Så behandlas man av Greattech

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen inte problemet i det här ärendet?

* De svarar pedagogiskt och har stort tålamod med någon som uppenbarligen inte har koll.
* De fortsätter svara med stort tålamod, även när köparen ska dra in både jurister och ARN.
* De visar goodwill genom att kompensera kunden trots att de verkligen inte är deras bord.

Att de sedan tappar tålamodet i slutet är kanske inte så konstigt. Kunden börjar ju tragga om helt ovidkommande saker när han/hon redan fått kompensation!

Case closed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Men nu var det så att jag fick ingen skiva eller licens eftersom dom har aktiverat koden och inte klistrat lappen på datorn som lagen säger, utdragen process, det e väll ni som hoppar in med onödiga kommentarer.

de har inte satt lappen på undersidan eller insidan av chassiet då ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Massa Text

Skulle ni inte kunna svara på min fråga som jag har ställt ovan? Hade varit väldigt intressant att se hur din respons till detta hade varit eller är det så att ni är rädda att erkänna när ni har fel?

Permalänk
Medlem

Har greattech valt att sluta svara nu eller vadå? Verkar inte som om du vill ge några mer svar i denna tråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Har greattech valt att sluta svara nu eller vadå? Verkar inte som om du vill ge några mer svar i denna tråden...

Dom hade antagligen viktigare saker att göra än att sitta och munhuggas på ett internetforum.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Dom hade antagligen viktigare saker att göra än att sitta och munhuggas på ett internetforum.

Handlar inte om att munhuggas, tycker dom ljuger konsumenter rätt upp i ansiktet då dom påstår att du behöver ha windows licensen för aktiveringen, dom skriver in nyckeln när man installerar programvaran, efter det behöver du inte ha nyckeln längre då aktiveringen löser sig själv när uppkoppling mot internet sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Handlar inte om att munhuggas, tycker dom ljuger konsumenter rätt upp i ansiktet då dom påstår att du behöver ha windows licensen för aktiveringen, dom skriver in nyckeln när man installerar programvaran, efter det behöver du inte ha nyckeln längre då aktiveringen löser sig själv när uppkoppling mot internet sker.

Vad jag vet så fyller du ju i nyckeln vid uppstart av datorn, dvs när du fyller i användar namn/datornamn/tid etc och inte vid installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Handlar inte om att munhuggas, tycker dom ljuger konsumenter rätt upp i ansiktet då dom påstår att du behöver ha windows licensen för aktiveringen, dom skriver in nyckeln när man installerar programvaran, efter det behöver du inte ha nyckeln längre då aktiveringen löser sig själv när uppkoppling mot internet sker.

Om du nu hade en så viktig fråga som du måste ha ett svar på kan du väl besöka deras hemsida, det finns en livechat sen kan du alltid maila.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Om du nu hade en så viktig fråga som du måste ha ett svar på kan du väl besöka deras hemsida, det finns en livechat sen kan du alltid maila.

Anser att frågan är relativ till ämnet så varför skulle jag? Även ställt frågan innan men dom lät bli att svara så jag anser att dom fortfarande hasr fel.

@Thelamah, det är inte vad andra kom fram till några inlägg innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Anser att frågan är relativ till ämnet så varför skulle jag? Även ställt frågan innan men dom lät bli att svara så jag anser att dom fortfarande hasr fel.

@Thelamah, det är inte vad andra kom fram till några inlägg innan.

Så kul för dig då, men jag tror i ärlighetens namn inte att den som svarar för Greattech, Greattechs anställda eller dess vd bryr sig det minsta om ifall du tycker att de har fel. Sluta gråt över bagateller och gör något roligare istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Så kul för dig då, men jag tror i ärlighetens namn inte att den som svarar för Greattech, Greattechs anställda eller dess vd bryr sig det minsta om ifall du tycker att de har fel. Sluta gråt över bagateller och gör något roligare istället.

Först och främst så gråter jag inte, för det andra så är det inte okej att företag sitter och ljuger konsumenter rätt upp i ansiktet för det är precis vad dom gör här då dom säger att man måste ha nyckeln för att aktivera windows över nätet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Först och främst så gråter jag inte, för det andra så är det inte okej att företag sitter och ljuger konsumenter rätt upp i ansiktet för det är precis vad dom gör här då dom säger att man måste ha nyckeln för att aktivera windows över nätet...

FYI, har inte läst genom hela tråden, men är det inte så att de flesta företag och OEM tillverkare använder sysprep installationer, vilket innebär att nyckeln först skrivs in när man startar datorn för första gången efter installationen.

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Turble:

FYI, har inte läst genom hela tråden, men är det inte så att de flesta företag och OEM tillverkare använder sysprep installationer, vilket innebär att nyckeln först skrivs in när man startar datorn för första gången efter installationen.

Har själv aldrig behövt skriva in nyckeln själv på en OEM-dator.
Däremot är det upp till personen/företaget som installerat OS't och syspreppar den. Man kan välja att låta aktiveringen vara eller återställa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turble:

FYI, har inte läst genom hela tråden, men är det inte så att de flesta företag och OEM tillverkare använder sysprep installationer, vilket innebär att nyckeln först skrivs in när man startar datorn för första gången efter installationen.

Större datorleverantörer använder en OEM-SLP-nyckel för alla maskiner och kör media som kollar SLIC-tabellen i BIOS, numera så skrivs det in en unik nyckel i UEFI för varje dator i o m ett nytt program som kom med Windows 8. OA 3.0, är det nyaste och då står det inte heller någon nyckel på datorn utan det sitter en annan etikett utan nyckel.

Körs ingen sysprep så kan inte någon nyckel rensas från avbilden, och du blir inte tillfrågad att skriva i någon.

Detta (SLP/SLIC/OA3.0) kör inte småbyggarna alls. De köper samma OEM-media som säljs via distributörer och återförsäljare, den enkla systembyggarversionen där det står klart och tydligt vad deras åtaganden är, som de väljer att inte följa. De måste skriva in nyckel på varje dator och klistra på äkthetsbeviset. Du får inget pre-installation kit med systembuilder-licenserna om du köper styckvis. De ska använda samma nyckel som slutanvändaren får med datorn, annat är i detta fallet förfalskning. Notera att det inte hade gått att använda datorn om du hade behövt skriva in nyckeln, eftersom de pga att de strulat till det valt att skicka med licensen separat från datorn, veckor efteråt. Läs.

Företag får inte göra avbildningar och deploya sin egen mjukvara utan volymlicens och då är det alltså volymlicensnycklar/servrar (MAK eller KMS) de använder. Re-imaging rights kräver volymlicens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Detta (SLP/SLIC/OA3.0) kör inte småbyggarna alls. De köper samma OEM-media som säljs via distributörer och återförsäljare

utgår från att Greattech använder denna typ av OEM

Skrivet av Petterk:

...eftersom de pga att de strulat till det valt att skicka med licensen separat från datorn, veckor efteråt.

Petterk; Tack för en bra genomgång av olika versioner av OEM

Det känns ändå som att någonting inte stämmer trots Greattechs ansträngningar, och det är att kunden inte erhåller licensnumret, precis som petterk, mfl. anmärkt på. Jag tror att Greattech kommer att få göra ytterligare en justering innan man följer Microsofts villkor helt.

Men i princip så tror jag Greatechs nuvarande lösning fungerar störningsfritt. Det är osannolikt att kunden får blåskärm, inom bara två veckor, och måste formatera hela hd´n, och installera på nytt, och det är först då kunden börjar leta efter licensnumret och skivan.

Antagligen så följer inte Greatech Microsofts villkor helt, men kunderna kommer aldrig att märka någon nackdel. Man får vad man betalat för, och alla (utom möjligen microsofts jurister) är nöjda.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har själv aldrig behövt skriva in nyckeln själv på en OEM-dator.
Däremot är det upp till personen/företaget som installerat OS't och syspreppar den. Man kan välja att låta aktiveringen vara eller återställa den.

japp :3
Dessutom finns det ju program som kan leta på nycklarna till operativsystemet om det nu är så viktigt för han och ha nyckeln innan det är behov av att omistallera... på just den maskinen och då är det bara ta screenshot på det och skriva ut på skola eller jobbet/skriva ner på papper och sätta i botten av datorn tills man ska installera om...

Tror dock inte jag ska länka det då det jag testat kan byta ut nycklarna till en annan heh.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Först och främst så gråter jag inte, för det andra så är det inte okej att företag sitter och ljuger konsumenter rätt upp i ansiktet för det är precis vad dom gör här då dom säger att man måste ha nyckeln för att aktivera windows över nätet...

Tror datorn kan göra under uppstart och inte dyka upp med någon ruta om du nu satte i nätverkskabel innan du startade datorn för första gången... om de nu inte aktiverat windows åt dig vid installation och skickat iväg bara... (bara och kika med externt program om det nu gjorts redan och windows funkar som vanligt för dig...)
om du nu suttit med datorn med windows 30 dagar innan aktivering i några veckor innan du kommer och klagar...

btw det ligger inte något i kartongerna du fick datorn i ?
typ moderkortskartongen eller kanske kartongen datorn och övrigt kom i ?

kanske någon utav dem som ville ha lite kul och har satt den på dvd brännaren för dig så du inte ser den ?
(stötte på en äldre stationär med windows xp med licensen där en vända.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Tror datorn kan göra under uppstart och inte dyka upp med någon ruta om du nu satte i nätverkskabel innan du startade datorn för första gången... om de nu inte aktiverat windows åt dig vid installation och skickat iväg bara... (bara och kika med externt program om det nu gjorts redan och windows funkar som vanligt för dig...)
om du nu suttit med datorn med windows 30 dagar innan aktivering i några veckor innan du kommer och klagar...

btw det ligger inte något i kartongerna du fick datorn i ?
typ moderkortskartongen eller kanske kartongen datorn och övrigt kom i ?

kanske någon utav dem som ville ha lite kul och har satt den på dvd brännaren för dig så du inte ser den ?
(stötte på en äldre stationär med windows xp med licensen där en vända.)

Hej

det fanns 2 skivor och en bok i kartongen med datorn. Sen skulle jag inte kunna våga öppna datorn och kolla bränaren om det fanns nån klister lapp där eftersom jag inte är kunnig med datorer, hade jag varit bra på bygga så hade jag byggt allt själv. Anledningen till att jag kommer på det nu är för att det är min första gång jag köper en byggd dator, i vanligt fall när jag har köpt från elgiganten eller någon av dom andra bolagen så har jag aldrig behöv bekymra mig oavsett vad det har varit för problem, så har jag alltid fått lämna in datorn eller fått support och just i detta fall så var det som och handla från elgiganten eller dom andra bolagen.
Bara ta hem starta sen klar och inget mer med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Hej

det fanns 2 skivor och en bok i kartongen med datorn. Sen skulle jag inte kunna våga öppna datorn och kolla bränaren om det fanns nån klister lapp där eftersom jag inte är kunnig med datorer, hade jag varit bra på bygga så hade jag byggt allt själv. Anledningen till att jag kommer på det nu är för att det är min första gång jag köper en byggd dator, i vanligt fall när jag har köpt från elgiganten eller någon av dom andra bolagen så har jag aldrig behöv bekymra mig oavsett vad det har varit för problem, så har jag alltid fått lämna in datorn eller fått support och just i detta fall så var det som och handla från elgiganten eller dom andra bolagen.
Bara ta hem starta sen klar och inget mer med det.

Om det inte finns något klistermärke som säger att garantin bryts eller liknande så skadar det inte direkt att du tar bort ena sidopanelen och kikar i datorn...
gör detta helst när du dragit ur ström och andra kablar som leder ström (t ex skärm och högtalare samt nätverkskabel) då såklart och inte är ståendes på någon matta för att inte kunna ladda upp dig och skicka en stöt till komponenterna ifall du nu tar i datorn (dvd brännaren har dock hölje som är jordat till chassiet så den är svår o döda om du inte tar direkt på kontaktytorna )
det går såklart att göra medans den är igång också precis som en bil så kan du ju öppna huven på den och kika vad som finns där under huven heh ^^

Du behöver ju inte röra något mer än utsidan på chassiet och chassiesidan som du då plockar. så du borde ju kunna kika om du ser något där på insidan av plåten eller kanske fastsatt med dubbelhäftande tejp i botten på chassiet (udda om de satt den där men det skadar ju inte och kika i datorn så att säga så länge den står kvar på alla fyra fötter som vanligt och du inte petar runt med något i metall i chassiet medans datorn är igång eller med strömmen i)
(har du inte fönster på chassiet så ser du det inte direkt om det finns något inne där.)
ska skicka meddelande till greattech och fråga om du förlorar någon garanti av att öppna burken din.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Ja, licensen kan man behöva ange på sista steget.
Skivan är inte värd mer än 1 kr. Installationen finns att hämta överallt och inget som kostar egentligen. Det är licensen man betalar för egentligen men eftersom licensen låst till datorn man aktiverat på så finns det ingen anledning för oss att spara varken skivan eller licensen. Båda är helt värdelösa efter aktivering. En använd licens (OEM) har inget värde kvar. Skulle vi glömma bort det så tar man kontakt med kunden och skickar det. Vi tjänar ingenting på att behålla det.
Svar på sista meningen hittar du på sida 4 där jag har kommenterat det. (längst upp)

Gör det något att han öppnar chassiet på burken och kikar en vända ifall någon som satt ihop datorn inte tänkt på vad han satt grejerna och hade bråttom medans han satt och pysslade med den innan leverans och kanske la det i datorn med tejp på (möjligtvis dubbelhäftande) och lät det ligga kvar där tills den blev levererad ?
kan ju vara möjligt att den sitter där...

och han förlorar ingen garanti eller så av att bara öppna sidan och inte luta datorn något medans han kikar efter licensen som nu inte kom med denna kunds dator i kartongen men kanske sitter inne i datorn ?
bara en tanke som då kan lösa detta mysterium om borttappade skivan/licensen som nu kanske inte blev medskickad i kartongen utan sitter tryggt inne i datorns chassie från ytliga skador ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

hej

har öppnat sidorna och kollat genom den, fanns inga "plombs" På datorn som bryter garantin som visa elektroniska prylar har. Men än så vill jag inte pilla mer heller.
Har installerat nya operativ systemet också men utan bra resultat. Datorn är inte som den va när jag fick den, visa drivrutiner försvann, har sökt och använd skivorna jag fick för att få igång men får bara att det inte supportas. Ska försöka sälja datorn, det är inte värd besväret eftersom Greattechs service och support suger. Dom har inte äns svarat på sista mailet som jag skicka för kopior med kvittot med redigeringen av win 7 till win 8 som jag gjorde typ i sista sekunden.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner får du leta upp själv per komponent, det är ändå retail-komponenter och det är lite av en annan fråga. Det kan ingen säga något om utan att veta mer vad du köpt. Att använda flera år gamla drivrutiner på skivor gör man helt enkelt inte. Dels är de säkert för W7 och dels är de gamla, drivrutiner uppdateras de också. Kvittot kommer de inte ändra på, du har säkert det gamla mailet du skickade dem och du har den nya OEM-licensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Drivrutiner får du leta upp själv per komponent, det är ändå retail-komponenter och det är lite av en annan fråga. Det kan ingen säga något om utan att veta mer vad du köpt. Att använda flera år gamla drivrutiner på skivor gör man helt enkelt inte. Dels är de säkert för W7 och dels är de gamla, drivrutiner uppdateras de också. Kvittot kommer de inte ändra på, du har säkert det gamla mailet du skickade dem och du har den nya OEM-licensen.

Det med kvittot är inte all världen, men det med drivrutiner som tex nvidia geforce, menade jag har både försökt med skiva och deras hemsida för att få eller uppdatera drivrutiner, men det jag får är att det inte stödjer komponent. Hade win 8 innan och då funkade nvidia geforce.
Är inte så kunnig med datorer som tex drivrutiner m.m måste lämna in datorn till nån verkstad så får dom kolla på den. Gav upp datorn efter installationen av nya nyckeln, så den står bara och dammar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Det med kvittot är inte all världen, men det med drivrutiner som tex nvidia geforce, menade jag har både försökt med skiva och deras hemsida för att få eller uppdatera drivrutiner, men det jag får är att det inte stödjer komponent. Hade win 8 innan och då funkade nvidia geforce.
Är inte så kunnig med datorer som tex drivrutiner m.m måste lämna in datorn till nån verkstad så får dom kolla på den. Gav upp datorn efter installationen av nya nyckeln, så den står bara och dammar.

Deras hemsida? Nvidias hämtar du grafikkortsdrivrutinerna på, för 32 eller 64-bitars Windows 8. Bara välja vilken serie du kör och ladda ner. Inte kan det vara värt tid på verkstad för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Deras hemsida? Nvidias hämtar du grafikkortsdrivrutinerna på, för 32 eller 64-bitars Windows 8. Bara välja vilken serie du kör och ladda ner. Inte kan det vara värt tid på verkstad för det.

Hej

Har provat ladda hem via deras hemsida (nvidia) för drivrutiner och uppdateringar men får avslag för att det inte stödjer enhet. Har för mig att Nvidais hemsida när man söker så letar den automatiskt efter vad man har för enhet. Ska prova idag igen senare efter att jag har varit kontakt med en som är dator kunnig och jobbar med datorer så får jag se vad det är för fel jag gör.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sigge11:

Hej

Har provat ladda hem via deras hemsida (nvidia) för drivrutiner och uppdateringar men får avslag för att det inte stödjer enhet. Har för mig att Nvidais hemsida när man söker så letar den automatiskt efter vad man har för enhet. Ska prova idag igen senare efter att jag har varit kontakt med en som är dator kunnig och jobbar med datorer så får jag se vad det är för fel jag gör.

Det är nu jag förstår varför stora datortillverkare som DELL, HP, mfl är så hårda med drivrutiner på sina färdiga paket och man betalar också för supporten. Nu har jag haft turen och intresset att lära mig från den hårda vägen gällande datorer. Till folk jag känner så rekommenderar jag att de köpa en "märkesdator" om de inte själv kan bygga ihop den. Drivrutiner känns väldigt basic och en dator är inte en konsoll där man stoppar in skivan och sen bara kör. Det gäller att veta vad man har köpt och vilka drivrutiner man behöver ladda ned. Vissa äldre komponenter stödjer inte Windows 8. Också ett skäl varför jag ALDRIG någonsin köper nåt från Creative eftersom de konsekvent slutar att stödja äldre tillbehör som tex webkameror och bidrar till det stora elektroniksopberget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

hej

har öppnat sidorna och kollat genom den, fanns inga "plombs" På datorn som bryter garantin som visa elektroniska prylar har. Men än så vill jag inte pilla mer heller.
Har installerat nya operativ systemet också men utan bra resultat. Datorn är inte som den va när jag fick den, visa drivrutiner försvann, har sökt och använd skivorna jag fick för att få igång men får bara att det inte supportas. Ska försöka sälja datorn, det är inte värd besväret eftersom Greattechs service och support suger. Dom har inte äns svarat på sista mailet som jag skicka för kopior med kvittot med redigeringen av win 7 till win 8 som jag gjorde typ i sista sekunden.

Är du säker att det inte är du som har råkat missa igen att läsa mailen som de skickar dig?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

GreatTech<3

Haha, helt underbara svar...

Ni som köpt en dator därifrån, ni har inte hört talas om Inet eller Komplett?

Man får vad man betalar för punkt

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 EVO B3 . Procssoer: Intel Core i7 2600k @ 4.5 Ghz . Grafikkort: Gigabyte GTX 780 WF rev 2.0 StockBIOS [Core Boost: 1267 Mhz & Minne: 6930] . Minnen: Vengance 1600Mhz 1.5V . Nätagg: Corsairs TX650w . SSD1: OCZ Vertex 3 120Gb . SSD2: ADATA Pro 256Gb . Skärmar: Primär: BenQ 24" XL2420T 120Hz . Sekundär: Acer 22" . Kringutrustning: Ducky Shine 2 tangentbord . Razer Deathadder Black & SteelSeries Frostatglas .

Permalänk
Skrivet av tayfox:

GreatTech<3

Haha, helt underbara svar...

Ni som köpt en dator därifrån, ni har inte hört talas om Inet eller Komplett?

Man får vad man betalar för punkt

GreatTech vänder sig ju konsekvent till kategorin kunder som letar dator på Blocket, ett slags elektroniskt bondfångeri kan man kalla det..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum