom är väl den mänskliga reaktionstiden 30ms, så allt under 31 i ping är mer eller mindre likadant oavsett om det är 5 eller 25 i ping baserat på hur snabbt en människa kan reagera, så Webhallen har egentligen ingen fördel gentemot de Tyska servrarna gällande effektiv ping.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bullen181:

Bra ping är inte runt 30. Bra ping är runt 4.
Webhallen är skoj för att nybörjare flockas där. Det leder till många kills, och bra K/D.

Jag tycker det är roligare med en liten utmaning, att bara farma kills och poäng i ett stackat lag kan vemsomhelst göra. Därför det är roligare när man spelar två jämna lag mot varandra och måste slita för varje kill, när man har 50/50 på att vinna eller förlora. Men det beror självklart på hur man prioriterar, föredrar du lätta kills förstår jag att du gillar Webhallens stackade servrar och kan byta till det vinnande laget när du kommer in på servern så du slipper slita för dina stats. Tyvärr prioriterar majoriteten av spelarna där på det viset.

Permalänk
Medlem

Att auto-balance fungerar generellt mycket dåligt på bf3 servrar vilket är den största anledningen till att jag inte tycker att spelet är speciellt roligt.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat så otroligt mycket BF3, är väl level 40-50-60 eller något, men jag har spelat nästan uteslutande på webhallens servrar och jag tycker oftast att det har fungerat väldigt bra. Det är generellt rätt otacksamt att vara admin och jag vill bara säga att jag tycker att ni gör ett bra jobb!

Det är även verkligen en frisk fläkt med servrar som är lite mer vanilla utan alla spam-script som gör ditten och datten. Det finns ju dessutom oändligt med tyska servrara som fyller detta "hål", så jag förstår inte varför man vill föra över tramset till en av de få bra servrarna som är utan?

Hur som helst är autobalance jättefint, i teorin. Men jag har hittils under 15års onlinespelande inte stött på ett script/program som sköter det klockrent i praktiken.
Vid väldigt ojämna situationen så spelar scripten antingen pingis med de som anses kunna laga situationen (tills de lämnar servern) eller så fortsätter det vara ojämnt för att det finns en delay i hur ofta scriptet flyttar folk.
Det är dessutom jätteirriterande att inte få spela med sina polare och detta gör ju bara att man vill byta server.

Nu var det något halvår sedan jag öppnade Bf3 senast, men fortsätter servrarna hålla hög klass så ses vi nog i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Ett stort problem som jag själv upplever med autobalance är förflyttningar som kan ske medan man spelar, att man mitt i en eldstrid blir förflyttad till det andra laget bara för att man var sist in på servern. Vilket irriterar mig mer än bli baserapead. Visst så finns det fördelar med att ha en autobalansering, men vi måste själva utveckla den i sådana fall och sätta den i drift, vilket kräver både tid och folk till att skriva den sortens av funktionalitet.

Sedan har jag svårt att tro att det är så många matcher som slutar upp med en sådan skillnad, visst jag är medveten om att några battlereports slutar upp med 600-700 mot noll. Men att generalisera ser jag inte någon som helst anledning till...

Jag kan inte svara för hur det var innan jag klev med i gänget, men på den tiden jag har varit med så har vi försökt att hjälpa till där det behövs. Dessvärre så har skaran med folk som är aktiva ofta minskat för varje månad som går (folk börjar jobba, får barn, börjar skolan igen etc), vilket gör det svårt att alltid ha en person som täcker upp en server. Oftast så blir vi kanske 4-5 administratörer som försöker hålla kolla på 20servrar samtidigt och på det själva försöker spela.

Vi har ett !admin/!report-kommando ingame. Vi får alla dessa reports skickade till oss in på ircen (inte den publika), vilket gör att vi alltid ser att det har rapporterats in. Men folk missbrukar det så ofta att det blir svårt att urskilja när någon faktiskt är seriös i sin rapportering och inte. Men vi försöker följa upp alla som kommer in så gott det går, vi jobbar som sagt ideellt med det här. Och att ta emot det på mail, nej kan jag säga redan nu. Jag får säkerligen in 20-30 bara på förmiddagen, och ska jag då också börja få in en massa rapporteringar dygnet om, ja då kommer jag gå in i väggen (är väl medveten om jag inte är ensam om att ta emot många mail i adminkåren).

Vet att detta egentligen inte är rätt ställe att komma med förslag, men borde det inte vara bäst att sätta limit på skillnaden i olika lag?
Beroende på storleken av kartan. Då är det ändå relativt enkelt att spela med sina vänner, lyckas man bara joina samma lag så kan man stanna där.
Man behöver inte heller vara rädd för att alla byter över lag i slutet, då maxskillnaden på typ 16-p-kartor är 2 spelare mellan lagen.
Har spelat många sånna servrar, det fungerar bra.
// WoG

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av Fysman:

Kan hålla med om det, t.ex Oscarmike: Bra tyska servrar med autobalance, autoban och stats. Visst man får lite sämre ping (uppmot 30-40) men fan värt det.

Tyska servrar före webhallens alla dagar i veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

Otrligt störigt att logga in på en server med vänner bara för att be balanserade till olika lag i all oändlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Varför spelar ping så stor roll för nästan alla? Jag märker ingen skillnad överhuvudtaget mellan 5 och 30 i ping. När man spelar på Amerikanska servers och ligger på runt 140 i ping märks det litegrann, men allt under 50 märker åtminstone jag aldrig av det minsta. Varför är många så känsliga för detta?

Jag får ofta tillochmed bättre rundor och bättre KD på Tyska servers med 30-40 i ping än på Svenska servers under 10 i ping.

Dessutom är väl den mänskliga reaktionstiden 30ms, så allt under 31 i ping är mer eller mindre likadant oavsett om det är 5 eller 25 i ping baserat på hur snabbt en människa kan reagera, så Webhallen har egentligen ingen fördel gentemot de Tyska servrarna gällande effektiv ping.

Kan bara konstatera att det är märkbart segare med tysk ping - exempelvis tiden från att man trycker E tills man sitter i tanken, eller hur långt efter att man tagit skydd som man fortfarande träffas av kulor. Din sista paragraf känns inte särskilt väl vetenskapligt underbyggd.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maj0r:

Kan bara konstatera att det är märkbart segare med tysk ping - exempelvis tiden från att man trycker E tills man sitter i tanken, eller hur långt efter att man tagit skydd som man fortfarande träffas av kulor. Din sista paragraf känns inte särskilt väl vetenskapligt underbyggd.

Du får gärna googla det. Vad jag läst så är reaktionstiden hos en genomsnittlig människa mellan 15-30 millisekunder, vilket innebär att väldigt många har ingen fördel av 5 i ping snarare än 25. Du kan reagera på det visuella inom 15 ms, men du agerar inte rörelsemässigt förrän efter 30 ms

Permalänk
Medlem

Trevligt att du ändrade dina ping/ms värden, dock har din genomsnittliga människa en ruskigt bra reaktionsförmåga...