Webhallen Julkalender 2013: SanDisk Cruzer Extreme 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Nope, det drog 300kr + frakt från mitt konto som jag ej sett eller fått tillbaka än.

Vad jag har sett så ska du få dina pengar tillbaka. Därmed blir detta ett ickeproblem.

Du har ekonomiskt varken gått plus eller minus på ditt köp som inte blev av. Jag förstår att det är tråkigt att du inte får något usb-minne, men det är bara att beklaga. Dock så verkar det som att avsaknaden av ett usb-minne som du antagligen ej behövde inte är anledningen till att du är sur, snarare är du sur för att du gått miste om din "bra deal".

Alla gör misstag och jag har inget problem med om detta misstaget försämrar din syn på Webhallen, men så länge du får dina pengar tillbaka(som antagligen kan ta ett par dagar), så har du inte lidit någon förlust.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PoulGrym:

P.S Gillar din PSU, är nämligen på jakt efter liknande, då jag har samma märke men 650W. Tror du den klarar 2x R9 S290 kort i CF + en OC CPU?

om du menar 1000wattaren så ska det inte vara något problem. 650 klarar det inte :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Vad bra, du får mer än gärna ta äran och berätta hur det går för dem.

Sluta larva dig! Det var du som drog upp "företagsekonomi lingo" så det är du som ska berätta för oss.
Kommer du med ett påstående eller länk så får du faktiskt förklara dig...

Permalänk
Medlem

Det är Sweclockers det handlar om... Är kan folk iscensätta en livslång bojkott och hatkampanj för att de fick med 4 sata-kablar istället för de 5 som det stod på paketet. Inget förvånar längre.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Inaktiv

Webhallen skulle förmodligen förlora i ARN, eftersom en orderbekräftelse anses som en accept i många av de fall som ARN har dömt. Det är inte handlat i "ond tro". I ett annat fall där Ginza hade lagt upp LG G2 för 3795 kr och hänvisade till ett datainläsningsfel.

"Lurad med, köpte LG G2 för 3795:- och fick bekräftelse, sen raderar dom bara ordern utan att säga ngt, blir an anmälan till ARN.." I efterhand så fick Ginza så pass mycket badwill och valde således att leverera enligt order. Det räcker inte till att hänvisa till "misstag" eftersom i så fall skulle alla bra rabatter eventuellt kunna vara "datainläsningsfel". SE där.. vill man sälja till konsumenter i Sverige så får man följa lagen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon2110:

Webhallen skulle förmodligen förlora i ARN, eftersom en orderbekräftelse anses som en accept i många av de fall som ARN har dömt. Det är inte handlat i "ond tro". I ett annat fall där Ginza hade lagt upp LG G2 för 3795 kr och hänvisade till ett datainläsningsfel.

"Lurad med, köpte LG G2 för 3795:- och fick bekräftelse, sen raderar dom bara ordern utan att säga ngt, blir an anmälan till ARN.." I efterhand så fick Ginza så pass mycket badwill och valde således att leverera enligt order. Det räcker inte till att hänvisa till "misstag" eftersom i så fall skulle alla bra rabatter eventuellt kunna vara "datainläsningsfel". SE där.. vill man sälja till konsumenter i Sverige så får man följa lagen.

möjligt men jag anser att lagen används på fel sätt.. det är bra att en lag finns om detta men om det är fel pris så tycker jag att kunden kan acceptera det ifall man får tillbaka pengar plus ursäkt.. känns lite som usa annars. (stämmer för minsta fel som egentligen bara e ett loophole i lagen tex som att man kan bli fälld för brott mot knivlagen om man har en 15 cm lång tandpetare)

Permalänk

Fick min för 299:-

Nöjd och glad hämtade jag min och betalade 299:-

Gäller att vara snabb ibland ))

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Titta gärna på http://www.ratsit.se/5565588224-Webhallen_Sverige_AB#tab3

Du kan tydligt se att det går bra för Webhallen.

Då jag själv läser till inköpare och således kan en hel del inom området så får du hemskt gärna upplysa mig om vad du tycker ser så "bra" ut.
Jag väntar ivrigt på ditt svar!

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jeppe1990:

Då jag själv läser till inköpare och således kan en hel del inom området så får du hemskt gärna upplysa mig om vad du tycker ser så "bra" ut.
Jag väntar ivrigt på ditt svar!

Omsättningen har ökat med runt 10% men resultatet har ju gått ned markant. Man kan säga förenklat att Webhallen har sålt mer, men tjänat mindre pengar. Förmodligen för att man har massa kampanjer som ökat omsättningen men resultatet gå ned. Man kan ju ha en omsättning på en miljard, men kostnaden är 1 miljard och 1 miljon. då har man ändå gjort förlust ^^

Permalänk
Medlem

Läser jag de där "graferna" rätt att Webhallen har gått med 1,4% vinst i år?
Det förklarar deras agerande när det kommer till den här minnes-affären; dom har helt enkelt inte råd att genomföra den, utan måste ta smällen på sin goodwill, vare sig dom vill eller ej.

Som jämförelse har vi Inet som har ca häften av Webhallens omsättning, men en vinstmarginal på 2,6% istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Svårt att tro att något krav på skadestånd kommer gå igenom, men som nämnt tidigare skulle säkerligen en prövning av ARN ha gett konsumenten rätt i frågan, men eftersom beloppet tycks varar för lågt för att det ens ska tas upp av ARN, så kan företagen göra vad fan de vill när det rör sig om småbelopp. Att webhallen fortfarande har dragit pengar däremot, nu fortfarande många långa dagar efter att de makulerat order och ignorerar, det är ju synnerligen klantigt, och möjligtvis olagligt om de makulerat hans order? Går dock alltid att spärra debiteringen på kortet.

Dessutom ska nämnas, att för personer som ger bort småpengar, så blir det åtskilliga summor i längden... 5kr varje gång du handlar mat, kommer i det långa loppet bli stora summor. Säg att du handlar 2 gånger i veckan, varje vecka under ett år... Skulle bli över 500kr på ett år. Mindre summa, men en plastkasse vid varje tillfälle du handlar, 1,5kr... vips så är du uppe i 150kr på ett år.

Inte heller är det så att någon som köpt produkten skulle tjänat 300kr på att köpa den från webhallen, finns däremot personer som skulle kunnat sparat 300kr jämfört med att ha köpt från en annan återförsäljare. Att personer sedan argumenterar och tycker att det skulle vara småsinnat att någon vill ha rätt enligt sina lagstadgade rättigheter... ja de anser säkerligen inte heller att inskränkningar på yttrandefrihet, tryckfrihet, eller andra rättigheter är något problem. Att de skulle aktivt kunna bli frihetsberövad utan anledning är nog inte heller något problem, det rör ju sig ändå bara om så få timmar. Att någon skulle övervaka deras informationsflöde och utbyte är inte heller något problem, det rör sig ju bara om så lite information. Att någon skulle söka igenom och stjäla föremål från deras hem är inte heller något problem, det rör sig bara om lite föremål...

Tycker nog att personer ska sluta sitta på sina höga hästar och titta ner på andra människor som står på sig och tillämpar lagstadgade rättigheter, vill ni slänga bort rättigheterna, varsågoda... Men försök inte ta bort rättigheterna för andra individer som vill använda och utnyttja rättigheterna.

Tilläggas ska säga att personen ifråga kanske kunde spendera sina pengar annorstädes, men eftersom webhallen fortfarande har reserverat pengarna på kortet, kan de inte spenderas på annan produkt eller annat sätt. Ränta motsvarande tid som de varit reserverade kan säkerligen vara motiverat, trots allt skulle kanske pengarna kunnat varit investerade och gett återkastning, istället sitter webhallen på pengarna och förhindrar individen från att nyttja pengarna... Alltid bättre med 100kr idag, än 100kr om en månad.

Permalänk
Medlem

Hur långt gäller felskrivningar?

Om priset är rimligt, vilket det verkar vara då det är ett 24-timmarserbjudande, de har gjort grafik, priset står på flera ställen, tagit betalt, skickat orderbekräftelse och dessutom skickat ut flera av varorna, är det verkligen att betrakta som en felskrivning?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simcon:

lååååååång text

tror inte någon har problem med lagen i sig då den är rätt bra.. som jag tidigare sa så stör jag mig smått på hur den tillämpas i fall som denna tråden i stort handlat om att man inte kan nöja sig med ersättningen eller ursäkt då man vet att minnet inte kommer finnas för det priset på ett bra tag (alla vet att det var ett väldigt bra pris). kan ju förstå principen att man ska ha det man betalat för, det är ju ganska sol klart, men man måste ändå kunna ha viss förståelse att företagen kommer gå i konkurs om de ger bort 300kr till var o en hit o dit.
i det enstaka fallet då han inte fått tillbaka pengarna så kan jag väl stödja det till och med då detta inte är något man bör behöva ringa om för att få gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

jaha men de ska du få tillbaka enkelt o lätt, bara att ringa eller maila så löser det sig nog. och inte ha attityden att du ska ha någon stor ersättning dvs..

Hehe ... Maila? Du verkar inte ha läst allt här.. jag har ännu inte fått svar på 2 mail ..första skickades 2 dagar efter beställningen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 3kgt:

Hehe ... Maila? Du verkar inte ha läst allt här.. jag har ännu inte fått svar på 2 mail ..första skickades 2 dagar efter beställningen.

har läst men man glömmer ju ett fåtal inlägg.. förvisso så kanske just maila är rätt dummt när det är 3000 röda dagar på rad nu men de brukar aldrig ta mer än 4dagar för någon support för min del.. funkar inte mail ring då?
har förövrigt följt tråden sedan start då jag finner stort nöje i att läsa dessa inlägg

Permalänk
Medlem

Inget fel i att avbryta ordrar om det är felskrivning, även om prisskillnaden verkar låg kanske inköpspriset är oskäligt högt i förhållande till pristen till slutkund. Men då bör man vara konsekvent i allafall, ska en få, ska alla få. Eller ingen alls.

Väljer man att leverera några enheter så får man räkna med problem och gnäll. Och pengar dragna = genomfört köp.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Inget fel i att avbryta ordrar om det är felskrivning, även om prisskillnaden verkar låg kanske inköpspriset är oskäligt högt i förhållande till pristen till slutkund. Men då bör man vara konsekvent i allafall, ska en få, ska alla få. Eller ingen alls.

Väljer man att leverera några enheter så får man räkna med problem och gnäll. Och pengar dragna = genomfört köp.

Du motsäger dig själv. "Inget fel i att avbryta ordrar om det är felskrivning" och sedan "Och pengar dragna = genomfört köp." Som jag har förstått det har kunderna fått sina ordrar bekräftade med det "felskrivna" priset och pengar har dragits. Webhallen har därefter vägrat att genomföra köpet, vilket är fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En order är en order, inget om genomförda köp där. Så jag säger inte emot mig själv då.
Men när man betalar så är en order genomförd och därmed ingen order längre utan ett genomfört köp, och det ska företag givetvis stå för.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

En order är en order, inget om genomförda köp där. Så jag säger inte emot mig själv då.
Men när man betalar så är en order genomförd och därmed ingen order längre utan ett genomfört köp, och det ska företag givetvis stå för.

(Min fetmarkering.)

Precis, och det har inte Webhallen gjort.

Permalänk
Medlem

Jag har inte påstått annat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns ytterligare en faktor i denna soppa.
Det kan tänkas att Sandisk produkten inte längre existerar, utan nu finns det en ny, dyrare modell (identisk på alla sätt och vis, förutom artikelnumret från Sandisk som är nytt samt priset (nu är den dyrare i inköp)

Detta hintade en anställd om när jag ringde dem innan julen.

Är det på detta viset så är Sandisk också en del av problemet.

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pike2k:

Det finns ytterligare en faktor i denna soppa.
Det kan tänkas att Sandisk produkten inte längre existerar, utan nu finns det en ny, dyrare modell (identisk på alla sätt och vis, förutom artikelnumret från Sandisk som är nytt samt priset (nu är den dyrare i inköp)

Detta hintade en anställd om när jag ringde dem innan julen.

Är det på detta viset så är Sandisk också en del av problemet.

låter ju jävligt konstigt att göra så men det är väl inte otroligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Jag har inte påstått annat?

Nu är det jag som blandar ihop begrepp, sorry!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då var ledigheten över och imorgon fortsätter vi. Ska börja med att ringa och be om ett svar från mitt mail som jag ej fått något svar på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kickar lite mer liv här nu igen efter att ha postat detta på Fairshopping. Webhallen vill ej svara mig officiellt i mitt email.

http://fairshopping.se/opinions/view/16174

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av PoulGrym:

Kickar lite mer liv här nu igen efter att ha postat detta på Fairshopping. Webhallen vill ej svara mig officiellt i mitt email.

http://fairshopping.se/opinions/view/16174

Undrar varför...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

När 20% av de som köpt fått sina minnen, ska alltså 80% vara utan.

Jag tror det är här skon klämmer.
Misstänker att du inte hade kämpat lika hårt för att få ditt USB-minne om ingen hade fått det till det felaktiga priset.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Man kan tycka vad man vill men du ska ha respekt för att du inte lägger ner detta.
Vill dock ifrågasätta om det är hälsosamt att göra detta för ett minne... ja ja, jag vet - princip!

Permalänk
Medlem

Tråkigt nog är det ingen ide och hålla på för min del. Jag har än idag inte ens fått svar på 4 mail ännu!
Så F***ck it.. för mig är det bojkotting av webhallen.slut Handlade både företag och privat för en bra summa under åren. Och nu för en så kallad förlust på 300 kr, förlorar dem all kommande "vinster" och köp "Från lilla mig".

Permalänk
Medlem

Att ni orkar! Förstår verkligen inte hur ni orkar hålla på såhär, dom gjorde ett misstag, dom erbjöd ett ersättningsminne och de erbjöd att betala tillbaka alla inbetalda pengar. Jag menar kom igen, det är ett jävla USB-minne vi pratar om.

Och skadestånd? Varför skulle dom betala ut ett skadestånd?
De har skrivit på sin hemsida

Skrivet av Webbhallen:

Webhallen reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser.

Så lägg ner, du kommer inte få rätt i frågan och du kommer bara slösa en massa energi du kunde lagt på vettigare saker.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10