Permalänk
Inet
Skrivet av DeepBlue:

Hur kommer det sig att ni valt att lägga er 441 kronor över det rekommenderat priset på 5549kr för MSI Lightning 290x ?
Är suget ifrån kryptovaluta gruvare så hårt att ni anser att de kommer att gå som smör i solsken i alla fall och att ni på detta sätt ser ett gyllene tillfälle att smörja kråset med ett överpris? Dustin verkar ju ha vaknat lite och erbjuder just nu detta kort för 5690kr, som ligger lite närmare det rekommenderade priset. Caseking är i nuläget billigast med sina 5211 kronor, dock har de ju lite lägre moms på 19%. Billigast i Sverige är dock Boulevard med 5519 inklusive frakt, vet dock inte hur hög seriositeten beträffande denna butik är.

Vad vi vet så är 5549kr inget officiellt rekommenderat pris och även om det skulle vara det så är det med tanke på vilka inköpspriser vi har idag inte hållbart då det i princip är en förlustaffär för oss. Vi matchar det priset som andra seriösa aktörer har som i skrivande stund ligger på 5790kr, vilket du ser om du går in på prisjakt.

Företag som t ex Boulevard.se kommer vi tyvärr aldrig riktigt kunna matcha när det kommer till pris men kan erbjuda snabbare leveranstider och bättre service!

Skrivet av DjRaven:

1. När kommer nästa laddning med XFX Core Edition 550w nätaggregaten?
2. Kommer ni ta börja sälja CoolerMaster Vanguard 700w?

XFX finns i lager nu! http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b...

Angående CoolerMaster Vanguard så kollar inköpsavdelningen på att ta in dessa.

Skrivet av LPG:

Hej
http://www.inet.se/produkt/5411026/gigabyte-radeon-r9-290-4gb...
Det står msi på bilden när det ska vara från Gigabyte

Hoppas Det är nu fixat. TAck!

Skrivet av grizzly666:

Vad exakt menar dom med "dörren"?
Är det som tex posten alltid haft (i många,många år och det ÄR välkänt) att dörren är ytterdörren i huset och är det då ett hyreshus så är det porten som ÄR "dörren"? dvs har detta ändrats när det blev postnord som har hand om företags paket? (jag tror inte det!).
Det är ju en ganska stor skillnad mellan porten och lgh dörren när man tex bor på 5 våningen utan hiss.

Utöver denna "regel" så brukar ju förarna bära upp paketen (dom lättare/mindre) till lgh dörren i alla fall och är det nåt tyngre/större så brukar dom ofta fråga om man vill ha hjälp men det är som sagt inget som dom behöver göra.

Skrivet av Posten AB:

Hej!

När det gäller utkörning av paket och i detta fall tjänsten Hempaket ingår det uppbärning av paketet. Är det villa levereras paketet till ytterdörren, är det hyreshus är det till din lägenhetsdörr. Om det finns portkod på leveransadressen måste den skrivas på paketet så att chauffören som kör ut får information om detta. Om du har ytterligare frågor gällande leverans av paket är du välkommen att ringa oss på kundservice på tele 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar måndag till fredag mellan kl 8-18, eller om du vill maila når du oss på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar
Erika Posten Kundservice

Tack för svar Erika!

Skrivet av shaakz:

Vet ni vilken firmware på Benq XL2411Z skärmar har ni? Lider de av problemet att halva skärmen inte hänger med när man kör med Motion reduction mode eller är de uppdaterade så att problemet är löst?

Skrivet av Schackmannen:

Har ni fått något svar från BenQ angående buggen?

Vi har varit på BenQ flertalet gånger och lyckas inte få svar ännu. Senaste information är att dom ska ha ett möte i veckan och förhoppningsvis så kan vi få besked inom kort.

Skrivet av stais:

http://www.inet.se/kategori/765/android/180/sony

Ni har råkat ta beskrivningen från Z1 och sätta under Z2 svart (Z2 lila och vit verkar dock rätt)

Det är nu uppdaterat! Tack.

Skrivet av DeepBlue:

Även detta är uppdaterat - tack

Skrivet av Psychadaelic:

Någon aning när Arctic Cooling Accelero Xtreme IV dyker upp?
Mvh

Tyvärr inte. Vi uppdaterar hemsidan så fort vi vet mer.

Skrivet av giplet:

I mitt tycke behöver ni göra något åt ert sortiment av nätaggregat. Jag skulle vilja se fler Seasonic OEM. Ni har just nu XFX nätagg i sortimentet, men tittar man på lagersaldona verkar ni vara på väg att plocka bort dem. Det betyder att det i princip inte finns något att välja på förrän över 1500kr där ni har bland annat Corsair AX.

Jag skulle vilja se fler nätagg ur Cooler Master Vanguard serien (ni har just nu 1000W modellen).
Dessutom skulle jag vilja se fler nätagg i de lägre prisklasserna, antingen att ni tog in fler av XFX och såg till så att de faktiskt går att köpa, alternativt kan ni titta på andra märken som tex Silver Power.

Istället kan ni rensa ut lite bland Corsairs nätagg. Corsair brukade vara ett säkert val, men har halkat efter. De plockar bort guldkornen ur sitt sortiment, ersätter med nya serier mediokra nätagg och höjer priserna. Corsair må fortfarande vara ett ok val, men deras pris/prestanda suger.

Ska börja med att säga att jag framfört detta till ansvarig inköpare. All feedback är bra feedback

Vi är medvetna om Seasonic och har tidigare fått förfrågningar kring dessa men vi har tyvärr inte rätt förutsättningar för oss att få tag på och efterfrågan är för liten. Vi håller löpande koll men som det ser ut just nu så är det helt enkelt inte möjligt att ta in.

Utöver Cooler Master så har be quiet! väldigt bra nätaggregat som fått bra i tester och recensioner. Både Straight Power och Pure Power har hög verkningsgrad och prestanda.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av DjRaven:

Trevligt att ni kör drives med fri montering vid köp men ett ASUS moderkort alt grafikkort! Precis som tidigare när ni kör denna drive så är era lagersaldon ett skrattretande skämt. Hur skall jag kunna rekommendera en speldator för 9000kr när 50% av artiklarna i kundvagnen är "restnoterade"

Sedan ert senaste underhåll utav hemsidan har be quiet! hamnat längst ner i trådsystemet!

Beträffande er monteringstjänst rent generellt, folk missar ofta "Kylare som väger över ~650g kan vi inte montera, det är för stor risk för fraktskador!"

Intel i5 4440
Core 1000
XFX Core 550w
Gigabyte GTX 760 2GB
Flertalet AMD R9 270x-280x

Dold text

Vi försöker hålla så god lagerhållnings som vi kan. I ditt fall så är det t ex brist på både Core 1000, XFX-nätagg och grafikkort från AMD generellt, speciellt 280x. Men vi har andra produkter som är likvärdiga och som vi mer än gärna kan tipsa om du så önskar.

Om du nu absolut inte kan byta till andra produkter så gäller kampanjen för alla ordrar som är lagda senast 23/3, oavsett om dom är kompletta eller inte. Så du kommer fortfarande få fri montering och Battlefield 4 på köpet men får vänta tills komponenterna kommer i lager.

Skrivet av Ninjaflipp:

Datum står på hemsidan!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi är medvetna om Seasonic och har tidigare fått förfrågningar kring dessa men vi har tyvärr inte rätt förutsättningar för oss att få tag på och efterfrågan är för liten. Vi håller löpande koll men som det ser ut just nu så är det helt enkelt inte möjligt att ta in.

Utöver Cooler Master så har be quiet! väldigt bra nätaggregat som fått bra i tester och recensioner. Både Straight Power och Pure Power har hög verkningsgrad och prestanda.

be quiet speciellt Pure Power är sämre än XFX, om man ser till både garanti och kvalité. http://www.techpowerup.com/reviews/beQuiet/PurePower_L8_730W/... 85c kodningar VS 105c.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Ni citera mig men inget svar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vad vi vet så är 5549kr inget officiellt rekommenderat pris och även om det skulle vara det så är det med tanke på vilka inköpspriser vi har idag inte hållbart då det i princip är en förlustaffär för oss. Vi matchar det priset som andra seriösa aktörer har som i skrivande stund ligger på 5790kr, vilket du ser om du går in på prisjakt.

Skall man vara petig så matchade ni inte något pris alls eftersom att ni var först med att sänka priset den 13/3 , därefter matchade en del andra aktörerna er med samma pris. Så uppenbarligen fanns det utrymme att på en period på 3 dagar sänka priset med 200kr på en produkt som ännu inte finns i lager hos er utan att ni för den del anser er gå med förlust Undantaget Komplett som ligger kvar på stadiga 5990:-, vilket dom förvisso kan kosta på sig så länge dom är ensamma om att ha produkten i lager.

Som jämförelse kan vi ju ta Asus-RT-AC68U som innan lansering låg på 2090:- hos er, för att 10 dagar senare höjas med 700:- kr till 2790:- , för ytterligare 10 dagar senare sänkas med 400 kr och då hamnade på 2390:- Där har den sedan legat kvar hela tiden utan att röra sig ner i pris nämnvärt sedan i början på November förgående år. Värt att nämna i sammanhanget är att genomsnittligt pris idag för denna modell I övriga EU tycks ligga någonstans mellan 1500-1800 kr.

Dom flesta andra stora aktörer på den svenska marknaden väljer dock att fortfarande ligga kvar på priset 2390, för att vid jämna mellanrum har en kortare rea där dom sänker den med mellan 500-700 kr och får då kunden att tro dom gjort ett klipp, när faktum är att den då under den svenska "rean" hamnar på något som för övriga EU anses vara ett ordinarie pris.

Hur kommer det sig att det kan skilja så avsevärt mellan ett land som Tyskland som har 19% moms och där du kan köpa denna RT-AC68U för 1500 kr medan den kostar avsevärt mycket mera från er större aktörer i Sverige med 25% moms. Det är väl ändå två länder som har relativt liknande lönenivåer och omkostnader. Vad är det jag har missat ?

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Ni har inga AMD A8-7600 på ingång mot lagret?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Köpte ett ljudkort för ett par dagar sedan, snabb frakt, mycket nöjd. Tumme upp till er. Synd bara att jag drog nitlotten och fick en lakrisstång

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Persienner:

Köpte ett ljudkort för ett par dagar sedan, snabb frakt, mycket nöjd. Tumme upp till er. Synd bara att jag drog nitlotten och fick en lakrisstång

vadå ? hur menar du nu? fick du en lakritsstång istället för en pingvinstång?

vetefan hur många pingvinstänger man fått med genom åren. haha...

skulle vara roligt å veta hur många pingvinstänger Inet har skickat ut till alla kunder genom åren.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag funderar på att köpa ett Ga-f2a88xn-wifi https://www.inet.se/produkt/1902568/gigabyte-ga-f2a88xn-wifi-... men jag behöver försäkra mig om att jag får rev 2.0 eller senare med BIOS version F2.

Går det att lösa?

Permalänk
Skrivet av Gubbkroppen:

vadå ? hur menar du nu? fick du en lakritsstång istället för en pingvinstång?

vetefan hur många pingvinstänger man fått med genom åren. haha...

skulle vara roligt å veta hur många pingvinstänger Inet har skickat ut till alla kunder genom åren.

Menade så klart en pingvinstång med lakrissmak

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Ska börja med att säga att jag framfört detta till ansvarig inköpare. All feedback är bra feedback

Skrivet av Broken-arrow:

be quiet speciellt Pure Power är sämre än XFX, om man ser till både garanti och kvalité. http://www.techpowerup.com/reviews/beQuiet/PurePower_L8_730W/... 85c kodningar VS 105c.

Jag håller med. För mig är be Quiet är medelmåtta med högt pris.

Jag hoppas på lite resultat ifrån den första raden i svaret från Inet. Såg att XFX-nätaggen nu finns i lager, vilket är skitbra. Det är riktigt bra kvalitet på dem för det priset. Hoppas att de fyller på med lite nätagg i mellansegmentet, tex fler nätagg från Cooler Master Vanguard serien så finns det helt plötsligt mycket mer roliga nätagg att välja ifrån.

Detta med att efterfrågan är för liten har jag lite svårt att ta som ett argument. Det är klart att folk väljer att köpa ett Corsair eller be Quiet nätagg när det finns 23 resp 38 olika att välja emellan. Man blir ju fullkomligt dränkt av dem. Men hur många gör egentligen ett aktivt val?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Jag håller med. För mig är be Quiet är medelmåtta med högt pris.

Jag hoppas på lite resultat ifrån den första raden i svaret från Inet. Såg att XFX-nätaggen nu finns i lager, vilket är skitbra. Det är riktigt bra kvalitet på dem för det priset. Hoppas att de fyller på med lite nätagg i mellansegmentet, tex fler nätagg från Cooler Master Vanguard serien så finns det helt plötsligt mycket mer roliga nätagg att välja ifrån.

Detta med att efterfrågan är för liten har jag lite svårt att ta som ett argument. Det är klart att folk väljer att köpa ett Corsair eller be Quiet nätagg när det finns 23 resp 38 olika att välja emellan. Man blir ju fullkomligt dränkt av dem. Men hur många gör egentligen ett aktivt val?

Sen är problemet att folk vet inte eller köper för det står Corsair, inte om det är kvalité eller inte.

Jag tycker be Quiet får oförtjänt för bra rykte och självklart går många på det och köper just ett budget agg (för det är billigare än deras bättre serie). Vist fläkten på agget må vara tyst och flyttar bra med luft. Men vad hjälper det, om resten av agget är skit (eller ja nästan i alla fall).

Vissa säger att 2/3,5/7års garanti inte gör skillnad. Men jag har sett många som kör på samma agg i många år (även sett dom som kör med hyper aggen än idag, dock bytt efter inrådan) och själv byter inte agg efter 2/3 år, helst inte ens efter 5 år.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Det fick jag också när jag beställde saker tidigare i år. Död åt lakrits!

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Inet
Skrivet av Schackmannen:

Ni citera mig men inget svar?

Hemskt ledsen. Missade att svara er båda.

Vi har varit på BenQ flertalet gånger och lyckas inte få svar ännu. Senaste information är att dom ska ha ett möte i veckan och förhoppningsvis så kan vi få besked inom kort.

Skrivet av DeepBlue:

Skall man vara petig så matchade ni inte något pris alls eftersom att ni var först med att sänka priset den 13/3 , därefter matchade en del andra aktörerna er med samma pris. Så uppenbarligen fanns det utrymme att på en period på 3 dagar sänka priset med 200kr på en produkt som ännu inte finns i lager hos er utan att ni för den del anser er gå med förlust Undantaget Komplett som ligger kvar på stadiga 5990:-, vilket dom förvisso kan kosta på sig så länge dom är ensamma om att ha produkten i lager.

Som jämförelse kan vi ju ta Asus-RT-AC68U som innan lansering låg på 2090:- hos er, för att 10 dagar senare höjas med 700:- kr till 2790:- , för ytterligare 10 dagar senare sänkas med 400 kr och då hamnade på 2390:- Där har den sedan legat kvar hela tiden utan att röra sig ner i pris nämnvärt sedan i början på November förgående år. Värt att nämna i sammanhanget är att genomsnittligt pris idag för denna modell I övriga EU tycks ligga någonstans mellan 1500-1800 kr.

Dom flesta andra stora aktörer på den svenska marknaden väljer dock att fortfarande ligga kvar på priset 2390, för att vid jämna mellanrum har en kortare rea där dom sänker den med mellan 500-700 kr och får då kunden att tro dom gjort ett klipp, när faktum är att den då under den svenska "rean" hamnar på något som för övriga EU anses vara ett ordinarie pris.

Hur kommer det sig att det kan skilja så avsevärt mellan ett land som Tyskland som har 19% moms och där du kan köpa denna RT-AC68U för 1500 kr medan den kostar avsevärt mycket mera från er större aktörer i Sverige med 25% moms. Det är väl ändå två länder som har relativt liknande lönenivåer och omkostnader. Vad är det jag har missat ?

Det är svårt för oss att diskutera prissättningen i övriga Europa men generellt kan väl sägas att kostnaderna för lön, reklamationsrätt, frakter och att tillverkaren har lokalt kontor (ASUS har 30-40-talet anställda i Sverige) är högre här i Sverige än i övriga Europa. Lägg där till den lägre momsen som gör att slutkundspriset blir lägre i exempelvis Tyskland.

Vi lever hela tiden med extremt små marginaler och kämpar för att bibehålla lönsamhet så vi kan fortsätta växa och skapa arbetstillfällen och att vi är ett företag som går att lita på efter köpet. Vi erbjuder således en trygghet för våra kunder med telefonsupport, butiker och så vidare.

Jämför gärna lönsamheten mot andra branscher så kommer du snabbt finna att konsumenterna köper datorprodukter väldigt billigt i Sverige, ta till exempel processorer, det finns ingen av de större aktörerna som tjänar några pengar utan tvärt om, alla förlorar åtskilliga tusenlappar dagligen. Processorpriserna i Sverige är nog bland de lägsta i världen. Titta gärna på andra företag som t.ex. Blocket, Prisjakt eller varför inte vilken ICA-Maxi som helst så kommer du hitta branscher där konkurrensen inte fungerar lika bra som på datorprodukter.

Har du ytterligare frågor går det bra att maila till oss, info@inet.se så svarar vi i den mån vi kan.

Skrivet av Lehto:

Hej Inet.

Ni har inga AMD A8-7600 på ingång mot lagret?

Nej, inte ännu tyvärr. Vi lägger upp på hemsidan så fort vi har mer information om leveranstider, priser etc.

Skrivet av jonasies:

Hej,

Jag funderar på att köpa ett Ga-f2a88xn-wifi https://www.inet.se/produkt/1902568/gigabyte-ga-f2a88xn-wifi-... men jag behöver försäkra mig om att jag får rev 2.0 eller senare med BIOS version F2.

Går det att lösa?

Gör så att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så får vi se om vi kan lösa det åt dig. Tidigare har den här informationen inte stått synlig på kartongen och tillverkaren kan oftast inte svara på vilket BIOS som är med då det uppdateras kontinuerligt.

Men går det att få reda på så ska vi givetvis göra allt vi kan för att ta reda på det.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är svårt för oss att diskutera prissättningen i övriga Europa men generellt kan väl sägas att kostnaderna för lön, reklamationsrätt, frakter och att tillverkaren har lokalt kontor (ASUS har 30-40-talet anställda i Sverige) är högre här i Sverige än i övriga Europa. Lägg där till den lägre momsen som gör att slutkundspriset blir lägre i exempelvis Tyskland.

Spelbutiken: 1688 kr
24.se : 1745 Kr

(Nedan angivna butiker har förvisso representation i andra EU länder):
Proshop : 1698 Kr
Misco : 1799: Kr

Första två aktörerna enbart verksamma i Sverige med samma vilkor som ni och där Asus har sina 30-40 talet anställda. Hur motiverar ni det högre priset på 500-600 kr som ni tar gentemot dessa aktörer ?

Förvisso har Spelbutiken och 24.se ingen kostnad för drift av butikskedja, men å andra sidan borde ni väl ha bättre möjlighet att köpa in och lagerföra större volymer och på så sätt få ett bättre pris ifrån era leverantörer ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DeepBlue:

Första två aktörerna enbart verksamma i Sverige med samma vilkor som ni och där Asus har sina 30-40 talet anställda. Hur motiverar ni det högre priset på 500-600 kr som ni tar gentemot dessa aktörer ?

Förvisso har Spelbutiken och 24.se ingen kostnad för drift av butikskedja, men å andra sidan borde ni väl ha bättre möjlighet att köpa in och lagerföra större volymer och på så sätt få ett bättre pris ifrån era leverantörer ?

Misco har ingen butik eller eget lager längre heller, det är nerlagt så hela din jämförelse haltar. Givetvis måste ett företag med flera butiker och mycket personal ta mer betalt för sin service. Jag börjar störa mig på den ständiga prishetsen. Låt butiker med riktig service få finnas kvar för alla som är beredda att betala lite mer, men då får de också service på topp.

Till Inet: Jag tycker också att ert nätaggssortiment är undermåligt. Tyvärr har detta pågått länge, ibland med olika experiment, t ex när ni tog in urusla "Rasurbo" som inte varade länge varken i testbänkarna eller i ert sortiment. Någon hos er behöver styra upp sortimentet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

FYI har Benq nu släppt en uppdaterad firmware till Z serien och gjort en announcement.
Om man vill ha sin firmware uppdaterad för att få problemen lösta, går det då att skicka in skärmen till er?

Permalänk
Skrivet av DeepBlue:

Hur många av dessa butiker är kända för utmärkt service och support? Vet att många är beredda att betala lite extra för just detta, samt att vissa av butikerna du nämner inte ens ligger i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaakz:

FYI har Benq nu släppt en uppdaterad firmware till Z serien och gjort en announcement.
Om man vill ha sin firmware uppdaterad för att få problemen lösta, går det då att skicka in skärmen till er?

Vadå för problem? borde det inte gå att fixa själv?

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem

inet alla dagar i veckan

Visa signatur

Ultrawidemasterrace osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Hur många av dessa butiker är kända för utmärkt service och support? Vet att många är beredda att betala lite extra för just detta, samt att vissa av butikerna du nämner inte ens ligger i Sverige.

Jag håller med dig och hade heller inte knorrat om det varit frågan om ett par hundralappar, nu är det dock frågan om ett påslag på 600-700 kr, och då kan man väl knappast tala om "lite extra" längre.

Skrivet av MultiMan:

Misco har ingen butik eller eget lager längre heller, det är nerlagt så hela din jämförelse haltar. Givetvis måste ett företag med flera butiker och mycket personal ta mer betalt för sin service. Jag börjar störa mig på den ständiga prishetsen. Låt butiker med riktig service få finnas kvar för alla som är beredda att betala lite mer, men då får de också service på topp.

Lade förvisso själv in en brasklapp kring denna butik genom att sätta den under parentes i mitt tidigare inlägg.
Att hela min jämförelse skulle halta enbart för detta ställer jag mig dock lite tveksam till. Tar du istället och jämför Inet mot Webhallen, som båda är auktoriserade Asus resellers och har samma ordinarie pris, så har Webhallen under perioden slutet av November förra året till dags datum haft 4 tillfällen då de erbjudit denna produkt till ett rabatterat pris där rabatten har legat någonstans mellan 600-900 kr. Inet har under samma period haft noll tillfällen.

Men å andra sidan får man ju en pingvinstång med i paketet när man köper den ifrån Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chubbi:

Vadå för problem? borde det inte gå att fixa själv?

Det är ett fel i firmware som gör att undre halvan av bilden släpar efter om man slår på blur reduction mode. För att åtgärdat detta har benq släppt en ny firmware, men för att uppdatera firmware behöver du speciel hårdvara (MSTAR ISP) tex.

Har man tillgång till en sån är det ju inga problem, men det hör nog inte till vanligheten.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Till Inet: Jag tycker också att ert nätaggssortiment är undermåligt. Tyvärr har detta pågått länge, ibland med olika experiment, t ex när ni tog in urusla "Rasurbo" som inte varade länge varken i testbänkarna eller i ert sortiment. Någon hos er behöver styra upp sortimentet.

Beror säkert också på vad folk köper. Folk lurar sig själva när dom köper billiga agg (i tron att billigt= lika bra som dyr).

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Beror säkert också på vad folk köper. Folk lurar sig själva när dom köper billiga agg (i tron att billigt= lika bra som dyr).

Jag tycker att det omvända är värre. Köp ett halvdyrt nätagg från Corsair eller be Quiet och tro att man har fått något bra.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Jag tycker att det omvända är värre. Köp ett halvdyrt nätagg från Corsair eller be Quiet och tro att man har fått något bra.

I för sig har du en poäng där.

Var åt det hållet jag ville komma, dock mer klantigt formulerat av mig.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av shaakz:

Länk?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Har varit mycket nöjd med Inet som företag och jag handlar alltid hos er. Dock så råkade jag ut för en olycka igår med min Razer Mamba som jag köpt hos er för ca 4,5 år sedan. Det blev en smäll när batteriet utvidgades. Är det något som ska felanmälans eller ska man bara kasta skiten ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Har varit mycket nöjd med Inet som företag och jag handlar alltid hos er. Dock så råkade jag ut för en olycka igår med min Razer Mamba som jag köpt hos er för ca 4,5 år sedan. Det blev en smäll när batteriet utvidgades. Är det något som ska felanmälans eller ska man bara kasta skiten ?

Smäll...har det svällt upp eller vad? I så fall låter det ju som fabrilationsfel. Felanmäla ska du ju göra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Smäll...har det svällt upp eller vad? I så fall låter det ju som fabrilationsfel. Felanmäla ska du ju göra.

Japp det blev en smäll, batteriluckan gick sönder också. Ja de har svällt upp rejält =/

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Japp det blev en smäll, batteriluckan gick sönder också. Ja de har svällt upp rejält =/

Som sagt, en reklamation är vad du ska göra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X